Data: 2009-10-04 15:24:10 | |
Autor: J.F. | |
hamowanie wstecznym | |
Mythbusters wlasnie odpowiedzieli na pytanie czy hamowanie na wstecznym biegu daje lepsze efekty. Efekty sa wlasciwie zgodne z przewidywaniem: -w automatycznej skrzyni wajche da sie przestawic na R, ale efektu nie daje to zadnego - auto jedzie dalej w najlepsze. -w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego. szkoda :-) J. |
|
Data: 2009-10-04 15:31:48 | |
Autor: jarek | |
hamowanie wstecznym | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a4ax.com... -w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego. Zarzucic wsteczny na postoju, rozpedzic sie z gorki i sprawdzic :) Ot taki szalony pomysl :) Jarek |
|
Data: 2009-10-04 15:48:04 | |
Autor: GABi | |
hamowanie wstecznym | |
jarek pisze:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a4ax.com... zrobiłam to ! tak mnie szarpło, że suty mam teraz jak wentyle od jelcza |
|
Data: 2009-10-04 15:54:33 | |
Autor: nazgul | |
hamowanie wstecznym | |
zrobiłam to ! napisz o tym w Bravo Girl w dziale gra wstępna ;-) |
|
Data: 2009-10-04 15:57:48 | |
Autor: Gruby | |
hamowanie wstecznym | |
Użytkownik "nazgul" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:haa9eq$4ma$1sunflower.man.poznan.pl...
zrobiłam to !napisz o tym w Bravo Girl w dziale gra wstępna ;-) odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa. -- Kardynała Richelieu sekret wam dzi¶ zdradze od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze |
|
Data: 2009-10-04 18:26:47 | |
Autor: nazgul | |
hamowanie wstecznym | |
odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa.przepraszam. |
|
Data: 2009-10-04 19:29:26 | |
Autor: GABi | |
hamowanie wstecznym | |
nazgul pisze:
odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa.przepraszam. nieszkodzi to ja prawdziwa gabi mam suty jak wentyle od kama3a |
|
Data: 2009-10-04 17:51:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
hamowanie wstecznym | |
J.F. pisze:
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego. Tu są jeszcze dwie możliwości. Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć. Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać. Ale sądzę że hamowanie nie będzie jakieś istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drugą stronę. Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie. |
|
Data: 2009-10-04 18:06:40 | |
Autor: J.F. | |
hamowanie wstecznym | |
On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200, Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze: Ale dopiero po puszczeniu sprzegla. Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać. A sa jakies synchronizowane ? Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę. No coz, ciekawie byloby sprawdzic. Ale sie nie udalo. Trzeba im podpowiedziec z ta gorka :-) J. |
|
Data: 2009-10-04 19:34:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
hamowanie wstecznym | |
J.F. pisze:
On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200, Tomasz Pyra wrote: My¶lałem że wła¶nie przy wł±czaniu, bo sprzęgło wci¶nięte, ale wałek zdawczy (czy jak tam się nazywa ten napędzany przez koła), kręci się do¶ć szybko. No i tu zazębianie mogłoby powybijać zęby tego kółka z bocznymi zębami (też nie wiem jak się nazywa). Strasznie to już chrzę¶ci jak się samochód nawet lekko toczy, a co dopiero gdyby próbować np. przy 100km/h.
