heble fazer po raz kolejny.

Data: 2011-04-17 12:09:20
Autor: PawelK vel Pablo
heble fazer po raz kolejny.
Elo,

Walcz臋 hamulcami, w pa藕dzierniku wymieni艂em klocki na EBC HH,
co zosta艂o zreszt膮 tutaj skrytykowane jako zab贸jstwo dla tarcz*.

Oczywi艣cie, zaciski wyczyszczone, p艂yn nowy.

Po wymianie klock贸w wreszcie zacz臋艂o jakkolwiek hamowa膰, ale dalej nie
jest dobrze, problem le偶y w zbyt ma艂ej odleg艂o艣ci klamki od manety jak
mi si臋 wydaje, skutkiem czego nie mo偶na docisn膮膰 tak jak by si臋 chcia艂o,
regulacja klamki oczywi艣cie ustawiona na maksymalne odsuni臋cie.

Pompa te偶 nie jest nowa, przewody gumowe to i klamk臋 da si臋 docisn膮膰 do
samego rolgazu, to wszystko sk艂ada si臋 na niezadowalaj膮ce hamowanie.

Zastanawiam si臋 jak to poprawi膰:
opcja 1) przewody w stalowym oplocie, tyle 偶e to nie zmieni skoku
ja艂owego klamki,

opcja 2) reperatura pompy,

opcja 3) nowa akcesoryjna pompa razem z klamk膮.

 * Przez ca. 2500km nie zanotowa艂em mierzalnego zu偶ycia tarczy.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2011-04-17 11:06:54
Autor: AZ
heble fazer po raz kolejny.
On 2011-04-17, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

[...]

Dobrze odpowietrz uklad, jak nie pomoze to zestaw naprawczy pompy. Skok
jalowy to kompresuje Ci powietrze. Skok powinien byc krotki (docisniecie
klockow do tarcz) a pozniej powinno byc twardo, minus puchniecie
gumowych przewodow. Pytanie czy masz w porzadku uszczelnienia w zacisku
bo moze klocki cofaja Ci sie za daleko?
 * Przez ca. 2500km nie zanotowa艂em mierzalnego zu偶ycia tarczy.

Spoko, po 8kkm powinienes zauwazyc :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-17 13:15:46
Autor: PawelK vel Pablo
heble fazer po raz kolejny.
Dnia 107 roku bie偶膮cego, AZ zezna艂(a) jak nast臋puje:

[...]

Odpowietrzony. Brak r贸wnie偶 objaw贸w zapowietrzenia (hamulec nie ro艣nie)

Pytanie czy masz w porzadku
uszczelnienia w zacisku bo moze klocki cofaja Ci sie za daleko?

Raczej to nie to, jak rano wypycham mot贸r, do klocki delikatnie tr膮 o
tarcz臋, tak jak w ka偶dym innym sprz臋cie.

Data: 2011-04-17 13:52:49
Autor: Micha艂 V-R
heble fazer po raz kolejny.
W dniu 2011-04-17 13:15, PawelK vel Pablo pisze:
[...]

sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac do samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

Michal V-R
gg 9409047
偶yje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2011-04-17 17:38:32
Autor: Jasio
heble fazer po raz kolejny.
U偶ytkownik "Micha艂 V-R" napisa艂 w wiadomo艣ci news:ioekaj$jrc$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-04-17 13:15, PawelK vel Pablo pisze:
[ciach]

[...]

Owszem te偶.
Ale je艣li to nie maj膮tek wymieni艂bym przewody na oplecione.
W VX mia艂em problem z tylnym hamulcem, kt贸ry zachowywa艂 si臋 podobnie do objaw贸w opisanych przez Pabla.
Zastosowa艂em zestaw naprawczy pompy, odpowietrza艂em we wszystkich konfiguracjach - przy pompie, zacisku przy pe艂ni ksi臋偶yca i przy nowiu. Nie pomog艂o.
Pomog艂o zastosowanie stalowego oplotu.
Przy czym u mnie to by艂y grosze - bo przew贸d kr贸tki i pojedynczy.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2011-04-17 18:06:22
Autor: Wojtek Soboci艅ski
heble fazer po raz kolejny.
W dniu 2011-04-17 13:52, Micha艂 V-R pisze:
[...]

Ja tak mam  - pompa b艂aga o serwis. Wczoraj na motoalleyu t艂ok w pompie zatrzyma艂 si臋 wci艣ni臋ty i na jednym hamplu turla艂em si臋 do sklepu rowerowego gdzie popsika艂em brunoxem i popracowa艂em 艣rubokr臋tem - t艂ok wyszed艂 i hamulec o偶y艂 tymczasowo...

--
Wojtek Soboci艅ski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-18 12:12:05
Autor: PawelK vel Pablo
heble fazer po raz kolejny.
Dnia 107 roku bie偶膮cego, Micha艂 V-R zezna艂(a) jak nast臋puje:

> [...]
sprawdz, czy pompa hamulcowa nie jest zatarta, bo moze sie nie cofac
do samego konca i stad jalowy luz - ja bym stawial na pompe

Nie to nie to. Wczoraj polowa艂em na mie艣cie na inne fazery i w ka偶dym
maca艂em klamk臋. Wychodzi mi, 偶e taki urok tej 10 letniej pompy, 偶e nie
jest to "偶yletka"

Natomiast problem le偶y w wymienionej kierownicy, inaczej si臋 to na tej
kierownicy pouk艂ada艂o i klamka jest ten centymetr bli偶ej...

Data: 2011-04-19 00:53:47
Autor: PawelK vel Pablo
heble fazer po raz kolejny.
Dnia 108 roku bie偶膮cego, PawelK vel Pablo zezna艂(a) jak nast臋puje:

Natomiast problem le偶y w wymienionej kierownicy, inaczej si臋 to na tej
kierownicy pouk艂ada艂o i klamka jest ten centymetr bli偶ej...

Dzisiaj dorobi艂em ze 艣ruby nierdzewki bolec kt贸ry odpowiada za dystans
klamki, zrobi艂em 3mm d艂u偶szy ni偶 orygina艂...

Wreszcie jest tak jak powinno by膰.

BTW Zegarmistrzowska robota k膮t贸wk膮 to jest to co tygryski lubi膮
najbardziej :-)

Data: 2011-04-18 22:05:22
Autor: Ivam
heble fazer po raz kolejny.
U偶ytkownik "PawelK vel Pablo"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:20110417120920.64f48252@X61s.homelinux.net...
[...]

A powiedz mi czy nie zauwazasz przypadkiem poprawy (nawet niewielkiej), gdy hamulce sa gorace?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-04-19 00:55:19
Autor: PawelK vel Pablo
heble fazer po raz kolejny.
Dnia 108 roku bie偶膮cego, Ivam zezna艂(a) jak nast臋puje:

> [...]
> odsuni臋cie.

A powiedz mi czy nie zauwazasz przypadkiem poprawy (nawet

Nie widz臋 poprawy ani pogorszenia, jak napisa艂em poni偶ej dzi艣 przy
pomocy k膮t贸wki i pilnika rozwi膮za艂em problem, wreszcie hamuje tak jak
powinno... poje偶d偶臋 troch臋 to b臋d臋 wiedzia艂 czy na rozgrzanych
hamulcach jest lepiej czy gorzej. --