hamulce SLX - wybor tarcz

Data: 2009-06-04 10:24:16
Autor: raviz
hamulce SLX - wybor tarcz
Z poprzedniego watku dowiedzialem sie, ze oryginalne tarcze SLX
moga luzowac sie na nitach po pewnym czasie. W kazdym razie wezme piasty Novatec 6-cio srubowe.
Czy te tarcze jako zamienniki beda ok?
-Tyl: SHIMANO DEORE XT SM-RT75 6 ŚRUB 160MM
-Przod: To samo, tyle ze 180mm
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2009-06-04 11:54:43
Autor: ...::QRT::...
hamulce SLX - wybor tarcz
Dnia Thu, 04 Jun 2009 10:24:16 +0100, raviz napisał(a):

Z poprzedniego watku dowiedzialem sie, ze oryginalne tarcze SLX
moga luzowac sie na nitach po pewnym czasie.

A to pewnie jakieś ploty albo odosobnione jednostkowe przypadki.
Przecież tarcz CL używa kupa ludzi a nigdy o czymś taki nie słyszałem. Sam też używam i nic mi sie nie luzuje. --
www.warszawski.info

Data: 2009-06-04 11:10:56
Autor: raviz
hamulce SLX - wybor tarcz
....::QRT::... wrote:
[...]

Wiesz, na razie bazuje tylko na tym co znajde w sieci i na odpowiedziach na grupie. W watk powyzej: "Upgrade roweru - podsumowanie" otrzymalem odpowiedz wskazujaca na taka przypadlosc, wiec przed jakimkolwiek zakupem wole sie upewnic. Jeszcze zostalo 7 dni i upgrade wprowadze w zycie :]

Data: 2009-06-04 12:21:18
Autor: Rowerex
hamulce SLX - wybor tarcz
On 4 Cze, 11:10, raviz <ravizUSU...@vp.pl> wrote:
...::QRT::... wrote:

> [...]

odpowiedz wskazujaca na taka przypadlosc, wiec przed jakimkolwiek
zakupem wole sie upewnic. Jeszcze zostalo 7 dni i upgrade wprowadze w

To ja namieszałem, takie przypadki były opisane tutaj:

http://tinyurl.com/qdz6sh

Trudno powiedzieć, czy to wyjątki czy reguła, czy wprowadzono poprawki
podczas produkcji, itp - w każdym razie na pewno takie "wpadki" się
wydarzyły.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-04 21:10:53
Autor: kosik
hamulce SLX - wybor tarcz

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:nrovlrptthxb.zklm0ctbd7s7$.dlg40tude.net...
A to pewnie jakieś ploty albo odosobnione jednostkowe przypadki.
Przecież tarcz CL używa kupa ludzi a nigdy o czymś taki nie słyszałem.
Problem w tym, że wcale nie są to odosobnione przypadki. Osobiście widziałem to u dwóch osób w tarczach XTR - wprawdzie jest to był rower DH, ale drugi to był rower "na niedziele" jeżdżony naprawde rzadko.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-04 13:59:18
Autor: Rowerex
hamulce SLX - wybor tarcz
On 4 Cze, 20:10, "kosik" <kosi...@interiabezsyfu.pl> wrote:

Problem w tym, że wcale nie są to odosobnione przypadki. Osobiście widziałem
to u dwóch osób w tarczach XTR - wprawdzie jest to był rower DH, ale drugi
to był rower "na niedziele" jeżdżony naprawde rzadko.

IMHO, konstrukcja tarcz SLX wydaje się prosić o problemy z nitami.
Nitowanie na tak małej średnicy, gdzie przełożenie siły jest już spore
powoduje, że nity muszą się zmagać z całkiem sporymi obciążeniami.
Poluzowaną śrubę w typowym mocowaniu 6-śrub można zawsze dokręcić,
zabezpieczyć przed odkręceniem, itp, a z takim luźnym nitem...
wiadomo.

To wygląda tak, jakby do zwykłej tarczy z jednego kawałka metalu ktoś
na siłę wpakował aluminiowe mocowanie CL, tylko po to by stworzyć
"tarczę dla grupy SLX".

Nity w tarczach XTR są umieszczone sporo wyżej, na większej średnicy,
więc zmagają się z zmniejszymi siłami - na oko ponad dwa razy,
wprawdzie XTR ma zwykle 5 nitów, a SLX 6, ale to akurat drobna różnica
w porównaniu z różnicą średnic.

Informacje o luźnych nitach w tarczach XTR jakos nie rzucały mi się
nigdy w oczy, pewnie dlatego że mało jest takich przypadków. Jeśli tak
jak napisałeś, zdarzyło się to komuś w DH, to można by to zrozumieć,
ale w rowerze "niedzielnym" to raczej ktoś miał pecha i trafił na
wyjątkowo wadliwy egzemplarz.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-05 08:54:12
Autor: ...::QRT::...
hamulce SLX - wybor tarcz
Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:59:18 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

a to może - ja miałem (pogięła sie) tarcze XTR - ale miała ona 8 nitów -
dawała sobie rade całkiem nieżle ale niestety patyk sie "wkręcił" miedzy
tarcze a ramę. --
www.warszawski.info

Data: 2009-06-05 20:12:41
Autor: artek
hamulce SLX - wybor tarcz
Rowerex pisze:
IMHO, konstrukcja tarcz SLX wydaje się prosić o problemy z nitami.
Nitowanie na tak małej średnicy, gdzie przełożenie siły jest już spore
powoduje, że nity muszą się zmagać z całkiem sporymi obciążeniami.

tarcza SLX to dokładnie to samo co ubiegłoroczna tarcza XT. łatwo sprawdzić - jeśli tarcze XT miały luzy to SLX też będą miały. i vice versa. no, chyba, że shimano coś tam zdążyło w międzyczasie poprawić.

a na marginesie - używam tarcz SLX od 6000 km i żadnych luzów nie zaobserwowałem.

--
artek

Data: 2009-06-07 07:22:57
Autor: kml
hamulce SLX - wybor tarcz

[...]

Tak było, ale w przypadku tarcz 203 i na początku jak się pojawiły w sprzedaży.

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

hamulce SLX - wybor tarcz