hankook w310 i'cept evo

Data: 2012-10-16 13:28:07
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
Hej,
jako ze sezon zimowy za pasem, dorzucam sie do
corocznego wysypu pytan o gumy zimowe. Otoz rozmiar
mam dosc drogi ;) 215/60/16, wiec szukam czegos
kompromisowego jakosc/cena ale nie badziewia, auto z AWD wiec i tak da rade :)
Temat gum mniej wiecej mam rozeznany, ale mam okazje kupic "w dobrych pieniadzach" HANKOOK W310 i'cept evo.
Ktokolwiek slyszal, ktokolwiek cos wie?

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2012-10-18 22:45:37
Autor: Marcin N
hankook w310 i'cept evo
W dniu 2012-10-16 22:28, Jimiasty pisze:
[...]

Nie ma czegoś takiego jak najlepsza opona zimowa.
Opony dobre na "zimę zachodnioeuropejską" - czyli taką, gdzie drogi są odśnieżone ale mokre - będzie marna na śniegu w porównaniu do opony śniegowej. Na polskie warunki polecam więc polskie opony. Ich producenci lepiej wiedzą, jak wygląda polska zima. Jeździłem na kilku różnych zimówkach i najlepsze na polskie zaśnieżone drogi były Kormorany winter.

--
MN

Data: 2012-10-19 05:40:49
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
W dniu czwartek, 18 października 2012 22:45:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

[...]

Juz nie pamietam kiedy jezdzilem po zasniezonej drodze... Taki stan utrzymuje sie najwyzej do kilku godzin podczas opadow sniegu w nocy,
badz intensywnych w dzien. Wychodzi na to, ze zima 90% jezdzi sie po suchym
/mokrym asfalcie. W razie totalnej kleski i anomalii pogodowych - czyt 1cm
sniegu i 2cm soli na drodze mam AWD. Kormorany i debice mialem w innych
autach, spoko gumy, ale na ciezkie warunki - podczas typowej polskiej zimy
(slonce/deszcz i +5stC :-) po prostu sie na nich plywa.

Data: 2012-10-19 14:57:20
Autor: Filip
hankook w310 i'cept evo
W dniu 2012-10-19 14:40, Jimiasty pisze:

Wychodzi na to, ze zima 90% jezdzi sie po suchym
/mokrym asfalcie. W razie totalnej kleski i anomalii pogodowych - czyt 1cm
sniegu i 2cm soli na drodze mam AWD.

Takie tam pitolenie. Opony zimowe są po to by się normalnie poruszać po drogach w przypadku gdy leży na nich śnieg. Np. o 7 rano albo późnym wieczorem. Gdyby było tak jak piszesz, nikt by nie zmieniał opon, bo letnia też sobie da radę na suchy/mokrym asfalcie.

Data: 2012-10-19 06:19:21
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
W dniu piątek, 19 października 2012 14:57:28 UTC+2 użytkownik Filip napisał:

Takie tam pitolenie.

Nie do konca pitolenie, jak dla mnie zimowki TAK, ale nie potrzebuje
ekstremalnych na snieg, tylko bardziej do jazdy w typowo polskiej zimie
(90% czasu drogi nieosniezone, badz z blotem posniegowym). Takie jak to
nazwal kolega Marcin N na zime "zachodnioeuropejska" :) Tylko, ze akurat debica frigo w takich warunkach sie nie sprawdza, bo "za mietka" (z reszta nie ma takich w moim rozmiarze).

Data: 2012-10-19 17:49:27
Autor: Cavallino
hankook w310 i'cept evo

Użytkownik "Jimiasty" <jimiasty@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2743f0dd-19f0-43fb-8b2d-1cb2f14b1af8@googlegroups.com...
[...]

Chyba, że akurat zimą pada śnieg i droga jest zaśnieżona przez kilka miesięcy.
Ostatni raz taka zima była w 2010/2011.
Mówisz, że nie ma prawa się powtórzyć?

Data: 2012-10-19 10:06:17
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
W dniu piątek, 19 października 2012 17:49:10 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Chyba, że akurat zimą pada śnieg i droga jest zaśnieżona przez kilka miesięcy.
Ostatni raz taka zima była w 2010/2011.

Ee przesadzasz.

No ale tak czy owak zrobil sie OT. Bo ja pytalem tylko czy te wymienione hankooki sa warte tych 375 zeta za sztuke.

Data: 2012-10-20 08:46:20
Autor: Cavallino
hankook w310 i'cept evo

Użytkownik "Jimiasty" <jimiasty@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8d8e3f0e-7830-41af-92bf-a010b573d594@googlegroups.com...
[...]

No właśnie nie.
Na niektórych drogach śnieg (przymarznięty na końcu) leżał do marca.
I to drogach numerowanych na nizinach środkowej Polski.

Tak, wiem, że poprzednia taka zima była ze 20 lat wcześniej.
Ale zimówki kupuje się właśnie po to, żeby dały radę w sytuacjach ekstremalnych, które mogą wystąpić np. gdy już jesteś w trasie i musisz z niej wrócić.

Data: 2012-10-20 09:35:37
Autor: J.F.
hankook w310 i'cept evo
Dnia Sat, 20 Oct 2012 08:46:20 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

W ostatnich latach, w zazwyczaj cieplym wroclawiu, zdarzyly sie trzy
prawdziwe zimy, gdy sniegu napadalo duzo i lezal pare tygodni.

Kto mial kiepskie opony, ten spod domu nie ruszyl, kto mial dobre ... nie
znalazl miejsca do parkowania, bo snieg tam zgarnieto zbyt wysoko :-)

J.

Data: 2012-10-20 09:38:30
Autor: Cavallino
hankook w310 i'cept evo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1tykd7jtchcba.aieebksosc8a$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale nie wszystkich taka sytuacja zaskakuje w domu, bo jak nie ruszą, to jest mniejszy problem.
Gorzej z sierotami, które zostaną zaskoczone zimą na trasie i ją blokują nie potrafiąc jechać dalej, zwłaszcza w sensownym tempie.

Data: 2012-10-21 16:24:02
Autor: jerzu
hankook w310 i'cept evo
On Sat, 20 Oct 2012 09:38:30 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Gorzej z sierotami, które zostaną zaskoczone zimą na trasie i ją blokują nie potrafiąc jechać dalej, zwłaszcza w sensownym tempie.

Sierotowatość objawia się też i na zimowych oponach.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-21 16:54:26
Autor: Cavallino
hankook w310 i'cept evo

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8a1888tbtd0purl8mvujlnrude98oa0v1s@4ax.com...
[...]

Oczywiście, tyle że na letnich w śnieżycy, to nawet z niezłego drivera zazwyczaj robi się sierota, czy chce, czy nie chce.
Wolę przepłacić za zimówki na cięższe warunki i nie wykorzystać nigdy ich właściwości niż być chociaż raz zaskoczonym zbyt słabymi w śniegu wersjami.

Zwłaszcza że i tak zimówek nie zużywam wystarczająco szybko, żeby nie żal było ich wyrzucić z racji ich wieku.

Data: 2012-10-26 03:21:44
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
W dniu sobota, 20 października 2012 09:38:13 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Gorzej z sierotami, które zostaną zaskoczone zimą na trasie i ją blokują nie

bez obaw, jak by nie bylo to i nie musialbys sie wlec za mna, szczegolnie, gdy gdy droga biala. BTW wzialem nokiany wrd3.

Data: 2012-10-26 18:28:17
Autor: Cavallino
hankook w310 i'cept evo

Użytkownik "Jimiasty" <jimiasty@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d4898760-9b74-4578-b213-e1040ee4e1d7@googlegroups.com...
[...]

Ależ ja nie do Ciebie osobiście pisałem, tylko tak ogólnie.
Jakoś nie pamiętam, abyś kwalifikował się w jakikolwiek sposób do grupy drogowych sierot.

szczegolnie, gdy gdy droga biala. BTW wzialem nokiany wrd3.

Jak Nokian, to chyba dość konkretnie zimowy model?

Data: 2012-10-26 15:35:15
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
W dniu piątek, 26 października 2012 18:28:45 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Ależ ja nie do Ciebie osobiście pisałem, tylko tak ogólnie.
Jakoś nie pamiętam, abyś kwalifikował się w jakikolwiek sposób do grupy drogowych sierot.

To byly dawne czasy, raz tylko - trasa do Łęgowa, jechalem za Cypkiem i Adamem :)

Data: 2012-10-19 05:44:13
Autor: Jimiasty
hankook w310 i'cept evo
> [...]

> kompromisowego jakosc/cena ale nie badziewia,

Nie ma czegoś takiego jak najlepsza opona zimowa.

A tak wogole to nie pytalem o najlepsza, tylko kompromisowa :) Hankooki znam, ale jako letnie gumy - generalnie twarde i na mokrym nie trzymaja najlepiej, dlatego pytam jak wyglada sprawa z tymi zimowkami.

Data: 2012-10-19 15:00:48
Autor: Marcin N
hankook w310 i'cept evo
W dniu 2012-10-19 14:44, Jimiasty pisze:

[...]

Tak tylko napisałem, żeby wyglądało, że się znam i mam coś mądrego do powiedzenia. A że nie na temat - trudno.

--
MN

hankook w310 i'cept evo