Mondeo Mk2 miał - też się zdziwiłem, ale się zdarza. Bardzo przydatna sprawa jak próbujesz rozbujać samochód wyjeżdżaj±c ze ¶niegu. Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę. W ksi±żce do mojego samochodu jest napisane że do tyłu to silnikiem nie wolno kręcić nawet rozebranym i powoli (np. przy ustawianiu rozrz±du), ale nie wiem o co chodzi. |
|
Data: 2009-10-04 17:39:15 | |
Autor: to | |
hamowanie wstecznym | |
Tomasz Pyra wrote:
Strasznie to już chrzęści jak się samochód nawet lekko toczy U siebie nic takiego nie obserwuje... A sa jakies synchronizowane ? A to może dlatego, bo w mk3 też mam MTX-75... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-10-05 09:44:22 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
hamowanie wstecznym | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200, Tomasz Pyra wrote: a nie ma? Wydawało mi sie, ze Audi ma (miewało) zsynchronizowane. ps. tak czy inaczej - przy większych prędko¶ciach nie s±dze, zeby sie dało wrzucic ... ani wstecznego, ani jedynki. Różnice pręko¶ci kół s± tak duże .. ze przypuszczam, ze synchronizatory nie dały by sobie z tym rady -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-04 18:07:50 | |
Autor: Karolek | |
hamowanie wstecznym | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:haagsv$9hq$1nemesis.news.neostrada.pl... J.F. pisze: Raczej nie dasz rady wrzucic biegu. Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać. Czemu duzo sily? Jak zsynchronizuje to wrzucisz. Ale sądzę że hamowanie nie będzie jakieś istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drugą stronę. Nie silnik, a kola zaczna sie krecic w druga strone (zakladajac ze silnik jest uruchomiony). Znam goscia co wrzucil wsteczny bieg w czasie jazdy. Skrzynia automatyczna, gosc pierwszy raz widzial automat i sie pogubil bo zaczal przelaczac biegi w czasie jazdy. Predkosc ok 60km/h, a skutek taki ze kola zaczely sie krecic w druga strone, duzo pisku, gosc o malo co w rowie nie wyladowal (naped RWD to zaczelo niezle rzucac tylem). Skrzynia wytrzymala i nic jej nie bylo. Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie. Jakby to byl diesel to moze i nawet zaczalby chodzic w druga strone :> Karolek |
|
Data: 2009-10-04 19:37:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
hamowanie wstecznym | |
Karolek pisze:
Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać. No przy dużej różnicy prędkości wałków (bo zakładam że eksperyment robimy przy dużej prędkości), przy synchronizacji biegów trzeba przyłożyć sporą siłę do dźwigni zmiany biegów (żeby synchronizator mocniej docisnąć). Coś jak redukcja do jedynki przy dużej prędkości - też ciężko wchodzi. Predkosc ok 60km/h, a skutek taki ze kola zaczely sie krecic w druga strone, duzo pisku, gosc o malo co w rowie nie wyladowal (naped RWD to zaczelo niezle rzucac tylem). Mocny silnik musiał być, ale to właśnie to RWD odciążyło oś i pozwoliło mu zapracować normalnie. W FWD spodziewałbym się że raczej silnik się podda i zacznie kręcić tyłe, no ale to trzebaby zrobić eksperyment (potencjalnie dość drogi). |
|
Data: 2009-10-04 19:47:18 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
hamowanie wstecznym | |
Dnia Sun, 04 Oct 2009 19:37:09 +0200, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
napisał(a): W FWD spodziewałbym się że raczej silnik się podda i zacznie kręcić tyłe, no ale to trzebaby zrobić eksperyment (potencjalnie do¶ć drogi). No, ale przecież MB to sprawdzili - żdnego efektu po przeł±czeniu na R :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Największa krzywda, jak± znaj± dzieje, gdy krzywdy chc±cej krzywda się nie dzieje. Jan Sztaudynger" |
|
Data: 2009-10-04 21:41:18 | |
Autor: BartekK | |
hamowanie wstecznym | |
Tomasz Pyra pisze:
Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.Niby dlaczego? My¶lisz że uda ci się go zmusić do tego? Raczej niezbyt, silnik będzie kręcił się w swoj± stronę, koła w przeciwn±, cała różnica prędko¶ci będzie zamieniana w sprzęgle w ciepło. Jak pu¶cisz całkiem sprzęgło - to mog± się stać trzy rzeczy: - sprzegło dalej będzie się ¶lizgać/palić - sprzęgło zasprzęgli całkowcie, silnik zga¶nie i stanie, ty też staniesz całkiem, wbijaj±c zęby w kierownicę... - sprzęgło całkowicie zasprzęgli, silnik zga¶nie i stanie, koła przestan± się obracać a auto dalej będzie się poruszać po¶lizgiem. Pomijam sytuacje typu "pęknie póło¶/wał/most/skrzynia/sprzęgło/odpadnie lusterko/zwinie się asfalt" Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie.Raczej nie, patrz wyżej -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2009-10-04 22:11:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
hamowanie wstecznym | |
BartekK pisze:
Tomasz Pyra pisze: Niby dlaczego? My¶lisz że uda ci się go zmusić do tego? Raczej niezbyt, silnik będzie kręcił się w swoj± stronę, koła w przeciwn±, cała różnica prędko¶ci będzie zamieniana w sprzęgle w ciepło. Jak pu¶cisz całkiem sprzęgło - to mog± się stać trzy rzeczy: Skoro przy ruszaniu strzał ze sprzęgła powoduje zerwanie przyczepno¶ci, to można założyć że sprzęgło przeniesie moment obrotowy wystarczaj±cy do zerwania przyczepno¶ci również na wstecznym. I teraz co¶ musi się zakręcić do tyłu - albo koła, albo silnik. Pytanie co jest silniejsze. Jeżeli się przygazuje, to z pewno¶ci± silnik, ale przy puszczonym gazie w±tpię (chyba że jaki¶ na prawdę duży). A zmusić silnik do obracania się tyłem? Nie będzie to trudniejsze niż zmuszenie wył±czonego silnika do obracania się przodem (np. przy zapalaniu na pych). Zatrzymanie kół i silnika nast±piłoby tylko przy równowadze sił (mała szansa). |
|
Data: 2009-10-05 10:16:37 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
hamowanie wstecznym | |
BartekK pisze:
Tomasz Pyra pisze: Owszem, podobnie jak udaje się ruszyć w ten sposób silnik który wczesniej zgasł. Przecież silnik nie ma żadnych blokad, że może się kręcić tylko w jedn± stronę. Jak się np. przepycha samochód z zasprzęglonym silnikiem, żeby ustawić wał w konkretnej pozycji to w przód czy w tył idzie bardzo podobnie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2009-10-04 22:01:35 | |
Autor: Michał | |
hamowanie wstecznym | |
Mythbusters wlasnie odpowiedzieli na pytanie czy hamowanie na testowałem, da się i jest do¶ć skuteczne, tylko żeby w po¶zlizg nie wpa¶ć bo do tyłu to tylko abs działa, żadnych trakcji :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-10-04 22:07:03 | |
Autor: Karol Y | |
Bo oni nie to testowali | |
Na pomysł wrzucania wstecznego do zatrzymania się w normalnych warunkach to ja jeszcze nie wpadłem. Ale w ostatni± zimę miałem ciekawszy pomysł.
A gdyby tak, gdy wpadniemy w po¶lizg i koła napędzane przestan± się obracać, ale auto sunie dalej. Jakby wtedy wrzucić wsteczny i dodać gazu. Auto zatrzymałoby się szybciej? :-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-10-04 22:26:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bo oni nie to testowali | |
Karol Y pisze:
Na pomysł wrzucania wstecznego do zatrzymania się w normalnych warunkach to ja jeszcze nie wpadłem. Ale w ostatni± zimę miałem ciekawszy pomysł. Nie. Jest jeszcze dyferencjał który powoduje że cało¶ć nie jest taka prosta bo koła nie musz± mieć równych obrotów - często zrobi się tak, że jedno koło będzie się kręciło do przodu, a drugie do tyłu. Hamowanie hamulcami ma t± przewagę że z cał± pewno¶ci± hamuj± cztery koła (a na ¶niegu z powodu małego przeniesienia mas, tylne koła maj± duży udział w drodze hamowania), nawet gdyby się udało hamować dobrze silnikiem, to tylko dwoma napędzanymi kołami. Do tego samochód jest nie do opanowania (kierownica nagle zacznie działać odwrotnie jak oba koła zakręc± się do tyłu, ale równie nagle zacznie działać normalnie jak jedno z kół zacznie się kręcić do przodu) - dopiero za któr±¶ prób± udało mi się nie zakończyć tego karuzel±, a i tak droga hamowania była dłuższa niż na zablokowanych kołach. W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :) |
|
Data: 2009-10-04 22:38:31 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Bo oni nie to testowali | |
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Nie. Próbowałem kiedy¶ tak, żadnej karuzeli nie było :) Tylko ¶nieg wyrzucało do przodu :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-10-04 21:06:36 | |
Autor: ArmenVanBuran | |
Bo oni nie to testowali | |
Kiedy¶ za małolata podczas wygłupów robili¶my tak z kumplami.
