hamulce Avid

Data: 2009-05-10 11:05:29
Autor: MK
hamulce Avid
witam,

mam hamulce Avid SD5 V-break, dźwignie Avid FR5,  jednak siła hamownia nie jest abyt duża tj. muszę naprawdę mocno nacisnąć dźwignię aby klocki zatrzymały koło...
Miałem wcześniej Treka też z v-breakami i tam nie było aż takiej słabej mocy hamowania :-(
Hamulce nie były jeszcze regulowane od czasu zakupu rowerka (Merida TFS 500-V)
Dodam tylko iż hamulec przedni ma dużo większą siłę hamowania ale już tylni to naprawdę muszę cisnąć na dźwignię...
Czy jest jakiś sposób (niedrogi) aby zwiększyć siłę hamowania tj.może zakup innych klocków hamulcowych z odpowienimi mieszankami...?
Nie zamierzam zmieniać na razie na tarczówki bo finanse nie pozwalają :-)

pzdr

Data: 2009-05-10 11:22:34
Autor: Kosu
hamulce Avid
MK wrote:
Czy jest jakiś sposób (niedrogi) aby zwiększyć siłę hamowania tj.może zakup innych klocków hamulcowych z odpowienimi mieszankami...?

Dawno kupiłeś ten rower? (w przebiegu, a nie okresie czasu). Pierwszy wydumany pomysł: klocki się zużyły... Trzeba je ustawić bliżej obręczy (skracając linkę) albo wymienić (na klockach jest pewnie taka linia granicy ścierania). Warto sprawdzić ustawienie przy zaciskaniu hamulca - może Ci się starły krzywo / przesunęły i teraz jest mała powierzchnia kontaktu z obręczą.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-05-10 11:26:14
Autor: MK
hamulce Avid

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gu66cl$t2u$1inews.gazeta.pl...
MK wrote:
[...]

Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-(
czy zmiana na inne (może z 2-3 mieszanek) prócz regulacji coś zmieni?

Data: 2009-05-10 11:38:00
Autor: Kosu
hamulce Avid
MK wrote:
Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-(
czy zmiana na inne (może z 2-3 mieszanek) prócz regulacji coś zmieni?

Jeśli są źle ustawione, to wymiana klocków na nowe da pewnie tyle ile ustawienie tych, które masz :)

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#Regulujemy

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-05-10 04:39:29
Autor: s.szeminski
hamulce Avid
On 10 Maj, 11:38, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#Regulujemy
W tym linku masz wszystko ładnie opisane - ważne żeby ramiona v-ek w
momencie hamowania były równoległe do siebie(jednocześnie sam trzpień
klocka powinien być pod kątem prostym do ramienia), także dopuszczalne
jest ich pewne rozwarcie na luzie. Dobrze gdy klocki znajdują się
maksymalnie blisko obręczy, ale do tego trzeba mieć dobrze
wycentrowane koło.
Druga sprawa - sprawdź obręcz(i klocki), bo jeżeli jest czymś
uświniona to siła potrzebna do hamowania będzie dużo większa. Można
choćby przetrzeć spirytusem czy innym rozpuszczalnikiem.
Hamulec przedni jest zawsze silniejszy(a raczej wydajniejszy) - naucz
się z niego korzystać jako z podstawowego hamulca. Mam hamulce w
takiej samej konfiguracji jak u Ciebie i na siłę hamowania nie
narzekam, a zdarza się hamować z prędkości ponad 50km/h i to właśnie
przednim hamulcem ale to trzeba umieć:)

Data: 2009-05-10 12:26:00
Autor: Jan Srzednicki
hamulce Avid
On 2009-05-10, MK wrote:
witam,

mam hamulce Avid SD5 V-break, dźwignie Avid FR5,  jednak siła hamownia nie jest abyt duża tj. muszę naprawdę mocno nacisnąć dźwignię aby klocki zatrzymały koło...

Natychmiast to zdemontuj! V-break służą do łamania obręczy!

Idź i kup hamulce V-brake, powinno być znacznie lepiej.

Data: 2009-05-10 15:39:31
Autor: Wojtek
hamulce Avid
MK pisze:
witam,

mam hamulce Avid SD5 V-break, dźwignie Avid FR5,  jednak siła hamownia nie jest abyt duża tj. muszę naprawdę mocno nacisnąć dźwignię aby klocki zatrzymały koło...

Wygląda na to, że masz nie do końca dobrze ustawione klocki.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-10 16:15:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
hamulce Avid

mam hamulce Avid SD5 V-break, dźwignie Avid FR5,  jednak siła hamownia

Nie ma takich hamulców.
Nooo chyba, że linka ci się przerwała.
:>

zyga

Data: 2009-05-10 22:49:37
Autor: wojtek_w_pracy
hamulce Avid
On 10 Maj, 11:05, "MK" <m...@wpp.pl> wrote:
witam,

mam hamulce Avid SD5 V-break, dźwignie Avid FR5,  jednak siła hamownia nie
jest abyt duża tj. muszę naprawdę mocno nacisnąć dźwignię aby klocki
zatrzymały koło...

Na lince, przy fajce, miedzy szczekami hamulca jest gumka - ktora
teoretycznie ma chronic linke przed zabrudzeniem - wywal ja albo skroc
- mialem podobny problem z Avidami, regulaowalem, wymienialem klocki,
w koncu wywalilem to dziadostwo i w koncu dziala toto, jak powinno.

Pozdrwiam
wojtek_n

--
Nowa siła