Data: 2009-10-07 12:01:42 | |
Autor: Saurus | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
Będzie dokładnie tak jak napisałeś - duży obrót zanim hamulec załapie
i duży zwis łańcucha na górze. Ale jakby co to taki hamulec da się wymontować z piasty i jedną część tylko trzeba zakleić żeby bezproblemowo działało (testowane na 3 i 7 biegowej Sachs/Sram z sukcesem). A jak dasz klamki cantilever do hamulców v-brake to będziesz miał miękkie klamki wymagające niewiele siły, tylko klocki trzeba wtedy jak najbliżej obręczy ustawić. Budujesz tę poziomkę dla syna? :> |
|
Data: 2009-10-07 12:22:05 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
On 7 Paź, 21:01, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
Ale jakby co to taki hamulec da się wymontować z piasty i jedną częśćMożesz coś więcej napisać na ten temat? Jakieś linki, albo która to część z manuala SRAMa. Pytałem się kiedyś w serwisie, to podobno trzeba jakąś część zamienić z takiej bez torpeda... |
|
Data: 2009-10-07 13:36:45 | |
Autor: Saurus | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
On 7 Paź, 21:22, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Obejrzałem piastę po rozkręceniu i sam doszedłem do tego sposobu. Usuwasz szczęki hamulca (i sprężynę w przypadku 7 biegowej piasty) następnie stożek zaklejasz na jego gwincie, ja użyłem kleju epoksydowego. Jeśli chcesz skrócić ramię torpedo umieszczasz je w imadle, wybijasz tę część z wieloklinem i możesz wtedy ramię uciąć i zaokrąglić, polecam szlifierkę kątową ;) Potem trzeba tylko z odpowiednimi podkładkami (żeby nie naciskać tam gdzie nie trzeba) sprasować całość z powrotem w imadle. |
|
Data: 2009-10-07 22:03:13 | |
Autor: Franc | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
Zaczynam ją projektować. Będzie to jak Bozia przykazała SWB na kołach 14" z
przodu i 20" z tyłu, raczej z piastą wielobiegową i może z wahaczem z tyłu. Najlepiej by było, żeby się dało zrobić tylny hamulec z kontrą - dzieciakowi by było łatwo hamować, ale jak nie to dostanie rolkowy napędzany linką (hamulec rolkowy /kontra eliminuje problem mocowania piwotów do wahacza). Długość będzie regulowana tak jak w moim P7 - rama będzie się teleskopowo rozciągać z zaciskiem pod fotelem. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- niczym niewyróżniający się IMK P7 granatowa Żaba z D7F i LPG, "TKP Edition" zielona Xantia II, kombi, 2.0HDi -- |
|
Data: 2009-10-09 09:03:22 | |
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
Dnia 08-10-2009 o 00:03:13 Franc <czolk@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):
Zaczynam ją projektować. Będzie to jak Bozia przykazała SWB na kołach 14" z jesli to ma byc poziomka to zasadniczo zmienia postac rzeczy. na ile sie znam, wahacz jest dluzszyi bedzie mozliwosc poprowadzenia lancucha w rejonie osi obrotu, wiec uiecie zawieszenia nie bedzie znaczaco zmieniac dlugosci lancucha. tym samym zastosowanie "krotkiego" napinacza pozwoli uzywanie kontry a lancuch nie bedzie sie luzowal u gory. mozesz tez zamontowac dwa napinacze, z gory i z dolu, wtedy problem napiecia zniknie wogole. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi Cousie |
|
Data: 2009-10-09 00:20:14 | |
Autor: Saurus | |
hamulec w kontrze a napinacz łańcucha | |
On 9 Paź, 09:03, Leszek 'Cousie' Pasoń <cousieNOS...@nospam.o2.pl>
wrote: mozesz tez zamontowac dwa Tyle tylko że podczas jazdy będzie musiał najpierw "pokonać" górny napinacz. Bez sensu. |
|