hamulce rolkowe halasuja

Data: 2012-03-19 13:03:28
Autor: Paveu
hamulce rolkowe halasuja
Hamulce rolkowe Shimano InterM w mojej "kozie" okropnie brzęczą przy drganiach roweru, czyli przy normalnej jeździe o mieście. Dźwięk wydają, jak mi się zdaje, luźne tarcze chłodzące, wystające od strony koła. Zastanawiam się, czy to skutek zużycia hamulców, czy też kwestia regulacji (dociągnięcia jakichś śrub, włożenia podkładek lub tp.).
W manualu Shimano wyczytałem, że hamulce rolkowe są nierozbieralne, więc nie chcę im grzebać w bebechach.
Czy ma kto może jakieś doświadczenia czy rady nt. takich patentów?

Paveu

Data: 2012-03-19 16:54:02
Autor: rmikke
hamulce rolkowe halasuja
Dnia Mon, 19 Mar 2012 13:03:28 +0100, Paveu naskroba³/a:

[...]

Tarcze chlodzace na pewno mozna zdjac, ja mam tylko w jednym. To i dokrecic sie
pewnie da. Zreszta, mozesz je spokojnie zdjac do jazdy po miescie.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-19 18:39:46
Autor: Paveu
hamulce rolkowe halasuja
W dniu 2012-03-19 17:54, rmikke:
Dnia Mon, 19 Mar 2012 13:03:28 +0100, Paveu naskrobał/a:

[...]

Są różne rodzaje - jedne mają tarcze, inne nie (a przynajmniej nie wystają ona poza obrys hamulca). Ponieważ przy hamowaniu tarcze przestają hałasować, obawiam się, że ich demontaż spowoduje rozlecenie się całego hamulca. Wygląda mi na to, że rolki hamulcowe są dociskane w kierunku tych tarcz i w ich braku może wylecą.
Ogląd bez zdejmowania koła i odkręcania hamulca z osi sugeruje, że od strony szprych tarcza jest trzymana taką plastikową nakrętką bądź podkładką. W celu sprawdzienia nie obejdzie się bez odkręcenia/rozkręcenia w wolnej chwili, ale z tym ostatnim największy problem.

Paveu

Data: 2012-03-19 22:43:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
hamulce rolkowe halasuja
Paveu, Mon, 19 Mar 2012 13:03:28 +0100, pl.rec.rowery:
Czy ma kto mo¿e jakie¶ do¶wiadczenia czy rady nt. takich patentów?

Powiedzia³bym "musisz nasmarowaæ", ale napisa³e¶ ju¿, ¿e s± nierozbieralne,
wiêc ciê¿ko...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-03-19 15:39:53
Autor: paveu
hamulce rolkowe halasuja
On 19 Mar, 22:43, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Czy ma kto mo¿e jakie¶ do¶wiadczenia czy rady nt. takich patentów?

Powiedzia³bym "musisz nasmarowaæ", ale napisa³e¶ ju¿, ¿e s± nierozbieralne,

Wcale nie. Rolkowe s± smarowane wewn±trz i maj± specjalne otwory
smarownicze. Tyle tylko, ¿e smarowanie ma siê nijak do mojego
"brzêczenia". Brak dostatecznego smarowania objawia siê (wg.
instrukcji serwisowej Shimano) niep³ynnym dzia³aniem lub piskami w
trakcie hamowania. Tymczasem u mnie s± lu¼ne tarcze ch³odz±ce i one
dzwoni± podczas drgañ roweru, a przestaj± podczas hamowania, bo wtedy
s± jako¶ naciskane przez rolki.

Paveu

Data: 2012-03-21 00:06:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
hamulce rolkowe halasuja
paveu, Mon, 19 Mar 2012 15:39:53 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Wiem. Ten ¿art dzia³a tylko odno¶nie piszcz±cych tarcz :(