[tech] - hayes nine pytanie

Data: 2010-03-16 00:16:29
Autor: SN .. AP
[tech] - hayes nine pytanie
Witam
Mam pytanie bo nie wiem czy to zapowietrzony hamulec czy cos innego.
Na ile powinny odskoczyc tloczki z klockami od tarczy po zwolnieniu klamki ?
Widzialem na YouTubie jak jakis pan wkladal pomiedzy tarcze a klocki 2 takie blaszki aby dobrze przykrecic hamulec i sprawdzic czy
wystarczajaco odskakuja od tarczy.

Czy jest sens stosowania tarcz 203mm dla mojej wagi 67kg + rower wazy 12.2kg ? Czy 160mm wystarczy i tez bedzie robilo mi otb po wcisnieciu przedniej klami 1 palcem : D ?
Jakies te tarcze watle i miekkie, abo mi sie wydaje, bo wystarczy ze pstrykne palcem w tarcze a te brzecza jak nie wiem co : /

Data: 2010-03-16 01:00:48
Autor: player
- hayes nine pytanie
On 16 Mar, 00:16, "SN .. AP" <mgg...@jadamspam.pl> wrote:

Czy jest sens stosowania tarcz 203mm dla mojej wagi 67kg + rower wazy 12.2kg
? Czy 160mm wystarczy i tez bedzie robilo mi otb po wcisnieciu przedniej
klami 1 palcem : D ?

Hey,
Zaloz 180, przy 160 IMHO troche mala sila.

--
jay

Data: 2010-03-16 06:37:28
Autor: kml
[tech] - hayes nine pytanie

Użytkownik "SN .. AP" <mgggrg@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:hnmf5v$dhh$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam pytanie bo nie wiem czy to zapowietrzony hamulec czy cos innego.
Na ile powinny odskoczyc tloczki z klockami od tarczy po zwolnieniu klamki ?

Na tyle żeby nic nie ocierało w czasie jazdy. Klocek nie powienien mieć kontaktu z tarczą.

Widzialem na YouTubie jak jakis pan wkladal pomiedzy tarcze a klocki 2 takie blaszki aby dobrze przykrecic hamulec i sprawdzic czy
wystarczajaco odskakuja od tarczy.

Nie, wkładał to żeby równo zacisk ustawić.

Czy jest sens stosowania tarcz 203mm dla mojej wagi 67kg + rower wazy 12.2kg ? Czy 160mm wystarczy i tez bedzie robilo mi otb po wcisnieciu przedniej klami 1 palcem : D ?

Zależy co kto lubi. Sprawdź na małej tarczy a potem się ew zmień na większą.

Jakies te tarcze watle i miekkie, abo mi sie wydaje, bo wystarczy ze pstrykne palcem w tarcze a te brzecza jak nie wiem co : /

ROTFL. Załóż sobie tarcze od samochodu to Ci nie będzie brzęczeć.

kml
Last update 14/03/2010 Jesienno-zimowa kurtka rowera Campus Vart.

Data: 2010-03-16 17:00:44
Autor: solar
[tech] - hayes nine pytanie
SN .. AP pisze:

Mam pytanie bo nie wiem czy to zapowietrzony hamulec czy cos innego.
Na ile powinny odskoczyc tloczki z klockami od tarczy po zwolnieniu klamki ?

Mają nie obcierać.

Czy jest sens stosowania tarcz 203mm dla mojej wagi 67kg + rower wazy 12.2kg ? Czy 160mm wystarczy i tez bedzie robilo mi otb po wcisnieciu przedniej klami 1 palcem : D ?

Jak tak będzie robiło, to hamulec do dupy. :)
A do czego ten rower? Gdzie nim będziesz jeździł? Jeśli nie mocno po górach, to 160 wystarczy.

"Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                                    Richard Dawkins

Data: 2010-03-16 20:18:25
Autor: SN .. AP
[tech] - hayes nine pytanie
A do czego ten rower? Gdzie nim będziesz jeździł? Jeśli nie mocno po górach, to 160 wystarczy.

Rower zlozony na blotno / wodne warunki. Górek mocno stromych i dlugich to u mnie raczej prawie nie ma.
Kolega ma 2 x 160mm i wazy wiecej odemnie i nie mowil nigdy nic ze za slabo hamuja mu jego hayes storker czy jakos tak.
Zlozylem go specjalnie bo chce pojezdzic po podmoklych terenach ktore omijalem szerokim lukiem
rowerami z kolami pod v-ki. (Połczyn zdroj - masakra błotna - ktoś chetny ? Zapraszam : D : D : D)
No i na asfaltowe drogi tez. Dzis zrobilem tym rowerem 64km ze srednia 27.2
z czego ponad 25km mialem mocno pod wiatr. Nawet jestem zadowolony z tego sprzetu bo nie sadzilem
ze uda mi sie na tym kowadle wykrecic taki czas. (rower wazacy wiecej niz 10kg to dla mnie juz kowadlo :D)

Co do odpowiedzi wszystkich piszecie ze klocki maja tyle odskoczyc zeby nie ocieralo - to jest oczywiste : )
Ale chce mniej wiecej wiedziec czy jest to np. 1 mm po 1 stronie czy 2mm po jednej stronie tarczy.

