help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?

Data: 2020-09-10 16:38:35
Autor: J.F.
help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?
Użytkownik "Whatloginatgmailcom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:432856b5-c3ce-4f8f-a905-c4a9ea4bdd82n@googlegroups.com...
Okazja czyni kredytobiorce :) mam znajomka w Czechach, który sprzedaje samochód idealny pod moje potrzeby, no i pewny. Dzięki temu, że jest to znajomy to możemy podejść do procedur na totalnym luzaku.
Ma ktoś z Was doświadczenie jak to najłatwiej zrobić? Wszystkie fora skupiają się na zachodnich sąsiadach.

Najbardziej urządzałoby spisanie umowy, wzięcie autka i przyjechanie do PL - tak jak bym kupował od rodaka.

Uwazaj, bo jesli umowe spiszecie w Polsce, to sie zaraz okaze, ze trzebba PCC zaplacic, Czech jest sprowadzającym, wiec on musi oplaty rozne zaplacic, i kto wie jak z VAT wyjdzie ... bezpieczniej jednak jak ty "pojedziesz po auto".

Bez wymeldowania, tymczasowych blach itp. Da się tak zrobić? Później mogę mu blachy oczywiście odesłać i sobie je wymelduje - nie ma tutaj problemu zaufania czy coś. Pytanie czy uda mi się tutaj zarejestrować samochód.

Z netu zrozumiałem, że można np. tak kupić samochód w DE i w ciągu 30 dni przeprowadzić rejestrację i WK sam odeśle informację o wyrejestrowaniu.

Tylko normalnie malo kto to robi, bo w Niemczech nie zwyczaju oddawac auta z tablicami.
Wiec urzedy nieprzyzwyczajone, a informacje niepewne - to nie jest typowy sposob przywozu.

J.

help: jak najłatwiej sprowadzić z Czech, bez wyrejestrowania?