help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?

Data: 2020-09-10 02:53:31
Autor: Whatloginatgmailcom
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Hej,

Okazja czyni kredytobiorce :) mam znajomka w Czechach, który sprzedaje samochód idealny pod moje potrzeby, no i pewny. Dzięki temu, że jest to znajomy to możemy podejść do procedur na totalnym luzaku.
Ma ktoś z Was doświadczenie jak to najłatwiej zrobić? Wszystkie fora skupiają się na zachodnich sąsiadach. Najbardziej urządzałoby spisanie umowy, wzięcie autka i przyjechanie do PL - tak jak bym kupował od rodaka. Bez wymeldowania, tymczasowych blach itp. Da się tak zrobić? Później mogę mu blachy oczywiście odesłać i sobie je wymelduje - nie ma tutaj problemu zaufania czy coś. Pytanie czy uda mi się tutaj zarejestrować samochód.

Z netu zrozumiałem, że można np. tak kupić samochód w DE i w ciągu 30 dni przeprowadzić rejestrację i WK sam odeśle informację o wyrejestrowaniu.

Jeżeli macie jakieś sugestie jak najprościej i najtaniej przeprowadzić operację to będę wdzieczny.

Pozdrawiam,
WH

Data: 2020-09-10 16:38:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Whatloginatgmailcom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:432856b5-c3ce-4f8f-a905-c4a9ea4bdd82n@googlegroups.com...
[...]

Uwazaj, bo jesli umowe spiszecie w Polsce, to sie zaraz okaze, ze trzebba PCC zaplacic, Czech jest sprowadzającym, wiec on musi oplaty rozne zaplacic, i kto wie jak z VAT wyjdzie ... bezpieczniej jednak jak ty "pojedziesz po auto".

[...]

Tylko normalnie malo kto to robi, bo w Niemczech nie zwyczaju oddawac auta z tablicami.
Wiec urzedy nieprzyzwyczajone, a informacje niepewne - to nie jest typowy sposob przywozu.

J.

Data: 2020-09-10 18:13:31
Autor: cef
W dniu 2020-09-10 o 11:53, Whatloginatgmailcom pisze:

[...]

Ja tak zrobiłem, przyjechałem na tablicach niemieckich oryginalnych
i tu w PL po zarejestrowaniu nie ma opcji, że WK sam poinformuje stronę niemiecką.
(kwestia zaufania do kupującego, że dopełni formalności i pójdzie do urzędu
po stosowny kwit i go wyśłe)
Dla sprzedawcy z Niemiec załatwiłem w WK  taki właśnie kwit,
że pojazd VIN o numerach rej takich a takich został w PL zarejestrowany
a niemieckie tablice zostały zutylizowane.
To zaświadczenie oczywiście w języku polskim.
Wysłałem oryginał do Niemca - wolał wziąć swojego tłumacza
i auto wyrejestrował.

Zakładam, że na zasadzie wzajemności działa to samo miedzy
Czechami a PL.

Data: 2020-09-10 18:43:18
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5a50ab$0$507$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale czy Niemcowi to potrzebne ? U nich jakos sie wyrejestrowuje bez klopotu, a przeciez ma jeszcze umowe sprzedazy.

Gorzej IMO z naszym urzedem - czy im wystarczy zwykly niemiecki DR do rejestracji.
No i moze formalizmy u Niemcow - jak polski urzad zabierze DR i tablice.

J.

Data: 2020-09-10 22:54:02
Autor: cef
W dniu 2020-09-10 o 18:43, J.F. pisze:
[...]

Bez kłopotu jak oddasz tablice.
Jak nie masz tablic, to nie wyrejestrujesz - ale nie wiem
czy sie nie da prosto czy jest kosztowne.

Gorzej IMO z naszym urzedem - czy im wystarczy zwykly niemiecki DR do rejestracji.

Miałem komplet papierów, z Briefem, umową.
Jaki miałby być problem-  zarejestrowałem przecież.

