gwarant nie chce usunac usterki

Data: 2010-08-25 16:18:35
Autor: P_ablo
gwarant nie chce usunac usterki
witam

Co nalezy uczynic z gwarantem ktory nie chce usunac usterki ?
Gwarant wykreca sie jakimis bzdurami w rodzaju, ze nie bylo plomb gwarancyjnych, pozniej twierdzi, ze gwarancji bylo tylko 14 dni itd itp - ogolnie chce sie wykrecic od wymiany przyslanego wadliwego towaru. Dodam, ze jest to transakcja firma-firma

Czy przed zalozeniem sprawy mam do niego wyslac wezwanie do zaplaty na wartosc towaru czy od razu zalozyc sprawe w esadzie ?

--
Picasso

Data: 2010-08-26 09:12:03
Autor: kszyhoo
[...]

Witam,
jezeli faktycznie masz racje to przed wystapieniem do sadu musisz wyczerpac droge polubowna. Wazne, zeby Twoje dzialania w tym zakresie byly udokumentowane. Czyli jedno wezwanie do naprawy lub zwrotu kosztow, po tygodniu drugie a w trzecim, ostatecznym wysylasz wzor pozwu z kopiami wszystkich zalacznikow. Wszystko wysylasz listami poleconymi i zachowujesz kopie z dowodem nadania. Wzorem firm windykacyjnych mozesz dolaczyc zestawienie wszystkich kosztow na jakie naraza sie dodatkowo przyszly pozwany. Dolacz opinie rzeczoznawcy lub radcy prawnego. Do pozwu dolaczasz cala dokumentacje z postepowania polubownego.

Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-08-26 08:16:12
Autor: Massai
kszyhoo wrote:

> [...]

jakie naraza sie dodatkowo przyszly pozwany. Dolacz opinie
rzeczoznawcy lub radcy prawnego. Do pozwu dolaczasz cala dokumentacje

Zazwyczaj sędzia jak widzi w papierach takie "zestawienia wszystkich
kosztów postepowania sądowego" to reaguje jakby mu ktoś ostrogę w tyłek
wbił.

To sąd orzeka o kosztach postępowania i baaaardzo nie lubi jak mu ktoś
się wcina w kompetencje.

Efektem przy nawet wygranej sprawie jest często orzeczenie takich
kosztów że śmiech na sali. Można sobie składać wtedy zażalenia...

A dodatkowo - nie widzę większego sensu w wysyłaniu wzoru pozwu z
kopiami załączników.

Wystarczy wezwanie do zapłaty. --
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-26 14:52:52
Autor: kszyhoo
[...]

do sądu zestawienia przyszlych kosztow oczywiscie nie wysylamy. Tylko do naszego delikwenta.
Co do wysyłki wzoru pozwu do przyszłego pozwanego to takie dzialanie daje dobre efekty bo widac wtedy, ze grozba skierowania sprawy do sadu jest realna. To oczywiscie tylko dzialania psychologiczne ale wlasnie na tym polega droga polubowna.

pozdrawiam,
krzysiek

Data: 2010-08-26 15:05:28
Autor: Liwiusz
kszyhoo pisze:

[...]

   Nieraz wysyłanie pozwu pozwala dłużnikowi lepiej się przygotować do obrony.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-27 15:15:13
Autor: kszyhoo
[...]

No tak , zyska kilka dni na przygotowania. Pozew po złożeniu do sądu będzie i tak jawny dla pozwanego a termin rozprawy to daleka przyszlosc. :-)

K.

gwarant nie chce usunac usterki