Data: 2016-06-21 20:49:32 | |
Autor: Oje Ejo | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
Chce zamienic hamulec V-brake tylni na tarczowy, poniewaz blotnik mam A jeszcze dodam, piaste i widelec tylni sa przystosowane do tarczowego (IS - widelec), zeby uprzedzic pytania. Prosze o rozsadne porady, rower wykorzystywany do roznorodnych zastosowan, od jazdy po miescie np. do pracy, poprzez pewne skromne ewolucje po terenie i wyprawy np. dp lasu... |
|
Data: 2016-06-21 20:57:48 | |
Autor: AL | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 2016-06-21 20:49, Oje Ejo wrote:
Chce zamienic hamulec V-brake tylni na tarczowy, poniewaz blotnik mam obejrzyj i sam oceń: https://www.youtube.com/watch?v=35PeBuHV9kw p.s. mamy hydrauliczne ale .... bo tak wyszło :) |
|
Data: 2016-06-21 21:24:11 | |
Autor: ToMasz | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
W dniu 21.06.2016 o 20:57, AL pisze:
On 2016-06-21 20:49, Oje Ejo wrote:ale gdyby gostek zamiast tarczowych mechanicznych mówił vbraki - było by to w 100% słuszne. wszystko zależy od punktu widzenia, zapotrzebowania na siłę hamowania, możliwości samodzielnego serwisowania. ja z punktu widzienia mechanika, odradzam i tarcze i hydraulike, bo za dużo widziałem takich przypaków które były spieprzone na maksa albo tak gówniane że nie do uratowania. z zeszłego tygodnia: serwisanci zalali hamulce wymagające oleju mineralnego, płynem dot z samochodu. po kilku dniach dot wykapał przez rozpuszczone uszczelki. Uszczelek, jako części zamiennych niema, serwis nie zapłaci za hamulce kompletne, bo z powodu ich błędu padły tylko uszczelki. Z drugiej strony... za ile lat zużyją się naturalnie uszczelki? I wtedy.... 400zł? ToMasz |
|
Data: 2016-06-21 22:05:39 | |
Autor: solar | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
W dniu 2016-06-21 o 21:24, ToMasz pisze:
ale gdyby gostek zamiast tarczowych mechanicznych mówił vbraki - było by No sorry, co to za argument? Serwis dał dupy i dlatego hamulce są be? Poza tym, niektóre firmy sprzedają uszczelki i części zapasowe do hydraulików. A jak nie, to uszczelnienia można dorobić. -- Solar www.solar.blurp.org "Chwali się ten i ów, że za Chrystusem idzie. Po co? By go spotkawszy, krzyknąć mu: ,,Ty Żydzie!"" Stanisław Jerzy Lec |
|
Data: 2016-06-21 23:01:12 | |
Autor: Oje Ejo | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 06/21/2016 10:05 PM, solar wrote:
No sorry, co to za argument? Serwis dał dupy i dlatego hamulce są be? Ale wiesz przy tarczowych mechanicznych pozostaje jednal mocny ten argument: "ten rower bedzie jezdzil w deszczu po blocie w ciezkich warunkach i jedyna rzecza ktora bedzie tutaj trzeba robic czesciej to po prostu wymieniac okladziny - i tyle!" |
|
Data: 2016-06-21 22:57:21 | |
Autor: Oje Ejo | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 06/21/2016 09:24 PM, ToMasz wrote:
W dniu 21.06.2016 o 20:57, AL pisze:.... ale gdyby gostek zamiast tarczowych mechanicznych mówił vbraki - było by Ale tarczowe JEDNAK przy deszczu i błocie trzymają dalej - w przeciwienstwie do v-brejkow |
|
Data: 2016-07-01 13:57:38 | |
Autor: JDX | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 2016-06-21 22:57, Oje Ejo wrote:
On 06/21/2016 09:24 PM, ToMasz wrote:A po co ,,mocne" hamulce, skoro przy deszczu i błocie to przyczepność opon do podłoża stanowi problem? :-D Poza tym fałbrejki ze średniej półki (znaczy się najtańsze Shimano) wyposażone w nienajtańsze klocki i współpracujące z nienajtańszymi klamkami (tzn. w całości metalowymi) są IMO w zupełności wystarczające. A ciężki jestem... :-) |
|
Data: 2016-07-02 03:15:22 | |
Autor: Oje Ejo | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 07/01/2016 01:57 PM, JDX wrote:
A po co ,,mocne" hamulce, skoro przy deszczu i błocie to przyczepność Ale przy deszczu, blocie mokra nawierzchnia bywa miejscami a obrecz mamy zwilzona, "nasmarowana" blotem stale... |
|
Data: 2016-07-02 03:18:08 | |
Autor: Oje Ejo | |
hamulec tarczowy mechaniczny czy hydrauliczny? | |
On 07/02/2016 03:15 AM, Oje Ejo wrote:
On 07/01/2016 01:57 PM, JDX wrote: Poza tym to opona decyduje o przyczepnosci, jej dobry wybor moze nam zapewnic dobra przyczepnosc rowniez i w deszczu |
|