hilfe! - czy można montować fotelik do szt ycy? (jeszcze raz)

Data: 2010-10-29 09:42:47
Autor: dobrov
hilfe! - czy można montować fotelik do szt ycy? (jeszcze raz)
witam
Już pisałem o montażu fotelika ale pod innym topicem, który był pewnie za mało ogólny. No i nikt nie odpowiedział :(
MoĹĽe teraz?

Czy ktoś widział, wie, praktykował montowanie fotelika dla dzieciaka do sztycy?
Czy to jest sensowne rozwiÄ…zanie, czy jednak zbyt hardcorowe?

Data: 2010-10-29 09:52:44
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
hilfe! - czy można montować fotelik do szt ycy? (jeszcze raz)
wprost do sztycy to nie bo a)jest cienka b) fotelik wychodzi bardzo wysoko
ale mocowanie do "glownej rury ramy" jak najbardziej jest mozliwe i  stosowane.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-10-29 10:07:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
dobrov pisze:
[...]

Nie kombinuj lepiej. Sztyca jest na to za słaba, dziecko będzie strasznie wysoko. Zbyt niebezpieczne. Swoje dziecka bym tak nie woził.

Seco

Data: 2010-10-29 10:30:32
Autor: granat
dobrov pisze:
witam
Już pisałem o montażu fotelika ale pod innym topicem, który był pewnie za mało ogólny. No i nikt nie odpowiedział :(
MoĹĽe teraz?

nie wolno!
bez fotelika z dzieckiem, na prostej drodze zlamalem sztyce accent. nie kombinuj, to nie miejsce na dodatkowe obciazenia. bagazniki montowane na sztyce tez maja max obciazenie zdaje sie tylko 5kg.

granat

Data: 2010-10-29 10:48:03
Autor: dobrov
W dniu 2010-10-29 10:30, granat pisze:
dobrov pisze:
[...]

Ja miałem takie założenia:
1) Nie przytyjÄ™ ponad 70kg
2) KupiÄ™ na ten cel jakÄ…Ĺ› pancernÄ… sztycÄ™
3) Obniżę fotelik na tych zagiętych drutach a jak się nie da normalnie to skrócę je maksymalnie, żeby punkt załamania byłzaraz nad klockiem mocującym
4) w/w nie obniĹĽy komfortu dzieciakowi poniĹĽej akceptowalnego minimum, bo rower
jest z pełną amortyzacją.

No ale jeżeli nie dowiem się, że jest to rozwiązanie "popularne i lubiane", to odpuszczę i będę cierpiał :(

Data: 2010-10-29 11:26:16
Autor: granat
dobrov pisze:

No ale jeżeli nie dowiem się, że jest to rozwiązanie "popularne i lubiane", to odpuszczę i będę cierpiał :(

sztyce zlamalem rowno na wyjsciu z ramy. nie skacze, nie katuje sprzetu.   w przyszlym sezonie tez zamontuje fotelik ale przenigdy na sztycy!

jesli masz fotelik hamax to jest mozliwosc wymiany pretow na dluzsze, inaczej wygiete itp.

granat

Data: 2010-10-29 11:42:48
Autor: dobrov
W dniu 2010-10-29 11:26, granat pisze:

[...]

No wiem, że druty są różne ale rama Author A-ray jest tak fikuśna, że nie ma gdzie tego klocka przykręcić.
A fotelika jeszcze nie mam - ja też z myślą o wiośnie kombinuję.

Data: 2010-10-29 14:40:39
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
hilfe! - czy można montować fotelik do sztycy? (jeszcze raz)
Dnia Fri, 29 Oct 2010 11:42:48 +0200, dobrov napisał(a):

No wiem, że druty s± różne ale rama Author A-ray jest tak fiku¶na, że nie ma gdzie tego klocka przykręcić.
A fotelika jeszcze nie mam - ja też z my¶l± o wio¶nie kombinuję.

To jak u mojej żony. Rama jest tak skonstruowana, że ni diabła nie idzie
przykręcić uchwytu. I o ile przy jednym maluchu zwyczajne woziłem go ja
(instaluj±c przednio lowridera), o tyle przy dwójce już to nie przejdzie. Z
tego też powodu kupili¶my to: http://www.myweeride.pl/index.php?id=102

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-10-29 15:17:21
Autor: Norbert
Marek 'Qrczak' Potocki napisał(a):

[...]

Patent nie jest zły. Jednak opis i porownanie w tabeli po prostu mnie roz¶mieszyły.
Po wielokroć jest napisane to samo tylko w inny sposób i już gotowe kolejne punkty do tabelki.
A już jeden z hitów to fakt że dziecko może się zdrzemn±ć dzięki podpórce na ręce... no ja już widze to spanie...
Sam mam hamaxa montowanego z tyłu i dopiero w nim jest spanie dla dziecka bo pochylany jest o 20st.
W przypadku roweru ktory nie da sobie "założyć" fotelika z tyłu ihmo ten jest dobrym rozwi±zaniem. Nie wiem jak was ale mnie taki marketingowy bełkot jak w tabelce porównawczej po prostu zniechęca...

