hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania

Data: 2013-08-27 13:27:47
Autor: Michał Pysz
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
Luzy są konstrukcyjne i tak będzie.
Hamują faktycznie słabo ale akurat tylne koło przy hamowaniu jednym i drugim powinno się przyblokować.
Podciąg troszkę linkę to powinno być lepiej.

mp.

W dniu 2013-08-27 10:09, zbrochaty@gmail.com pisze:
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka.
Przod: Shimano, tyl: Shimano/Nexus.
Oba hamulce przod i tyl sa ROLKOWE.
Skadinad wiem, ze sa nieco mniej skuteczne od innych, ale chcialbym poznac wasze opinie.
Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach.
Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie (rower wazy ok 20kg, natomiast ja 77kg).

Sprzedawca w sklepie zapewnial mnie ze luzy i slabsza skutecznosc hamowania to juz taki urok h. rolkowych.
Mam pytanie do uzytkownikow takich hamulcow, czy ww opisane objawy sa w normie?

Zbrochaty

PS. linki sa dobrze wyregulowane, hamulce nie ocieraja, opor na klamkach jest dosc szybko

Data: 2013-08-27 06:07:19
Autor: zbrochaty
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 13:27:47 UTC+2 użytkownik Michał Pysz napisał:
Luzy s± konstrukcyjne i tak będzie.
Hamuj± faktycznie słabo ale akurat tylne koło przy hamowaniu jednym i drugim powinno się przyblokować.
Podci±g troszkę linkę to powinno być lepiej.

Luzy mi nie przeszkadzaja.
Tylne kolo niestety sie nie blokuje, mimo ze linki sa dobrze naciagniete.
Ktos wczesniej pytal sie czy rower jest uzywany. Jest nowy - 3 miesiace

Czy moze to byc problem zlej fabrycznej regulacji wewnatrz hamulcow? Ten rower jakis felerny moze byc: np po miesiacu jazdy tylne kolo sie rozplotlo tak, ze szprychy byly miekkie jak sznurki - dwoma palcami uginaly sie na ponad 2-3cm, blokada Abusa na tylne kolo zacina sie (bedzie wymieniana w ramach gwarancji)

Przynajmniej na razie nie chce ujawniac marki roweru i sklepu, poczekam na Wasze opinie jeszcze...
Przejade sie w innym sklepie podobnej klasy rowerem z hamukcami rolkowymi, bo troche mi sie wierzyc nie chce aby tylny rolkowy byl o wiele slabszy niz torpedo

Zbrochaty

Data: 2013-09-06 07:44:59
Autor: rmikke
[...]

Hmm, moje też nie blokuj±, ale że to rower na zimę, to mi
brak blokowania nie przeszkadza.

Data: 2013-09-06 17:31:32
Autor: coaster
W dniu 06-09-2013 16:44, rmikke pisze:
[...]

Blokowanie kola bylo potrzebne w Karacie - w konkursie na najdluzszy slizg na tylnym kole... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-09-06 18:01:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Sep 2013, rmikke wrote:

Hmm, moje też nie blokuj±, ale że to rower na zimę, to mi
brak blokowania nie przeszkadza.

  Brak blokowania na lodzie stanowi pewien wyczyn, gratulacje ;)
(bo hamulce które tylko czasami nie blokuj± to cienizna ;))

pzdr, Gotfryd

hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania