Data: 2009-03-25 19:12:21 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg: wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory Sprawa wygląda tak, że jak ustawie zawory ( ssące 0,10 i wydech 0,12 ) moto nie pali Ja ustawie luz rzędu 4mm!!!!!!!!!!! na jednym wydechu który jest przy dekompresatorze motor pali od strzału ale hałasuje dzwigienka która wtedy mocno napierdziela , zkasowanie luzu do połowy czyli na 2mm - moto już nie pali ( przy tak dużym luzie zawór pracuje ale penie w mniejszym zakresie- pisze żeby ktoś nie myślał że przy zamkniętym jednym wydechu dopiero pali ) Ktoś ma jakieś pomysł bo ja już wymiękam, zajęło mi dwa dni żeby dojść że przy takim luzie motor odpali pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 19:17:10 | |
Autor: Arni | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Rafał Tomaszewski pisze:
Pacjent: Honda XR 400 rok 96 nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX |
|
Data: 2009-03-25 19:27:08 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomości news:gqdsf5$kq$1inews.gazeta.pl... nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony? chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 19:39:08 | |
Autor: Eskimos | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski"
<srafi@poczta.onet.pl> wrote: chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd. Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-03-25 20:08:42 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomości news:06uks45pn0k23fk49q5pfc8j3g1980qqsf4ax.com... On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski" a wy dalej łacha ciagniecie jak widze:) Jak pisze rozrzad ustawiony to trzeba to przyjać jako aksjomat:) Co mam pisać że rozrząd ustawiony na znak T na magnecie który oznacz GMP i pokrywa sie idealnie ze szczerbinką w okienku a wałek jest krzywkami do kołu i znaki na kole z wałka pokrywają się z płaszczyzną głowicy przy napiętym łańcuchu nierządu............. Chłopaki może jakieś bardziej wydumane pomysły....... Już Zapek napisał mi na priva że miał kiedys podobnie bo śruba od regulacji zaworu zapierała sie o dekielek ale u mnie działa lub nie działa przy zdjetych dekielkach:) Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece. JAKIEŚ SUGESTIE? Pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 21:02:49 | |
Autor: Arni | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Rafał Tomaszewski pisze:
Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece. czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX |
|
Data: 2009-03-25 21:30:15 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomości news:gqe2l7$35g$1inews.gazeta.pl... Rafał Tomaszewski pisze: czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem? BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten reczny nie ma z tym nic wspólnego. Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i oblukam to miejsce. Pozdrawiam Rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 19:21:26 | |
Autor: Marek B | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
RafaĹ Tomaszewski pisze:
Pacjent: Honda XR 400 rok 96... KtoĹ ma jakieĹ pomysĹ bo ja juĹź wymiÄkam, zajÄĹo mi dwa dni Ĺźeby dojĹÄ Ĺźe przy takim luzie motor odpali mnie teĹź siÄ wydaje Ĺźe Ĺşle rozrzÄ d zĹoĹźony albo napinacz siÄ juĹź skoĹczyĹ -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-03-25 19:33:49 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> napisał w wiadomości news:gqdt8a$juv$1nemesis.news.neostrada.pl... mnie też się wydaje że źle rozrząd złożony albo napinacz się już skończył napinacza jeszcze kawał, byc może łańcuch jest deńko wyciągniety bo znaki na kole od wałka rozrządu nie są idealnie z płaszczyzną głowicy tylko mijaja się o jakieś 1mm ale z tego co pamietam to w mojej xr 250 z nowym łańcuchem było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest przestawiony o zęba. pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 20:04:48 | |
Autor: Marek B | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
RafaĹ Tomaszewski pisze:
byĹo podobnie czyli teĹź nie byĹo idealnego pokrycia znakĂłw z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze Ĺźe na bank nie jest przestawiony o zÄba.A weĹş ustaw zawory wedĹug specyfikacji i sprawdĹş kompresjÄ. I jeszcze coĹ, moĹźe gniazdo zaworowe juĹź siÄ sklepaĹo (wyrobiĹo) i zawĂłr zbyt gĹÄboko siedzi? -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-03-25 20:20:26 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> napisał w wiadomości A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresję. I jeszcze coś, może gniazdo zaworowe już się sklepało (wyrobiło) i zawór zbyt głęboko siedzi cieżko jest sprawdzić mi kompresje bo nie mam przyrządu ale na buta to w obu wariantach czyli z mega luzem lub zgodnie ze specyfikacja jak powiadasz jest taka że staje na kopniak i nie lece do dołu. Co do gniazda to jak pamietam jak oglądałem głowice po robocie to wydech nie wyglądały na siadnięte wręcz wyglądały jak by za bardzo wystawały ( czyli by coś pod nie wpadło ) niż ssące. Ale ogólnie zawory szczelne. Bardziej bym obstawiał na jakis autodekompresator i jego wadliwe działanie. Pozdrawiam Rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 20:41:08 | |
Autor: PanAdol | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Witam
Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na zasadzie cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to inaczej rozwiazane ? Pzdr PanAdol |
|
Data: 2009-03-25 20:46:16 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe1dn$r40$1inews.gazeta.pl... Witam o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:( silikonu zero, tam są uszczelki blaszane pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 22:16:29 | |
Autor: PanAdol | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel - sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to mniej widcej dziala ;) Pzdr PanAdol |
|
Data: 2009-03-26 12:45:41 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe70f$re8$1inews.gazeta.pl... Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:) pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-03-25 22:30:21 | |
Autor: PanAdol | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko starterem walczyles ? Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc. Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu zawotu przy dekompresorze ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ? Pzdr PanAdol |
|
Data: 2009-03-26 10:58:22 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe7qf$2f9$1inews.gazeta.pl... Jeszcze jedno pytanie : no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet nie zakasłał Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu luzów. Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem. Pozdrawiam Rafał 450exc |
|
Data: 2012-01-10 22:22:49 | |
Autor: bolej1 | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym poradziles? dokupiles? dorobiles?
Rafał Tomaszewski napisal Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam Pozdrawiam -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2012-01-10 22:30:17 | |
Autor: bolej1 | |
honda XR 400 Rebus z zaworami | |
Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem?
Rafał Tomaszewski napisal Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam Pozdrawiam -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |