ha?a?liwy okap -co robi??

Data: 2011-02-07 17:20:58
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
Kupiliśmy do aneksu kuchennego okap Teki, reklamowany jako b. cichy (25 dB na 1 biegu i ok. 45 na 3-cim), ale po montażu okazało się, że na 1-ce jest 2-3 x więcej. Serwis wymienił wirnik i bez poprawy. Spece od wentylacji rozkładają ręce i uważają, że instalacja spełnia wymagania tego okapu. TEKA nie chce zwrócić kasy, uważając, że wg normy UNE EN 60704-2-13 wszytko jest OK, a te dB to są tylko do porównywania sprzętu wśród producentów. Przytoczyć normy nie chcą, gdyż jej tekst jest chroniony Licencją Komitetu Normalizacyjnego.

Błędne koło, ale zawzieliśmy się i chcę mieć 1 cichy okap. Czy są jeszcze takie? Czy Biuro ochrony Konsumenta pomoże
w tym? Poradźcie czy zetkneliście się z takim koszmarkiem? Na 1-szym biegu nie słychać TV i nie da się spokojnie rozmawiać! Kasa wyrzucona w błoto? Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

Data: 2011-02-07 17:34:30
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Kup jakiś firmowy. Np Siemens jest bardzo cichy.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-02-07 22:52:55
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
Kup jakiś firmowy. Np Siemens jest bardzo cichy.

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Myślałam, że Teka wystarczy  :) A co do Siemens to widzę,
że opinie o głośności są raczej negatywne.. :)
http://www.ceneo.pl/ProductsComparison.aspx?categoryId=350&productId=2256377&productId=9190983&productId=10829

Data: 2011-02-08 09:58:18
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
http://www.ceneo.pl/10842s
Na pierwszym biegu jest prawie niesłyszalny, ale ciąg wystarczy do opanowania gotującego się czajnika lub frytkownicy.
Drugi bieg jest słyszalny szum, ale nie ma brzęczenia blach jak w tanich okapach itp. Drugi bieg wystarczy do frytkownicy albo przy zdejmowaniu pokrywki garnka. Trzeci i czwarty bieg nie używam.

Data: 2011-02-08 10:01:01
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Aha mój okap ma wg katalogu 59 decybeli czyli więcej od tych z porównania. :-)))
Jest tam taka funkcja. Co godzinę na 5 minut włącza się wentylacja na 1 biegu. Nawet w nocy z trudem go wtedy słychać z odległości kilku metrów.
Trzeba kupić okap o dużej wydajności, żeby jej wogóle nie używać. :)

Data: 2011-02-08 10:46:22
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Dzięki Wielkie!
Skoro go używasz, to wierzę, że może tak być :) dlatego b. proszę o podanie parametrów instalacji do której jest przyłączony -jakie fi?. Skoro na 1-ce jest prawie niesłyszalny  to fajno i o to mi chodzi.
Teka próbuje zwalić wszsytko na instalację przyłączeniową.Sam okap ma orginalne przejście przy silniku 15 -> 12 cm i zalecany przewód 12 cm. My mamy przewód harmonijkowy 12 cm o długości ok. 1.5 m, ale orginalne przyłącze do pionu przy ścianie posiada redukcję 12->10cm, gdyż orginalna instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak robią i wszscy są zadowoleni...

Data: 2011-02-08 13:33:07
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Użytkownik "Maria" <Maria_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości news:iir3df$kej$1news.onet.pl...
[...]

Komin i rura spiro jest 15cm. Nie używałem dołączonej redukcji 15>12, bo ona wprowadza opory i hałas. Im grubsza, tym mniejszy hałas i większa wydajność. Nie ma żadnych ostrych zagięć, tylko łagodne łuki.

Data: 2011-02-08 20:50:52
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

No to pozazdrościć, własny domek? My nowy blok, nowoczesna instalacja grawitacyjna i oryginalny projekt sztywnych przewodów z blachy  o średnicy 10 cm (!!!). Kpina!

Data: 2011-02-08 22:58:56
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Użytkownik "Maria" <Maria_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości news:iis6qr$bq2$1news.onet.pl...
[...]

Za PRL tak się budowało.

Data: 2011-02-08 13:38:04
Autor: Marek Dyjor
ha?a?liwy okap -co robi??
Maria wrote:
[...]

no to wiadomo czemu ci szumi...  masz zwężenie przewodu z 15 na 10 :)

tak BTW nie macie przypadkiem wentylacji mechanicznej? do tej wentylacji nie wolno raczej podłączać okapów z własnym wentylatorem.  musisz go przerobić na pracę bez wywiewu na zewnątrz.

pomiary natężenia hałasu są prowadzone dla optymalnych warunków pracy okapu, albo nawet zgoła dla pracy w układzie otwartym z filtrem węglowym.

a tak BTW filtry węglowe wyjęte?

Data: 2011-02-08 16:58:38
Autor: Borys Pogoreło
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Tue, 8 Feb 2011 10:46:22 +0100, Maria napisał(a):

instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak robią i wszscy są zadowoleni...

 Bosz... Zmniejszasz powierzchnię otworu o 30% i się dziwisz, że wentylator
dobrany do określonych parametrów szumi? Przeczytaliście instrukcję?

 A spece zawsze Ci powiedzą, że oni "wszędzie tak robią". Kto by się
przejmował zaleceniami producenta i jego inżynierów. "Będzie pan
zaaadowooolooonyyy....".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-08 20:54:31
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Dzięki! Instrukcja mówi o 12 cm, czyli Teka sama wprowadza redukcję, gdyż na silniku siedzi coś w rodzaju zwężenia -mąż mówi, że Teka sama zwęża z 15 na 12 i dlatego on puścił dalej przewodem harmonijkowym 12 cm. Tylko, że... przy samej ścienie znowu redukcja na 10 cm -instalacja w bloku jest na 10 cm. No cóż, musimy interweniować, bo aneks bez cichego okapu to Katastrofa.

Data: 2011-02-08 21:00:03
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:54:31 +0100, Maria napisał(a):

[...]

Chciałam tylko zwrócić nieśmiało uwagę, że przewody harmonijkowe (czyli o
pofałdowanej powierzchni) przy zastosowaniu wentylatora mogą dawać efekt
drgań powietrza... co może skutkować zwiększeniem ogólnej akustyczności
(przewodu/wentylatora) w okapie.

Data: 2011-02-08 22:07:16
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Dzięki! Fachowcy od wentylacji powiedzieli odwrotnie. To ponoć przewody z blachy pełnej są powodem przesztywnienia i dlatego Oni akurat uważali, że dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być :)

Data: 2011-02-09 00:00:15
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:07:16 +0100, Maria napisał(a):

[...]

No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego
wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie
bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie - kiedy
struny/fałdy są w zaniku, powietrze tłoczone z płuc/wentylatora wydostaje
się bezgłośnie, a kiedy struny/fałdy istnieją, to wpadają w drgania pod
wpływem tłoczonego z płuc powietrza) i głos się wydobywa.

I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z
wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

Data: 2011-02-09 01:37:36
Autor: Borys Pogoreło
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:15 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

 Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-09 02:21:25
Autor: Panslavista
ha?a?liwy okap -co robi??

"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:g5dmjowdm28a$.19hio8ovmb4v5$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:15 +0100, Ikselka napisał(a):

dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę
co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być
:)

[...]

Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

Data: 2011-02-09 03:06:12
Autor: Borys Pogoreło
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:21:25 +0100, Panslavista napisał(a):

[...]

 Ale na litość, zachowajmy skalę. Nie porównuj gry na grzebieniu do szumów
w rurach na zasadzie, że to jest dźwięk i to jest dźwięk.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-09 11:35:40
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 03:06:12 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Gra na grzebieniu jest to wielki i bardzo dokuczliwy hałas. Nie słyszałeś
nigdy chyba.
I nie "szumy w rurach" tylko drgania powietrza na załamaniach.

Data: 2011-02-09 11:34:27
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

To i odpowiedziałam, że "OK, nie ma, tylko hałas ten sam" 3-)

Data: 2011-02-09 11:31:20
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 01:37:36 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

OK. Nie ma. Tylko hałas ten sam.
:-/

Data: 2011-02-09 02:15:55
Autor: Panslavista
ha?a?liwy okap -co robi??

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:10g55foog6ygi$.dpivujvi6rvl.dlg40tude.net...
[...]

Dokładnie, powstają zawirowania powietrza, które nie tylko hałasują, ale zwiększają opory przepływu, taki przewód ma zmniejszony przekrój na przepływ laminarny.

Data: 2011-02-09 11:33:38
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:15:55 +0100, Panslavista napisał(a):

[...]

Właśnie.
Ale niech tam sobie dywagują, szukają... A rozwiązanie jest takie proste.

Data: 2011-02-09 07:09:32
Autor: Maxim
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Miałem podobnie i w tym wypadku spiro okazała się lepsza niż gładka, sztywna rura! Ponadto u nas te gładkie przewody były na sztywno spięte z kolektorem wspólnym też blaszanym i całość przenosiła drgania i hałas na wszystkie mieszkania w bloku. Dopiero spiro 15 cm doprowadzone do pionu pomogło. Tak, że nie atakowałbym tak mocno spiro, gdyż one wnoszą do układu elastyczność. Ale oczywiście każdy przypadek jest inny, więc może metoda prób... :)

Data: 2011-02-09 09:33:30
Autor: Panslavista
ha?a?liwy okap -co robi??

"Maxim" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:2679.000005b2.4d522f9cnewsgate.onet.pl...
[...]

Elastyczność i być może brak skutków ruchów termicznych...

Data: 2011-02-09 09:36:56
Autor: Panslavista
ha?a?liwy okap -co robi??

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4d52516d$0$2438$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Drgania mogą powodować rezonanse - w końcu są orkiestry dęte.
Wniosek - w trąbach trzeba zastosować elementy tłumiące.

Data: 2011-02-09 11:37:02
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 09 Feb 2011 07:09:32 +0100, Maxim napisał(a):

[...]

Zależy od rodzaju materiałów budowlanych w kanale, od okapu, od odległości
od kanału (czyli od długości przewodu) itp. Trzeba spróbować.

Data: 2011-02-08 07:55:11
Autor: Marek Dyjor
ha?a?liwy okap -co robi??
Jan Werbinski wrote:
Kup jakiś firmowy. Np Siemens jest bardzo cichy.

teka to nie firma?

generalnie jak okap ma prze tę malutką dziurkę wylotową przewalić odpowiednia ilość powietrza to musi hałasować, nie ma bola.

Data: 2011-02-07 18:33:40
Autor: Borys Pogoreło
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Mon, 7 Feb 2011 17:20:58 +0100, Maria napisał(a):

Kupiliśmy do aneksu kuchennego okap Teki, reklamowany jako b. cichy (25 dB na 1 biegu i ok. 45 na 3-cim), ale po montażu okazało się, że na 1-ce jest 2-3 x więcej.

 Mierzone sonometrem jak rozumiem, skoro tak dokładnie możesz to określić?

OK, a te dB to są tylko do porównywania sprzętu wśród producentów. Przytoczyć normy nie chcą, gdyż jej tekst jest chroniony Licencją Komitetu Normalizacyjnego.

 Normy są kosztowne, ale wypis mogliby dostarczyć.

w tym? Poradźcie czy zetkneliście się z takim koszmarkiem? Na 1-szym biegu nie słychać TV i nie da się spokojnie rozmawiać! Kasa wyrzucona w błoto? Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

 Jeśli producent się wypnie, to rzeczoznawca i dalej wiadomo...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-08 07:56:47
Autor: Marek Dyjor
ha?a?liwy okap -co robi??
Maria wrote:
[...]

pewnie musisz kupić okap o mniejszej wydajności i tyle.

czy masz protokół z pomiaru głośności sonometrem?

Data: 2011-02-08 10:05:19
Autor: Dominik & Co
ha?a?liwy okap -co robi??
W dniu 07-02-2011 17:20, Maria rzecze:

błoto? Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

Dokonać pomiaru, zwrócić do sklepu jako niezgodny z umową.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-02-08 20:42:59
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
błoto? Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

Dokonać pomiaru, zwrócić do sklepu jako niezgodny z umową.

Hmmm, zdaje się, że to są wielkie koszty :- atoryzowany pomiar :)

Data: 2011-02-08 20:20:20
Autor: Dziobak
ha?a?liwy okap -co robi??

Użytkownik "Maria" napisał

 Na 1-szym biegu  nie słychać TV

Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

i nie da się spokojnie rozmawiać!

Zalety otwartej kuchni  :>>

pozdrawiam

Dziobak

p.s. Nie wygrasz  :(

Data: 2011-02-08 20:32:17
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:20:20 +0100, Dziobak napisał(a):

Zalety otwartej kuchni  :>>

Najbardziej mi się podoba, kiedy właściciel otwartej kuchni kapuchę gotuje
i równocześnie przyjmuje gości... Nie da się wytrzymać, nawet przy
najlepszym okapie.

Data: 2011-02-08 23:00:04
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iaeqb0qrll9e$.c1gnn7yf2jsp.dlg40tude.net...
[...]

Mam otwartą. Smażyłem ryby - zero zapachu.

Data: 2011-02-08 20:45:18
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
 Na 1-szym biegu  nie słychać TV

Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

Nie żartuj! kina też nie słychać... Ostatnio mąż włącza często na 1-ynkę, to po kilkunastu mintach muszę wyłączyć, bo inaczej ból w uszach -po wyłączeniu ulga niesamowita :)

Data: 2011-02-08 21:25:48
Autor: Dziobak
ha?a?liwy okap -co robi??

Użytkownik "Maria"  napisał

Nie żartuj! kina też nie słychać...

Pozostaje Ci wersja ostateczna:

kup sobie kozę i trzymaj ją w domu miesiąc , conajmniej.

Jak po miesiącu pozbędziesz się kozy, nie będziesz zwracała uwagi na okap ;)

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-02-08 21:08:40
Autor: Przesmiewca
ha?a?liwy okap -co robi??
"Maria" <Maria_TNIJ@TNIJ.pl> napisał(a):

[...]

Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie wentylator?

Data: 2011-02-08 22:10:14
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??

Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie wentylator?

Uzupełniam, choć Twoj nick mnie onieśmiela... :)
Robiliśmy próby pracy z odjętym przewodem nad okapem. okap jest zdecydowanie cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

Data: 2011-02-08 22:40:36
Autor: Przesmiewca
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Jesli jest tak ja piszesz, to rzeczywiscie z producentem nie wygrasz.

Data: 2011-02-08 22:51:45
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Dzięki Prześmiewco za "łagodne" podsumowanie wątku! Dlatego poruszylismy również sprawę u firmy instalacyjnej wentylację, dla której standardowa średnica to 10 cm. Rozumiecie chyba, że w aneksie taki hałas to "piękna katastrofa" :)

Data: 2011-02-08 23:01:29
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da. Zredukuj na 100mm jak najdalej od okapu. Zlikwiduj wszystkie ostre zgięcia i zastąp je łukami.

Data: 2011-02-08 23:22:39
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Dzięki! Podobnie myślimy, ale czy istnieją jakieś przepisy, normy ujmujące te zagadnienia i nie będące tajemnicą? To odnośnie tego pseudo-standardu "10cm".

Data: 2011-02-08 23:27:08
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da. ...

i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150...  ale jutro zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)

Data: 2011-02-09 01:42:10
Autor: Lukasz
ha?a?liwy okap -co robi??

Użytkownik "Maria" <Maria_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości news:iisfvs$h90$1news.onet.pl...
[...]

Witam,
Zdaje się że ten sam temat poruszałaś na pl.misc.budowanie i tam conieco skomentowałem porównanie przewodu miękkiego i sztywnego. Ogólnie wyszło że nie ma różnicy. Samo założenie rury powoduje że z szumu robi się hałas.
Też przy okapie fabryczna redukcja na 125 mm, bez redukcji w ścianie na 100 mm. Nie wiem jaki masz koap Teki, ale moj CNL3000 wyje, a identyczny u przyjaciół cicho szumi. Wcześniej zapomniałem wspomnieć, że ten mój to druga sztuka, pierwszy jeszcze przed zamontowaniem wymieniliśmy bo miał źle skręcony korpus.
--
lukasz

Data: 2011-02-11 18:24:30
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
[...]

Mój Siemens też ma taką redukcję. W instrukcji piszą, żeby jeśli to możliwe jej NIE używać.

Data: 2011-02-09 00:00:59
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:10:14 +0100, Maria napisał(a):

[...]

Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

Data: 2011-02-09 00:43:30
Autor: Ikselka
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:59 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

....i jak najmniej powyginany.

Data: 2011-02-09 02:19:47
Autor: Panslavista
ha?a?liwy okap -co robi??

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:15zaryoisyebb$.7kkpw9vjc9wx.dlg40tude.net...
[...]

Słusznie, w gładkim przewodzie też występują zawirowania przy ściankach przewodu, ale ta warstwa zaburzeń jest daleko cieńsza, praktycznie w całym przekroju występuje przepływ laminarny.

Data: 2011-02-11 18:31:54
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d51ebc6$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
Słusznie, w gładkim przewodzie też występują zawirowania przy ściankach przewodu, ale ta warstwa zaburzeń jest daleko cieńsza, praktycznie w całym przekroju występuje przepływ laminarny.

Ja mam rurę spiro karbowaną 150 mm i ciszę. Tylko że kułem ścianę żeby zamiast kolanka poprowadzić łuk. Trzeba pomyśleć na etapie projektu. Nie ma żadnych redukcji ani kolanek bliżej niż kilka metrów za ścianą kuchni.

W aerodynamice lub hydrodynamice trudno jest uzyskać przepływ laminarny. Często mniejsze tarcie uzyskuje się pomiędzy powietrzem a powietrzem (wodą a wodą), niż pomiędzy powietrzem, a ciałem stałym (wodą a kadłubem). Dlatego rura karbowana zatrzymując część powietrza na ściankach teoretycznie nie musi być głośniejsza. Teoretycznie, ale jak jest naprawdę to trzeba policzyć albo zmierzyć.

Data: 2011-02-13 16:11:02
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??
(...)
[...]

Dzięki! Wydaje się, że wniosłeś najwięccej praktyki  i dzięki  temu przekonałam faceta, żeby  bez fabrycznej redukcji 150-120 puścić spiro 150 z dwoma łagodnymi łukami. Gładkie rury wymagają kolanek, jesli znajdziemy w plastiku pod łagodnymi kątami to też to wchodzi w grę.

Natomiast w ścianie niestety redukcja 150 na 100 !!!  -jak ją zrobić optymalnie? Czy dłuższe przejście 150-100 otulone w izolację wibroakustyczną będzie OK? Są takie?
Kusi przeróbka króćca, ale czy da się przerobić króciec 100 na 150?

Data: 2011-02-17 16:29:50
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Użytkownik "Maria" <Maria_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości news:ij8sa6$7nl$1news.onet.pl...
(...)
[...]

Zrób ją jak najdalej od okapu. Może podłącz okap na sucho i eksperymentuj z ułożeniem rury?
Na pewno pomoże obłożenie rury materiałem pochłaniającym dźwięki. Mój jest w szafce, więc to dodatkowo tłumi dźwięki.

Data: 2011-02-17 18:13:27
Autor: Maria
ha?a?liwy okap -co robi??

[...]

i jeszce jedno... czy te spiro powinny być rozciągnięte jak najbardziej czy jak najmniej?
Oglądaliśmy spiro 150 która miała ok 120 cm, a  na niej napisane 3 m! Plastków nie znaleźliśmy w

Data: 2011-02-21 10:13:12
Autor: Jan Werbinski
ha?a?liwy okap -co robi??
Rozciągniesz za bardzo, to się rozlecą. Utnij i eksperymentuj z kawałkiem.

Data: 2011-02-22 21:05:08
Autor: Marek Dyjor
ha?a?liwy okap -co robi??
Jan Werbinski wrote:
Rozciągniesz za bardzo, to się rozlecą. Utnij i eksperymentuj z
kawałkiem.

te rury to nie są spiro tylko flexy  :)

spiro to rura stalowa ocynkowana zwijana. tak w kwestii formalnej.

flexy do wentylacji sa w kilku technologiach...

zwijana z grubej blachy aluminiowej którą trzeba rozciągnąć do wymaganego rozmiaru, już gotowa rura kóre sie nie rozciąga, oraz taka śmieszna rura z cienkiej folii alu napylonej na podłoże z jakiegoś tworzywa rozciągniętej na stalowej spirali.  No i jeszcze wersje ze zintegrowaną izolacją.

Data: 2013-06-22 13:45:59
Autor: Sławomir Kurek
ha?a?liwy okap -co robi??

http://www.boragmbh.com

Data: 2013-06-22 20:57:00
Autor: masti
ha?a?liwy okap -co robi??
Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 13:45:59 -0700 osobnik zwany Sławomir Kurek
napisał:

W dniu poniedziałek, 7 lutego 2011

a ty dale spamujesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-25 13:51:18
Autor: Andrzej Lawa
ha?a?liwy okap -co robi??
W dniu 22.06.2013 22:45, Sławomir Kurek pisze:
W dniu poniedziałek, 7 lutego 2011 17:20:58 UTC+1 użytkownik Maria napisał:
[...]

[ciach kryptoreklama]

To musi być jakiś oszust - nikt uczciwy tak podstępnie się nie reklamuje.

ha?a?liwy okap -co robi??