hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back

Data: 2018-05-09 10:29:40
Autor: m
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Wraca temat dojazdu z dzieckiem do szko³y rowerem.

Dla przypomnienia, wymy¶li³em sobie ¿e podjadê z dzieckiem do
przystanku, tam przypnê rower, dalej tramwajem. Stopniowo bêdê to robi³
przy nastêpnych przystankach.

Pomys³ dobry, nie sprawdzi³ siê jednak w praktyce, bo okazuje siê ¿e
zaskakuj±co czêsto syn jedzie do centrum ze mn± a wraca z ¿on±. Wtedy
nie ma jak zabraæ jego roweru.

Pogooglawszy, doszed³em do wniosku ¿e rozwi±zanie móg³by byæ hol. Z
grubsza s± 2 wersje - Trail Angel i Trail Gator.

https://www.centrumrowerowe.pl/drazek-holowniczy-peruzzo-trail-angel-pd13436/

https://www.centrumrowerowe.pl/hol-rowerowy-trail-gator-pd15512/

Wersje u¿ycia te¿ dwie:
a)albo doje¿d¿amy do przystanku, tam, przypinam rowery, hol do plecaka
(bo chyba jest ³atwy do ukradzenia) i w tramwaj. Wracaj±c, wyci±gam z
plecaka hol, przypinam do pustego roweru, zabieram go ze sob± do domu,
syn wraca z ¿on±

b)syn jedzie na w³asnych nogach ile da radê, potem przypinam hol,
jedziemy pod szko³ê resztê dystansu, tam albo zabieram rower na holu do
domu, albo rower zostaje - je¿eli wiem ¿e syn bêdzie ze mn± wraca³,
wtedy tak samo, najpierw sam, potem na holu.

Czy kto¶ z grupowiczy ma do¶wiadczenia z tymi dwoma holami? Który lepszy
do w/w zastosowania? Czy w ogóle mogê liczyæ na to ¿e to odpinanie i
przypinanie to bêdzie prosta i szybka sprawa, czy raczej droga przez
mêkê i zniechêcenie?

p. m.

Data: 2018-05-09 01:47:01
Autor: zbrochaty
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
strasznie kombinujesz....
Ile metrów jest do tego przystanku? kilkaset? 1,5km?
W powrotnej drodze bierzesz rowerek dziecka w rekê, wsiadasz na swoj rower i wracasz.
Montaz/demonta¿ tych pa³±ków i przypinanie zajmie ci mnóstwo czasu i klopotu.

Ja jezdzi³em po syna do przedszkola z rowerkiem pod pach± 2,5 km.
To co mozna zrobic to obnizyc siode³ko ( o jakies 2 cm) aby latwiej wsiadac i ew podeprzec sie noga

Data: 2018-05-09 11:08:40
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
14-calowy potrafi wa¿yæ 9,5 kg :-((
Tym niemniej bym nie przypina³ stale w tym samym miejscu (no chyba, ¿e jakie¶ z³omy), bo kto¶ wcze¶niej czy pó¼niej przyuwa¿y i w koñcu podprowadzi albo choæby osprzêt odepnie lub zdewastuje. Ju¿ mia³em ze dwie rozmowy czy sytuacje z "ogl±daczami" przed sklepem.
Mo¿e da siê woziæ na baga¿niku? :-o
Lub tandem ;-)

-- -- -
W powrotnej drodze bierzesz rowerek dziecka w rekê, wsiadasz na swoj rower i wracasz.

Data: 2018-05-09 11:41:44
Autor: m
W dniu 09.05.2018 o 11:08, ñ pisze:
[...]

Na razie jest parkowany na park&ride które MPK w Poznaniu obstalowa³a
przy pêtli tramwajowej. Jest tam jaki¶ monitoring no i rower nie jest
jedynym do kradzenia. Na dalsze dystanse zamierzam kupiæ jakie¶ co¶ za
50-100z³, mniej b³yszcz±ce nowo¶ci±. O mój rower siê mniej bojê, nie
wygl±da szczególnie atrakcyjne.

p. m.

Data: 2018-05-09 11:38:52
Autor: m
W dniu 09.05.2018 o 10:47, zbrochaty@gmail.com pisze:
strasznie kombinujesz....
Ile metrów jest do tego przystanku? kilkaset? 1,5km?

2km, ma byæ wiêcej.

W powrotnej drodze bierzesz rowerek dziecka w rekê, wsiadasz na swoj rower i wracasz.

to jest ten:
https://www.decathlon.pl/rower-mtb-racingboy-320-20-jr-id_8327591.html -
12.5kg. Za du¿o ¿ebym da³ radê trzymaæ pod pach±, za niski ¿ebym da³
radê go jedn± rêk± prowadziæ jak kowboj zapasowego konia (chocia¿ mo¿e
to by siê da³o wyæwiczyæ).

Montaz/demonta¿ tych pa³±ków i przypinanie zajmie ci mnóstwo czasu i klopotu.

Tego siê w³a¶nie obawiam. Mówisz to z do¶wiadczenia czy intuicji?

p. m.

Data: 2018-05-09 03:38:59
Autor: zbrochaty
[...]

Takiej wielkosci rower w³a¶nie w ten sposób wozilem dziecku do szkoly - dystans 6,5 km. Spokojnie da rade. Trzymalem praw± rek± za lewy uchwyt kierownicy rowerka. Trasa w 1/3 DDR, malymi ulicami i chodnikiem. Zaleta jest to, ze gdy stoisz nie musisz podpierac sie stopa. Drugi rower robi za podporkê

> Montaz/demonta¿ tych pa³±ków i przypinanie zajmie ci mnóstwo czasu i klopotu.

Tego siê w³a¶nie obawiam. Mówisz to z do¶wiadczenia czy intuicji?

Z doswiadczenia, brudzisz sie i tracisz czas

Data: 2018-05-10 08:57:23
Autor: m
W dniu 09.05.2018 o 12:38, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

Wczoraj wykona³em próbê - nie da siê. Jestem za wysoko, rower syna za
nisko, nie mam a¿ tak ma³piej zrêczno¶ci ¿eby siê z tym wszystkim nie
wywaliæ na placu, a co mówiæ o ruchu osiedlowo-ulicznym.

> Montaz/demonta¿ tych pa³±ków i przypinanie zajmie ci mnóstwo czasu i klopotu.

Tego siê w³a¶nie obawiam. Mówisz to z do¶wiadczenia czy intuicji?

Z doswiadczenia, brudzisz sie i tracisz czas

A co mówi do¶wiadczenie na temat dziecka i elastycznego holu? Co¶ co
zasugerowa³ Piotr, linka z amortyzatorem?

Co prawda po³owicznie rozwi±zuje mój problem, ale po³owa to ju¿ co¶ ;).

p. m.

Data: 2018-05-10 09:28:32
Autor: zbrochaty
[...]

Z fotki tego Decathlonowego Racingboya widaæ, ze kierownica jest na wysoko¶ci 160% wysoko¶ci kola czyli:
1,6 x 20" x 2,54cm = 82 cm

Czy nie dasz rady lekko sie schylic aby jechac z praw± reka na tej wysokosci?
Kierownica rowerka nie jest prosta, mozesz ja ustawic (dla wygody dziecka rownie¿) troche wyzej, rowniez na czas jechania dwoma rowerami mozesz opuscic troche swoje siodlo. To co napisales wyzej raczej nie miesci mi sie w glowie, no chyba ze masz 2m wzrostu, albo nieproporcjonalnie dlugie nogi....
Jezdzisz goralem?

Data: 2018-05-10 10:18:50
Autor: zbrochaty
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu czwartek, 10 maja 2018 18:28:35 UTC+2 u¿ytkownik zbro...@gmail.com napisa³:
> [...]

Kierownica rowerka nie jest prosta, mozesz ja ustawic (dla wygody dziecka rownie¿) troche wyzej, rowniez na czas jechania dwoma rowerami mozesz opuscic troche swoje siodlo. To co napisales wyzej raczej nie miesci mi sie w glowie, no chyba ze masz 2m wzrostu, albo nieproporcjonalnie dlugie nogi...

zmierzylem w swoim goralu:
wysokosc r±czki kierownicy to 84cm nad ziemia, a mam wy¿szy mostek i kierownicê prosta zamienilem na lekka jaskolke, chcialem miec wyzsza pozycje jazdy.

W miejskim/fitness mam 104 cm

Wez lepiej pocwicz troche na tym placyku, technologia nie zalatwia wszystkiego. Za mlodu pewnie nie woziles nikogo na ramie, albo stojacego za tob± na bagazniku twojego skladaka. Albo we trzech (troje) na jednym rowerze?: na ramie, rowerzysta i na bagazniku :)
A nie zdarzalo ci sie jezdzic na dwa rowery na dystans 20km, bo ktos cie prosil abys odebral jego rower z serwisu?

