hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania

Data: 2013-08-27 01:09:22
Autor: zbrochaty
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka.
Przod: Shimano, tyl: Shimano/Nexus.
Oba hamulce przod i tyl sa ROLKOWE.
Skadinad wiem, ze sa nieco mniej skuteczne od innych, ale chcialbym poznac wasze opinie.
Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach.
Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie (rower wazy ok 20kg, natomiast ja 77kg).

Sprzedawca w sklepie zapewnial mnie ze luzy i slabsza skutecznosc hamowania to juz taki urok h. rolkowych. Mam pytanie do uzytkownikow takich hamulcow, czy ww opisane objawy sa w normie?

Zbrochaty

PS. linki sa dobrze wyregulowane, hamulce nie ocieraja, opor na klamkach jest dosc szybko

Data: 2013-08-27 02:17:57
Autor: gomspam
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach.

To akurat normalny objaw.

Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie
(rower wazy ok 20kg, natomiast ja 77kg).

Co prawda mój rower i ja jesteśmy lżejsi (14/75), ale tył blokuje się bez problemu. Ale może to urok samego roweru, w holendrach tył udaje mi się zablokować jedynie kontrą.

A dzwoniące radiatory hamulców Cię nie denerwują? :-)

--
gom

Data: 2013-08-27 02:21:03
Autor: blount
On Tuesday, August 27, 2013 10:09:22 AM UTC+2, zbro...@gmail.com wrote:
[...]

Czy ten rower jest nowy?
Ja mam 2 rowery z hamulcami rolkowymi (oba starocie); w obu bez problemu
blokuję tylne koło podczas jazdy. Przy hamowaniu nie powinno być żadnych
chrobotów; powinno być gładko i płynnie. Jeśli kupiłeś rower używany,
w którym poprzedni właściciel zaniedbał smarowanie, to trzeba te hamulce
nasmarować specjalnym smarem (otwory są z boku, na metalowej obudowie)
i pojeździć trochę, żeby się ,,dotarły". W jednym z moich rowerów dopiero
po pół roku od kupna zaczęły hamować jak należy, bo poprzedni właściciel
myślał chyba, że to są hamulce cierne, a nie rolkowe i ich nie smarował.

Pozdr,
Jakub

Data: 2013-08-27 10:24:40
Autor: PeJot
W dniu 2013-08-27 10:09, zbrochaty@gmail.com pisze:

[...]

Parę razy miałem z tym do czynienia ( Shimano i S-A ), ogólnie to jest nędza. A jak jeszcze klamki plastikowe (!!!) to jest nędza^2.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-08-27 13:27:47
Autor: Michał Pysz
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
Luzy są konstrukcyjne i tak będzie.
Hamują faktycznie słabo ale akurat tylne koło przy hamowaniu jednym i drugim powinno się przyblokować.
Podciąg troszkę linkę to powinno być lepiej.

mp.

Data: 2013-08-27 06:07:19
Autor: zbrochaty
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 13:27:47 UTC+2 użytkownik Michał Pysz napisał:
Luzy są konstrukcyjne i tak będzie.
Hamują faktycznie słabo ale akurat tylne koło przy hamowaniu jednym i drugim powinno się przyblokować.
Podciąg troszkę linkę to powinno być lepiej.

Luzy mi nie przeszkadzaja.
Tylne kolo niestety sie nie blokuje, mimo ze linki sa dobrze naciagniete.
Ktos wczesniej pytal sie czy rower jest uzywany. Jest nowy - 3 miesiace

Czy moze to byc problem zlej fabrycznej regulacji wewnatrz hamulcow? Ten rower jakis felerny moze byc: np po miesiacu jazdy tylne kolo sie rozplotlo tak, ze szprychy byly miekkie jak sznurki - dwoma palcami uginaly sie na ponad 2-3cm, blokada Abusa na tylne kolo zacina sie (bedzie wymieniana w ramach gwarancji)

Przynajmniej na razie nie chce ujawniac marki roweru i sklepu, poczekam na Wasze opinie jeszcze...
Przejade sie w innym sklepie podobnej klasy rowerem z hamukcami rolkowymi, bo troche mi sie wierzyc nie chce aby tylny rolkowy byl o wiele slabszy niz torpedo

Zbrochaty

Data: 2013-09-06 07:44:59
Autor: rmikke
[...]

Hmm, moje też nie blokują, ale że to rower na zimę, to mi
brak blokowania nie przeszkadza.

Data: 2013-09-06 17:31:32
Autor: coaster
W dniu 06-09-2013 16:44, rmikke pisze:
[...]

Blokowanie kola bylo potrzebne w Karacie - w konkursie na najdluzszy slizg na tylnym kole... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-09-06 18:01:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Sep 2013, rmikke wrote:

Hmm, moje też nie blokują, ale że to rower na zimę, to mi
brak blokowania nie przeszkadza.

  Brak blokowania na lodzie stanowi pewien wyczyn, gratulacje ;)
(bo hamulce które tylko czasami nie blokują to cienizna ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2017-10-25 14:52:31
Autor: j.kronenberg
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
Witajcie, kupiłem nowy rower z Nexus 8. Hamulec z torpedo. Hamulec działa bardzo miękko, nie blokuje się od razu, ale wykonuje część obrotu i dopiero się blokuje. Wydaje mi się to dziwne, ale sprzedawca twierdzi, że tak ma być. Czy naprawdę? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

Data: 2017-10-25 17:53:11
Autor: zbrochaty
W dniu środa, 25 października 2017 23:52:34 UTC+2 użytkownik j.kron...@gmail.com napisał:
[...]

Na pewno tak nie może być.
Torpedo po ułamku obrotu powinno blokować kolo, o ile rowerzysta nie wazy 150 kg. Widzę, ze sprzedawca próbuje cie zwodzić, tak jak mnie przed laty...

 - - - - -
Ja się woziłem jeszcze wiele miesięcy, prawie rok. Sprzedawca nie potrafił sobie poradzić z hamulcami. W końcu wkur... się nieco, zadzwoniłem do centrali firmy rowerowej w Londynie, tam mi powiedzieli, ze najprawdopodobniej są wadliwe, zbyt elastyczne cięgna, podobno przesłali nowe do sklepu i serwis sklepowy miał to wymienić i wyregulować. Byłem w serwisie kilka razy  jeszcze, nawet oznaczałem sobie nakrętki od regulacji hamulców kropką lakieru... Po 'naprawie" i "regulacji" dostawałem rower z powrotem, ze niby naprawiony i ustawiony... A kropki lakieru nietknięte.
Kolejny telefon i mail do Londynu, w końcu rower kurierem pojechał do Shimano do Poznania i wrócił ze sprawnymi hamulcami.
Ale jakoś straciłem serce do tego roweru, zbyt ciężki (20kg) na Warszawę, gdzie przeciętna moja trasa to ok 10-15 km, używam roweru głównie komutacyjnie, sporadycznie na jakieś dłuższe wycieczki. Sprzedałem i kupiłem sobie fitness (10kg)z napędem szosowym, prostą kierownicą i geometria taką, ze pozycja nie jest zbyt pochylona. Tej samej firmy... jakoś przywiązałem sie do Treka, trzy poprzednie rowery byly Ok, a dwa z nich maja ponad 20 lat i sa nie do zdarcia. każdemu producentowi może zdarzyć się wpadka, ale ważne jest jak z tego wychodzi, bardzo istotny jest poziom sprzedawcy-serwisu.
Od tej pory omijam sklep rowerowy mybike.pl (Snow&Surf) Al. Niepodległości 119 szerokim łukiem.

Zatem nie daj się zwodzić, rower powinien natychmiast blokować tylne kolo na suchej asfaltowej/betonowej nawierzchni bez unoszenia dupy z siodełka i pochylania ciała do przodu. Jeśli nie, to jest niebezpieczny i żądaj naprawy albo wymiany

Data: 2017-10-26 09:03:39
Autor: ń
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
Daleko dojeżdżasz?

-- -- -
kupiłem sobie fitness

Data: 2018-06-02 13:37:39
Autor: xorax
[...]

U mnie tył blokuje się bez żadnego problemu, za to przodu nie da się zablokować nawet przy max nacisku.

Data: 2018-06-02 15:10:55
Autor: zbrochaty
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 22:37:41 UTC+2 użytkownik xo...@wp.eu napisał:
> [...]

U mnie tył blokuje się bez żadnego problemu, za to przodu nie da się zablokować nawet przy max nacisku.

Przednie kolo zablokujesz na sliskiej nawierzchni (snieg/lod)
Jesli na suchym bys zablokowal to przelecisz wtedy przez kierownice (OTB)
Z tego co piszesz to hamulce rolkowe masz OK.

hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania