gwarancje BFG dla BS

Data: 2009-11-21 21:37:46
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
gwarancje BFG dla BS
wiemy że każdy bank ma gwarancję BFG do 50.000 euro
wiemy, że mBank i Multibank mają wspólny limit (bo to
są jednostki organizacyjne BRE Banku)
wiemy, że Inteligo i "nieinteligentna" część PKO BP
mają wspólny limit (bo to jeden bank PKO BP)

a jak jest z Bankami Spółdzielczymi i ich zrzeszeniami?
Znam trzy główne zrzeszenia MRBS, BPS, SGB

jeśli ulokuję 50.000 euro w Banku Spółdzielczym na Zadupiu
oraz 50.000 euro w Banku Spółdzielczym w Małej Wsi, a one
obydwa będą należeć do tego samego zrzeszenia BPS, otrzymam w razie upadłości pełne 100.000 euro, czy połowę? Połowa wychodziłaby wtedy *gdyby* uznać, że banki
spółdzielcze nie są odrębnymi podmiotami, z których każdy ma swoją, odrębną gwarancję, ale jednostkami organizacyjnymi banku BPS, na takiej samej zasadzie jak  mBank i MultiBank są częściami BRE Banku?

Data: 2009-11-21 13:05:44
Autor: BK
gwarancje BFG dla BS
On 21 Lis, 21:37, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

[...]

Banki spoldzielcze to osobne, samodzielne osoby prawne. Kazdy bank
spoldzielczy to oddzielny bank i kazdy ma swoje gwarancje.

Trzy banki zrzeszajace to banki w formie spolek akcyjnych - kazdy z
nich tez jest samodzielnym bytem i kazdy z nich ma swoja gwarancje.

Powiazanie miedzy zrzeszeniami a bankami spoldzielczymi nie ma wplywu
na gwarancje - opiera sie glownie na tym, ze spoldzielcze banki sa
udzialowcami swoich bankow-zrzeszen, a zrzeszenia wykonuja funkcje
administracyjno-techniczno-finansowe ;)

-- -

a jak slusznie zauwazyles mBank i Multibank to czesci BRE, a dokladnie
nazwy handlowe oddzialow BRE.

Data: 2009-11-22 23:52:59
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
gwarancje BFG dla BS
Banki spoldzielcze to osobne, samodzielne osoby prawne. Kazdy bank
spoldzielczy to oddzielny bank i kazdy ma swoje gwarancje.

a jeśli założę sobie rachunki w kilku bankach spółdzielczych, zrzeszonych
np. w BPS, do każdego wpłacę po 50.000 euro i w każdym ustanowię sobie
dostęp elektroniczny, to czy placówka BPS w razie potrzeby wypłaci mi
w kasie banku środki ulokowane w jakimś stowarzyszonym z BPS bankiem
spóldzielczym, położonym w innej części Polski?

Data: 2009-11-22 22:38:36
Autor: BK
gwarancje BFG dla BS
On 22 Lis, 23:52, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

w kasie banku środki ulokowane w jakimś stowarzyszonym z BPS bankiem
spóldzielczym, położonym w innej części Polski?

Oj chyba takich "ficzerow" nie ofruja jak pelna obsluga kasowa ror BS
w BPS. Ale musialby dopytac bo szczerze mowiac nie wiem.

gwarancje BFG dla BS