Data: 2018-05-10 12:27:35
Autor: zbrochaty
[...]

Sprostowanie, nie 84, a 94cm

Data: 2018-05-10 21:07:45
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
I pewnie jeszcze po jezdni???

-- -- -
A nie zdarzalo ci sie jezdzic na dwa rowery na dystans 20km, bo ktos cie prosil abys odebral jego rower z serwisu?

Data: 2018-05-13 00:36:27
Autor: m
W dniu 10.05.2018 o 19:18, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

Zmierzy³em te¿. Moja kierownica to 105cm (i jest trochê za nisko ale
wy¿ej siê nie da), kierownica syna to 75cm.

W miejskim/fitness mam 104 cm

Wez lepiej pocwicz troche na tym placyku, technologia nie zalatwia
wszystkiego. Za mlodu pewnie nie woziles nikogo na ramie,

Wozi³em i by³em wo¿ony. ¦rednio wygodne.

albo
stojacego za tob± na bagazniku twojego skladaka.

siedz±cego - tak.

Albo we trzech
(troje) na jednym rowerze?: na ramie, rowerzysta i na bagazniku :)

Nie, ale znam rodzinne opowie¶ci o czwórce. Tj najm³odsze dziecko na
kierownicy, najstarsze na baga¿niku, ¶rednie na ramie.

nie zdarzalo ci sie jezdzic na dwa rowery na dystans 20km, bo ktos
cie prosil abys odebral jego rower z serwisu?

No jako¶ nie zdarzy³o siê - serwis rowerowy to jest jednak do¶æ m³ody
wynalazek, bur¿uazyjny nieco i do niedawna zna³o siê takie zjawiska
tylko "z dzie³".

p. m.

Data: 2018-05-16 12:34:51
Autor: zbrochaty
[...]

to chyba czyta³es tylko dziela o spiskowych teoriach

Starsi koledzy trenujacy kolarstwo czasami prosili o taka przysluge, a w rewanzu mozna by³o pojezdzic w niedziele prawdziwa lekka kolarka...

Data: 2018-06-04 11:29:52
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Data: 2018-06-04 12:17:03
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Data: 2018-06-04 12:37:29
Autor: m
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu 04.06.2018 o 12:17, ñ pisze:
www.twowheelingtots.com/the-best-bike-trailers-of-the-year/

Przepraszam, ale jak siê te linki które wys³a³e¶ maj± do tematu?

p. m.

Data: 2018-06-04 13:15:55
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Jak cale do milimetrów.

-- -- -
jak siê te linki które wys³a³e¶ maj± do tematu?

Data: 2018-05-10 11:04:28
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Nie wiem, co to jest elastyczny hol, ale widzia³em takie mechanizmy, w które przednim kó³kiem rowerka wje¿d¿asz jak w uchwyt ¶cienny.
Inna sprawa, ¿e nie wygl±da³o to na lekkie rozwi±zanie.
A "gator" by Wam nie pasowa³? Jest jednak krótszy od holu :-o

-- -- -
A co mówi do¶wiadczenie na temat dziecka i elastycznego holu?

Data: 2018-05-10 11:30:07
Autor: m
W dniu 10.05.2018 o 11:04, ñ pisze:
[...]

A nie wiem, liczy³em na to ¿e kto¶ ma do¶wiadczenia z tymi dwoma
trailami i znajdzie wady i zalety jednego i drugiego. Zamiast tego
dowiedzia³em siê ¿e hol to w ogóle do kitu pomys³ (co jest mo¿liwe).

Na razie zamówi³em oba, Trail Gator i Trail Angel, przyjrzê siê jednemu
i drugiemu, jeden oddam.

Co do elastycznego holu doszed³em do wniosku ¿e to niebezpieczne - w
razie hamowania syn we mnie wjedzie i zrobi krzywdê sobie i byæ mo¿e mi.

p. m.

Data: 2018-05-10 17:17:39
Autor: Piotr Rogoza
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu Thu, 10 May 2018 11:30:07 +0200, u¿ytkownik m napisa³:

p. m.
W sumie racja. Poszukaj w archiwum fotek z Karpackiego klubu. Nie pamiêtam kto dok³adnie je podsy³a³. Ale pamiêtam ¿e z nimi na d³u¿sze dystanse je¼dzi³ m³ody ch³opak na sztywnym holu. Mo¿e tak¿e nie zawsze na nim je¼dzi³.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-05-11 11:21:01
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
https://i.pinimg.com/originals/14/be/fe/14befe81b6b7bb83302f707be64e3f5b.jpg

-- -- -
widzia³em takie mechanizmy, w które przednim kó³kiem rowerka wje¿d¿asz jak w uchwyt ¶cienny.

Data: 2018-05-11 11:22:48
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Follow Me Tandem:
google.pl/search?q=follow+me+tandem

-- -- -
widzia³em takie mechanizmy, w które przednim kó³kiem rowerka wje¿d¿asz jak w uchwyt ¶cienny.

Data: 2018-05-11 09:00:32
Autor: cytawa
  m pisze:

A co mówi do¶wiadczenie na temat dziecka i elastycznego holu? Co¶ co
zasugerowa³ Piotr, linka z amortyzatorem?

moje doswiadczenie mowi, ze elestyczny hol z automatycznej mocnej smyczy dla psa jest bardzo dobry. Swego czasu z dziecmi zrobilismy w ten sposob tysiace kilometrow. Caly czas te smycz woze ze soba na wycieczki rowerowe, gdyby zaszla potrzeba dociagnac kogos w razie awarii czy skrajnego zmeczenia. Zone dociagnalem, gdy urwala oske w suporcie. Pomagalem jej tez na alpejskich dlugich podjazdach.

Smycz sie przyczepia do glowki ramy lub centralnie do wspornika kierownicy. Na koncu smyczy daje maly karabinek zeglarski, ktory zaczepiam sobie za drut siodelka. W razie czego jednym wprawnym ruchem go odczepiam, podciagam lekko ciagnionego i gdy jest juz blisko to puszczam i smycz sie sama chowa.

Jan Cytawa

Data: 2018-05-17 11:58:36
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Nie zdarzy³o Ci siê wywróciæ holowanego rowerka?
Niekoniecznie na prostej drodze, ale np. na krawê¿niku itp.?
I nie wje¿d¿a³ Ci w tylne ko³o?
I konkretnie jak± smycz (¶rednica, d³ugo¶æ) polecasz (no nie mam psa ;))
Bêben masz przy du¿ym/holuj±cym, czy przy ma³ym/holowanym rowerze?
Mo¿na te¿ pomysleæ o elastycznym holu samochodowym, tyle ¿e z mniejszymi zaczepami.

-- -- -

Data: 2018-05-17 14:47:30
Autor: cytawa
ñ pisze:

Nie zdarzy³o Ci siê wywróciæ holowanego rowerka?
Niekoniecznie na prostej drodze, ale np. na krawê¿niku itp.?
I nie wje¿d¿a³ Ci w tylne ko³o?

holowanie jest tylko w stanie pelnego naciagniecia linki czyli ponad 5 m. Poza tym holowany jedzie calkowicie sam, bo smycz sie sama skraca. Zdarzalo sie, ze z gory nawet sie rownal ze mna. W razie czego wypiecie smyczy jest blyskawiczne i bezpieczne.

I konkretnie jak± smycz (¶rednica, d³ugo¶æ) polecasz (no nie mam psa ;))
Bêben masz przy du¿ym/holuj±cym, czy przy ma³ym/holowanym rowerze?

Bêben jest oczywiscie przy rowerku holowanym. Pisalem. Smycz na duzego psa z linka na oko 3mm i dlugosci 5-8 m.

Jan Cytawa

Data: 2018-06-09 16:25:32
Autor: rmikke
On Wednesday, 9 May 2018 11:38:54 UTC+2, m  wrote:
> [...]

> Montaz/demonta¿ tych pa³±ków i przypinanie zajmie ci mnóstwo czasu i klopotu.

Tego siê w³a¶nie obawiam. Mówisz to z do¶wiadczenia czy intuicji?

Mi siê zdarza³o woziæ rower M³odej ("komunijny" 24") na plecach,
na uprzê¿y skleconej z byle czego (pasek od spodni, pasek od torebki
i kawa³ek sznurka np.) ;)

Data: 2018-05-09 16:55:57
Autor: Piotr Rogoza
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu Wed, 09 May 2018 10:29:40 +0200, u¿ytkownik m napisa³:
Od razu mówiê, nie mam w tej kwestii do¶wiadczenia ale czy nie lepszy by³by hol mieszany. U siebie i ¿ony mocujesz sztywny a do dziecka giêtki. Co¶ jak jest u¿ywane w bikejoring.

Data: 2018-05-11 01:42:40
Autor: mmateusz
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu ¶roda, 9 maja 2018 10:29:48 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Wraca temat dojazdu z dzieckiem do szko³y rowerem.

wersja a) chyba troche za bardzo przekombinowana. Poza tym trailgator po z³o¿eniu, to ok 70cm rura, wazaca 3kg wiec do plecaka nie schowasz. trail angel jeszcze wiekszy.
wersja b) brzmi lepiej.

Czy kto¶ z grupowiczy ma do¶wiadczenia z tymi dwoma holami? Który lepszy
do w/w zastosowania?

mam do czynienia tylko z trailgatorem.
jak podejmowa³em decyzje, to oba mialy pozytywne opinie, wiec zadecydowaly szczegó³y: - trailgator po odpieciu malego rowerka, redukujesz dlugosc o polowe i przypinasz go przy osi piasty - nie haczy, absolutnie nie przeszadza w jezdzie, manewrowaniu rowerem. po odpieciu to kawalek rury - latwo schowac.

- trailangel po zlozeniu to jakas taka dziwna, duza narosl za siodelkiem. jak sie ma krotkie nogi, to przerzucajac noge nad siodelkiem, pewnie sie bedzie o niego haczyc. jest tez wiekszy i bardziej nieustawny w przechowywaniu.. nie przekonalo mnie tez mocowanie na trytytki do wide³ek tylnego trojkata.

jak kupisz dwa, to chetnie przeczytam opinie.

Czy w ogóle mogê liczyæ na to ¿e to odpinanie i
przypinanie to bêdzie prosta i szybka sprawa, czy raczej droga przez
mêkê i zniechêcenie?

trailgatora odpina/przypina sie w jakas minute. --
mm

Data: 2018-05-11 05:11:02
Autor: Olivander
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Jest te¿ modyfikowana opcja BEZ holu,
tzn dinks do holowania pustego roweru, rowerem, nie roweru z pasa¿erem..

Nie wiem jak siê nazywa firma, ale na ostatnim festiwalu rowerowym w Gdañsku kto¶ pokaza³ do¶æ chitry myk, który by³ ciut zmodyfikowanym baga¿nikiem rowerowym, do którego przyczepia³o siê rower o dowolnym rozmiarze za przednie ko³o, taka laweta do rozkraczonych samochodów za przednie ko³a, w wersji dla rowerów. Je¼dzi³o siê tym dziwnie, jak tandemem-przegubowcem, ale bezpiecznie i szybko.

Je¶li to dla was interesuj±ce, oraz je¶li nie wywali³em wzi±tków po targach i je znajdê, potem wstawiê link do firmy. Ale myk, choæ chitry, jest do¶æ prosty, ka¿dy mo¿e se taki zrobiæ sam. Jedna z tych rzeczy, która zobaczona dziwi, ¿e dopiero teraz j± wynaleziono.

Data: 2018-05-11 15:12:08
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
dzieciakiwplecaki.pl/artykul/6204/hol-rowerowy-follow-me-- -opinia-o-produkcie-wrazenia-z-uzytkowan

Data: 2018-05-11 15:34:57
Autor: m
W dniu 11.05.2018 o 15:12, ñ pisze:
dzieciakiwplecaki.pl/artykul/6204/hol-rowerowy-follow-me-- -opinia-o-produkcie-wrazenia-z-uzytkowan

To jest ¶wietne, ale koszuje worek pieniêdzy. Nie dam za hol wiêcej ni¿
warte s± oba rowery, holowany i holuj±cy.

p. m.

Data: 2018-05-11 12:47:58
Autor: Olivander
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu pi±tek, 11 maja 2018 15:34:59 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
To jest ¶wietne, ale koszuje worek pieniêdzy.
i do tego jest americki ¿art, ¿e normalny cep  do m³ócenia zbo¿a sk³ada siê z dwóch kijów po³±czonych sznurem, ale niemiecki cep ma piêæ kijów, po³±czonych sznurami, z regulowan± d³ugo¶ci±. i s³u¿y g³ównie do ozdobnego wisienia na ¶cianie. po przeszkoleniu.

znalaz³em ulotkê. exozox.pl absolutnie da siê tak zmodyfikowaæ ka¿dy z moich baga¿ników.

