Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   honda XR 400 Rebus z zaworami

honda XR 400 Rebus z zaworami

Data: 2009-03-25 19:12:21
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami
Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory

Sprawa wygląda tak, że jak ustawie zawory ( ssące 0,10 i wydech 0,12 ) moto nie pali
Ja ustawie luz rzędu 4mm!!!!!!!!!!! na jednym wydechu który jest przy dekompresatorze motor pali od strzału ale hałasuje dzwigienka która wtedy mocno napierdziela , zkasowanie luzu do połowy czyli na 2mm - moto już nie pali
( przy tak dużym luzie zawór pracuje ale penie w mniejszym zakresie- pisze żeby ktoś nie myślał że przy zamkniętym jednym wydechu dopiero pali )

Ktoś ma jakieś pomysł bo ja już wymiękam, zajęło mi dwa dni żeby dojść że przy takim luzie motor odpali

pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 19:17:10
Autor: Arni
honda XR 400 Rebus z zaworami
Rafał Tomaszewski pisze:
Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory

Sprawa wygląda tak, że jak ustawie zawory ( ssące 0,10 i wydech 0,12 ) moto nie pali
Ja ustawie luz rzędu 4mm!!!!!!!!!!! na jednym wydechu który jest przy dekompresatorze motor pali od strzału ale hałasuje dzwigienka która wtedy mocno napierdziela , zkasowanie luzu do połowy czyli na 2mm - moto już nie pali
( przy tak dużym luzie zawór pracuje ale penie w mniejszym zakresie- pisze żeby ktoś nie myślał że przy zamkniętym jednym wydechu dopiero pali )

nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

Data: 2009-03-25 19:27:08
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomości news:gqdsf5$kq$1inews.gazeta.pl...
nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony?

chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 19:39:08
Autor: Eskimos
honda XR 400 Rebus z zaworami
On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski"
<srafi@poczta.onet.pl> wrote:


chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd.
Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć
wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 20:08:42
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomości news:06uks45pn0k23fk49q5pfc8j3g1980qqsf4ax.com...
On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski"
<srafi@poczta.onet.pl> wrote:


chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd.
Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć
wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp.

a wy dalej łacha ciagniecie jak widze:) Jak pisze rozrzad ustawiony to trzeba to przyjać jako aksjomat:) Co mam pisać że rozrząd ustawiony na znak T na magnecie który oznacz GMP i pokrywa sie idealnie ze szczerbinką w okienku a wałek jest krzywkami do kołu i znaki na kole z wałka pokrywają się z płaszczyzną głowicy przy napiętym łańcuchu nierządu.............

Chłopaki może jakieś bardziej wydumane pomysły....... Już Zapek napisał mi na priva że miał kiedys podobnie bo śruba od regulacji zaworu zapierała sie o dekielek  ale u mnie działa lub nie działa przy zdjetych dekielkach:)

Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece.


JAKIEŚ SUGESTIE?

Pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 21:02:49
Autor: Arni
honda XR 400 Rebus z zaworami
Rafał Tomaszewski pisze:

Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece.

czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

Data: 2009-03-25 21:30:15
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomości news:gqe2l7$35g$1inews.gazeta.pl...
Rafał Tomaszewski pisze:

czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem?

BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten reczny nie ma z tym nic wspólnego.

Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i oblukam to miejsce.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

Data: 2009-03-25 19:21:26
Autor: Marek B
honda XR 400 Rebus z zaworami
Rafał Tomaszewski pisze:
Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory
...
Ktoś ma jakieś pomysł bo ja już wymiękam, zajęło mi dwa dni żeby dojść że przy takim luzie motor odpali

mnie też się wydaje że źle rozrząd złożony albo napinacz się już skończył
--
pozdrawiam
Marek
crf250x

Data: 2009-03-25 19:33:49
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> napisał w wiadomości news:gqdt8a$juv$1nemesis.news.neostrada.pl...
mnie też się wydaje że źle rozrząd złożony albo napinacz się już skończył

napinacza jeszcze kawał, byc może łańcuch jest deńko wyciągniety bo znaki na kole od wałka rozrządu nie są idealnie z płaszczyzną głowicy tylko mijaja się o jakieś 1mm  ale z tego co pamietam to w mojej xr 250 z nowym łańcuchem było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest przestawiony o zęba.

pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 20:04:48
Autor: Marek B
honda XR 400 Rebus z zaworami
Rafał Tomaszewski pisze:
było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest przestawiony o zęba.
A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresję.
I jeszcze coś, może gniazdo zaworowe już się sklepało (wyrobiło) i zawór zbyt głęboko siedzi?

--
pozdrawiam
Marek
crf250x

Data: 2009-03-25 20:20:26
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> napisał w wiadomości
A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresję.
I jeszcze coś, może gniazdo zaworowe już się sklepało (wyrobiło) i zawór
zbyt głęboko siedzi


cieżko jest sprawdzić mi kompresje bo nie mam przyrządu ale na buta to w obu wariantach czyli z mega luzem lub zgodnie ze specyfikacja jak powiadasz jest taka że staje na kopniak i nie lece do dołu.

Co do gniazda to jak pamietam jak oglądałem głowice po robocie to wydech nie wyglądały na siadnięte wręcz wyglądały jak by za bardzo wystawały ( czyli by coś pod nie wpadło ) niż ssące. Ale ogólnie zawory szczelne.

Bardziej bym obstawiał na jakis autodekompresator i jego wadliwe działanie.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

Data: 2009-03-25 20:41:08
Autor: PanAdol
honda XR 400 Rebus z zaworami
Witam
Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na zasadzie
cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
inaczej rozwiazane ?
Pzdr
PanAdol

Data: 2009-03-25 20:46:16
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe1dn$r40$1inews.gazeta.pl...
Witam
Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na zasadzie
cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
inaczej rozwiazane ?
Pzdr
PanAdol

o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
silikonu zero, tam są uszczelki blaszane



pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 22:16:29
Autor: PanAdol
honda XR 400 Rebus z zaworami


o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
silikonu zero, tam są uszczelki blaszane

Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest
w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel -
sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
mniej widcej dziala ;)
Pzdr
PanAdol

Data: 2009-03-26 12:45:41
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe70f$re8$1inews.gazeta.pl...
Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest
w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel -
sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
mniej widcej dziala ;)

no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:)

pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-03-25 22:30:21
Autor: PanAdol
honda XR 400 Rebus z zaworami
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?
Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
Pzdr
PanAdol

Data: 2009-03-26 10:58:22
Autor: Rafał Tomaszewski
honda XR 400 Rebus z zaworami

Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gqe7qf$2f9$1inews.gazeta.pl...
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

Data: 2012-01-10 22:22:49
Autor: bolej1
honda XR 400 Rebus z zaworami
Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym poradziles? dokupiles? dorobiles?

Rafał Tomaszewski napisal


Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:gqe7qf$2f9$1inews.gazeta.pl...
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-01-10 22:30:17
Autor: bolej1
honda XR 400 Rebus z zaworami
Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem?


Rafał Tomaszewski napisal


Użytkownik "PanAdol" <panadol@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:gqe7qf$2f9$1inews.gazeta.pl...
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

honda XR 400 Rebus z zaworami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona