Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   hamowanie wstecznym

hamowanie wstecznym

Data: 2009-10-04 15:24:10
Autor: J.F.
hamowanie wstecznym

Mythbusters wlasnie odpowiedzieli na pytanie czy hamowanie na
wstecznym biegu daje lepsze efekty.

Efekty sa wlasciwie zgodne z przewidywaniem:
-w automatycznej skrzyni wajche da sie przestawic na R, ale efektu nie
daje to zadnego - auto jedzie dalej w najlepsze.

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.


szkoda :-)

J.

Data: 2009-10-04 15:31:48
Autor: jarek
hamowanie wstecznym

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a4ax.com...
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Zarzucic wsteczny na postoju, rozpedzic sie z gorki i sprawdzic :) Ot taki szalony pomysl :)

Jarek

Data: 2009-10-04 15:48:04
Autor: GABi
hamowanie wstecznym
jarek pisze:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a4ax.com...
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Zarzucic wsteczny na postoju, rozpedzic sie z gorki i sprawdzic :) Ot taki szalony pomysl :)

zrobiłam to !
tak mnie szarpło, że suty mam teraz jak wentyle od jelcza

Data: 2009-10-04 15:54:33
Autor: nazgul
hamowanie wstecznym
zrobiłam to !
tak mnie szarpło, że suty mam teraz jak wentyle od jelcza

napisz o tym w Bravo Girl w dziale gra wstępna ;-)

Data: 2009-10-04 15:57:48
Autor: Gruby
hamowanie wstecznym
Użytkownik "nazgul" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:haa9eq$4ma$1sunflower.man.poznan.pl...
zrobiłam to !
tak mnie szarpło, że suty mam teraz jak wentyle od jelcza
napisz o tym w Bravo Girl w dziale gra wstępna ;-)

odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa.

--
Kardynała Richelieu sekret wam dzi¶ zdradze
od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze

Data: 2009-10-04 18:26:47
Autor: nazgul
hamowanie wstecznym
odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa.

przepraszam.

Data: 2009-10-04 19:29:26
Autor: GABi
hamowanie wstecznym
nazgul pisze:
odpowiadasz podszywańcowi z alt pl dupa.

przepraszam.

nieszkodzi to ja prawdziwa gabi
mam suty jak wentyle od kama3a

Data: 2009-10-04 17:51:10
Autor: Tomasz Pyra
hamowanie wstecznym
J.F. pisze:

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Tu są jeszcze dwie możliwości.
Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć.
Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać.

Ale sądzę że hamowanie nie będzie jakieś istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drugą stronę.

Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie.

Data: 2009-10-04 18:06:40
Autor: J.F.
hamowanie wstecznym
On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Tu s± jeszcze dwie możliwo¶ci.
Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć.

Ale dopiero po puszczeniu sprzegla.

Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać.

A sa jakies synchronizowane ?
Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.

No coz, ciekawie byloby sprawdzic. Ale sie nie udalo. Trzeba im
podpowiedziec z ta gorka :-)

J.

Data: 2009-10-04 19:34:42
Autor: Tomasz Pyra
hamowanie wstecznym
J.F. pisze:
On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.
Tu s± jeszcze dwie możliwo¶ci.
Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć.

Ale dopiero po puszczeniu sprzegla.

My¶lałem że wła¶nie przy wł±czaniu, bo sprzęgło wci¶nięte, ale wałek zdawczy (czy jak tam się nazywa ten napędzany przez koła), kręci się do¶ć szybko.
No i tu zazębianie mogłoby powybijać zęby tego kółka z bocznymi zębami (też nie wiem jak się nazywa).

Strasznie to już chrzę¶ci jak się samochód nawet lekko toczy, a co dopiero gdyby próbować np. przy 100km/h.


Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać.

A sa jakies synchronizowane ?

Mondeo Mk2 miał - też się zdziwiłem, ale się zdarza.
Bardzo przydatna sprawa jak próbujesz rozbujać samochód wyjeżdżaj±c ze ¶niegu.

Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.

No coz, ciekawie byloby sprawdzic. Ale sie nie udalo. Trzeba im
podpowiedziec z ta gorka :-)

W ksi±żce do mojego samochodu jest napisane że do tyłu to silnikiem nie wolno kręcić nawet rozebranym i powoli (np. przy ustawianiu rozrz±du), ale nie wiem o co chodzi.

Data: 2009-10-04 17:39:15
Autor: to
hamowanie wstecznym
Tomasz Pyra wrote:

Strasznie to już chrzęści jak się samochód nawet lekko toczy

U siebie nic takiego nie obserwuje...

A sa jakies synchronizowane ?

Mondeo Mk2 miał - też się zdziwiłem, ale się zdarza. Bardzo przydatna
sprawa jak próbujesz rozbujać samochód wyjeżdżając ze śniegu.

A to moĹĽe dlatego, bo w mk3 teĹĽ mam MTX-75...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-05 09:44:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
hamowanie wstecznym
J.F. wydusił z siebie te słowy:

On Sun, 04 Oct 2009 17:51:10 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Tu s± jeszcze dwie możliwo¶ci.
Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć.

Ale dopiero po puszczeniu sprzegla.

Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno
się dać.

A sa jakies synchronizowane ?


a nie ma?
Wydawało mi sie, ze Audi ma (miewało) zsynchronizowane.

ps. tak czy inaczej - przy większych prędko¶ciach nie s±dze, zeby sie dało wrzucic ... ani wstecznego, ani jedynki. Różnice pręko¶ci kół s± tak duże .. ze przypuszczam, ze synchronizatory nie dały by sobie z tym rady


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Data: 2009-10-04 18:07:50
Autor: Karolek
hamowanie wstecznym

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:haagsv$9hq$1nemesis.news.neostrada.pl...
J.F. pisze:

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

Tu są jeszcze dwie możliwości.
Przy niesynchronizowanym wstecznym mogłaby się skrzynia rozlecieć.

Raczej nie dasz rady wrzucic biegu.

Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać.


Czemu duzo sily?
Jak zsynchronizuje to wrzucisz.

Ale sądzę że hamowanie nie będzie jakieś istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drugą stronę.


Nie silnik, a kola zaczna sie krecic w druga strone (zakladajac ze silnik jest uruchomiony).
Znam goscia co wrzucil wsteczny bieg w czasie jazdy. Skrzynia automatyczna, gosc pierwszy raz widzial automat i sie pogubil bo zaczal przelaczac biegi w czasie jazdy.
Predkosc ok 60km/h, a skutek taki ze kola zaczely sie krecic w druga strone, duzo pisku, gosc o malo co w rowie nie wyladowal (naped RWD to zaczelo niezle rzucac tylem).
Skrzynia wytrzymala i nic jej nie bylo.

Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie.

Jakby to byl diesel to moze i nawet zaczalby chodzic w druga strone :>




Karolek

Data: 2009-10-04 19:37:09
Autor: Tomasz Pyra
hamowanie wstecznym
Karolek pisze:

Przy synchronizowanym - trzeba mieć po prostu dużo siły, ale powinno się dać.


Czemu duzo sily?
Jak zsynchronizuje to wrzucisz.

No przy dużej różnicy prędkości wałków (bo zakładam że eksperyment robimy przy dużej prędkości), przy synchronizacji biegów trzeba przyłożyć sporą siłę do dźwigni zmiany biegów (żeby synchronizator mocniej docisnąć).
Coś jak redukcja do jedynki przy dużej prędkości - też ciężko wchodzi.

Predkosc ok 60km/h, a skutek taki ze kola zaczely sie krecic w druga strone, duzo pisku, gosc o malo co w rowie nie wyladowal (naped RWD to zaczelo niezle rzucac tylem).

Mocny silnik musiał być, ale to właśnie to RWD odciążyło oś i pozwoliło mu zapracować normalnie.

W FWD spodziewałbym się że raczej silnik się podda i zacznie kręcić tyłe, no ale to trzebaby zrobić eksperyment (potencjalnie dość drogi).

Data: 2009-10-04 19:47:18
Autor: Marcin Stankiewicz
hamowanie wstecznym
Dnia Sun, 04 Oct 2009 19:37:09 +0200, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
napisał(a):

W FWD spodziewałbym się że raczej silnik się podda i zacznie kręcić tyłe, no ale to trzebaby zrobić eksperyment (potencjalnie do¶ć drogi).

