Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   hamulce Avid

hamulce Avid

Data: 2009-05-10 11:22:34
Autor: Kosu
hamulce Avid
MK wrote:
Czy jest jakiś sposób (niedrogi) aby zwiększyć siłę hamowania tj.może zakup innych klocków hamulcowych z odpowienimi mieszankami...?

Dawno kupiłeś ten rower? (w przebiegu, a nie okresie czasu). Pierwszy wydumany pomysł: klocki się zużyły... Trzeba je ustawić bliżej obręczy (skracając linkę) albo wymienić (na klockach jest pewnie taka linia granicy ścierania). Warto sprawdzić ustawienie przy zaciskaniu hamulca - może Ci się starły krzywo / przesunęły i teraz jest mała powierzchnia kontaktu z obręczą.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-05-10 11:26:14
Autor: MK
hamulce Avid

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gu66cl$t2u$1inews.gazeta.pl...
MK wrote:
Czy jest jakiś sposób (niedrogi) aby zwiększyć siłę hamowania tj.może zakup innych klocków hamulcowych z odpowienimi mieszankami...?

Dawno kupiłeś ten rower? (w przebiegu, a nie okresie czasu). Pierwszy wydumany pomysł: klocki się zużyły... Trzeba je ustawić bliżej obręczy (skracając linkę) albo wymienić (na klockach jest pewnie taka linia granicy ścierania). Warto sprawdzić ustawienie przy zaciskaniu hamulca - może Ci się starły krzywo / przesunęły i teraz jest mała powierzchnia kontaktu z obręczą.

pozdrawiam,
Kosu

Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-(
czy zmiana na inne (może z 2-3 mieszanek) prócz regulacji coś zmieni?

Data: 2009-05-10 11:38:00
Autor: Kosu
hamulce Avid
MK wrote:
Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-(
czy zmiana na inne (może z 2-3 mieszanek) prócz regulacji coś zmieni?

Jeśli są źle ustawione, to wymiana klocków na nowe da pewnie tyle ile ustawienie tych, które masz :)

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#Regulujemy

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-05-10 04:39:29
Autor: s.szeminski
hamulce Avid
On 10 Maj, 11:38, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#Regulujemy
W tym linku masz wszystko ładnie opisane - ważne żeby ramiona v-ek w
momencie hamowania były równoległe do siebie(jednocześnie sam trzpień
klocka powinien być pod kątem prostym do ramienia), także dopuszczalne
jest ich pewne rozwarcie na luzie. Dobrze gdy klocki znajdują się
maksymalnie blisko obręczy, ale do tego trzeba mieć dobrze
wycentrowane koło.
Druga sprawa - sprawdź obręcz(i klocki), bo jeżeli jest czymś
uświniona to siła potrzebna do hamowania będzie dużo większa. Można
choćby przetrzeć spirytusem czy innym rozpuszczalnikiem.
Hamulec przedni jest zawsze silniejszy(a raczej wydajniejszy) - naucz
się z niego korzystać jako z podstawowego hamulca. Mam hamulce w
takiej samej konfiguracji jak u Ciebie i na siłę hamowania nie
narzekam, a zdarza się hamować z prędkości ponad 50km/h i to właśnie
przednim hamulcem ale to trzeba umieć:)

hamulce Avid

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona