handel e-sklep

Data: 2011-06-19 21:04:29
Autor: emeryt
handel e-sklep
Witam

Sprawa dotyczy sklepu internetowego, który będzie
działał na terenie europy. Płatności w walutach - PLN i EUR.

Jedną z form płatności ma być PayPal.
Aby uniknąć przewalutowania po kursie bankowym, czy
jest jakiś haczyk w przyjmowaniu płatności w walucie
euro przez firmę działającą na terenie polski?

Czy mogę  przyjmować płatności zarówno w PLN
i EUR bez przewalutowania i podejmować pieniądze z kont
w zależności od waluty w jakiej wpłynęły?

Pzdr
Emeryt

Data: 2011-06-19 21:27:19
Autor: qwerty
handel e-sklep
UĹźytkownik "emeryt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itlh9i$9dt$1@news.onet.pl...
Czy mogę  przyjmować płatności zarĂłwno w PLN
i EUR bez przewalutowania i podejmować pieniądze z kont
w zależności od waluty w jakiej wpłynęły?

Jak to sobie wyobraĹźasz?
Masz na koncie 2000zł i 40 €?
Załóż sobie 2 konta - na złotówki i €.

Data: 2011-06-19 14:25:38
Autor: witek
handel e-sklep
On 6/19/2011 2:27 PM, qwerty wrote:
Użytkownik "emeryt" napisał w wiadomości grup
[...]

no wlasnie tak jak napisales.
paypal ma oddzielne konto dla kazdej waluty.

Data: 2011-06-19 21:39:30
Autor: qwerty
handel e-sklep
UĹźytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itlimd$413$6@inews.gazeta.pl...
no wlasnie tak jak napisales.
paypal ma oddzielne konto dla kazdej waluty.

Każdy bank pozwala założenie konta w złotówkach i obcej walucie. Nie można mieć dwóch walut na jednym koncie bez przewalutowania.

Data: 2011-06-20 20:54:52
Autor: Tomasz Chmielewski
handel e-sklep
On 19.06.2011 21:25, witek wrote:
[...]

Z tym, ze wyplaca juz chyba tylko w walucie danego kraju.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-07-06 01:54:28
Autor: molla
handel e-sklep
Witam, no właśnie mam podobny problem co autor wątku, rozpoczęłam
współpracę z zagranicznym serwisem sprzedażowym i transakcje są
obsługiwane przez Paypal, który wprowadził ostatnio aktualizację umów
prawnych podniósł kwotę za obligatoryjne przewalutowanie na walutę
lokalna czyli złotówki (zmiany mają wejść od września)
Mam pytanie, czy to jakiś pomysł założyć sobie konto w banku w kraju w
strefie euro? czy polski przedsiębiorca działając głównie na terenie
Polski, ale sprzedający swoje produkty zagranicę może mieć zagraniczne
konto (pomijając kwestie kosztów przelewów z konta zagranicznego na
polskie konto)

Z tym, ze wypłaca już chyba tylko w walucie danego kraju.

Data: 2011-06-19 21:56:52
Autor: Ula
handel e-sklep
Użytkownik "emeryt" <emeryt_emerytowany@op.pl> napisał w wiadomości news:itlh9i$9dt$1news.onet.pl...
[...]

Normalne płatności przelewem tak.
Paypala nie przeskoczysz. Tak czy owak
oprócz prowizji od wpłaty naliczą prowizję
od przewalutowania i wypłacą tylko w złotówkach.
Będą kroić nawet koszty przesyłki.

Urszula Urbanowicz - Fashion Corner
http://fashioncorner.pl

Data: 2011-06-20 08:05:13
Autor: Ariusz
handel e-sklep
W dniu 2011-06-19 21:56, Ula pisze:
[...]

A na dodatek ich kury są... nie wiem skąd ale sporo sporo odbiegają od średnich.

Ariusz

Data: 2011-06-20 08:28:32
Autor: Maruda
handel e-sklep
W dniu 2011-06-20 08:05, Ariusz pisze:

A na dodatek ich kury są... nie wiem skąd ale sporo sporo odbiegają od
średnich.

Znoszą złote jajka? MSPANC

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-20 10:45:32
Autor: Ariusz
handel e-sklep
W dniu 2011-06-20 08:28, Maruda pisze:
W dniu 2011-06-20 08:05, Ariusz pisze:

A na dodatek ich kury są... nie wiem skąd ale sporo sporo odbiegają od
średnich.

Znoszą złote jajka? MSPANC

:)

Miało być KURSY (kursy walut) - no ale fakt złote jajka mają na tym biznesie :)

Ariusz

Data: 2011-06-20 20:51:04
Autor: emeryt
handel e-sklep
Witam

Dziękuję za odpowiedzi.
Gwoli wyjaśnienia, nie chodzi mi o filozofię
przyjmowania - jak to zrobić na jakie konto itd.
Oczywistym jest, że na jednym koncie nie mogę mieć
2 walut, dlatego też napisałem kont a nie konta.

Zasadniczo chodzi mi o to czy istnieje jakaś przeszkoda
abym jako polski sprzedawca przyjmował płatności w walucie
euro ale bez przewalutowania - dwa konta firmowe jedno PLN
drugie walutowe. Środki wpływają na walutowe, wypłacam euro
biegnę z tym do kantoru (pewnie będę potrzebował jakiś kwitek
o wymianie w kantorze - czy jakiegoś podatku tutaj nie zapłacę
za wymianę wynikającą z różnicy kursu NBP a kantorowego?),
wracam i wpłacam na konto złotówkowe. Koniec operacji.
Czy nie ma tu jakiegoś haczyka o to głównie mi chodzi.

Pozdrawiam
Emeryt

handel e-sklep