No, ale przecież MB to sprawdzili - żdnego efektu po przeł±czeniu na R :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Największa krzywda, jak± znaj± dzieje, gdy krzywdy chc±cej krzywda się nie dzieje. Jan Sztaudynger"

Data: 2009-10-04 21:41:18
Autor: BartekK
hamowanie wstecznym
Tomasz Pyra pisze:
Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.
Niby dlaczego? My¶lisz że uda ci się go zmusić do tego? Raczej niezbyt, silnik będzie kręcił się w swoj± stronę, koła w przeciwn±, cała różnica prędko¶ci będzie zamieniana w sprzęgle w ciepło. Jak pu¶cisz całkiem sprzęgło - to mog± się stać trzy rzeczy:
- sprzegło dalej będzie się ¶lizgać/palić
- sprzęgło zasprzęgli całkowcie, silnik zga¶nie i stanie, ty też staniesz całkiem, wbijaj±c zęby w kierownicę...
- sprzęgło całkowicie zasprzęgli, silnik zga¶nie i stanie, koła przestan± się obracać a auto dalej będzie się poruszać po¶lizgiem.

Pomijam sytuacje typu "pęknie póło¶/wał/most/skrzynia/sprzęgło/odpadnie lusterko/zwinie się asfalt"

Spowoduje to wpompowanie wybuchowej mieszanki do kolektora dolotowego, co może ładnego bałaganu narobić jak wybuchnie.
Raczej nie, patrz wyżej

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2009-10-04 22:11:04
Autor: Tomasz Pyra
hamowanie wstecznym
BartekK pisze:
Tomasz Pyra pisze:
Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.

Niby dlaczego? My¶lisz że uda ci się go zmusić do tego? Raczej niezbyt, silnik będzie kręcił się w swoj± stronę, koła w przeciwn±, cała różnica prędko¶ci będzie zamieniana w sprzęgle w ciepło. Jak pu¶cisz całkiem sprzęgło - to mog± się stać trzy rzeczy:
- sprzegło dalej będzie się ¶lizgać/palić

Skoro przy ruszaniu strzał ze sprzęgła powoduje zerwanie przyczepno¶ci, to można założyć że sprzęgło przeniesie moment obrotowy wystarczaj±cy do zerwania przyczepno¶ci również na wstecznym.

I teraz co¶ musi się zakręcić do tyłu - albo koła, albo silnik. Pytanie co jest silniejsze.
Jeżeli się przygazuje, to z pewno¶ci± silnik, ale przy puszczonym gazie w±tpię (chyba że jaki¶ na prawdę duży).

A zmusić silnik do obracania się tyłem? Nie będzie to trudniejsze niż zmuszenie wył±czonego silnika do obracania się przodem (np. przy zapalaniu na pych).

Zatrzymanie kół i silnika nast±piłoby tylko przy równowadze sił (mała szansa).

Data: 2009-10-05 10:16:37
Autor: Jakub Witkowski
hamowanie wstecznym
BartekK pisze:
Tomasz Pyra pisze:
Ale s±dzę że hamowanie nie będzie jakie¶ istotnie skuteczniejsze niż na I biegu, bo przełożenie podobne, tylko silnik się będzie musiał kręcić w drug± stronę.
Niby dlaczego? My¶lisz że uda ci się go zmusić do tego? Raczej niezbyt,

Owszem, podobnie jak udaje się ruszyć w ten sposób silnik który wczesniej
zgasł. Przecież silnik nie ma żadnych blokad, że może się kręcić tylko
w jedn± stronę. Jak się np. przepycha samochód z zasprzęglonym silnikiem,
żeby ustawić wał w konkretnej pozycji to w przód czy w tył idzie
bardzo podobnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2009-10-04 22:01:35
Autor: Michał
hamowanie wstecznym

Mythbusters wlasnie odpowiedzieli na pytanie czy hamowanie na
wstecznym biegu daje lepsze efekty.

Efekty sa wlasciwie zgodne z przewidywaniem:
-w automatycznej skrzyni wajche da sie przestawic na R, ale efektu nie
daje to zadnego - auto jedzie dalej w najlepsze.

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

testowałem, da się i jest do¶ć skuteczne, tylko żeby w po¶zlizg nie wpa¶ć
bo do tyłu to tylko abs działa, żadnych trakcji :)


pozdrawiam.

--


Data: 2009-10-04 22:07:03
Autor: Karol Y
Bo oni nie to testowali
Na pomysł wrzucania wstecznego do zatrzymania się w normalnych warunkach to ja jeszcze nie wpadłem. Ale w ostatni± zimę miałem ciekawszy pomysł.

A gdyby tak, gdy wpadniemy w po¶lizg i koła napędzane przestan± się obracać, ale auto sunie dalej. Jakby wtedy wrzucić wsteczny i dodać gazu. Auto zatrzymałoby się szybciej? :-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-10-04 22:26:00
Autor: Tomasz Pyra
Bo oni nie to testowali
Karol Y pisze:
Na pomysł wrzucania wstecznego do zatrzymania się w normalnych warunkach to ja jeszcze nie wpadłem. Ale w ostatni± zimę miałem ciekawszy pomysł.

A gdyby tak, gdy wpadniemy w po¶lizg i koła napędzane przestan± się obracać, ale auto sunie dalej. Jakby wtedy wrzucić wsteczny i dodać gazu. Auto zatrzymałoby się szybciej? :-)

Nie.

Jest jeszcze dyferencjał który powoduje że cało¶ć nie jest taka prosta bo koła nie musz± mieć równych obrotów - często zrobi się tak, że jedno koło będzie się kręciło do przodu, a drugie do tyłu.

Hamowanie hamulcami ma t± przewagę że z cał± pewno¶ci± hamuj± cztery koła (a na ¶niegu z powodu małego przeniesienia mas, tylne koła maj± duży udział w drodze hamowania), nawet gdyby się udało hamować dobrze silnikiem, to tylko dwoma napędzanymi kołami.

Do tego samochód jest nie do opanowania (kierownica nagle zacznie działać odwrotnie jak oba koła zakręc± się do tyłu, ale równie nagle zacznie działać normalnie jak jedno z kół zacznie się kręcić do przodu) - dopiero za któr±¶ prób± udało mi się nie zakończyć tego karuzel±, a i tak droga hamowania była dłuższa niż na zablokowanych kołach.

W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :)

Data: 2009-10-04 22:38:31
Autor: Czarek Daniluk
Bo oni nie to testowali
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Nie.

Jest jeszcze dyferencjał który powoduje że cało¶ć nie jest taka prosta bo koła nie musz± mieć równych obrotów - często zrobi się tak, że jedno koło będzie się kręciło do przodu, a drugie do tyłu.

Hamowanie hamulcami ma t± przewagę że z cał± pewno¶ci± hamuj± cztery koła (a na ¶niegu z powodu małego przeniesienia mas, tylne koła maj± duży udział w drodze hamowania), nawet gdyby się udało hamować dobrze silnikiem, to tylko dwoma napędzanymi kołami.

Do tego samochód jest nie do opanowania (kierownica nagle zacznie działać odwrotnie jak oba koła zakręc± się do tyłu, ale równie nagle zacznie działać normalnie jak jedno z kół zacznie się kręcić do przodu) - dopiero za któr±¶ prób± udało mi się nie zakończyć tego karuzel±, a i tak droga hamowania była dłuższa niż na zablokowanych kołach.

W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :)

Próbowałem kiedy¶ tak, żadnej karuzeli nie było :)
Tylko ¶nieg wyrzucało do przodu :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-10-04 21:06:36
Autor: ArmenVanBuran
Bo oni nie to testowali
Kiedy¶ za małolata podczas wygłupów robili¶my tak z kumplami.
Jazda do przodu ok 60 km/h, sprzęgło... wsteczny... potworny zgrzyt...
gaz i szybko sprzęgło...
Kaszlak mielił jak dziki :)
Polonez też :) z tym że jako¶ bardziej trzeba było się namęczyć żeby
wsteczny wszedł :)

--


Data: 2009-10-04 23:09:19
Autor: Tomasz Pyra
Bo oni nie to testowali
  ArmenVanBuran pisze:
Kiedy¶ za małolata podczas wygłupów robili¶my tak z kumplami.
Jazda do przodu ok 60 km/h, sprzęgło... wsteczny... potworny zgrzyt...

Wystarczyło przyblokować na moment wbijania wstecznego koła hamulcem (w RWD nawet ręcznym) i by się obyło bez zgrzytu :)

gaz i szybko sprzęgło...
Kaszlak mielił jak dziki :)
Polonez też :) z tym że jako¶ bardziej trzeba było się namęczyć żeby
wsteczny wszedł :)

A to RWD, to może być trochę inaczej, bo kierunek kręcenia się tylnych kół nie wpływa na zachowanie kierownicy.

Data: 2009-10-04 21:33:15
Autor: ArmenVanBuran
Bo oni nie to testowali
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):

Wystarczyło przyblokować na moment wbijania wstecznego koła hamulcem (w RWD nawet ręcznym) i by się obyło bez zgrzytu :)

No tak.... ale prędko¶ć za szybko spadała i w rezultacie
efekt był mizerny. Teraz sam się dziwię, że skrzynia to przeżyła :) --


Data: 2009-10-08 11:04:11
Autor: szadok
Bo oni nie to testowali
Dnia 04.10.2009 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
  ArmenVanBuran pisze:
Kiedy¶ za małolata podczas wygłupów robili¶my tak z kumplami.
Jazda do przodu ok 60 km/h, sprzęgło... wsteczny... potworny zgrzyt...

Wystarczyło przyblokować na moment wbijania wstecznego koła hamulcem (w RWD nawet ręcznym) i by się obyło bez zgrzytu :)

Ręcznym? Czyli biegi przł±czasz praw± ręk±, ręczny lew±, a kierownicę
zębami? :P :)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
¶p. babcia
ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail

Data: 2009-10-04 23:05:27
Autor: Tomasz Pyra
Bo oni nie to testowali
Czarek Daniluk pisze:

W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :)

Próbowałem kiedy¶ tak, żadnej karuzeli nie było :)
Tylko ¶nieg wyrzucało do przodu :)

A dyfer jaki¶ LSD, czy klasyczny?
Bo cieniasem rzucało na boki mocno jak próbowałem.
No i ja tak przy około 120km/h :)

Z LSD by było pewnie lepiej.

Data: 2009-10-09 23:03:41
Autor: Czarek Daniluk
Bo oni nie to testowali
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Czarek Daniluk pisze:

W sumie robi się to prosto - jad±c po ¶liskim wcisn±ć sprzęgło, na moment zablokować koła hamulcem (żeby nie przeci±żać skrzyni), zapi±ć wsteczny, gaz, pu¶cić sprzęgło i kaaaaaruzela :)


Próbowałem kiedy¶ tak, żadnej karuzeli nie było :)
Tylko ¶nieg wyrzucało do przodu :)


A dyfer jaki¶ LSD, czy klasyczny?
Bo cieniasem rzucało na boki mocno jak próbowałem.
No i ja tak przy około 120km/h :)

Z LSD by było pewnie lepiej.

Polo 6N1 ;) i kiedy¶ w SC.
Prędko¶ci nie większe pewnie niż 50-60km/h.
Przyhamowanie hamulcem - wbicie wstecznego i jazda :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-10-05 11:42:47
Autor: Wycior
Bo oni nie to testowali
 często zrobi się tak, że jedno koło będzie się kręciło do przodu, a drugie do tyłu.

Eee... Tak się dzieje tylko kiedy krecisz jednym kołem. Drugie wtedy kręci się w odwrotn± stronę... Układ różnicowy napędzany wałem zawsze kręci kołami w jedn± stronę, rozkładaj±c jedynie moment obrotowy po równo na oba koła.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-10-05 18:14:35
Autor: żółta pięta
Bo oni nie to testowali
Układ różnicowy napędzany wałem zawsze kręci kołami w jedn± stronę, rozkładaj±c jedynie moment obrotowy po równo na oba koła.


bzdura

Data: 2009-10-05 15:17:35
Autor: J.M.Oizo
hamowanie wstecznym


Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:658hc5pf6k72ga4u8ill294kr47fg80j5a@4ax.com...

Mythbusters wlasnie odpowiedzieli na pytanie czy hamowanie na
wstecznym biegu daje lepsze efekty.

Efekty sa wlasciwie zgodne z przewidywaniem:
-w automatycznej skrzyni wajche da sie przestawic na R, ale efektu nie
daje to zadnego - auto jedzie dalej w najlepsze.

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.


a co by bylo gdyby zastosowac skrzynie biegów klowa????

Data: 2009-10-06 01:36:52
Autor: Adam Płaszczyca
hamowanie wstecznym
Dnia Sun, 04 Oct 2009 15:24:10 +0200, J.F. napisał(a):

-w recznej skrzyni biegow .. nie daje sie wrzucic wstecznego.

W ¦cierce się da....

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

hamowanie wstecznym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona