hamulec - zacisk - gs500

Data: 2010-07-14 11:24:17
Autor: Zyga
hamulec - zacisk - gs500
Powitać

Wczoraj zmieniałem klocki z przodu i oczom mym ukazał się taki oto nieciekawy obrazek: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df96e872be93380b.html
Co z tym zrobić?
1)Kupić zestaw naprawczy i naprawić. Koszt kompletu naprawczego 71zł w larssonie. http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDQxNw==&bid=109855
Trudna ta regeneracja? Coś trzeba wiedzieć, jakieś nietypowe narzędzia posiadać? Nigdy nie robiłem więc wolę spytać.
2) Kupić używany zacisk na allegro za 50-70zł. Pytanie w jakim on będzie stanie.

Odpowietrzanie (nowy płyn) w obu przypadkach.

Przy okazji. Od początku mam tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/76673ccc426de51e.html
Jak ten zacisk wygląda oryginalnie?

Moto to podobno nie moto, czyli gs500

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-14 03:02:57
Autor: AZ
hamulec - zacisk - gs500
On 14 Lip, 11:24, Zyga <zyga.d...@wp.pl> wrote:

Wczoraj zmieniałem klocki z przodu i oczom mym ukazał się taki oto
nieciekawy obrazek:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df96e872be93380b.html
Co z tym zrobić?
Piękny. Nie wepchnąłeś czasem przy poprzedniej zmianie brudnych
tłoczków w uszczelki?
[...]
Na początek wypompowujesz (równomiernie) tłoczki przy zdjętym zacisku
tak by dało się je w ogóle później wyjąć, odpinasz zacisk, wylewasz
płyn, wyjmujesz tłoczki, myjesz wszystko dokładnie, jeżeli w rowkach
uszczelek utleniło się alu to wyskrobujesz to, tłoczki czyścisz do
połysku, smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
wkładasz tłoczki i to wszystko.
2) Kupić używany zacisk na allegro za 50-70zł. Pytanie w jakim on będzie
stanie.

Tego nigdy nie wiadomo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-14 13:27:35
Autor: Zyga
hamulec - zacisk - gs500
W dniu 2010-07-14 12:02, AZ pisze:
Piękny. Nie wepchnąłeś czasem przy poprzedniej zmianie brudnych
tłoczków w uszczelki?

Poprzednią zmianę robił serwis. Jak ja nie lubię serwisów :/

Na początek [ciach]  i to wszystko.

dzięki

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-14 14:05:19
Autor: Tytus z fabryki
hamulec - zacisk - gs500
Siemka
"Zyga"Poprzednią zmianę robił serwis. Jak ja nie lubię serwisów :/ Na początek [ciach]  i to wszystko.
dzięki

I zrob jak mowi AZ- koles jezdzi KHI i takie tematy ogarnia przed wysciem do pracy :):):)

Tytus z fabryki

Data: 2010-07-14 06:12:13
Autor: AZ
hamulec - zacisk - gs500
On 14 Lip, 14:05, "Tytus z fabryki" <tyt...@gazeta.pl> wrote:

I zrob jak mowi AZ- koles jezdzi KHI i takie tematy ogarnia przed wysciem do
pracy :):):)

No niestety nie mam takiej pracy jak Ty, że mogę cały dzień grzebać
sobie w moto ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-14 16:21:10
Autor: Tytus z fabryki
hamulec - zacisk - gs500
Siemka
*** "AZ" No niestety nie mam takiej pracy jak Ty, że mogę cały dzień grzebać sobie w moto ;-)

Wlasnie dlatego napisalem ze drobne naprawy takie jak regeneracja hamulcow wykonujesz przed wyjsciem do pracy, te powazniejsze po pracy ew w weekendy...

Tytus z fabryki

Data: 2010-07-14 14:21:13
Autor: Zyga
hamulec - zacisk - gs500
W dniu 2010-07-14 12:02, AZ pisze:
smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
wkładasz tłoczki i to wszystko.

czyli zestaw naprawczy to uszczelki i smar? Uszczelki uszczelniające i przeciwkurzowe? A smar miedziowy? Smar mam, to może te uszczelki da się dobrać w sklepie z oringami czy innym jakimś? Wyszłoby kikla pln a nie ponad 70. Próbował ktoś?

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-14 06:05:56
Autor: AZ
hamulec - zacisk - gs500
On 14 Lip, 14:21, Zyga <zyga.d...@wp.pl> wrote:
> [...]

czyli zestaw naprawczy to uszczelki i smar? Uszczelki uszczelniające i
przeciwkurzowe? A smar miedziowy? Smar mam,
Dokładnie tak, ale smar miedziowy to w inne miejsce. Tu idzie
syntetyczny odporny na wysokie temperatury i którego nie rusza chemia.
Miedziowym smarujesz prowadnice po którym chodzi klocek oraz styk
klocek-tłoczek.
to może te uszczelki da się
dobrać w sklepie z oringami czy innym jakimś? Wyszłoby kikla pln a nie
ponad 70. Próbował ktoś?

Pewnie że tak. Proponuje liroj merlin lub kastorama i dzial
hydrauliczny a noz widelec w kranie idą takie same uszczelki.

A tak na serio to chcesz się kurwa zabić? Przez głupie 70 PLN? Te
uszczelniacze prawie się nie zużywają więc jak zrobisz to dobrze i nie
będziesz przy zmianie klocków wciskał brudnych tłoczków to będą
dłuuuugo jeździć.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-14 15:26:23
Autor: Zyga
hamulec - zacisk - gs500
W dniu 2010-07-14 15:05, AZ pisze:

[...]

Nie chcę się zabić. Jedynie wiem że często jest tak że możesz coś kupić "jedyne, dedykowane, super hiper do twojego moto" a w rzeczywistości jest to to samo co w sklepie obok, tyle że 10razy droższe. Ile zapłacisz za łożysko do moto w sklepie moto a ile w sklepie z łożyskami za łożysko o takich samych parametrach?
W przypadku zacisków widzę że tak nie jest. Spytałem, wiem, dziękuję. Nie ma co bić piany.

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-14 15:11:30
Autor: Tmek
hamulec - zacisk - gs500
Zyga wrote:
[...]

Nie da sie bo to nie sa oringi tylko uszczelki o kwadratowym przekroju.
Nie dziaduj przy hamulcach.

Tmek

Data: 2010-07-14 20:29:51
Autor: marider
hamulec - zacisk - gs500
AZ pisze:
[...]

A jak tloczki wyjda/wypadna to nie siknie plynem i da sie je bez problemu wlozyc z powrotem tak zeby tych uszczelniaczy nie spieprzyc/przyciac? Sugestie i wskazowki mile widziane. Tymbardziej ze nie robilem jeszcze takich rzeczy oprocz wymiany klockow ale ostatnio sie nudze i czeka mnie wymiana pompy na Brembo, przewodow na Goodridge + tarcz na wave'y to moze bym i zaciski porzadnie przeserwisowal i nasmarowal (jesli cos sie zuzylo przez te 1500km od 0 ;) ).

Pzdr
PS: dzis se gniazdo zamontowalem i nawigacje podpialem ;]
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki

Data: 2010-07-14 12:07:56
Autor: AZ
hamulec - zacisk - gs500
On 14 Lip, 20:29, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:

[...]

Nie no oczywiście, że płyn się wyleje ale tłoczki tak jak wyszły tak
wejdą i nic się nie przytnie. Ale jeżeli masz te 1500km to daruj sobie
rozbieranie tego bo po prostu nie ma najmniejszego sensu :-)

--
Artur
ZZR 1200

hamulec - zacisk - gs500