Czym sie objawia zapowietrzony hamulec ? Klamka miekka ? Nie hamuje wcale ? Klamka wcisnieta do maximum i lekko hamuje ?
Klamka gumowa sie robi ale hamuje ? Klocki nie odskakuja tak jak powinny ? Chce po prostu wiedziec czy dobrze odpowietrzylem.

Data: 2010-03-16 20:21:47
Autor: kml
[tech] - hayes nine pytanie

Użytkownik "SN .. AP" <mgggrg@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:hnoljm$kl9$1inews.gazeta.pl...

Co do odpowiedzi wszystkich piszecie ze klocki maja tyle odskoczyc zeby nie ocieralo - to jest oczywiste : )
Ale chce mniej wiecej wiedziec czy jest to np. 1 mm po 1 stronie czy 2mm po jednej stronie tarczy.

Wartością optymalną jest 1,893mm  na stronie.

[...]

Wszystkie z powyższych a przede wszystkim brak mocy i gumowatość.

Data: 2010-03-16 20:45:58
Autor: SN .. AP
[tech] - hayes nine pytanie
[...]

OK - dziekuje : ]
Dobrze odpowietrzylem tylko klocki na tyle nie odbijaja nawet na 1mm po stronie.
Musze rozebrac calosc i przemyc uszczelke i tloczek w spirytusie.

Data: 2010-03-16 21:04:14
Autor: kml
[tech] - hayes nine pytanie

Użytkownik "SN .. AP" <mgggrg@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:hnon78$qrl$1inews.gazeta.pl...

Dobrze odpowietrzylem tylko klocki na tyle nie odbijaja nawet na 1mm po stronie.
Musze rozebrac calosc i przemyc uszczelke i tloczek w spirytusie.

Nie wiem czy mycie oringa Ci coś da. Kup nowy taki sam a tłoczek delikatnie posmaruj pastą do tłoczków (jest u mnie na stronie). Tubka ok 6 zeta.

Data: 2010-03-16 21:51:27
Autor: solar
[tech] - hayes nine pytanie
SN .. AP pisze:

Rower zlozony na blotno / wodne warunki. Górek mocno stromych i dlugich to u mnie raczej prawie nie ma.

To tarcze 160 wystarczą w zupełności. I będą mniej dzwonić niż większe.

Kolega ma 2 x 160mm i wazy wiecej odemnie i nie mowil nigdy nic ze za slabo hamuja mu jego hayes storker czy jakos tak.

Stroker. Ryde albo Trail. Na te ostatnie przesiadłem się właśnie z H9. :)

  > Co do odpowiedzi wszystkich piszecie ze klocki maja tyle odskoczyc zeby nie
ocieralo - to jest oczywiste : )
Ale chce mniej wiecej wiedziec czy jest to np. 1 mm po 1 stronie czy 2mm po jednej stronie tarczy.

Odskakują o wartość domowo niemierzalną - grubość kartki papieru. Wystarczy parę ziaren piasku w błocie i będziesz słyszał obcieranie dopóki tarcza się nie wyczyści.

[...]

Klamka nie powinna być miękka i nie powinna puchnąć (łapać coraz wyżej i lepiej) przy pompowaniu klamką.
A z rozbieraniem się wstrzymaj, bo szybciej coś zepsujesz niż naprawisz. :) Jeśli klocek nie zatarł się na amen albo jeden wychodzi uparcie o wiele gorzej od sąsiada, jedyne co trzeba robić, to odpowietrzać w razie potrzeby.

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2010-03-17 18:31:44
Autor: SN .. AP
[tech] - hayes nine pytanie
[...]

Dzieki za wyczerpujace odpowiedzi. Teraz juz wiem ze jednak tylny zle odpowietrzylem bo klamka jest troche gumowata
i nie zatrzymuje sie w pewnym momencie wciskania. (hamulec hamuje mocno i dobrze ale klamka nie jest taka jak powinna).
Juz zakupilem Dot 4 i jak przyjda tarcze 160mm to zrobie sobie wszystko na spokojnie jak trzeba.
Fajny film z misiowatym panem : ) http://www.youtube.com/watch?v=KpdTKzgoVGk

Data: 2010-03-17 18:59:23
Autor: solar
[tech] - hayes nine pytanie
SN .. AP pisze:

[...]

Fabrycznie nowe zawsze dobrze odpowietrzyć. Parę razy już tu pisałem o skutecznym odpowietrzaniu. Natomiast tylny hamulec najczęściej będzie działał ciut gorzej od przedniego z uwagi na długość przewodu hamulcowego.

"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."
                                      św. Bernard z Clairvaux

Data: 2010-03-17 20:07:43
Autor: SN .. AP
[tech] - hayes nine pytanie
Fabrycznie nowe zawsze dobrze odpowietrzyć. Parę razy już tu pisałem o skutecznym odpowietrzaniu. Natomiast tylny hamulec najczęściej będzie działał ciut gorzej od przedniego z uwagi na długość przewodu hamulcowego.

No to jeszcze cie troche pomecze : ]
Mozesz podac link do tego skutecznego sposobu odpowietrzania ?

Data: 2010-03-17 20:45:32
Autor: solar
[tech] - hayes nine pytanie
SN .. AP pisze:

No to jeszcze cie troche pomecze : ]
Mozesz podac link do tego skutecznego sposobu odpowietrzania ?

Poszukaj w archiwum grupy - linka do postu nie mam.