Data: 2010-10-29 15:47:02
Autor: dobrov
W dniu 2010-10-29 15:17, Norbert pisze:

W przypadku roweru ktory nie da sobie "założyć" fotelika z tyłu ihmo ten
jest dobrym rozwi±zaniem. Nie wiem jak was ale mnie taki marketingowy
bełkot jak w tabelce porównawczej po prostu zniechęca...

I tak dobrze, że darowali sobie dopisanie na koniec w każdej komórce tabelki trzech wykrzykników podkre¶laj±cych genialno¶ć rozwi±zania :)

Data: 2010-10-29 15:43:25
Autor: dobrov
W dniu 2010-10-29 14:40, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Ale ja mam załaman± górn± rurę ramy i pewnie się nie da :(
Poza tym geometria dosyć sportowa - nie wiem czy by mi się dzieciak pod brod± zmie¶cił. A generalnie to rozwi±zanie wydaje się fajne. Tyle że do klasycznej
geometrii.

Data: 2010-10-29 18:51:48
Autor: Wojciech Waga aka wojek
hilfe! - czy można montować fotelik do sztycy? (jeszcze raz)
dobrov pisze:

http://www.napieraj.pl/xoops/img2008/a-ray/a-ray02.jpg

Nie jest chyba najgorzej z tą ramą - do zagięcia ma dość sporo miejsca, może jednak coś dopasujesz, chyba ze masz mniejszy rozmiar.

pozdr.
w.

Data: 2010-10-29 14:13:39
Autor: Norbert
dobrov napisał(a):

No ale jeżeli nie dowiem się, że jest to rozwiązanie "popularne i lubiane", to odpuszczę i będę cierpiał :(

Odpuść.
Chyba że chcesz potem płakać.
A wszelkie skracanie sztyc w foteliku itd to juz ingerencja w konstrukcje ktora ktos wymyslil nie bez powodu.
Odpuść

Data: 2010-11-10 17:22:08
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iaee2p$669$1@mx1.internetia.pl...
Chyba że chcesz potem płakać.
A wszelkie skracanie sztyc w foteliku itd to juz ingerencja w konstrukcje ktora ktos wymyslil nie bez powodu.

jak sie to zrobi z glowa to nie widze powodu czemu nie - ze wzgledow
konstrukcyjnych przynajmniej

za to wieszanie sobie fotelika nad tylnym kolem to srednio wygodna sprawa
ze wzgledu na zrypany srodek ciezkosci, glownie z tego wzgledu sugerowalbym
rozwiazanie nieco bardziej klasyczne czyli jak najnizej nad tylnym
kolem z nogami po jego bokach - oczywiscie odpowiednio zabezpieczone
przed szprychami czy palcami w hamulcach

dzieck na ramie miedzy kierownica a siodelkiem to jak dla mnie
kiepska sprawa, chyba ze ma sie wszystko tak podobierane ze
da sie to wygodnie zrealizowac

dodatkowo zostaje niesmiertelna opcja - wiklinowy koszyczek na kierownicy ;)
http://images02.olx.pl/ui/8/15/45/1281268559_38311045_2-Zdjecia-- Fotelik-na-rower-1281268559.jpg :D

Data: 2010-10-29 20:02:46
Autor: Lukasz Lechowicz
Użytkownik granat napisał:

dobrov pisze:

[...]

no popatrz ... polamalem kilka ram ale sztycy zadnej ... z moja corka w foteliku hamaxa sleepy (do 22kg) mocowanym do sztycy przejechalem kilkaset km. Corka miala w tym czasie 7-12kg.

Tu na przeleczy nad Roztokami
http://lh4.ggpht.com/_a66FHSPMWYQ/SsRffMJPqXI/AAAAAAAADK4/4pgnqp_j_Tk/s800/IMG_4136.jpg

Rower to kilkuletni Scott G-Zero ... tylko  czego to dowodzi?

pzdr
Luc

Data: 2010-10-29 20:32:44
Autor: dobrov
On 29.10.2010 20:02, Lukasz Lechowicz wrote:

[...]

O... to ciekawe.
Coś podejrzanie nisko ten fotelik jak na sztycę. Kombinowałeś coś dziwnego z mocowaniem?
Kupiłeś tylko jakieś inne oryginalne druty czy coś majstrowałeś?
I czy sztyca nie miała tendencji do obracania się?

P.S.
CĂłra z misiem w pasach jest super :)

Data: 2010-10-31 21:59:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
hilfe! - czy można montować fotelik do sztycy? (jeszcze raz)
granat, Fri, 29 Oct 2010 10:30:32 +0200, pl.rec.rowery:
bez fotelika z dzieckiem, na prostej drodze zlamalem sztyce accent.

Em... Ale w którym miejscu? Bo swojego czasu sztyce Accenta były klejone
(?) niedaleko jarzemka, OIDP MadMan tak± sztycę rozwalił.
Jak uwaliłe¶ "rurę główn±" sztycy to się można bulwersować (i s±dzić, IMO).

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2010-11-01 19:48:10
Autor: Protogenes
granat wrote:

> bagazniki montowane na
sztyce tez maja max obciazenie zdaje sie tylko 5kg.

Tak, potwierdzam, zdaje Ci siÄ™, ĹĽe max 5kg :-)

pozdr
Prot

Data: 2010-10-29 10:42:24
Autor: dobrov
hilfe! - czy można montować fotelik do sztycy? (jeszcze raz)
W dniu 2010-10-29 09:42, dobrov pisze:

No nie pocieszacie z tÄ… sztycÄ… :(
I co ja mam zrobić biedny miś?
Żona nie pozwoli kupić nowego rowera :(

Data: 2010-10-29 10:48:08
Autor: PeJot
W dniu 2010-10-29 10:42, dobrov pisze:
W dniu 2010-10-29 09:42, dobrov pisze:

No nie pocieszacie z tÄ… sztycÄ… :(
I co ja mam zrobić biedny miś?
Żona nie pozwoli kupić nowego rowera :(

Zmień żonę, albo kup *używany* rower, motywując to bezpieczeństwem dziecka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-10-29 13:21:37
Autor: Bartek znad Nysy
hilfe! - czy można montować fotelik do sztycy? (jeszcze raz)
Witam

Ja montowałem Hamaxa do sztycy ale w składaku Dahon w którym ta sztyca jest o wiele grubsza. Dodatkowo do srodka tej sztycy wkleiłem na "płynny metal " jak±¶ zwykła sztycę dla wzmocnienia. (srednice idealnie pasowały)
Mozesz sobie w podobny sposób wzmocnić t± sztycę wklejaj±c/wspawuj±c/wciskaj±c do jej wnętrza jak±ć rurkę o odpowiednio dobranej ¶rednicy no i twardo¶ci

Pozdrawiam
Bartek znad Nysy

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iae1o9$p49$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-10-29 10:42, dobrov pisze:
W dniu 2010-10-29 09:42, dobrov pisze:

No nie pocieszacie z t± sztyc± :(
I co ja mam zrobić biedny mi¶?
Żona nie pozwoli kupić nowego rowera :(

Zmień żonę, albo kup *używany* rower, motywuj±c to bezpieczeństwem dziecka.

-- P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-10-29 11:22:44
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-29, Bartek znad Nysy wrote:
Witam

Ej, ale odpisuj pod cytatem, co? ;)

Data: 2010-10-29 14:30:02
Autor: dobrov
W dniu 2010-10-29 13:21, Bartek znad Nysy pisze:
[...]

Już miałem w głowie tak± modyfikację na wypadek jakby nie dało się kupić odpowiednio mocnej sztycy. Tyle że obawiam się też trochę o aluminiow±, wycieniowan± ramę. Niby full więc obci±żenia "udarowe" na rurkach mniejsze.
Niby ważę max 70kg a na takim rowerze spokojnie jeżdż± 90-tkowcy. Niby zawsze mogę przestać używać kiedy mała osi±gnie powiedzmy 15kg. No niemniej taki fotelik z tyłu jednak zakłada dosyć dług± dĽwignię wyłamuj±c±, która potęguje obci±żenie. I tego się cholera boję.
Mógłbym też w ramach przeciwwagi przyci±gn±ć sztycę za górn± czę¶ć lub siodełko do szyjki jak±¶ grub± gum± ale to już naprawdę hardcore - boję się mocno
naci±gniętych grubych gum zwłaszcza w okolicach krocza :)

Data: 2010-10-29 13:22:47
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-10-29 10:48, PeJot pisze:
[...]

Ej, ĹĽonÄ™ moĹĽe zostawmy w spokoju :D Druga rada jest dobra, popieram :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-10-30 18:32:17
Autor: PeJot
W dniu 2010-10-29 13:22, Wojtek Sobociński pisze:

Zmień żonę, albo kup *używany* rower, motywując to bezpieczeństwem
dziecka.

Ej, ĹĽonÄ™ moĹĽe zostawmy w spokoju :D

A to dlaczemu ? W sumie żona, o ile nie posiada fulla, może wozić dziecko w foteliku.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

hilfe! - czy można montować fotelik do szt ycy? (jeszcze raz)