Jazda do przodu ok 60 km/h, sprzęgło... wsteczny... potworny zgrzyt... gaz i szybko sprzęgło... Kaszlak mielił jak dziki :) Polonez też :) z tym że jako¶ bardziej trzeba było się namęczyć żeby wsteczny wszedł :) -- |
|
Data: 2009-10-04 23:09:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bo oni nie to testowali | |
ArmenVanBuran pisze:
Kiedy¶ za małolata podczas wygłupów robili¶my tak z kumplami. Wystarczyło przyblokować na moment wbijania wstecznego koła hamulcem (w RWD nawet ręcznym) i by się obyło bez zgrzytu :) gaz i szybko sprzęgło... A to RWD, to może być trochę inaczej, bo kierunek kręcenia się tylnych kół nie wpływa na zachowanie kierownicy. |
|
Data: 2009-10-04 21:33:15 | |
Autor: ArmenVanBuran | |
Bo oni nie to testowali | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
No tak.... ale prędko¶ć za szybko spadała i w rezultacie efekt był mizerny. Teraz sam się dziwię, że skrzynia to przeżyła :) -- |
|
Data: 2009-10-08 11:04:11 | |
Autor: szadok | |
Bo oni nie to testowali | |
Dnia 04.10.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
ArmenVanBuran pisze: Ręcznym? Czyli biegi przł±czasz praw± ręk±, ręczny lew±, a kierownicę zębami? :P :) pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' ¶p. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-10-04 23:05:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bo oni nie to testowali | |
Czarek Daniluk pisze:
W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :) A dyfer jaki¶ LSD, czy klasyczny? Bo cieniasem rzucało na boki mocno jak próbowałem. No i ja tak przy około 120km/h :) Z LSD by było pewnie lepiej. |
|
Data: 2009-10-09 23:03:41 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Bo oni nie to testowali | |
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Czarek Daniluk pisze: Polo 6N1 ;) i kiedy¶ w SC. Prędko¶ci nie większe pewnie niż 50-60km/h. Przyhamowanie hamulcem - wbicie wstecznego i jazda :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-10-05 11:42:47 | |
Autor: Wycior | |
Bo oni nie to testowali | |
często zrobi się tak, że jedno koło będzie się kręciło do przodu, a drugie do tyłu. Eee... Tak się dzieje tylko kiedy krecisz jednym kołem. Drugie wtedy kręci się w odwrotn± stronę... Układ różnicowy napędzany wałem zawsze kręci kołami w jedn± stronę, rozkładaj±c jedynie moment obrotowy po równo na oba koła. -- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 18:14:35 | |
Autor: żółta pięta | |
Bo oni nie to testowali | |
Układ różnicowy napędzany wałem zawsze kręci kołami w jedn± stronę, rozkładaj±c jedynie moment obrotowy po równo na oba koła. bzdura |
|
Data: 2009-10-05 15:17:35 | |
Autor: J.M.Oizo | |
hamowanie wstecznym | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a@4ax.com...
a co by bylo gdyby zastosowac skrzynie biegów klowa???? |
|
Data: 2009-10-06 01:36:52 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
hamowanie wstecznym | |
Dnia Sun, 04 Oct 2009 15:24:10 +0200, J.F. napisał(a):
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego. W ¦cierce się da.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |