Data: 2020-11-04 14:38:18 | |
Autor: Uncle Pete | |
holowanie i awaryjne | |
On 03.11.2020 10:49, J.F. wrote:
https://gazetawroclawska.pl/quiz/10381,to_musisz_wiedziec_zdajac_egzamin_na_prawo_jazdy_15_nowych_pytan_z_oficjalnych_testow_quiz,q,t.html "Czy masz prawo włączyć światła awaryjne, gdy kierujesz holowanym pojazdem? Jaki wpływ na pole widzenia kierującego pojazdem ma prędkość jazdy? Twoja odpowiedź: Prędkość jazdy nie ma wpływu na pole widzenia kierującego. Prawidłowa odpowiedź: Wraz ze wzrostem prędkości zawęża się pole widzenia. W jaki sposób? Przez zakrzywienie czasoprzestrzeni? |
|
Data: 2020-11-04 15:53:55 | |
Autor: Liwiusz | |
holowanie i awaryjne | |
W dniu 2020-11-04 o 14:38, Uncle Pete pisze:
On 03.11.2020 10:49, J.F. wrote: W taki: https://mojafirma.infor.pl/moto/technika-jazdy/ograniczona-widocznosc/760032,Czy-wzrost-predkosci-ogranicza-pole-widzenia-kierowcy.html -- Liwiusz |
|
Data: 2020-11-04 17:55:34 | |
Autor: Uncle Pete | |
holowanie i awaryjne | |
Prędkość jazdy nie ma wpływu na pole widzenia kierującego. Ale tam tylko stwierdza się coś takiego, ale nie jest napisane dlaczego. Powołują się na raport OECD i ECMT, prawdopodobnie chodzi o publikację "Speed Management", ale na razie nie potrafię znaleźć w niej odpowiedniego fragmentu. Ciekawią mnie fizyczne podstawy do takiego twierdzenia, ponieważ z punktu widzenia optyki pole widzenia nie zależy od prędkości. Podejrzewam, że chodzi o zdolności psychofizyczne kierowcy, a nie o prawa fizyki. |
|
Data: 2020-11-04 18:28:48 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
holowanie i awaryjne | |
Oczywiście zależy.
Jeśli patrzysz na wprost i jedziesz 20 km/h to obraz powiedzmy 60° od osi twojego spojrzenia przesuwa się dla Ciebie z prędkością sin(60°)*20 km/h. Lecz jeśli jak wyżej patrzysz na wprost i jedziesz 200 km/h to ten sam obraz przesuwa się dla Ciebie z prędkością sin(60°)*200 km/h. A jest jakaś ludzka granica postrzegania ruchomych obrazów. -- -- - Ciekawią mnie fizyczne podstawy do takiego twierdzenia |
|
Data: 2020-11-04 23:14:55 | |
Autor: kk | |
holowanie i awaryjne | |
On 2020-11-04 17:55, Uncle Pete wrote:
Prędkość jazdy nie ma wpływu na pole widzenia kierującego. Raczej proste. Patrzysz dalej to masz tak ustawioną ostrość. |
|
Data: 2020-11-05 07:20:21 | |
Autor: J.F. | |
holowanie i awaryjne | |
Dnia Wed, 4 Nov 2020 23:14:55 +0100, kk napisał(a):
On 2020-11-04 17:55, Uncle Pete wrote: Raczej bez znaczenia. Oko nie teleobiektyw - 10m czy 200m - ostrosc ta sama. A nie powiesz mi, ze jadac np 50km/h to sie patrzysz 5m przed siebie .. Wiec jakas psychofizyka wzroku. J. |
|
Data: 2020-11-05 15:04:36 | |
Autor: kk | |
holowanie i awaryjne | |
On 2020-11-05 07:20, J.F. wrote:
Dnia Wed, 4 Nov 2020 23:14:55 +0100, kk napisał(a): Pierwszy z brzegu artykuł nt oka https://www.zeiss.pl/vision-care/lepszy-wzrok/zrozumiec-widzenie/oko-czlowieka.html Fragment "Soczewka oka" |
|
Data: 2020-11-05 09:06:28 | |
Autor: Uncle Pete | |
holowanie i awaryjne | |
On 04.11.2020 23:14, kk wrote:
Ale tam tylko stwierdza się coś takiego, ale nie jest napisane dlaczego. Powołują się na raport OECD i ECMT, prawdopodobnie chodzi o publikację "Speed Management", ale na razie nie potrafię znaleźć w niej odpowiedniego fragmentu. Ciekawią mnie fizyczne podstawy do takiego twierdzenia, ponieważ z punktu widzenia optyki pole widzenia nie zależy od prędkości. Podejrzewam, że chodzi o zdolności psychofizyczne kierowcy, a nie o prawa fizyki. Nawet zakładając, że oko ma tak małą głębię ostrości (a nie ma), co to ma wspólnego z szerokością pola widzenia? Chyba raczej chodzi o pole, na którym mózg pozwala się skupić. |