hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania

Data: 2018-06-02 13:37:39
Autor: xorax
hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 10:09:22 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Nie tak dawno dostalem na urodziny rower miejski, renomowanej firmy (cena nieco ponad 2000zl)z wbudowana pradnica w piascie i 3-biegowa wbudowana przerzutka.
Przod: Shimano, tyl: Shimano/Nexus.
Oba hamulce przod i tyl sa ROLKOWE.
Skadinad wiem, ze sa nieco mniej skuteczne od innych, ale chcialbym poznac wasze opinie.
Gdy rower stoi i mam zacisniete klamki to jest spory wyczuwalny luz na kolach.
Podczas jazdy nie jestem w stanie zablokowac tylnego kola na suchym asfalcie (rower wazy ok 20kg, natomiast ja 77kg).

Sprzedawca w sklepie zapewnial mnie ze luzy i slabsza skutecznosc hamowania to juz taki urok h. rolkowych. Mam pytanie do uzytkownikow takich hamulcow, czy ww opisane objawy sa w normie?

Zbrochaty

PS. linki sa dobrze wyregulowane, hamulce nie ocieraja, opor na klamkach jest dosc szybko

U mnie tył blokuje się bez żadnego problemu, za to przodu nie da się zablokować nawet przy max nacisku.

Data: 2018-06-02 15:10:55
Autor: zbrochaty
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 22:37:41 UTC+2 użytkownik xo...@wp.eu napisał:
> [...]

U mnie tył blokuje się bez żadnego problemu, za to przodu nie da się zablokować nawet przy max nacisku.

Przednie kolo zablokujesz na sliskiej nawierzchni (snieg/lod)
Jesli na suchym bys zablokowal to przelecisz wtedy przez kierownice (OTB)
Z tego co piszesz to hamulce rolkowe masz OK.

hamulce rolkowe - luzy i skutecznosc hamowania