historia kredytowa - a kredyt hipoteczny

Data: 2010-08-06 09:05:37
Autor: tr
historia kredytowa - a kredyt hipoteczny
Witam

nigdy nie brałem kredytu zawsze zylem za swoje - chetnie bym tak robil dalej ale niestety nie mam gdzie mieszkac wiec kredyt hipoteczny bym wziął. Pan w moim banku mnie przekonywał ze warto w takiej sytuacji wziac kredyt np na jeden dzień, zeby zrobic sobie historie kredytowa

NIe wiem jakie to ma znaczenie dla banku ale penwie ktoś z was przechodził przez coś takiego - prosze o pomoc

a drugie pytanie jest takie czy lepiej jest wplacac bankowi wklad wlasny np 20 % czy probowa brac kredyt na 100% - jak zwiekszaja sie koszty kredytu na 100% wartości ?

Data: 2010-08-06 17:18:12
Autor: darnok
On 2010-08-06 11:05, tr wrote:

[...]

Moim zdaniem slaba porada. Jak masz zdolnosc to brak wpisow ci przeszkadzac nie bedzie. Negatywny wpisa zaszkodzi natomiast bardzo.

NIe wiem jakie to ma znaczenie dla banku ale penwie ktoś z was przechodził
przez coś takiego - prosze o pomoc

Ja korzystalem tylko z KK i nigdy nic nie bralem na kredyt, a teraz kredyt hipoteczny dostalem.

a drugie pytanie jest takie
czy lepiej jest wplacac bankowi wklad wlasny np 20 % czy probowa brac kredyt
na 100% - jak zwiekszaja sie koszty kredytu na 100% wartości ?

Wkladu wlasnego nie wplaca sie bankowi tylko tam gdzie cos kupujesz.
Po prostu biorac kredyt deklarujesz ze potrzebujesz od banku 80% wartosci inwestycji.
Trudniej jest dostac kredyt na 100% inwestycji - bo bank wiecej ryzykuje. Co wiecej niektore banki nie daja juz na 100%.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-08-06 17:20:39
Autor: wromek

Użytkownik "darnok" <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> napisał w wiadomości news:i3h93l$q84$1inews.gazeta.pl...
On 2010-08-06 11:05, tr wrote:

[...]

oczywiscie, ze bedzie.

NIe wiem jakie to ma znaczenie dla banku ale penwie ktoś z was przechodził
przez coś takiego - prosze o pomoc

Ja korzystalem tylko z KK i nigdy nic nie bralem na kredyt, a teraz kredyt hipoteczny dostalem.

i wlasnie dlatego, ze z KK korzystales to dostales.

[...]

no na cale szczescie niektore juz wlasnie dają.
pozdrawiam, wromek

Data: 2010-08-06 09:38:36
Autor: Jacenty
historia kredytowa - a kredyt hipoteczny

> Moim zdaniem slaba porada. Jak masz zdolnosc to brak wpisow ci
> przeszkadzac nie bedzie.

oczywiscie, ze bedzie.

Bez problemu znajdzie bank, któremu to nie przeszkadza.
Moim zdaniem "pan z banku" kombinuje jak wycisnąć większą prowizję z
klienta.

Biorąc kredyt na 100% zazwyczaj płacisz dodatkowe ubezpieczenie -
ładnych parę tysięcy zł.

Data: 2010-08-06 19:46:09
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 6 Aug 2010 09:38:36 -0700 (PDT), Jacenty napisał(a):

Moim zdaniem slaba porada. Jak masz zdolnosc to brak wpisow ci
przeszkadzac nie bedzie.

oczywiscie, ze bedzie.

Bez problemu znajdzie bank, któremu to nie przeszkadza.

 Równie dobrze może znaleźć bank z dobrą ofertą, ale z "procedurami", które
przewidują taką ofertę tylko dla klientów z jakąś historią kredytową.

Moim zdaniem "pan z banku" kombinuje jak wycisnąć większą prowizję z
klienta.

 To niech weźmie 300zł na tydzień. Fortuny na tym bank nie zarobi.

Biorąc kredyt na 100% zazwyczaj płacisz dodatkowe ubezpieczenie -
ładnych parę tysięcy zł.

 Do tego część banków 100% kredytuje tylko w PLN.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-09 14:50:51
Autor: paranoix
W dniu 2010-08-06 11:05, tr pisze:
[...]

Ktoś z pustą historią kredytową jest zwykle dla banku mniej wiarygodny niż ktoś z pozytywną. Wstępną ocenę wykonują automatyczne systemy scoringowe, których algorytmy na czymś swój werdykt muszą oprzeć.
Najlepiej nie brać kredytu gotówkowego w banku, tylko kupić np. suszarkę za 70 zł w Media Markt (lub w dowolnym innym elektrosklepie) gdzie są raty 0% i spłacić od razu całość. Każde takie wydarzenie będzie odnotowane w BIKu, co pozytywnie wypełni Twoją historię kredytową. Możesz też wyrobić kartę kredytową z niskim limitem i porobić trochę transakcji, pamiętając o terminowej spłacie. Po kilku takich iteracjach zamów sobie bezpłatny raport z BIKu, gdzie zobaczysz ślady po wszystkich tych działaniach i udaj się ponownie do banku.

Nie twierdze, że kredytu nie da się uzyskać bez historii kredytowej, ale mając ją będzie na pewno łatwiej, przez co być może i taniej.

Zbyszek

Data: 2010-08-10 06:23:04
Autor:
paranoix <paranoix83@o2.pl> napisał(a):
Ktoś z pustą historią kredytową jest zwykle dla banku mniej wiarygodny niż ktoś z pozytywną. Wstępną ocenę wykonują automatyczne systemy scoringowe, których algorytmy na czymś swój werdykt muszą oprzeć.

Wlasnie kilka dni temu bylo jakies zestawienie bankowe, omawiane w TokFM, moze
da sie je gdzies u nich znalezc na stronie.
 10% wszystkich bankow w Polsce korzysta w jakimkolwiek stopniu z historii
kredytowej w bik-ach. Scoringi z BIK-u nie sa w ogole brane pod uwage przez
zaden bank w PL. I to chyba tyle tematu, czy jeszcze trzeba cos dodawac?
 Te idi****zmy jak to kazdy 20-latek MUSI brac kredyt i kk zeby "wyrabiac"
sobie historie to wymysl marketingu bankowego, skuteczny zreszta jak widac.
 Oczywiscie - banki sprawdzaja bik, ale tylko w formie zapytania czy koles ma
jakas wtope. Nic wiecej. Scoring polskich bankow jest budowany w kazdym osobno
i w kazdym wg wlasnych kryteriow - budowanie jakiejkolwiek historii kredytowej
to sciema na maksa.
 Ale - chcesz to rob sobie co tam chcesz, mozesz nawet co miesiac brac kreche,
zeby miec "ciaglosc". Jezeli juz strasznie Cie przypili i musisz miec jakikolwiek kredyt tak dla
"historii" to poczekaj na MediaMarkt az bedzie kredyt 0%, idz, wez na 200pln
na jakies dobre garnki czy patelnie, i masz historie zbudowana. Na dodatek nie
zaplacisz odsetek. --

Data: 2010-08-10 12:10:42
Autor: paranoix
W dniu 2010-08-10 08:23, forumowiecgwna@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

Przy umiejętnym obchodzeniu się z KK można na niej nawet trochę zarobić, więc chyba warto.

[...]

To samo zaproponowałem.

historia kredytowa - a kredyt hipoteczny