hamulce v-brake

Data: 2017-08-14 12:45:24
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake
Witam,
W dwoch rowerach musze cos zrobic z hamulcami.
Sprezynki b. slabo dzialaja. Czy naprawde trzba wymieniac cale hamulce?
Jakos sie przyzwyczailem do marki Dia Compe :-(
Ale na alle nigdzie nie widze ofert samych sprezyn. A moze zle szukam?

I jeszcze jedna sprawa - ten drugi rower to skladak z kolami 16".
Szczeki niby takie same (jak przymierzylem, to byly takie same) jak przy normalnych kolach, ale jak zalozylem 'normalne' to w stanie spoczynku szczeki nie sa rownolegle, a mocno odchylone sa na zewnatrz.
Czyli sa v-brejki dedykowane do malych kolek?
--
TA

Data: 2017-08-14 14:26:09
Autor: Ignac
hamulce v-brake
W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 12:45:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
[...]
Tego typu sprężyny wypnij ze szczęk i kombinerkami wyprostuj im lub nieco
odegnij im te proste końcówki, tylko obie w miarę równo, żeby potem o tyle
samo odciągały szczęki i następnie zapnij je o szczęki ponownie i gotowe.
Jak wypniesz te sprężyny to wd-40 psiknij na ten sworzeń na którym szczęki
są zawieszone i poruszaj nimi na boki, żeby je rozruszać, i potem posmaruj to miejsce jakiś olejem i wszystko z zewnątrz wytrzyj do sucha.
[...]

Typowe szczęki v-b są przeznaczone do szerokości obręczy 24mm, jeśli masz
obręcz szerszą to będą tak właśnie odstawać, niestety. Można jeszcze odkręcić klocki z tych szczęk, ustawić je równolegle do osi
symetrii koła i w miejsce mocowania klocka włożyć go i przymierzyć, czy by
pasował ze zmodyfikowanym mocowaniem, np. ze mniejszą ilością dystansów.

Data: 2017-08-15 09:33:50
Autor: andrzej.ozieblo
hamulce v-brake
W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 23:26:12 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Jak wypniesz te sprężyny to wd-40 psiknij na ten sworzeń na którym szczęki
są zawieszone i poruszaj nimi na boki, żeby je rozruszać, i potem posmaruj to miejsce jakiś olejem i wszystko z zewnątrz wytrzyj do sucha.

Ja radzę je wyciągnąć ze sworznia (okręcić wcześniej śrubkę), dokładnie przeczyścić i nasmarować smarem stałym.

Data: 2017-08-16 13:24:05
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake
In article <3e5cdc9f-bc60-4524-b892-76b4fd3acfff@googlegroups.com>,
 andrzej.ozieblo@gmail.com wrote:

W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 23:26:12 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

> Jak wypniesz te sprężyny to wd-40 psiknij na ten sworzeń na którym szczęki
> są zawieszone i poruszaj nimi na boki, żeby je rozruszać, i potem posmaruj > to miejsce jakiś olejem i wszystko z zewnątrz wytrzyj do sucha. Ja radzę je wyciągnąć ze sworznia (okręcić wcześniej śrubkę), dokładnie przeczyścić i nasmarować smarem stałym.

No, tak mi radziles. Wykonalem i nie pomoglo (byc moze niezbyt dokladnie oczyscilem). Sprobuje ponownie...
--
TA

Data: 2017-08-16 13:37:17
Autor: Andrzej Ozieblo
hamulce v-brake
W dniu 2017-08-16 o 13:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No, tak mi radziles. Wykonalem i nie pomoglo (byc moze niezbyt dokladnie
oczyscilem). Sprobuje ponownie...

Wypnij sprężynę i poruszaj ramieniem. Ma sie lekko ruszać, bez wyczuwalnego oporu. Jeśli tak nie jest, trzeba szukać przyczyny. A sprężyny dognij jak radzi Ignac, nawet palcami.

Data: 2017-08-16 15:44:17
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake
In article <on1apd$4mk$2@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]

Wypnij sprężynę i poruszaj ramieniem. Ma sie lekko ruszać, bez wyczuwalnego oporu. Jeśli tak nie jest, trzeba szukać przyczyny. A sprężyny dognij jak radzi Ignac, nawet palcami.

No wlasnie ramie rusza sie z duzym oporem. Zdjalem, przeczyscilem i to samo.
Sprezyny dogiete.
--
TA

Data: 2017-08-16 16:09:00
Autor: Andrzej Ozieblo
hamulce v-brake
W dniu 2017-08-16 o 15:44, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No wlasnie ramie rusza sie z duzym oporem. Zdjalem, przeczyscilem i to
samo.

Czyli przyczyna jest inna. Odkręć częściowo srubę mocującą do sworznia. Ramie obraca się bez oporu? Czyli śruba blokuje - trzeba pokombinować z odpowiednimi podkładkami. Opór dalej występuje? Zdjąłbym, przeczyścił i troche podszlifował papierem ściernym sworzeń. Potem przeczyścił, posmarował wszystko, złożył. Ramię musi się obracać lekko!

Trudno tak radzić na odległość. Czasem przyczyna jest prozaiczna i nietypowa.

Data: 2017-09-09 00:53:29
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake
In article <on1jls$e70$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Trudno tak radzić na odległość. Czasem przyczyna jest prozaiczna i nietypowa.

No wlasnie u mnie jakos zawsze jest nietypowo.
--
TA

Data: 2017-08-16 13:29:11
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake
In article <0e8b306b-4eb8-4825-8993-0bee117f5512@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

W dniu poniedzia(C)(C)ek, 14 sierpnia 2017 12:45:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]
samo odciągały szczęki i następnie zapnij je o szczęki ponownie i gotowe.
No wlasnie tak juz probowalem i nie pomoglo.
Co gorsza - w jednych hamulcach sprzezyna po prostu pekla.

Jak wypniesz te sprężyny to wd-40 psiknij na ten sworzeń na którym szczęki
są zawieszone i poruszaj nimi na boki, żeby je rozruszać, i potem posmaruj to miejsce jakiś olejem i wszystko z zewnątrz wytrzyj do sucha.
Tez nie.

> [...]

Typowe szczęki v-b są przeznaczone do szerokości obręczy 24mm, jeśli masz
obręcz szerszą to będą tak właśnie odstawać, niestety.
Hm, o tym nie pomyslalem.
Tak na oko ta piasta w kole 16" nie wyglada na szersza niz normalna, ale byc moze tak jest.

[...]
Sprobuje.
Dzieki.

No, ale wracajac do pierwszego pytania - czy jak nic nie zadziala to mozna jakos wymienic same sprezyny?
--
TA

Data: 2017-09-09 00:55:42
Autor: Titus Atomicus
hamulce v-brake

W dniu poniedzialek, 14 sierpnia 2017 12:45:27 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

> [...]

pasował ze zmodyfikowanym mocowaniem, np. ze mniejszą ilością dystansów.

Chyba poszukam mniejszych, pod male obrecze.
Np. takich:
https://www.flickr.com/photos/64217568@N02/36589021486/in/pool-20538607@N
00
--