hamulec pozno lapie

Data: 2012-03-04 12:02:01
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/03/2012 04:16 PM, Adam Wysocki wrote:
Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski, wymienione przewody
na oplot (hel), wymieniony wklad pompy (zbiorniczek zostal),
nowy plyn (dot4), uklad odpowietrzony (raz przeze mnie, drugi
raz przez mechanika) a hamulec caly czas lapie bardzo nisko.
Jezdze z ustawieniem twardosci miedzy 1 a 2 (miedzy krokami
jest najtwardszy) bo inaczej sie nie da. W sezonie bylo tak ze
jak sie nagrzal to lapal jeszcze nizej, dochodzilo do tego ze
wciskalem go do oporu a moto tylko lekko hamowalo. Macie
jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic, albo jakiegos magika w
Warszawie albo okolicach, ktory moglby na to spojrzec?

Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki. Sprawdź czy masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-05 09:10:50
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Ustawienie to tylko ustawienie odległości klamki od manetki.

Wiem, ale inaczej klamka jest za blisko i nie da się hamować.

Sprawdź czy masz proste tarcze, bo może są krzywe i odpychają za daleko klocki/tłoczki i większość skoku zużywasz na zbliżenie ich do tarczy.

To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę pomóc?

Pozdr.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-05 10:14:13
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/05/2012 10:10 AM, Adam Wysocki wrote:

To raczej nie to - podczas pompowania na postoju jest to samo, a gdyby
były krzywe tarcze, to chyba pompowanie na postoju powinno na chwilę
pomóc?

Na postoju tak, czyli dobrze myślisz, że raczej nie to :-)

Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-05 09:17:04
Autor: Adam Wysocki
hamulec pozno lapie
[...]

Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...

Data: 2012-03-05 10:24:18
Autor: AZ
hamulec pozno lapie
On 03/05/2012 10:17 AM, Adam Wysocki wrote:
[...]

A pompe odpowietrzałeś? Nie wiem jaką masz u siebie, niektóre mają odpowietrzniki, te które nie mają to zdejmujesz pokrywkę i pompujesz klamką powoli i patrzysz czy przez otworki widać powietrze i aż wyjdą wszystkie, u mnie akurat one strasznie niechętnie wychodziły więc wymaga to cierpliwości :-)

--
Artur
ZZR 1200

hamulec pozno lapie