gwarancja na nowy sprzet

Data: 2010-07-14 09:32:52
Autor: Mark
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:32:29 +0200, P_ablo napisał(a):

Napiszcie mi prosze jak to jest z gwarancj± w takim wypadku:
W zeszłym roku kupiłam przez allegro podgrzewacz basenowy który w tym roku strzelił , odesłałam i firma w ramach gwarancji dostarczyła mi nowy podgrzewacz ale juz bez gwarancji,
Jak to jest,czy na nowy sprzet juz nie ma nowej gwarancji?rozumiem jak by była to jakas wymieniona czesc ale dali nówke sztuke. Jakie jest prawo gwarancyjne w takim przypadku bo ta na ten pierwszy skonczyła sie 30 czerwca czy nie nalezy mi sie kolejna gwarancja?

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?
Powinnas sie raczej cieszyc, ze wymienili na nowy, zamiast naprawiac, a nie
szukac kwadratowych jaj:)
Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia  usterki, o
ile wystapi w jakims  wyszczegolnionym czasie. Ale w jaki sposob gwarancja
bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
zalezy tylko i wylacznie od gwaranta - czasami, o ile naprawa sie wydluza, o
tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
nowy, gwarancja tez idzie od nowa.
Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

--
Mark

Data: 2010-07-14 08:49:34
Autor: jureq
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Wed, 14 Jul 2010 09:32:52 +0200, Mark napisał(a):

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?

Kodeks Cywilny
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolnÄ… od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
gwarancji nie mógł z niej korzystać.

Data: 2010-07-14 19:47:11
Autor: Jotte
gwarancja na nowy sprzet
W wiadomości news:i1jtmu$6q2$2news.onet.pl jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?
Kodeks Cywilny
Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaĹĽy konsumenckiej, bo tÄ™ reguluje ustawa "konsumencka".
Podobny casus znalazł się np. w orzeczeniu SN, które stwierdza, że sprawy zatrudnienia nauczycieli określa w sposób wystarczający i zupełny KN zatem KP nie ma w tej kwestii zastosowania.

--
Jotte

Data: 2010-07-14 22:22:49
Autor:
gwarancja na nowy sprzet
[...]

O niestosownaiu art. 581 KC  jest wprost wspomniane w art. 1.4 ustawy konumenckiej.

Data: 2010-07-14 12:33:13
Autor: Gotfryd Smolik news
gwarancja na nowy sprzet
On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:

[...]

  Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach
kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej
(b±dĽ innych przepisów, ale nie znam takich).

  Czyli przykładowo je¶li zakup jest "a firmę".
  A co, co¶ dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)?
  ;)

Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia  usterki,

  Sprzeciw, to zobowi±zanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC,
wymiana też tam jest.

Ale w jaki sposob gwarancja
bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
zalezy tylko i wylacznie od gwaranta

  Napisałe¶ tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorno¶ć popłaca :))
bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie
*PO* reklamacji.
  Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma
wymienić i basta, a nie zawracać głowy napraw± :|

tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
nowy, gwarancja tez idzie od nowa.

  Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo.

  A dla chętnych ćwiczenie z szukania w li¶cie uchylonych artykułów KC
w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581
działa wtedy również, czy nie?

  :D

Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

  Towar z gwarancj± to też s± koszty.
  Już kiedy¶ opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
(na rynku były te same modele z gwarancj± rok i 3 lata, te drugie nieco
droższe).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-15 11:01:38
Autor: Mark
gwarancja na nowy sprzet
Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

No tak - zalozylem oczywiscie ze klient dostaje jakas karte gwarancyjna z
wyszczegolnionymi warunkami gwarancji, jak jest  wiekszosci przypadkow
zwlaszcza z drozszym sprzetem, i kupujac towar,wie na co sie decyduje i na
jakich warunkach. Jesli sprzedawca takiej karty nie da, to coz. Bywaja tez
upierdliwi klienci:)
Oczywiscie optymalnym rozwiazaniem dla sprzedawcy jest realizowanie gwarancj
przez producenta.
  Towar z gwarancj± to też s± koszty.
  Już kiedy¶ opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
(na rynku były te same modele z gwarancj± rok i 3 lata, te drugie nieco
droższe).

Ano byl taki okres. Na szczescie juz wrocilo do normy i dyski maja 3-5 lat
gwarancji. Przy czym Seagate ma ciekawa strategie - mzesz realizowac
gwarancje bezposrednio u nich, i dostajesz dysk "factory refurbished" -
wyglladajacy jak nowka, ale z inna charakterystyczna naklejka

--
Mark

gwarancja na nowy sprzet