hamulec pozno lapie

Data: 2012-03-03 18:46:26
Autor: Hinek
hamulec pozno lapie
Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał

Macie
jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic,

Przód trudno się odpowietrza. Na pewno powietrze jest w układzie.

--
Hinek

Data: 2012-03-03 19:07:05
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-03 18:46, Hinek pisze:

PrzĂłd trudno siÄ™ odpowietrza.

he ?

Na pewno powietrze jest w układzie.

Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie. Prawdopodobnie tam lezy problem. Wszyscy chetnie odpowietrzaja na odpowietrznikach przy zaciskach a zapominaja o podstawowej rzeczy czyli odpowietrzeniu samej pompy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-03 20:00:12
Autor: Ivam
hamulec pozno lapie
UĹĽytkownik "Kuczu"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jitmkf$l4t$1@inews.gazeta.pl...
Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

To poradz co trza zrobic w moim przypadku:
- uklad: pompa - zacisk prawy (dlugi przewod) - zacisk lewy (krotki przewod, poprowadzony nad blotnikiem), czyli uklad "O"
- oba zaciski szczelne (sprawdzane, kazdy pojedynczo)
- pompa ok
- prawy na 99% jestem pewien, ze ok
- lewy nie chce puscic tarczy (slabo sie cofa)

Klamka dosyc miekka. Przy odpowietrzaniu z kazdego odpowietrznika leci sam plyn. Probowalem popuszczac sruby na przewodach i dalej sprawia wrazenie, jakby w krotkim przewodzie zostawalo powietrze.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-03 20:17:50
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-03 20:00, Ivam pisze:

[...]

Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest klopot z przytkana pompa na powrocie.

Sam montowalem taki uklad kilkukrotnie i nie byl oproblemow z odpowietrzaniem. Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki. Pompowanie klamka to takie troche slabe jest. Juz kiedys nawet prawie sobie kupilem taki "profi" zestaw podcisnieniowy do odpowietrzania ale w sumie malo sie juz bawie w japonczyki wiec mi on nie potrzebny. A w HD hamulce sa tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie same, przynajmniej dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

Data: 2012-03-03 20:26:24
Autor: Ivam
hamulec pozno lapie
UĹĽytkownik "Kuczu"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jitqp4$498$1@inews.gazeta.pl...
Skoro zacisk nie puszcza to albo ma problem na tloczkach albo jest klopot z przytkana pompa na powrocie.

Skoro tak mowisz, to zdaje sie, ze cos z zaciskiem nie halo, bo drugi jest ok (nie wraca tylko lewy zacisk).

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

A w HD hamulce sa tak dziwnie zrobione ze odpowietrzaja sie praktycznie same, przynajmniej dopoki zalewa sie je silikonowym DOT 5.

Tak jak w MZ'cie;) Nawet w instrukcji serwisowej bylo napisane, ze zalac plynem i odczekac pare godzin z odkreconym zbiorniczkiem.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-03 20:38:28
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-03 20:26, Ivam pisze:

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam
plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

Nieglupie i wiele razy stosowane. Wystarczy isc do apteki i kupic za kilka pln strzykawke 100 ml (bywaja i wieksze ale ciezko nimi operowac jedna reka), do tego wezyk igielitowy lub gumowy i odpowietrzanie staje sie proste i skuteczne w 100%.

Data: 2012-03-03 21:18:34
Autor: Marcin N
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-03 20:38, Kuczu pisze:
[...]

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

Data: 2012-03-03 22:00:49
Autor: Hinek
hamulec pozno lapie
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał

jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

Normalnie - wysysasz płyn przez odpowietrznik strzykawką.
Klamki/pedału nie ruszasz.

--
Hinek

Data: 2012-03-04 10:20:52
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-03 21:18, Marcin N pisze:

Podpowiedz, jak powinna przebiegać procedura odpowietrzania ze
strzykawką. Pewnie nie tylko ja chętnie ją poznam.

Zasysasz, w strzykawce robi sie podcisnienie, luzujesz odpowietrznik az podcisnienie zniknie i plyn z powietrzem wejda do strzykawki i zakrecasz odpowietrznik.
Wylewasz ze strzykawki zawartosc i powtarzasz czynnosc kilka razy.

Data: 2012-03-04 22:57:15
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-04 10:20, Kuczu pisze:
[...]

Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)

http://tinyurl.com/74jpvsg

A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

Data: 2012-03-05 21:42:24
Autor: Ivam
hamulec pozno lapie
UĹĽytkownik "Kuczu"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jj0ofs$orh$1@inews.gazeta.pl...
Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)

http://tinyurl.com/74jpvsg

O malo nie oplulem monitora jak zobaczylem cene.

A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

U nas podobnie - 50ml ~1,5zł

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-04 12:21:37
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/03/2012 09:18 PM, Marcin N wrote:

[...]

Zamiast pompować płyn pompą to podpinasz do odpowietrznika wężyk + strzykawka, naciągasz ją i odkręcasz odpowietrznik i się odpowietrza. Trzeba tylko dolewać płyn do zbiorniczka. No i czasami potrafi ciągnąć powietrze na złączu wężyk/odpowietrznik co sprawia wrażenie jakby nadal leciało powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-05 09:09:05
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Tyle ze ja zaczynam od odpowietrzenia na przewodach a potem przeciagam plyn przez uklad za pomoca duzej strzykawki.

Moze i nieglupie. Nigdy nie probowalem.

Ja spróbowałem - to samo :(

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-05 09:08:26
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Bo odpowietrzac to trza umic. Zwlaszcza z przewodami w oplocie. babelki powietrza lubia sie "przyklejac" do poteflonu.

Czyli opukać przewody?

A do watkotworcy: odpowietrz uklad na pompie.

Jak to dokładnie zrobić - s± jakie¶ odpowietrzniki przy pompie?

Data: 2012-03-05 10:33:53
Autor: Kuczu
hamulec pozno lapie
W dniu 2012-03-05 10:08, Adam Wysocki pisze:

Jak to dokładnie zrobić - s± jakie¶ odpowietrzniki przy pompie?

Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz, poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.

Data: 2012-03-05 16:53:08
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
[...]

Wła¶nie próbowałem, nie pomogło :(