Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   hebelki w fazerku

hebelki w fazerku

Data: 2010-10-28 01:20:59
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Alo,

Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł,
wyczyściłem oba przednie zaciski i wymieniłem płyn hamulcowy na nowy
(Ferrodo DOT 4)

Problem w tym że klamka ma duży luz, że tak obrazowo powiem,
dwoma palcami nie idzie zblokować koła, całą ręką i owszem, ale raczej
tak być nie powinno. Jak wcisnę klamkę dwoma palcami to hamuje, ale opiera się o rękę, więc
generalnie jest "na styk"

W zasadzie albo muszę zainwestować w przewody w stalowym oplocie, albo
zestaw naprawczy pompy hamulcowej. Pompa nie daje objawów
przepuszczania, tzn. jeśli wcisnę klamkę i trzymam to nie zmienia
położenia, co byłoby by objawem puszczającej pompy.

Regulacja klamki oczywiście na 1, klocków jest jeszcze koło 2,5 mm a
serwisówka mówi o minium na poziomie 0,5mm więc zapasu że hoho,

Jakieś pomysły ?

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-10-28 09:09:50
Autor: blur
hebelki w fazerku
Użytkownik "PawelK vel Pablo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:20101028012059.3d6a6b07@X61s.homelinux.net...

Alo,

Problem w tym że klamka ma duży luz, że tak obrazowo powiem,
dwoma palcami nie idzie zblokować koła, całą ręką i owszem, ale raczej
tak być nie powinno.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

obstawiam pompkÄ™, pewnie oringi w niej spuchÅ‚y i siÄ™ "zatarÅ‚a",  albo zaciera siÄ™ tÅ‚oczek hamulcowy ale wtedy nie odbijaÅ‚o by klocka.

Data: 2010-10-28 09:43:47
Autor: woohoo
hebelki w fazerku
W dniu 2010-10-28 01:20, PawelK vel Pablo pisze:
Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł,
wyczyściłem oba przednie zaciski i wymieniłem płyn hamulcowy na nowy
(Ferrodo DOT 4)

Odpowietrzyłeś dokładnie?


--
wo_Ohoo!

Data: 2010-10-28 13:18:15
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 301 roku bieżącego, woohoo zeznał(a) jak następuje:

W dniu 2010-10-28 01:20, PawelK vel Pablo pisze:
> Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł,
> wyczyściłem oba przednie zaciski i wymieniłem płyn hamulcowy na nowy
> (Ferrodo DOT 4)

Odpowietrzyłeś dokładnie?

pewnie. Zapowietrzone nie są, bo hamulec nie "rośnie".
Zresztą zabrałem się za czyszczenie zacisków, bo wcześniej tak było, i
ta robota po prostu nie pomogła.


--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-10-28 11:57:19
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-10-28, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

Odpowietrzyłeś dokładnie?

pewnie. Zapowietrzone nie są, bo hamulec nie "rośnie".
Zresztą zabrałem się za czyszczenie zacisków, bo wcześniej tak było, i
ta robota po prostu nie pomogła.

Za prawidlowy luz tarcza-klocki odpowiadaja min. uszczelki tloczkow. Przyjrzyj sie czy po nacisnieciu klamki i puszczeniu klocki/tloczki nie
wracaja za daleko.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-02 17:36:11
Autor: AlF
hebelki w fazerku
Czesc,

u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm hamulce     zaczely powoli tracic skutecnosc mniej wiecej przy 50kkm. nie pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy, odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

Pozdr,
A.

Data: 2010-11-03 10:35:59
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-11-03, AlF <spamgrinder.trylater@ggmail.com> wrote:

u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm hamulce     zaczely powoli tracic skutecnosc mniej wiecej przy 50kkm. nie pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy, odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

Pompa hamulcowa to nie jest za bardzo skomplikowane urzadzenie.
Zapewne wystarczylo rozebrac, obejrzec cylinderek i zaaplikowac zestaw
naprawczy (tloczek + uszczelki).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-03 12:11:43
Autor: Tytus z fabryki
hebelki w fazerku

U¿ytkownik
*** AlF nie pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy, odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.
*** "AZ" Pompa hamulcowa to nie jest za bardzo skomplikowane urzadzenie. Zapewne wystarczylo rozebrac, obejrzec cylinderek i zaaplikowac zestaw
 naprawczy (tloczek + uszczelki).

Czytaj ALF bo pisze Ci to praktyk ktory podobno "nic nie robi" przy swoim KHI :):):)


--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-11-03 11:15:21
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-11-03, Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Czytaj ALF bo pisze Ci to praktyk ktory podobno "nic nie robi" przy swoim KHI :):):)

Lata siem troszeczke wiec trzeba cos tam raz na te 15kkm zrobic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-05 20:56:59
Autor: AlF
hebelki w fazerku
AZ wrote:
Pompa hamulcowa to nie jest za bardzo skomplikowane urzadzenie.
Zapewne wystarczylo rozebrac, obejrzec cylinderek i zaaplikowac zestaw
naprawczy (tloczek + uszczelki).

pewno tak ...

Data: 2010-11-03 11:14:58
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 306 roku bieżącego, AlF zeznał(a) jak następuje:

Czesc,

u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm
hamulce zaczely powoli tracic skutecnosc mniej wiecej przy 50kkm. nie pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy,
odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem
sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

U mnie na razie pomogły klocki EBC HH,
mimo, że poprzednich było jeszcze sporo,
wczoraj wymieniłem i jest zdecydowanie lepiej.


--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-11-03 10:31:20
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-11-03, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm
hamulce zaczely powoli tracic skutecnosc mniej wiecej przy 50kkm. nie pomoglo dokladne przeczyszczenie tlokow, oplot stalowy,
odpowietrzanie, zmiana plynu hamulcowego, etc. W koncu zdecydowalem
sie na radialna pompe hamulcowa nissin i heble dzialaja jak nalezy.

U mnie na razie pomogły klocki EBC HH,
mimo, że poprzednich było jeszcze sporo,
wczoraj wymieniłem i jest zdecydowanie lepiej.

Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm tarcze
bardziej niz genuiny Tokico przez 35kkm. Ze swojego doswiadczenia moge
polecic TRW Lucas SV (sintermetal), nie jedza tak tarcz ale szybko sie
koncza i kurewsko piszcza. Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak genuiny
a moze nawet lepiej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-03 11:56:09
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:




Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak
genuiny a moze nawet lepiej.

Chciałem zobaczyć z ciekawości, co to znaczy swoje kosztują, ale
nigdzie takich nie widzÄ™, gdzie to siÄ™ kupuje?



--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-11-03 11:00:17
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-11-03, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:
Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak
genuiny a moze nawet lepiej.

Chciałem zobaczyć z ciekawości, co to znaczy swoje kosztują, ale
nigdzie takich nie widzÄ™, gdzie to siÄ™ kupuje?

Ja tez chcialem i pozniej zalowalem :-) Swoje kosztuja tzn. cos ponad
300 PLN bodajze, 320 czy cos. Do Polski importuje to Grandys a kupic
mozna w Autokompleksie na Starzynskiego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-03 12:05:51
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

> Chciałem zobaczyć z ciekawości, co to znaczy swoje kosztują, ale
> nigdzie takich nie widzÄ™, gdzie to siÄ™ kupuje?
>  Ja tez chcialem i pozniej zalowalem :-)

320....  niezÅ‚y price!
Za EBC HH dałem 190 za komplet (2 razy 2 klocki)

Chociaż,
Biorąc pod uwagę, że dwie tarcze EBC to wydatek 1400zł.


--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-11-03 11:14:16
Autor: AZ
hebelki w fazerku
On 2010-11-03, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

320....  niezÅ‚y price!
Za EBC HH dałem 190 za komplet (2 razy 2 klocki)

Dla jasnosci - 320 za komplet. Ja EBC zamontowalem na jesieni i jakos
specjalnie nie zagladalem ile ich jest a pod koniec marca sie mocno
zdziwilem bo juz byla blacha... Co do zywotnosci SBK5+ komplet wytrzymywal tez cos kolo tego tego ale w tym 3 wizyty na torze i
niezliczona ilosc hamowan z 230 do 80. Wiec jezeli chodzi o cene
to EBC wcale duzo lepiej nie powinny wypadac...
Chociaż,
Biorąc pod uwagę, że dwie tarcze EBC to wydatek 1400zł.

Ano, pozostaje alternatywa w postaci chinskich tarcz za bodajze 700 PLN.
Ponoc nie sa takie zle.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-11-03 23:43:54
Autor: Tomek Wozniakowski
hebelki w fazerku
   Czesc :)

W dniu 2010-11-03 11:31, AZ pisze:
....
koncza i kurewsko piszcza. Jak narazie najlepsze z aftermarketow co
znalazlem to Carbone Lorraine SBK5+, swoje kosztuja ale hamuja jak genuiny
a moze nawet lepiej.


A nie lepiej bylo przetartym szlakiem i kupic Nissiny?
Mysle, ze nawet z niebieskich bylbys zadowolony.

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

Data: 2010-11-03 23:48:36
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm
tarcze

Zrobiłem makro fotki tarcz, zobaczymy za 1tys km, czy będzie różnica.
OdgrzebiÄ™ ten wÄ…tek i podlinkujÄ™ proof.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-11-04 11:23:19
Autor: gildor
hebelki w fazerku
PawelK vel Pablo pisze:
Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:
Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm
tarcze

Zrobiłem makro fotki tarcz, zobaczymy za 1tys km, czy będzie różnica.
OdgrzebiÄ™ ten wÄ…tek i podlinkujÄ™ proof.

fotki? nic dziwnego. piszesz i piszesz i piszesz...
suwmiarkę sobie kup, chłopaku. więcej czytaj niż piszesz.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-11-04 12:18:00
Autor: PawelK vel Pablo
hebelki w fazerku
Dnia 308 roku bieżącego, gildor zeznał(a) jak następuje:

PawelK vel Pablo pisze:
> Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:
>> Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm
>> tarcze
> > Zrobiłem makro fotki tarcz, zobaczymy za 1tys km, czy będzie
> różnica. Odgrzebię ten wątek i podlinkuję proof.

fotki? nic dziwnego. piszesz i piszesz i piszesz...

To źle :P ?

suwmiarkę sobie kup, chłopaku. więcej czytaj niż piszesz.

to chyba oczywiste, że razem z fotkami zapisałem przebieg i grubość.


--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław

Data: 2010-11-04 12:25:52
Autor: gildor
hebelki w fazerku
PawelK vel Pablo pisze:
Dnia 308 roku bieżącego, gildor zeznał(a) jak następuje:
PawelK vel Pablo pisze:
Dnia 307 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:
Spoko, za sezon wymienisz i tarcze... EBC HH zjadly mi przez 8kkm
tarcze
Zrobiłem makro fotki tarcz, zobaczymy za 1tys km, czy będzie
różnica. Odgrzebię ten wątek i podlinkuję proof.
fotki? nic dziwnego. piszesz i piszesz i piszesz...

To źle :P ?

ale co źle?

suwmiarkę sobie kup, chłopaku. więcej czytaj niż piszesz.

to chyba oczywiste, że razem z fotkami zapisałem przebieg i grubość.

aha. a fotki ku pamięci. jasne.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-11-07 12:36:45
Autor: []v[]artec
hebelki w fazerku
PawelK vel Pablo pisze:
u mnie z FZ-1 czyli kilofazerze z '04 z przebiegiem jakies 80kkm

Bardzo mnie interesuje jak się sprawuje Twój Fazer po takim przebiegu. Jakie przygody po drodze oczywiście oprócz hamulców i rzeczy typowo eksploatacyjnych. Zmieniałeś sprzęgło, rozrząd ? Ile pije oleju od zmiany do zmiany ?

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img521.imageshack.us/img521/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

Data: 2010-11-07 21:24:58
Autor: AlF
hebelki w fazerku
[]v[]artec wrote:

Bardzo mnie interesuje jak się sprawuje Twój Fazer po takim przebiegu. Jakie przygody po drodze oczywiście oprócz hamulców i rzeczy typowo eksploatacyjnych. Zmieniałeś sprzęgło, rozrząd ? Ile pije oleju od zmiany do zmiany ?

Moze zaczne tak. Ta Yamaha ma ciezkie zycie ze mna, jest to moj pierwszy motocykl i nikt mnie nie nauczyl wczesniej, ze zanim sie wchodzi na 10k rpm to trzeba silnik dobrze rogrzac. W efekcie niestety konsumuje olej, jak ostro jezdzona to tak 1 litr na 1500km. Niby nie duzo, ale mojego kokegi egzemplarz z 2003 z 50k km tego nie robi w ogole. Bede teraz robil test na kompresje i ktos mi  zajrzy dokladnie - to napisze wiecej.

Procz tego, zmieniam opony i olej mniej wiecej co 4-5kkm, leje wache, klocki hamulcowe co jakies 20kkm. zebatki+lancuch po 40kkm i teraz bede tez robil. sprawdzalem zawory przy 40kkm i byly w normie. Aha, zawieszenie mam akcesoryjne - amor i fork internals sa bardzo dobrej jakosci.

Ogolnie niegdy mnie nie zawiodla, i chcialbym jeszcze pojezdzic nia przez rok-dwa.

Pozdr,
A.

hebelki w fazerku

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona