hamulce LX BR-M570 - co robiÄ™ Ĺşle?

Data: 2011-09-19 10:59:57
Autor: Tomek
hamulce LX BR-M570 - co robiÄ™ Ĺşle?
Witam,
Usiłuję zamontować hamulce LX (te z równoległym prowadzeniem klocków). Wszystko byłoby OK, poza tym, że nawet przy ustawieniu śrubki regulującej sprężynę na maksimum jej napięcie nie jest wystarczające. Sprężyna praktycznie w ogóle nie odciąga ramion. W ramie mam 3 otwory na bolec pozycjonujący, ale tylko w środkowym położeniu jestem w stanie ustawić klocki równolegle do obręczy. W widelcu otwór jest jeden, więc nie ma możliwości innego ustawienia.
Czy jedyną opcją jest ręczne gięcie sprężyny, czy coś robię źle?
--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2011-09-19 12:40:41
Autor: cytawa
Tomek pisze:

[...]

Mam pytanie.
Jak ustawiles klocki hamulcowe.?
Klocki V-ki maja 2 mozliwosci ustawienie jesli chodzi o te dwie podkladki wklesle. W tych hamulcach lepiej jest zeby przy klocku byla podkladka ciensza a na zewnatrz grubsza. Jak sie da na odwrot to mozesz miec wlasnie za slabe sprezyny.
Jan Cytawa

Data: 2011-09-19 14:39:48
Autor: Tomek
W dniu 2011-09-19 12:40, cytawa pisze:
Tomek pisze:

[...]

Dziękuję za odpowiedź.
Na 95% mam cienką do środka. Pamiętam, że je przekładałem, bo sprężyna w ogóle nie łapała ramienia hamulca, teraz jest odrobinę lepiej, ale w dalszym ciągu "odbija" za słabo (na zużytym klocku powinno być lepiej, ale świeży odbija minimalnie). Wszystko jest sprawne, porusza się lekko (to nie kwestia np. oporów od zabrudzenia). Tak właściwie one zostały do tego roweru założone jako nówki i były przez jakiś czas tak używane. Podejrzewam, że podczas montażu raczej nie zostały uszkodzone, nie wykazują żadnych oznak zużycia, sprężyny wyglądają na niepogięte. Tak samo zachowują się i przednie, i tylne.
--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2011-09-20 00:42:10
Autor: Wojtek Sobociński
hamulce LX BR-M570 - co robię Ľle?
Tomek wrote:

> Mam pytanie.
> Jak ustawiles klocki hamulcowe.?
> Klocki V-ki maja 2 mozliwosci ustawienie jesli chodzi o te dwie
> podkladki wklesle.

Dziękuję za odpowiedĽ.
Na 95% mam cienk± do ¶rodka. Pamiętam, że je przekładałem, bo sprężyna w ogóle nie łapała ramienia hamulca, teraz jest odrobinę lepiej, ale w dalszym ci±gu "odbija" za słabo (na zużytym klocku powinno być lepiej, ale ¶wieży odbija minimalnie). Wszystko jest sprawne, porusza się lekko (to nie kwestia np. oporów od zabrudzenia). Tak wła¶ciwie one zostały do tego roweru założone jako nówki i były przez jaki¶ czas tak używane. Podejrzewam, że podczas montażu raczej nie zostały uszkodzone, nie wykazuj± żadnych oznak zużycia, sprężyny wygl±daj± na niepogięte. Tak samo zachowuj± się i przednie, i tylne.

Może zmień linki i pancerze.

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-09-20 07:22:47
Autor: Tomek
hamulce LX BR-M570 - co robię Ľle?
W dniu 2011-09-20 00:42, Wojtek Sobociński  pisze:
Może zmień linki i pancerze.

Linki nie maj± nic do rzeczy - kiedy ręk± dociskam ramię hamulca, sprężyna zaczyna przeciwstawiać się, kiedy klocek jest bardzo blisko obręczy (1mm? może 2), a na pocz±tku skoku sprężyna ma za mał± siłę.

Data: 2011-09-20 10:10:34
Autor: Wojtek Sobociński
Tomek wrote:

> [...]

Linki nie maj± nic do rzeczy - kiedy ręk± dociskam ramię hamulca, sprężyna zaczyna przeciwstawiać się, kiedy klocek jest bardzo blisko obręczy (1mm? może 2), a na pocz±tku skoku sprężyna ma za mał± siłę.

Aż poszedłem obejrzeć swój rower (hamulce xt z równoległym
prowadzeniem). Wnioski s± takie: jest ok :). U mnie naci±g sprężyn jest
tak mały, że linka leży luĽno na ramie (mowa o tylnym hamplu). Odstęp
klocków od obręczy między 1 a 2mm, ¶rubki wkręcone prawie do końca. --