Data: 2013-05-14 13:01:55 | |
Autor: bkr | |
gwint stalowy w alu | |
witam
krotkie pytanie. w ramie siedzi gwint od srubki 5mm. kieys byla to srubka mocujaca blotnik ale zardzewiala tak ze urwalem leb przy wykrecaniu. naciecie pozostalosci i proba odkrecenia plaskim nic nie dala. rowniez zeszlifownie "na kwadrat" i proby zlapania kluczami nic nie daly. rama zacna specialized wiec chcialbym jakos to po ludzku zrobic... moze ktos jakies pomysly bedzie mial? moczone oczywiscie w wd40 itp, wyczerpaly mi sie pomysly. rozwiercic bedzie strasznie ryzykowne... -- bkr |
|
Data: 2013-05-14 05:10:50 | |
Autor: rmikke | |
gwint stalowy w alu | |
W dniu wtorek, 14 maja 2013 14:01:55 UTC+2 użytkownik bkr napisał:
witam Ja się udałem do pobliskiego warsztatu samochodowego, gdzie naspawali "łeb" i wykręcili kluczem. Lakier przy tym minimalnie przypaliło... |
|
Data: 2013-05-14 13:13:37 | |
Autor: m4rkiz | |
gwint stalowy w alu | |
"bkr" <good@heaven.org> wrote in message news:kmt93g$87d$1speranza.aioe.org...
zrobic... moze ktos jakies pomysly bedzie mial? normalnie to sie grzeje, ale w przypadku ramy moze to oslabic material o lakierze nie wspominajac oczywiscie probowales to porzadnie puknac mlotkiem przed odkrecaniem? do glowy przychodzi mi tylko wiercenie, po dobrym napunktowaniu problemu nie powinno byc, a pozatym zawsze mozna dac nowa nakretke nitowana jezeli cos pojdzie nie tak |
|
Data: 2013-05-14 12:46:11 | |
Autor: Ignac | |
gwint stalowy w alu | |
W dniu wtorek, 14 maja 2013 14:13:37 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
do glowy przychodzi mi tylko wiercenie, po dobrym napunktowaniu problemu i wbijasz w to lekko młoteczkiem wykrętak i spokojnie kręcisz jakbyś wykręcał śrubę,to mam na myśli: www.narzedzia4u.pl/index.php?p1263,wykretaki-do-srub-3-3-19-0mm-topex-14a110 |
|
Data: 2013-05-14 15:43:54 | |
Autor: bkr | |
gwint stalowy w alu | |
On 14/05/13 13:13, m4rkiz wrote:
po dobrym napunktowaniu problemu cholera, czuje ze to spierdole koncertowo jak zaczene robic w ten sposob swoimi raczetami. zeby to byl M10 to jeszcze luz... poszukam chyba jakiegos magika i poprosze dzieki anyway -- bkr |
|
Data: 2013-05-14 14:24:41 | |
Autor: coaster | |
gwint stalowy w alu | |
W dniu 14-05-2013 14:01, bkr pisze:
witam Zapieczone polaczeniew alu-stal zalewasz nie WD-40 a _amoniakiem_ tak, zeby cos tam sie dostalo miedzy zwoje gwintu. Kupujesz wykretaki: http://www.automot.pl/sklep/1044-large/przyrzad-wykretaki-do-wykrecania-urwanych-srub-3-18mm-draper-45856.jpg Nawiercasz otworek pod wykretak i starasz sie wykrecic. Najmniejszym powinno sie dac 'uchwycic'. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-05-14 23:34:29 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
gwint stalowy w alu | |
Użytkownik bkr napisał:
witam Namocz w Coca - Coli. Albo w Fosolu. Konwersja tlenków żelaza (twardych, szorstkich) do fosforanów (miękkich i śliskich) radykalnie ułatwia odkręcanie zapieczonych gwintów - nawet w tak paskudnych układach jak stal - aluminium... Albo wytraw słabymi, lekko utleniającymi kwasami - octowy jest jak najbardziej na miejscu, żelazo i jego tlenki żre, aluminium się pod nim pasywuje. -- Darek |
|
Data: 2013-05-15 10:07:18 | |
Autor: bkr | |
gwint stalowy w alu | |
On 14/05/13 22:34, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
Albo wytraw słabymi, lekko utleniającymi kwasami - octowy jest jak dzieki bardzo, wszystkim za podpowiedzi -- bkr |
|