historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku

Data: 2009-10-03 21:34:43
Autor: sekhmet
historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku
Witam,

z ciekawości zaglądam dziś (03 października) na rachunek w DB i widzę w historii
operacji ściągniętą ratę kredytu mieszkaniowego w EUR (dzień płatności przypada
na 4-ty dzień każdego miesiąca) z datą... 5 października. Zastanawia mnie w jaki
sposób bank szanowny wyliczył sobie kurs waluty na dwa dni do przodu? :P

czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?

pozdrawiam p.s. zaznaczam, że kurs nijak się ma do tego z 02.10 :)

Data: 2009-10-03 21:40:12
Autor: Paweł
sekhmet wrote:

[...]

paĹşdziernika.

to jest ksiegowanie, czy tylko blokada? bo podejzewam, ze system
zrobil blokade na poczet splaty, a zaksieguja to po kursie z 5-go.

Data: 2009-10-03 22:27:10
Autor: sekhmet
sekhmet wrote:

> Witam,
> historii operacji �ci�gni�t� rat� kredytu mieszkaniowego w EUR (dzie�
> p�atno�ci przypada na 4-ty dzie� kaşdego miesi�ca) z dat�... 5
> paĹşdziernika.

to jest ksiegowanie, czy tylko blokada? bo podejzewam, ze system
zrobil blokade na poczet splaty, a zaksieguja to po kursie z 5-go.

nie wygląda na blokadę, raczej księgowanie- środki "zeszły" z rachunku dziwię się, że bank jest też wróżką i jest w stanie wywróżyć na jakim poziomie
waluta będzie "stała" za 2 dni...

Data: 2009-10-03 22:33:35
Autor: george

"sekhmet" <sekhmet7WYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:6c76.0000014b.4ac7b39enewsgate.onet.pl...
sekhmet wrote:

> [...]
> historii operacji Ĺ&#65533;ciÄ&#65533;gniÄ&#65533;tÄ&#65533; > ratÄ&#65533; kredytu mieszkaniowego w EUR (dzieĹ&#65533;
> pĹ&#65533;atnoĹ&#65533;ci przypada na 4-ty dzieĹ&#65533; kaĹźdego > miesiÄ&#65533;ca) z datÄ&#65533;... 5
> paĹşdziernika.

to jest ksiegowanie, czy tylko blokada? bo podejzewam, ze system
zrobil blokade na poczet splaty, a zaksieguja to po kursie z 5-go.

nie wygląda na blokadę, raczej księgowanie- środki "zeszły" z rachunku
dziwię się, że bank jest też wróżką i jest w stanie wywróżyć na jakim poziomie

hmm moze wiedzą ile to bedzie u nich :) ... a okazać sie moze że to ma się nijak do ceny rynkowej ... tylko co ty im w związku z tym zrobisz ?

george

P.S. Nie wiem tak naprawdę jak to DB liczy i tylko domniemuje nieco.wiec napisz jak to w koncu wyszło.

Data: 2009-10-04 09:44:32
Autor: RobertS
[...]

a może spojrzysz do umowy kredytu? tam jest jasno napisane, że kurs waluty dla spłaty brany jest sprzed dwóch dni roboczych w stosunku do dnia spłaty czyli w październiku z 1.10 - bank nie wróży z fusów

dodam, że spłacam ww. kredyt (już w CHF) i też mam pobraną ratę z datą 5.10

RobertS

Data: 2009-10-04 10:41:38
Autor: sekhmet7
> [...]

dodam, że spłacam ww. kredyt (już w CHF) i też mam pobraną ratę z datą 5.10

-- pozdrawiam
RobertS

a może jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego 03.10 widzę w historii transakcji
operację z 05.10?

p.s. z zapisem w umowie masz rację, a moja pamięć bywa dziurawa :D

Data: 2009-10-04 11:11:11
Autor: RobertS
historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku

a może jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego 03.10 widzę w historii transakcji
operację z 05.10?

data księgowania to 5.10, to że ją widać wcześniej nic nie znaczy...tak samo np. w mBanku odsetki "widać" wcześniej jeżeli ostatni dzień miesiąca wypada w dzień wolny...

p.s. z zapisem w umowie masz rację, a moja pamięć bywa dziurawa :D
pozdrawiam

no to sobie przypomniałeś ;-)

RobertS

Data: 2009-10-04 18:29:29
Autor: Krzysztof Halasa
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

data księgowania to 5.10, to że ją widać wcześniej nic nie
znaczy...tak samo np. w mBanku odsetki "widać" wcześniej jeżeli
ostatni dzień miesiąca wypada w dzień wolny...

Srodki sa dostepne do 5.10?
Bo jesli nie to jednak znaczy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-04 22:20:09
Autor: sekhmet7
historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

> data ksiÄ&#65533;gowania to 5.10, to Ĺźe jÄ&#65533; widaÄ&#65533; wczeĹ&#65533;niej nic nie
> znaczy...tak samo np. w mBanku odsetki "widaÄ&#65533;" wczeĹ&#65533;niej jeĹźeli
> ostatni dzieĹ&#65533; miesiÄ&#65533;ca wypada w dzieĹ&#65533; wolny...

Srodki sa dostepne do 5.10?
Bo jesli nie to jednak znaczy.
-- Krzysztof Halasa

nie są dostępne...

Data: 2009-10-05 11:28:03
Autor: RobertS
historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku

Srodki sa dostepne do 5.10?
Bo jesli nie to jednak znaczy.
-- Krzysztof Halasa

nie są dostępne...

nie są, aczkolwiek księgowanie jest z datą 5.10 a nie 3.10 czyli ewentualne środki będą oprocentowane do 4.10 włącznie

ps
dodam, że DB wymaga, aby środki na spłatę raty znalazły się na rachunku dzień przed datą spłaty raty; jeżeli są to bank je pobiera, ale jeżeli nie ma to zrobi to dopiero w dniu spłaty i żadnego problemu nie ma ;-)

RobertS

Data: 2009-10-05 14:06:46
Autor: Krzysztof Halasa
historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

nie są, aczkolwiek księgowanie jest z datą 5.10 a nie 3.10 czyli
ewentualne środki będą oprocentowane do 4.10 włącznie

A co to za roznica? Ile te odsetki wynosza, a ile wynosza odsetki oraz
inne koszty kredytu krotkoterminowego, ktory ktos musi wziac zamiast
wlasnych srodkow w banku, do ktorych dostepu zostal pozbawiony?

dodam, że DB wymaga, aby środki na spłatę raty znalazły się na
rachunku dzień przed datą spłaty raty;

Umowa zawiera taki zapis?

Innymi slowy, w praktyce termin splaty jest o jeden dzien wczesniejszy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-05 21:15:28
Autor: RobertS
[...]

taki jest zapis w umowie, jeżeli środki znajdą się na rachunku dzien wczesniej to bank je pobierze, ale ja przelewam zawsze w dniu splaty i jest ok - to jest dla mnie termin wiążący

splata następuje w 4. dzien miesiąca lub pierwszy roboczy po nim, w pazdzierniku wypadlo 5.

RobertS

historia transakcji przy kredycie hipotecznym w Deutsche Banku