Data: 2020-09-10 22:33:40
Autor: Przemek Jedrzejczak
jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Czechy to przeciez UE

Przy samochodach sprowadzonych do kraju z terytorium Unii Europejskiej, a więc również z Niemiec, niezbędne są m.in.:

wniosek o rejestrację;
potwierdzenie opłaty podatku akcyzowego (3,1% wartości pojazdu w przypadku silnika o pojemności do 2000 ccm lub 18,6% wartości przy większej pojemności);
umowa kupna-sprzedaży lub faktura zakupu w tłumaczeniu na język polski;
odpowiednik polskiego dowodu rejestracyjnego w oryginale i przetłumaczony na język polski;
tablice rejestracyjne (ewentualnie oświadczenie o ich braku);
zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym;
dokument tożsamości właściciela lub dokument z CEIDG/KRS (dla osoby prawnej);
potwierdzenie wniesienia opłat;
wykupienie ubezpieczenia OC.

nie musisz miec tablic bo np.
-auto przyjechalo na lawecie
-miales tymczasowe
-miales od handlarza
itd itd

mam jeden komplet zoltych na krotkie przeloty idealne :-)

z kolei jak rejestrowalem auto z Polski w DE to zabrali mi karte pojazdu i blachy i odeslali do WK w PL

Data: 2020-09-11 12:27:06
Autor: Whatloginatgmailcom
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Hej,

Dziękuję Wam bardzo panowie.
Czyli wygląda na to, że nie będzie problemu z takim działaniem jak sobie wymyśliłem. Sprawdzę jeszcze jak z tym importerem jest i podatkami, natomiast chyba US nie sięga za granicę :)
Ostatecznie mogę tu przyjechać, odesłać papiery i poczekać zwrotnie na papier z wymeldowaniem. Będzie jak sprowadzony lawetą.

Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z polskimi blachami :)

Miłego weekendu!
WH

Data: 2020-09-12 08:39:43
Autor: J.F.
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Dnia Fri, 11 Sep 2020 12:27:06 -0700 (PDT), Whatloginatgmailcom
napisał(a):
[...]

I o to chodzi - jesli transakcja "zawarta w Polsce" to podpada pod
polski US.

Ostatecznie mogę tu przyjechać, odesłać papiery i poczekać zwrotnie na papier z wymeldowaniem. Będzie jak sprowadzony lawetą.

A US spyta "ile pan zaplacil za lawete" :-)

Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z polskimi blachami :)

I to jest ciekawostka - bo przeciez mogliscie zawrzec umowe przez
internet, telefon, lub poczte - ty w Polsce, sprzedawca w Czechach.

J.

Data: 2020-09-12 14:16:32
Autor: Pete
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Hello, J.F..
On 12.09.2020 08:39 you wrote:

> [...]
> I to jest ciekawostka - bo przeciez mogliscie zawrzec umowe przez > internet, telefon, lub poczte - ty w Polsce, sprzedawca w Czechach.

Żadna ciekawostka. Opodatkowanie jest w miejscu dostawy.

--
Pete

Data: 2020-09-12 08:59:17
Autor: cef
W dniu 2020-09-11 o 21:27, Whatloginatgmailcom pisze:

Najlepiej to by było w ogóle załatwić to korespondencyjnie i pojechać po autko z polskimi blachami :)

Nie wiem czy uznają u nas zagraniczne badanie techniczne,
a tego raczej korespondencyjnie nie zrobisz.
A do rejestracji jest konieczne.

Data: 2020-09-12 09:21:33
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 Sep 2020 08:59:17 +0200, cef napisał(a):
[...]

Sa u nas blachy tymczasowe wlasnie na dojechanie do badania.
Ale kosztu i zachodu tyle, ze prosciej lawete :-)

J.

Data: 2020-09-12 21:30:59
Autor: cef
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
W dniu 2020-09-12 o 09:21, J.F. pisze:
Dnia Sat, 12 Sep 2020 08:59:17 +0200, cef napisa?(a):
W dniu 2020-09-11 o?21:27, Whatloginatgmailcom pisze:
Najlepiej to by by?o w og?le za?atwi? to korespondencyjnie i pojecha? po autko z polskimi blachami :)

Nie wiem czy uznaj? u nas zagraniczne badanie techniczne,
a tego raczej korespondencyjnie nie zrobisz.
A do rejestracji jest konieczne.

Sa u nas blachy tymczasowe wlasnie na dojechanie do badania.
Ale kosztu i zachodu tyle, ze prosciej lawete :-)

Po co lawetę?
Przecież chce brać jeżdżące, więc jakieś tam badania ma, to można jeździć przecież.

Data: 2020-09-12 22:46:03
Autor: Pete
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Hello, cef.
On 12.09.2020 21:30 you wrote:

> Po co lawetę? Przecież chce brać jeżdżące, więc jakieś tam badania > ma, to można jeździć przecież.

Z polskimi blachami na czeskich badaniach?
Odważna teza

--
Pete

Data: 2020-09-13 08:54:02
Autor: cef
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
W dniu 2020-09-12 o 22:46, Pete pisze:
Hello, cef.
On 12.09.2020 21:30 you wrote:

  > Po co lawetę? Przecież chce brać jeżdżące, więc jakieś tam badania
  > ma, to można jeździć przecież.

Z polskimi blachami na czeskich badaniach?
Odważna teza

Chyba nie o taką kombinację chodzi.
Nie bardzo rozumiem co on chce zrobić korespondencyjnie,
ale skoro chciałby jechać po auto już z polskimi blachami, to
znaczy, że chciałby już mieć zarejestrowane w PL.
Czyli jakieś badanie musiałby przedstawić, żeby dostać te blachy.
No i pytanie co ze starymi tablicami, bo jakieś oświadczenie
odnośnie starych tablic trzeba złożyć - jak system
urzędniczy tego nie przewiduje to sprawa się zawiesi :-)

Data: 2020-09-13 11:54:38
Autor: Pete
On 13.09.2020 08:54 you wrote:

> Chyba nie o taką kombinację chodzi. Nie bardzo rozumiem co on chce > zrobić korespondencyjnie, ale skoro chciałby jechać po auto już z > polskimi blachami, to znaczy, że chciałby już mieć zarejestrowane w > PL. Czyli jakieś badanie musiałby przedstawić, żeby dostać te > blachy. No i pytanie co ze starymi tablicami, bo jakieś oświadczenie > odnośnie starych tablic trzeba złożyć - jak system urzędniczy tego > nie przewiduje to sprawa się zawiesi :-)

Po to są blachy tymczasowe.
Przeglądu wtedy mieć nie musi. A i ubezpieczyć się da.

Tylko to jest bez sensu, bo i tak musi po to auto pojechać, więc może formalności załatwić jak tym autem przyjedzie do siebie.

--
Pete

Data: 2020-09-13 22:53:35
Autor: Przemek Jedrzejczak
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
-- Nie wiem czy uznają u nas zagraniczne badanie techniczne, a tego raczej korespondencyjnie nie zrobisz.

warcholstwo w niektorych urzedach ma sie dobrze na szczescie w Szczecinie to juz prawie Europa :-)

https://gk24.pl/przeglad-techniczny-aut-z-unii-europejskiej-wazny-takze-w-polsce/ar/4355585

W Wielkiej Brytanii można rejestrować samochody z kierownicami zarówno po lewej, jak i po prawej stronie - usłyszeliśmy w WK w Szczecinie. - Jak ktoś ma ważny MOT i oświadczy, że kupił wóz z kierownicą po lewej stronie, nie musi dublować badań.

Data: 2020-09-14 08:42:19
Autor: Cavallino
W dniu 14-09-2020 o 07:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Zły przykład - GB nie jest w UE.

Data: 2020-09-14 12:43:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rjn3ca$ap2$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale homologacje z czasow gdy byla sa chyba wazne :-)

Ba - homologacji wcale nie musiala wystawic brytyjska instytucja, a samochod wcale nie musial byc w GB produkowany.
Pozostaje nam szybko zmienic unijne przepisy, aby angielskie chamstwo wykluczyc w zarodku.

A co z Irlandią ?

J.

help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?