Data: 2018-05-11 17:13:47
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
A tak swoj± drog± mo¿e cztery p³askowniki (czy inaczej licz±c dwa z zawiasem w ¶rodku) ³±cz±ce tyln± o¶kê holownika z przedni± o¶k± holowanego?
Generalnie zrozumia³em, ¿e potrzebujesz holowaæ/przewoziæ pusty rower, bez dziecka?
A tani fotelik (o stalowej ramie jak przyk³adowo Yepp) na ty³ Twojego roweru i zamocowanie rowerku do fotelika? Foteliki s± spokojnie do 15-20 kg. Ba³bym siê jedynie w co¶/kogo¶ uderzyæ wystaj±cymi poza nasz obrys elementami rowerka :-o
Mnie siê koncepcja tego Follow Me podoba (poza przed³u¿aniem o¶ki/nakrêtek przedniego kó³ka, bo niebezpiecznie d³ugie i cienkie o¶ki wtedy wystaj± z rowerka) i w³a¶ciwie chcia³bym wej¶æ w to od razu (no poza kas± ;)), ale mo¿na szukaæ u¿ywanego.

-- -- -
Nie dam za hol wiêcej ni¿ warte s± oba rowery, holowany i holuj±cy.

Data: 2018-11-06 15:44:04
Autor: Tomek
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu pi±tek, 11 maja 2018 14:11:04 UTC+2 u¿ytkownik Olivander napisa³:

Na filmiku https://youtu.be/bQZoaX3nKZU widaæ jak holowany jest rower. Firma Exozox robi taki hol rowerowy

Data: 2018-11-07 10:32:49
Autor: n
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szkoly strikes back
Po tym filmie ewidentnie widac, ze kierownice rowerów powinny byc skladane (o 90 stopni).

Data: 2018-11-07 10:38:28
Autor: m
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szkoly strikes back
W dniu 07.11.2018 o 10:32, n pisze:
Po tym filmie ewidentnie widac, ze kierownice rower?w powinny byc skladane (o 90 stopni).

To prawda. Gdyby rower mia³ sk³adan± kierownicê, to by³by znacznie mniej
uci±¿liwy w transporcie kolejowo/tramwajowym.

p. m.

Data: 2019-05-09 10:17:43
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szkoly strikes back
Gdzie¶ widzia³em taki wynalazek (sk³adanie kierownicy o 90 stopni) jako zapiêcie bezpieczeñstwa.
Szwedzka firma, drogie.
Musz± byæ wa¿kie przyczyny, ¿e sk³adanie kierownic siê nie upowszechni³o (Azja i tanie).
A¿ tak niebezpieczne, ¿e co¶ w trakcie jazdy by siê z³o¿y³o??
Nawet sk³adane peda³y nie s± popularne (a ile strupów od nich mamy).

-- -- -
Gdyby rower mia³ sk³adan± kierownicê, to by³by znacznie mniej uci±¿liwy w transporcie kolejowo/tramwajowym.

Data: 2018-05-11 15:15:58
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Data: 2018-06-02 00:44:43
Autor: m
W dniu 11.05.2018 o 10:42, mmateusz pisze:
[...]

Jak obieca³em, tak robiê, wra¿enia z zakupu obu.

Z Trail Angela nie mam wielu wra¿eñ, bo pude³ko okaza³o siê
nieotwieralne bez destrukcji, przewiduj±c problemy ze zwrotem je¿eli
pude³ko bêdzie rozerwane, zwróci³em a zaj±³em siê trailgatorem, który
obejrza³em i uzna³em z rokuj±cy,

Monta¿ - mimo instrukcji wprowadzaj±cej momentami w b³±d, to bez
problemu, z wyj±tkiem jednym: za zaprojektowanie "dynksu" mocowanego do
kierownicy ¿eby ta chcia³a byæ prosto w czasie jazdy, to bym projektanta
tego¿ powiesi³ za co¶. 1/3 czasu monta¿u zajê³o mi odkrêcenie tego,
w³o¿enie podk³adek aluminiowych (jakby celowo przyciêtych tak ¿eby
wypada³y na ziemiê przy próbie umocowania) i przykrêcenie z powrotem.

Dzisiaj by³a próba holu z i bez pasa¿era. Hol bez pasa¿era - ¶wietnie.
To rozwi±¿e problem, je¿eli siê zdecydujê.

Hol z pasa¿erem jednak, czyli to do czego hol jest przeznaczony i na co
siê w miêdzyczasie napali³em, totalna klapa.

Holowany rower siê lekko ko³ysze na boki. Normalnie, na pochylaj±cy siê
rower odruchowo reaguje siê lekkim skrêtem ko³a kontruj±cym pochylenie.
Tutaj jest to niemo¿liwe, co w efekcie daje panikê i odruch podparcia
siê nogami. Na zakrêtach to ju¿ w ogóle tragedia.

Nie jest to wada tego konkretnego holu (jak s±dzê) ale holu w ogólno¶ci.
Nie wzi±³em tego pod uwagê kiedy siê napali³em na trailgatora, ale
wydaje siê to oczywist± wad± holowania roweru z rowerzyst±.

Jeszcze ze 2-3 razy spróbujê podej¶æ do tematu, ale raczej kiepsko to
widzê. Prêdzej syn nabierze kondycji i bêdzie pe³ny 13km dystans robi³.

Aha, TrailGator ma tak± wadê, ¿e jakby jechaæ z przykrêcon± rur± ale
odpiêtym rowerem holowanym, to ta rura gdzie¶ siê pa³êta wisz±ca smêtnie
po którym¶ boku i na bank prêdzej czy pó¼niej dosta³bym ni± w piêtê.
Brakuje jakiego¶ mocowania ¿eby by³a prosto za mn±, a nie na jednym z
boków.

Reasumuj±c: Trail Angel nie próbowa³em, ale ze zdjêæ wygl±da na co¶ zbyt
topornego do moich potrzeb. Trail Gator dobry do holowania bez pasa¿era,
na 70% siê nie sprawdzi jako hol z pasa¿erem.

p. m.

Data: 2018-06-14 09:23:20
Autor: m
W dniu 02.06.2018 o 00:44, m pisze:
[...]

Niniejszym cofam to co napisa³em powy¿ej. Podnios³em nieco siode³ko,
¿eby syn mia³ trudno¶æ z dotkniêciem ziemi, przez co szybko zanik³ mu
odruch "³apania siê gruntu" kiedy rower siê pochyla, przez co skupi³ siê
na tym ¿eby siedzieæ prosto no i jest sukces - po 15 minutach stwierdzi³
¿e "hol jest mega", ¿e od tej pory ¿yczy sobie tylko na holu je¼dziæ :).

Co wcale nie jest ¿adnym cwaniactwem z jego strony, bo peda³uje jak
szalony i w sumie wnosi do tak utworzonego tandemu tyle mocy ¿e mnie
odci±¿a :). Któ¿ zrozumie dziecko.

[...]

To te¿ nie do koñca prawda. Wisi sobie z boku ale do¶æ stabilnie, nie
giba siê, pewnie by³by ma³o bezpiecznym elementem przy jakim¶ wypadku,
ale póki wypadku nie ma - nie przeszkadza, o ile nie chcê jednocze¶nie
przypi±æ sakw albo fotelika na drugie dziecko.

p. m.

Data: 2018-06-14 11:00:20
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Jakie s± promienie skrêtu takiego zestawu holowniczego?
Jak sobie radzisz z przeje¿d¿aniem przez furtki?
A jak przez wysokie i ostre krawê¿niki?
Jak z przekraczaniem jezdni?

Data: 2018-06-14 11:49:49
Autor: m
W dniu 14.06.2018 o 11:00, ñ pisze:
Jakie s± promienie skrêtu takiego zestawu holowniczego?

Nie mierzy³em, ale spore. Du¿o wiêksze ni¿ normalnie cz³owiekowi by
przysz³o do g³owy i trzeba to mieæ na uwadze.

Jak sobie radzisz z przeje¿d¿aniem przez furtki?

W sytuacjach kiedy jest ciasno, staram siê wyprostowaæ zestaw zanim
zrobi siê ciasno. Tak czy inaczej, obserwujê w lusterku i jak ju¿ siê
przeciskam, robiê to ostro¿nie i powoli, ¿eby nie urwaæ niechc±cy synowi
nogi.

A jak przez wysokie i ostre krawê¿niki?

Unikam.

Jak z przekraczaniem jezdni?

Nie by³em jeszcze w centrum na holu, ale poza centrum, kiedy jest ma³y
ruch albo s± ¶wiat³a a wysepka jest odpowiednio du¿a ¿eby siê zmie¶ci³
zetstaw - nie ma problemu.

