gwarancja na samochód -co obejmuje

Data: 2009-03-11 07:51:09
Autor: Czeresniak
gwarancja na samochód -co obejmuje
"Gwarancja nie obejmuje wymiany części podlegających normalnemu zużyciu związanego z eksploatacją samochodu i odpowiadającemu jego przebiegowi".

Chciałbym teraz wiedzieć co w związku z tym mogą mi naprawić na gwarancji a za co muszę płacić.
Np czy żarówka spalona to jest normalne zużycie  czy uszkodzenie?

Kiedyś miałem podobny dylemat i przyjąłem w swoim postępowaniu z gwarantami, że części eksploatacyjne to takie, których wymiana jest opisana w instrukcji obsługi.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-03-11 10:03:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:gp7n0t$460$1news.onet.pl...
[...]

Równie dobrą podstawą byłoby określanie czy coś jest częścią eksploatacyjną czy nie, sprawdzając stopień zachmurzenia danego dnia.

Data: 2009-03-11 19:07:33
Autor: pawelj
gwarancja na samochód -co obejmuje
Kiedyś miałem podobny dylemat i przyjąłem w swoim postępowaniu z gwarantami, że części eksploatacyjne to takie, których wymiana jest opisana w instrukcji obsługi.

Ale przyjąłeś to dla swojego spokoju sumienia czy z jakimiś innymi korzyściami jeszcze?

--
PawełJ

Data: 2009-03-11 21:49:56
Autor: Czeresniak
[...]

Z korzyściami. Uzasadniam to w ten sposób, że jeśli jest napisane w instrukcji np. wymieniamy olej co XX km, pasek rozrządu co XXkm, świece co XX km, filtry co XXkm itd. to oznacza, że te części ulegną zużyciu po określonym w instrukcji czasie a pozostałe części powinny pracować dobrze przez dłuższy czas tzn. conajmniej przez okres gwarancji. Jeśli chodzi o inne podzespoły np. żarówki, których wymiana jest opisana w instrukcji to mogę przyjąć dla swojej wygody, że ich działanie jest na tyle mało przewidywalne iż to też są materiały eksploatacyjne.

Pozdrawiam.

Data: 2009-03-11 22:47:40
Autor: Cavallino
[...]

Jasne.
Np. zawieszenie przez 200 kkm na polskich drogach.

gwarancja na samochód -co obejmuje