Data: 2009-05-10 11:22:34 | |
Autor: Kosu | |
hamulce Avid | |
MK wrote:
Czy jest jakiś sposób (niedrogi) aby zwiększyć siłę hamowania tj.może zakup innych klocków hamulcowych z odpowienimi mieszankami...? Dawno kupiłeś ten rower? (w przebiegu, a nie okresie czasu). Pierwszy wydumany pomysł: klocki się zużyły... Trzeba je ustawić bliżej obręczy (skracając linkę) albo wymienić (na klockach jest pewnie taka linia granicy ścierania). Warto sprawdzić ustawienie przy zaciskaniu hamulca - może Ci się starły krzywo / przesunęły i teraz jest mała powierzchnia kontaktu z obręczą. pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-05-10 11:26:14 | |
Autor: MK | |
hamulce Avid | |
Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:gu66cl$t2u$1inews.gazeta.pl... MK wrote: Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-( czy zmiana na inne (może z 2-3 mieszanek) prócz regulacji coś zmieni? |
|
Data: 2009-05-10 11:38:00 | |
Autor: Kosu | |
hamulce Avid | |
MK wrote:
Rowerek ma 2 m-ce, jazdy 3-4 dni w tygodniu mnieman, że klocki były nowe ale nie zadowala mnie ich siła hamowania :-( Jeśli są źle ustawione, to wymiana klocków na nowe da pewnie tyle ile ustawienie tych, które masz :) http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#Regulujemy pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-05-10 04:39:29 | |
Autor: s.szeminski | |
hamulce Avid | |
On 10 Maj, 11:38, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/vbrejki.html#RegulujemyW tym linku masz wszystko ładnie opisane - ważne żeby ramiona v-ek w momencie hamowania były równoległe do siebie(jednocześnie sam trzpień klocka powinien być pod kątem prostym do ramienia), także dopuszczalne jest ich pewne rozwarcie na luzie. Dobrze gdy klocki znajdują się maksymalnie blisko obręczy, ale do tego trzeba mieć dobrze wycentrowane koło. Druga sprawa - sprawdź obręcz(i klocki), bo jeżeli jest czymś uświniona to siła potrzebna do hamowania będzie dużo większa. Można choćby przetrzeć spirytusem czy innym rozpuszczalnikiem. Hamulec przedni jest zawsze silniejszy(a raczej wydajniejszy) - naucz się z niego korzystać jako z podstawowego hamulca. Mam hamulce w takiej samej konfiguracji jak u Ciebie i na siłę hamowania nie narzekam, a zdarza się hamować z prędkości ponad 50km/h i to właśnie przednim hamulcem ale to trzeba umieć:) |
|