gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN

Data: 2009-08-04 03:03:52
Autor: Ola
gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
Witam

Proszę mi poradzić co robić:

Zakupiłam w firmie KAREN notebooka firmy MAXDATA (Belinea).
W tzw. międzyczasie producent poległ pod ciężarem kryzysu i ogłosił
upadłość.
W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
niebagatelna.
Odnalazłam najbliższe sobie przedstawicielstwo KARENA i - powołując
się na wciąż aktualną gwarancję, chciałam zgłosić komputer do naprawy.
Oddział w Katowicach spisał usterkę i przesłał komputer do siedzieby
KARENA w Warszawie.

Z Warszawy otrzymałam właśnie odpowiedź:
"Witam, do naszej centrali został dostarczony komputer Belinea. Z
opisu dołączonego do sprzętu wynika iż uległ uszkodzeniu. Niestety
firma Karen nie zajmuje się naprawami gwarancyjnymi sprzętu Belina i
jedynie co możemy zaproponować to przekazanie do odpłatnej naprawy do
jednej z firm współpracujących z nami. Proszę o decyzje co mamy zrobić
z tym komputerem. "

No właśnie - co robić ?
Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
tylko co z tego wynika ?
Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności....
co robić ?

Data: 2009-08-04 12:29:09
Autor: WAM
gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
On Tue, 4 Aug 2009 03:03:52 -0700 (PDT), Ola <alex-marcel@wp.pl>
wrote:

Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
tylko co z tego wynika ?
Wynika z tego że gwarancji udzielił producent a nie sprzedawca.
Umowy czytamy przed a nie po ;)
Jeśli kupowałaś jako konsument - roszczenie do sprzedawcy z tyt.
niezgodności towaru z umową. Jeśli kupowałaś jako nie-konsument -
niestety roszczenie tylko do upadłego gwaranta.

WAM
--
wczasy z dziecmi nad morzem www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem
wczasy z psem nad morzem

Data: 2009-08-04 19:13:26
Autor: Marcin Debowski
On 2009-08-04, WAM <nospam@nowam.nopl.pl> wrote:
[...]

Do sprzedawcy z tyt. rękojmi, jeśli jej nie wyłączył.

--
Marcin

Data: 2009-08-04 12:32:21
Autor: doslaw
gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN [ot]
Ola pisze:

[...]

przeinstalowac OSa ew. wymienic hdd i zainstalowac od nowa OSa

( chociaz moze byc tez, ze to gdzies kabelek sie poluzowal albo jakies "fachowe" zimne luty - w nielowpriceowych laptopach bym te ostatnie koncepcje odrzucil, ale w maxdacie sa rownie prawdopodobne co pad sektorow dysku)

Data: 2009-08-04 12:50:09
Autor: lamer
gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
Użytkownik "Ola" <alex-marcel@wp.pl> napisał

No właśnie - co robić ?

Nie jest to porada prawna, ale...

Pobrać z sieci jakiegoś linuksa live CD, np:
http://www.cdlinux.pl/?id=2
Dostaniesz plik ISO. Ten plik nagraj na płytę przy uzyciu programu do nagrywania np. Nero (tylko wybierz nagrywanie obrazów!).
Płytę włóż do tego laptopa i go zrestartuj. Jeśli system się uruchomi normalnie z płyty to znaczy, że masz problem z dyskiem twardym, a reszta jest OK. Nowy dysk twardy jest tani- za 100 zł możesz mieć 60 GB i można go nawet samodzielnie zamontować w 5 minut.

lamer

Data: 2009-08-05 10:34:35
Autor: Bastek
lamer pisze:
[...]

I myslisz, ze dziewcze ktore nie wie o co chodzi przy takim komunikacie jaki sie jej pojawil, zrozumie co powyzej napisales ?? Mysle, ze ani slowa z tego nie zrozumie ;) ..

Pozdrawiam
Bastek

Data: 2009-08-04 17:56:48
Autor: Jotte
gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
W wiadomości
news:32136860-e4de-479c-95a1-33b002c4c75fe11g2000yqo.googlegroups.com Ola
<alex-marcel@wp.pl> pisze:
[...]

W kwestii - nazwijmy to - formalno-prawnej:
- olać gwarancję;
- zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
- udać bezpośrednio do sprzedawcy i reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową.

Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nabywcy różnych dóbr są tak bardzo ukierunkowani na świadczenia gwarancyjne, które są dobrowolne i których warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

W kwestii technicznej w zasadzie odpowiedzi udzielił lamer. Można użyć dowolnego systemu portable, także z pendrive'a (o ile BIOS kompa umożliwia takie bootowanie). Oczywiście musisz mieć dostęp do sprawnego komputera albo uzyskać odpowiedni nośnik od kogoś znajomego, co wobec powszechności takich dystrybucji nie powinno stanowić problemu.
Awarii dysku twardego tak od razu bym nie podejrzewał (no, chyba, że to Toshiba ;)), może tylko załapałaś się na jakieś złośliwe dziadostwo i pliki systemowe (przede wszystkim startowe) są uszkodzone.
Zatoka dysku twardego jest zapewne zaplombowana więc samodzielana wymiana dysku spowoduje utratę gwarancji, ale czy to istotne skoro ona działa jak działa?

--
Jotte

Data: 2009-08-05 09:52:24
Autor: wombi
Jotte pisze:
[...]

Dlatego, że nie mają zielonego pojęcia o tym czym jest gwarancja a czym niezgodność towaru z umową i jakie uprawnienia z obu tych trybów dla nich wynikają. W mniemaniu przeciętnego człowieka - w przypadku gdy dzieje sie coś z nabytą przez niego rzeczą - przysługuje mu tylko gwarancja.

gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN