horror - thriller - dramat

Data: 2011-06-05 14:40:42
Autor: rs
horror - thriller - dramat
nie wiem czy trafilem na odpowiednia grupe, ale zaryzykuje.
poszukuje tytulow filmow w gatunkach jak w temacie, ktore zrobily ci
jakies kuku. dokladnie chodzi mi o film, ktory opowiadal historie,
zawieral scene, atmosferte, ktora nie dawala, chociaz przez jakis czas
o sobie zapomniec. nie chodzi mi o jakies osobiste skojarzenia danej
sceny, z wlasnymi przezyciami, ale cos bardziej uniwersalnego. nie
chodzi mi tez o jakies wyjatkowo gorowate splattery. wbrew pozorom nie
jest to pytanie z kategorii "nalepszy ..." bo mimo, ze oglada sie go
zaangazowaniem, to juz na pytanie czy sie podobal, trudno jest
odpowiedziec tak/nie. jednak juz drugi raz obejrzec by sie go nie
chcialo. nie wiem czy sie wystarczajaco precyzyjnie wyrazilem.
zeby bylo dokladniej wiadomo o co mi chodzi, to do takich filmow
zaliczam:
"aftermath" 1994, "girl next door" 2007, "eden lake" 2008, "begotten"
1990, "breaking the waves" 1996. ostatnio zastanawiam sie nad "unthinkable" 2010, ale to chyba jednak
nie ten kaliber. cos jeszcze? z gory dzieki. <rs>

Data: 2011-06-05 20:45:02
Autor: megrims
horror - thriller - dramat
W dniu 2011-06-05 20:40, rs pisze:
[...]

"obcy 8 pasaĹźer nostromo"

Tego to kurde nie mogłem zapomnieć długo.

Data: 2011-06-06 00:35:33
Autor: frank drebin
horror - thriller - dramat
megrims wrote:
[...]

Kurde, byłem na tym w kinie (z dat wychodzi mi, że miałem 10 lat ale to chyba niemożliwe) i pamiętam, że moment kiedy wchodzili do statku space jockeya oglądałem przez palce na oczach i bardzo żałowałem, że poszedłem na to do kina.
Tak mnie to sponiewierało, że nie zauważyłem w ogóle samego space jockeya rotfl
Zauważyłem go dopiero, jak oglądałem na własnym wideo z 10 lat później :)

Data: 2011-06-06 00:45:28
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:ish0bk$gvo$1news.ett.com.ua...
megrims wrote:
[...]

Ja tez nie mialem jeszcze 15 lat wtedy (a takie bylo ograniczenie) wiec wyciagnalaem na film mame (pod opieka wpuszczali), malo zawalu nie dostala.

Data: 2011-06-06 08:29:09
Autor: Rais
horror - thriller - dramat

megrims wrote:
[...]

"obcy 8 pasażer nostromo"

[...]

O tak! To ograniczenie to był problem!
Pierwszy raz chciałem na to pójść w 1980 roku ale spanikowałem przed kasa, bo była realna szansa że mnie nie wpuszczą na ten film :)
Tak, były takie czasy. ;)

--
pzdr

Data: 2011-06-10 15:45:59
Autor: koval
horror - thriller - dramat
W dniu 2011-06-06 08:29, Rais pisze:
Ghost pisze:
O tak! To ograniczenie to był problem!
Pierwszy raz chciałem na to pójść w 1980 roku ale spanikowałem przed
kasa, bo była realna szansa że mnie nie wpuszczą na ten film :)
Tak, były takie czasy. ;)

mnie nie wpuścili na "komandosów z Navarony" do kina Rialto w Katowicach mimo że byłem z mamą i ciotką :)

Data: 2011-06-06 22:52:51
Autor: megrims
horror - thriller - dramat
W dniu 2011-06-06 00:35, frank drebin pisze:
(ciach)

[...]

Mój najstarszy syn miał kiedyś jakieś 14 lat. I zaczął oglądać
Obcego od końca.

W sumie, to 4,3 i 2 to takie lajtowe są więc miał 'zabawe'.

Przy jedynce wymiękł. Tak samo zresztą na "Szeregowcu Rayanie".
Ten film to raczej masakra dla nastolatka w tamtych czasach.

Data: 2011-06-05 21:29:51
Autor: radek
horror - thriller - dramat
W dniu 11-06-05 20:40, rs pisze:
[...]

a moze by tak precyzyjniej, co akurat Ci takie kuku zrobilo? caly film, jakas scena, jakis dialog?

r.

Data: 2011-06-05 21:41:27
Autor: Habeck Colibretto
horror - thriller - dramat
Dnia 05.06.2011, o godzinie 20.40.42, na pl.rec.film, rs napisał(a):

[...]

Death and the Maiden, Harry Brown, Fish Tank z tych co mi od razu przyszły
do głowy.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2011-06-05 22:02:27
Autor: JRT
horror - thriller - dramat

Polecilbym - o ile dobrze rozumiem prosbe -

"Gdyby zólwie mogly latac"
http://www.youtube.com/watch?v=mXV643SiXSk
(Nielatwo po nim dojsc do siebie)

albo
"Ink"
http://www.youtube.com/watch?v=ZBGeErufQdY
(Nie daj sie zwiesc opisom, albo ze niskonakladowy: tego filmu nie da sie opisac. To rezyserska, scenariuszowa i muzyczna kapitalna wizja.)

oprócz tego "Closer", "Don'move" (Non ti muovere) i "Memento". Jak mi sie cos jeszcze przypomni - dodam.

Robert

Data: 2011-06-05 22:55:39
Autor: Yogi\(n\)
horror - thriller - dramat
Uzytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisal w wiadomosci news:3dinu65h81ch2aa4o8grnoo1q5t8ktr8cj4ax.com...
nie wiem czy trafilem na odpowiednia grupe, ale zaryzykuje.

"Martyrs" - polecam.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-05 23:01:40
Autor: Ajgor
horror - thriller - dramat

Uzytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:3dinu65h81ch2aa4o8grnoo1q5t8ktr8cj@4ax.com...
[...]

Poltergeist
Black Swan
Hair
Requiem dla snu
6 zmysl

Te, co mi przyszly do glowy w ciagu pierwszych trzech sekund

Data: 2011-06-05 23:22:53
Autor: Kapsel
horror - thriller - dramat
Sun, 05 Jun 2011 14:40:42 -0400, rs napisał(a):

Na pewno Fight Club! I jeszcze Oldboy.

I jeszcze idąc dalej tym tropem, to można by Visitor Q, ale to już jest
kino dla nienormalnych ludzi, chociaż w pamięć zapada ;)

--
Kapsel
  http://galeria.kapselek.net

Data: 2011-06-05 23:40:53
Autor: p0li
horror - thriller - dramat
O->Dnia 2011-06-05 20:40:42 niejaki rs napisał:
cos jeszcze? z gory dzieki. <rs>

jak byłem mlodym szczylem to mi kuku zrobił test pilota pirxa i scena z
wyrywaniem rączek --
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny
opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...

Data: 2011-06-06 00:29:31
Autor: frank drebin
horror - thriller - dramat
p0li wrote:
[...]

ta scena była niezła, przyznam

Jak już piszesz o szczylach i sf to pamiętam, że ta czarno-biała "Wojna światów" i scena piwniczna mocno mnie przeraziła.
Jeszcze mocniej mnie przeraziła (a miałem kilka latek) i długo mnie męczyła scena z jakiegoś czarno-białego amerykańskiego sf, gdzie jakaś czarna lawa powoli posuwała się za kosmonautami w górę jakiejś spiralnej budowli. Dalej nie pamiętam (może nie obejrzałem dalej :) ) ale bałem się że zginą, kiedy już nie będą mieli gdzie uciekać. Długi czas, przed zaśnięciem miałem to przed oczami.

Data: 2011-06-06 00:43:40
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

p0li wrote:
[...]

Nie amerykanskiego, ale polsko-radziecko-nrd'owskiego
http://www.imdb.com/title/tt0053250/
Film byl kolorowy

Data: 2011-06-06 08:31:38
Autor: Rais
horror - thriller - dramat

p0li wrote:
[...]

Film może i tak ale większość telewizorów nie.
No chyba, że ktoś miał taką niebiesko-żółto-zieloną nakładkę na ekran.

--
pzdr

Data: 2011-06-06 09:01:39
Autor: frank drebin
horror - thriller - dramat

p0li wrote:
[...]

na 100% masz rację, o tym nie pomyślałem.
Z racji wieku musiałem go oglądać gdzieś na początku lat 70-tych a wtedy w domu był czarno-biały telewizor.

Data: 2011-06-06 20:52:57
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

p0li wrote:
[...]

No ale przeciez to byla superprodukcja kinowa. Pewnie zyja gdzies ludzie ogladajacy to w kinie.

Data: 2011-06-06 08:59:11
Autor: frank drebin
horror - thriller - dramat
p0li wrote:
[...]

Ale mnie zaskoczyłeś człowieku, jak ty to pamiętasz?
Przerzuciłem na szybko w YT i tak, to jest ten film.
Kiedyś miałem o niego zapytać tu, ale zarzuciłem pomysł bo pomyślałem błędnie, że szansa jest równa zeru rotfl
Szacun, jak mawia mlodzież.

To, że amerykański to pewnie przyjąłem po latach bo oni mnóstwo tego kręcili a co do kolorów, to na pewno Rais ma rację odnośnie telewizora. W domu w tamtym czasie był czarno-biały Ametyst, kolorowego Neptuna stary przywiózł pociągiem gdzieś na początku lat 80-tych,  kiedy pojechał w jakiejś sprawie do Poznania (ze Szczecina).
To były czasy :)

Tak BTW odnośnie danych, to jak w kawale:
film nie szwedzki a radziecki
nie pornograficzny a panoramiczny
nie "Baba na żołnierzu" tylko "Ballada o żołnierzu"

Data: 2011-06-06 10:16:13
Autor: p0li
horror - thriller - dramat
O->Dnia 2011-06-06 08:59:11 niejaki frank drebin napisał:
Ale mnie zaskoczyłeś człowieku, jak ty to pamiętasz?
Przerzuciłem na szybko w YT i tak, to jest ten film.
Kiedyś miałem o niego zapytać tu, ale zarzuciłem pomysł bo pomyślałem błędnie, że szansa jest równa zeru rotfl

no to byś się zdziwił - bo ja np lubię takie smaczki i mam np wszystie
ekranizacje wg lema (m.inn. ten film)

To, że amerykański to pewnie przyjąłem po latach bo oni mnóstwo tego kręcili

a prawie trafiłeś - było kilka przemontowanych wersji puszczanych w ameryce
pod tytułami takimi jak:
- First Spaceship on Venus
- Spaceship Venus Does Not Reply
- Planet of the Dead
- Silent Star

Data: 2011-06-08 20:49:11
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

Użytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1c1oj9nz4woc9.dlgp0li.z.dialoga...
[...]

Wszystkie? Mozesz wrzucic tytuly? Bo tego jednak sporo bylo i chetenie bym sobie poszukal w sieci, na DVD wiekszosc chyba niedostepna. Chetnie bym zobaczyl np. Sledztwo zrobione przez Piestraka.

Data: 2011-06-08 21:04:18
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:isogou$fpe$1mx1.internetia.pl...

[...]

Znalazlem takie cos:
http://www.kinoskop.pl/wydarzenia/filmy-wedlug-stanislawa-lema

Data: 2011-06-08 22:08:33
Autor: p0li
horror - thriller - dramat
O->Dnia 2011-06-08 21:04:18 niejaki Ghost napisał:
[...]

dokładnie co mam nie mogę teraz sprawdzić bo mam przeprowadzkę i nas jest spakowany gdzieś w kartonie - ale podpierając się tą stroną pisze z pamięci:
- milcząca gwiazda
- ikaria xb
- profesor zazul
- przyjaciel
- przekładaniec (chyba)
- solaris (tarkowskiego)
- solaris (sodenbergha)
- test pilota pirxa

jak rozpakuję nas-a to napisze co mam na 100%
ale z tej strony wynika że jednak wszystkich nie mam :)

Data: 2011-06-08 22:24:17
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

Użytkownik "p0li" <p0li@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:135c0droyij7x.dlgp0li.z.dialoga...
[...]

Nie masz sledztwa,  bylo klika :-)

Data: 2011-06-09 09:23:49
Autor: p0li
horror - thriller - dramat
O->Dnia 2011-06-08 22:24:17 niejaki Ghost napisał:
ale z tej strony wynika że jednak wszystkich nie mam :)

Nie masz sledztwa,  bylo klika :-)

wydaje mi sie na 30% że mam - ale pewność bede miał jak odpale nas-a
na pewno nie mam filmow holenderskich czy francuskich

ps. sprawdzałem w guglarce - śledztwo leży na chomikach więc jakby co....
;)

Data: 2011-06-06 20:48:54
Autor: Ghost
horror - thriller - dramat

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:ishtru$sbk$1news.ett.com.ua...

tamtym czasie był czarno-biały Ametyst

Ametyst 102

Data: 2011-06-06 10:11:37
Autor: p0li
horror - thriller - dramat
O->Dnia 2011-06-06 00:29:31 niejaki frank drebin napisał:
[...]

to była demoludzka produkcja pt milczaca gwiazda wg debiutu literackiego
lema pt astronauci

Data: 2011-06-06 10:19:01
Autor: Marek
horror - thriller - dramat
Cześć  frank drebin
Mon, 6 Jun 2011 00:29:31 +0200 w <news:ish00b$gtm$1news.ett.com.ua>
napisałeś:

[...]

true, true.
do dziś ją pamiętam, byłem przerażony.
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-06-06 22:58:56
Autor: megrims
horror - thriller - dramat
W dniu 2011-06-05 23:40, p0li pisze:
[...]

Te dwa też mnie trochę potarmosiły:

http://www.imdb.com/title/tt0099740/ (Hardware)
http://www.imdb.com/title/tt0079285/ (Saturn 3)

Data: 2011-06-06 00:43:58
Autor: moon
horror - thriller - dramat
rs wrote:
> "aftermath" 1994, "girl next door" 2007, "eden lake" 2008, "begotten"
1990, "breaking the waves" 1996.

"eden lake" jest szpetnie mroczny... ma to cos, jak ten nisko-budzetowy "turistas", albo malo zauwazony i bardzo dobry "taking lives".
z nowszych, naprawde swietne "perfect gateaway".

"funny games" - na pozór spelnia przeslanki, ale to tylko zbiór ohydy, nie lubie tego filmu.

Hej, ale co tu robi to "breaking waves"? To tylko szarlataneria.
scandi-guano. :)

moon

Data: 2011-06-06 08:37:07
Autor: Rais
horror - thriller - dramat
rs pisze:
[...]

Mimo wszystko trudno dociec co autor miał na myśli.
Spróbuję.

Hair
6 zmysł
Łowca Jeleni
American Beauty
Czas Apokalipsy - zrzucanie napalmu. Ale to robi efekt tylko w kinie.
12 małp
Oczywiście zakończenie "Usual Suspects"

--
pzdr

Data: 2011-06-06 11:08:49
Autor: Doxent
horror - thriller - dramat

1. Duch II (1986) - pierwszy raz ogladalem na jakiejs marnej jakosci kasecie VHS gdzies kolo 1987 roku. Najwieksze wrazenie zrobila na mnie scena w jaskini gdy wyznawcy zamykali sie glazem. Kane wtedy sprawial wrazenie zywego truposza. Po 24 latach gdy widzialem ta dosc krótka scene Kane byl po prostu ubrudzony, zadnych efektów specjalnych które w wersji VHS powstaly chyba tylko dzieki potwornej jakosci nagrania.

2. Brytyjski film Portret Doriana Graya - Wersja telewizyjna w której w jednej z ostatnich scen glówny bohater zmienia sie w truposza z wlasnego obrazu. Wtedy to wygladalo naprawde dramatycznie. (Lecialo w TV w polowie lat 80-tych)

3. Blaszany Bebenek  - scena z wegorzami. Wtedy poszedlem naprawde zygac.

4. Pilot Pirx - scena z rozrywaniem sie reki u robota

5. Niekonczaca sie historia - caloksztalt. Widzialem w kinie niedlugo po tym jak wyszlo czyli okolo 30 lat temu.

6. Jugoslowianski sci-fi - Goscie z galaktyki Arkana - caloksztalt i niesamowity klimat.

Data: 2011-06-06 20:54:15
Autor: olidka
horror - thriller - dramat
rs napisał:

[...]
o sobie zapomniec. [...] bo mimo, ze oglada sie go
zaangazowaniem, to juz na pytanie czy sie podobal, trudno jest
odpowiedziec tak/nie. jednak juz drugi raz obejrzec by sie go nie
chcialo.

U mnie będzie to przede wszystkim "The Elephant man". Ostro przychorowałam na: "Lilja 4-ever", "Nil by Mouth", "The War Zone", a z polskiech na "Placu Zbawiciela" i "Długu" (ale Plac był dla mnie mocniejszy). "Przesłuchanie" miało jedną straszną dla mnie scenę, a właściwie efekt dźwiękowy, kiedy to Janda rozdziera sobie skórę zębami, ten trzask... O! przypomniało mi się jeszcze "Alive", ze względu na to, że opowiada prawdziwe zdarzenie, a kanibalizm to dla mnie chyba największe tabu, nie obejrzałabym tego z wolnej nie przymuszonej woli następny raz. Od jakieś czasu (po Lilje 4-ever właśnie) unikam takiego "niewygodnego" kina, a nawet jak na coś trafię, to wypieram ze świadomości takie kino, więc masz tu ode mnie same ramotki. Jedyną nówką będzie "Winter's Bone". Obejrzany trochę przez przypadek... Bez nastawiania się na cokolwiek, ale wywarł na mnie ogromne wrażenie. Jak dla mnie zajebiście dobry film, ale bez szansy na powtórny seans.

ostatnio zastanawiam sie nad "unthinkable" 2010, ale to chyba jednak
nie ten kaliber.

wygląda ciekawie.

--
Pozdrawiam   Lidka
mailto (rot 13): byvqxn (ng) b2 (qbg) cy

Data: 2011-06-11 00:35:27
Autor: Maurice de Poszepszynski
horror - thriller - dramat
Użytkownik - rs napisał:
[...]

"Bilans kwartalny" Zanussiego - pamiętam, ze mnie bardzo moralnie zaniepokoił ten film.
--
Wendy! I'm home.

Data: 2011-06-13 01:23:23
Autor: Hans Kloss
horror - thriller - dramat
rs <no.address@no.spam.pl> napisał(a):
" bo mimo, ze oglada sie go
zaangazowaniem, to juz na pytanie czy sie podobal, trudno jest
odpowiedziec tak/nie. jednak juz drugi raz obejrzec by sie go nie
chcialo

REC (2007), I Spit on Your Grave (1978), Open Water (2003), Der Fan [1982],
Triangle [2009], Broken (2006). Na wszystkich siedziałem z wytrzeszczonymi
oczyma, żadnego nie zamierzam obejrzeć powtórnie. Jest jeszcze cały zestaw
filmów na których siedziałem jak wyżej po czym w pewnym momencie przerwałem
oglądanie ze względów humanitarnych ale o takie nie pytałeś ;).
J-23

Data: 2011-06-17 01:55:50
Autor: piotrek walczak
horror - thriller - dramat
On 13 Cze, 02:23, "Hans Kloss" <necr0...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> " bo mimo, ze oglada sie go
> zaangazowaniem, to juz na pytanie czy sie podobal, trudno jest
> odpowiedziec tak/nie. jednak juz drugi raz obejrzec by sie go nie
> chcialo

W późnym liceum ten: ,,C'est arrivÊ près de chez vous'' (http://
www.imdb.com/title/tt0103905) film nie dawał mi spokoju.

Pozdr.