Data: 2013-08-27 01:09:22 | |
Autor: zbrochaty | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka.
Przod: Shimano, tyl: Shimano/Nexus. Oba hamulce przod i tyl sa ROLKOWE. Skadinad wiem, ze sa nieco mniej skuteczne od innych, ale chcialbym poznac wasze opinie. Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach. Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie (rower wazy ok 20kg, natomiast ja 77kg). Sprzedawca w sklepie zapewnial mnie ze luzy i slabsza skutecznosc hamowania to juz taki urok h. rolkowych. Mam pytanie do uzytkownikow takich hamulcow, czy ww opisane objawy sa w normie? Zbrochaty PS. linki sa dobrze wyregulowane, hamulce nie ocieraja, opor na klamkach jest dosc szybko |
|
Data: 2013-08-27 02:17:57 | |
Autor: gomspam | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach. To akurat normalny objaw. Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie Co prawda mój rower i ja jesteśmy lżejsi (14/75), ale tył blokuje się bez problemu. Ale może to urok samego roweru, w holendrach tył udaje mi się zablokować jedynie kontrą. A dzwoniące radiatory hamulców Cię nie denerwują? :-) -- gom |
|
Data: 2013-08-27 02:21:03 | |
Autor: blount | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
On Tuesday, August 27, 2013 10:09:22 AM UTC+2, zbro...@gmail.com wrote:
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka. Czy ten rower jest nowy? Ja mam 2 rowery z hamulcami rolkowymi (oba starocie); w obu bez problemu blokuję tylne koło podczas jazdy. Przy hamowaniu nie powinno być żadnych chrobotów; powinno być gładko i płynnie. Jeśli kupiłeś rower używany, w którym poprzedni właściciel zaniedbał smarowanie, to trzeba te hamulce nasmarować specjalnym smarem (otwory są z boku, na metalowej obudowie) i pojeździć trochę, żeby się ,,dotarły". W jednym z moich rowerów dopiero po pół roku od kupna zaczęły hamować jak należy, bo poprzedni właściciel myślał chyba, że to są hamulce cierne, a nie rolkowe i ich nie smarował. Pozdr, Jakub |
|
Data: 2013-08-27 10:24:40 | |
Autor: PeJot | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu 2013-08-27 10:09, zbrochaty@gmail.com pisze:
ParÄ razy miaĹem z tym do czynienia ( Shimano i S-A ), ogĂłlnie to jest nÄdza. A jak jeszcze klamki plastikowe (!!!) to jest nÄdza^2. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2013-08-27 13:27:47 | |
Autor: MichaĹ Pysz | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
Luzy sÄ
konstrukcyjne i tak bÄdzie.
HamujÄ faktycznie sĹabo ale akurat tylne koĹo przy hamowaniu jednym i drugim powinno siÄ przyblokowaÄ. PodciÄ g troszkÄ linkÄ to powinno byÄ lepiej. mp. W dniu 2013-08-27 10:09, zbrochaty@gmail.com pisze: Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka. |
|
Data: 2013-08-27 06:07:19 | |
Autor: zbrochaty | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 13:27:47 UTC+2 użytkownik Michał Pysz napisał:
Luzy są konstrukcyjne i tak będzie. Luzy mi nie przeszkadzaja. Tylne kolo niestety sie nie blokuje, mimo ze linki sa dobrze naciagniete. Ktos wczesniej pytal sie czy rower jest uzywany. Jest nowy - 3 miesiace Czy moze to byc problem zlej fabrycznej regulacji wewnatrz hamulcow? Ten rower jakis felerny moze byc: np po miesiacu jazdy tylne kolo sie rozplotlo tak, ze szprychy byly miekkie jak sznurki - dwoma palcami uginaly sie na ponad 2-3cm, blokada Abusa na tylne kolo zacina sie (bedzie wymieniana w ramach gwarancji) Przynajmniej na razie nie chce ujawniac marki roweru i sklepu, poczekam na Wasze opinie jeszcze... Przejade sie w innym sklepie podobnej klasy rowerem z hamukcami rolkowymi, bo troche mi sie wierzyc nie chce aby tylny rolkowy byl o wiele slabszy niz torpedo Zbrochaty |
|
Data: 2013-09-06 07:44:59 | |
Autor: rmikke | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 13:27:47 UTC+2 użytkownik Michał Pysz napisał:
Luzy są konstrukcyjne i tak będzie. Hmm, moje też nie blokują, ale że to rower na zimę, to mi brak blokowania nie przeszkadza. |
|
Data: 2013-09-06 17:31:32 | |
Autor: coaster | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu 06-09-2013 16:44, rmikke pisze:
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 13:27:47 UTC+2 użytkownik Michał Pysz napisał: Blokowanie kola bylo potrzebne w Karacie - w konkursie na najdluzszy slizg na tylnym kole... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-09-06 18:01:31 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
On Fri, 6 Sep 2013, rmikke wrote:
Hmm, moje też nie blokują, ale że to rower na zimę, to mi Brak blokowania na lodzie stanowi pewien wyczyn, gratulacje ;) (bo hamulce które tylko czasami nie blokują to cienizna ;)) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2017-10-25 14:52:31 | |
Autor: j.kronenberg | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
Witajcie, kupiłem nowy rower z Nexus 8. Hamulec z torpedo. Hamulec działa bardzo miękko, nie blokuje się od razu, ale wykonuje część obrotu i dopiero się blokuje. Wydaje mi się to dziwne, ale sprzedawca twierdzi, że tak ma być. Czy naprawdę? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał: Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka. |
|
Data: 2017-10-25 17:53:11 | |
Autor: zbrochaty | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu środa, 25 października 2017 23:52:34 UTC+2 użytkownik j.kron...@gmail.com napisał:
Witajcie, kupiłem nowy rower z Nexus 8. Hamulec z torpedo. Hamulec działa bardzo miękko, nie blokuje się od razu, ale wykonuje część obrotu i dopiero się blokuje. Wydaje mi się to dziwne, ale sprzedawca twierdzi, że tak ma być. Czy naprawdę? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Na pewno tak nie może być. Torpedo po ułamku obrotu powinno blokować kolo, o ile rowerzysta nie wazy 150 kg. Widzę, ze sprzedawca próbuje cie zwodzić, tak jak mnie przed laty... - - - - - Ja się woziłem jeszcze wiele miesięcy, prawie rok. Sprzedawca nie potrafił sobie poradzić z hamulcami. W końcu wkur... się nieco, zadzwoniłem do centrali firmy rowerowej w Londynie, tam mi powiedzieli, ze najprawdopodobniej są wadliwe, zbyt elastyczne cięgna, podobno przesłali nowe do sklepu i serwis sklepowy miał to wymienić i wyregulować. Byłem w serwisie kilka razy jeszcze, nawet oznaczałem sobie nakrętki od regulacji hamulców kropką lakieru... Po 'naprawie" i "regulacji" dostawałem rower z powrotem, ze niby naprawiony i ustawiony... A kropki lakieru nietknięte. Kolejny telefon i mail do Londynu, w końcu rower kurierem pojechał do Shimano do Poznania i wrócił ze sprawnymi hamulcami. Ale jakoś straciłem serce do tego roweru, zbyt ciężki (20kg) na Warszawę, gdzie przeciętna moja trasa to ok 10-15 km, używam roweru głównie komutacyjnie, sporadycznie na jakieś dłuższe wycieczki. Sprzedałem i kupiłem sobie fitness (10kg)z napędem szosowym, prostą kierownicą i geometria taką, ze pozycja nie jest zbyt pochylona. Tej samej firmy... jakoś przywiązałem sie do Treka, trzy poprzednie rowery byly Ok, a dwa z nich maja ponad 20 lat i sa nie do zdarcia. każdemu producentowi może zdarzyć się wpadka, ale ważne jest jak z tego wychodzi, bardzo istotny jest poziom sprzedawcy-serwisu. Od tej pory omijam sklep rowerowy mybike.pl (Snow&Surf) Al. Niepodległości 119 szerokim łukiem. Zatem nie daj się zwodzić, rower powinien natychmiast blokować tylne kolo na suchej asfaltowej/betonowej nawierzchni bez unoszenia dupy z siodełka i pochylania ciała do przodu. Jeśli nie, to jest niebezpieczny i żądaj naprawy albo wymiany |
|
Data: 2017-10-26 09:03:39 | |
Autor: Ĺ | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
Daleko dojeżdżasz?
-- -- - kupiłem sobie fitness |
|
Data: 2018-06-02 13:37:39 | |
Autor: xorax | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka. U mnie tył blokuje się bez żadnego problemu, za to przodu nie da się zablokować nawet przy max nacisku. |
|
Data: 2018-06-02 15:10:55 | |
Autor: zbrochaty | |
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania | |
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 22:37:41 UTC+2 użytkownik xo...@wp.eu napisał:
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał: Przednie kolo zablokujesz na sliskiej nawierzchni (snieg/lod) Jesli na suchym bys zablokowal to przelecisz wtedy przez kierownice (OTB) Z tego co piszesz to hamulce rolkowe masz OK. |
|