Podejrzewam ¿e dok³adnie to samo jest z przyczepk±.

p. m.

Data: 2018-06-14 11:55:36
Autor: Å„
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
Kompletnie nie dla mnie na moje trasy :-((

-- -- -
Nie mierzy³em, ale spore. Du¿o wiêksze ni¿ normalnie cz³owiekowi by przysz³o do g³owy i trzeba to mieæ na uwadze.
[...]

Data: 2018-11-27 01:06:59
Autor: adorobis
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 00:44:46 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
> [...]

topornego do moich potrzeb. Trail Gator dobry do holowania bez pasa¿era,
na 70% siê nie sprawdzi jako hol z pasa¿erem.

Trochê stary temat ale dodam swoje trzy grosze. U¿ywa³em trailgatora z 3 córkami + by³ po¿yczony przez rodziców kolejnej trójki dzieci. Wszyscy (równie¿ dzieci) zadowoleni w 100%. Mo¿na je¼dziæ po asfalcie, ale równie¿ w ³atwiejszym terenie. Jak jest dobrze zamocowany to ko³ysanie na boki jest minimalne. Nieu¿ywany hol mo¿na przypi±æ do uchwytu przy tylnym kole rodzica i je¼dziæ niezale¿nie (np. jak dziecko ju¿ samo potrafi). Idealne na d³u¿sze wycieczki a jak siê dziecko zmêczy to siê go bierze na hol. Pod strome podjazdy dziecko mo¿e pomóc w peda³owaniu :)
Trzeba oczywi¶cie braæ poprawkê na du¿y promieñ skrêtu i zachodz±cy holowany rower (np. ¿eby siê w furtce zmie¶ciæ), ale jest to do opanowania w godzinê.
Generalnie same zalety, bardzo polecam! W sumie hol wytrzyma³ jakie¶ 10 lat i 4 dzieci, po tym czasie w koñcu siê najbardziej obci±¿ony element (mocowanie przy rowerze dziecka) wy³ama³. Kupi³em nowy hol dla kolejnych dzieci.
Stary model nie obejmowa³ ram holowanego roweru z 1 1/8" sterami ahead, nowy model ju¿ tak. Spokojnie dzia³a z rowerem 20" i rowerem rodzica 29".

Data: 2018-05-16 16:40:44
Autor: Piotr Rogoza
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu Wed, 09 May 2018 10:29:40 +0200, u¿ytkownik m napisa³:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/
t1.0-9/32768376_1681843408518514_4470119631448702976_n.png?
_nc_cat=0&oh=1152a7e3e22f085b1425226d37e6bad0&oe=5B9598A4

Data: 2018-05-16 12:25:07
Autor: zbrochaty
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/
t1.0-9/32768376_1681843408518514_4470119631448702976_n.png?
_nc_cat=0&oh=1152a7e3e22f085b1425226d37e6bad0&oe=5B9598A4

Kombinacja alpejska.
Lepsza ju¿ jakas fajka mocowana do lewej strony kierownicy (na zacisk lub zamiast korka tj. czasami mocuje sie lusterko)
Wtedy mozna wiezc rower po prawej stronie swojego - jesli jest az tak duza roznica wysokosci kierownic
Hol J. Cytawy to fajny pomysl, ale pustego rowerka tak siê nie poci±gnie.

Data: 2018-05-17 08:32:47
Autor: cytawa
Piotr Rogoza pisze:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/
t1.0-9/32768376_1681843408518514_4470119631448702976_n.png?
_nc_cat=0&oh=1152a7e3e22f085b1425226d37e6bad0&oe=5B9598A4

Ale to nie jest hol. :).
Zauwaz, ze tylny rower to elektryk, ktory prawdopodobnie pcha ten pierwszy. Nawet nie wiem jak to nazwac

Jan Cytawa

Data: 2018-05-17 15:36:34
Autor: Piotr Rogoza
hol, czyli dojazd z dzieckiem do szko³y strikes back
W dniu Thu, 17 May 2018 08:32:47 +0200, u¿ytkownik cytawa napisa³:

Ale to nie jest hol. :).
Zauwaz, ze tylny rower to elektryk, ktory prawdopodobnie pcha ten
pierwszy. Nawet nie wiem jak to nazwac
Nadinterpretujesz. --