honda civic - elektryka - help

Data: 2010-04-22 09:57:28
Autor: Agent
honda civic - elektryka - help

Użytkownik "CHANI" <chani@g_z_t_.pl> napisał w wiadomości news:hqndgl$ego$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Mam następujący problem z elektryką, czy ktoś ma pomysł, co może być przyczyną?

Świeci kontrolka akumulatora, cały czas - tak jakby się nie ładował.
W trakcie jazdy nagle zgasło radio i przyciemniły się wszystkie kontrolki. Później było słychać takie jakby klikanie. A później jakby w ogóle padł akumulator - auto nie chciało zapalić.

Wyjęłam akumulator i zmierzyłam napięcie - jest prawie 12V. Więc nie zdążył się rozładować, to raczej nie to.

Powienin miec około 12,6 V. Poza tym bez obciązenia nawet mozcno rozładowany aku może mieć około 12-12,6 V

Wcześniej działo się coś podobnego i podejrzewałam alternator (akumulator wtedy się rozładował); byłam u elektryka, ale okazało się, że ładowanie jest prawidłowe (14V). Ale po paru przejażdżkach kontrolka znowu się zaświeciła, a potem powtórzyła się sytuacja - auto nie odpala (choć jest 12V napięcia).

Jak raz jest ładowanie (14V) a raz nie ma to może być wieszająca sie sczotka lub mocno zuzyta w alternatorze lub coś z regulatorem. Niech elektryk podłączy jeszcze raz miernik i sprawdzi na włączonych światłach i odbiornikach oraz różnych prędkościach obrotowych.

honda civic - elektryka - help