hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)

Data: 2011-05-14 22:20:12
Autor: bulba
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
Hej,

Przywiozłem sobie z Anglii SKY Mini-Dish (ten eliptyczny, co jest tam standardem - na oko ma po dłuższej średnicy 55cm) z nadzieją, że złapię tym zgrabnym i niewielkim talerzem Hotbirda (mowa o Nowym Sączu). Próbuję od wielu dni wstrzelić się w satelitę, przymierzając w kierunek, w jaki maja skierowane talerze sąsiedzi i nic. 0% jakości na dekoderze NBox. Czy to możliwe, że ten raleraz jest za mały? Czy możliwe jest, że jakośc ani drgnęła (nie złapał nawet procenta).

W Anglii bez problemu wiele razy sam łapałem Astrę 2 i Hotbirda (tego drugiego co prawda na talerzu 90cm).

pzdr.

piotr

Data: 2011-05-14 22:32:30
Autor: Arkady
W dniu 2011-05-14 22:20, bulba pisze:
Hej,

Przywiozłem sobie z Anglii SKY Mini-Dish (ten eliptyczny, co jest tam
standardem - na oko ma po dłuższej średnicy 55cm) z nadzieją, że złapię
tym zgrabnym i niewielkim talerzem Hotbirda (mowa o Nowym SÄ…czu).
[...]

Ale zakarmiles juz na innej grupie trollu dostales kilka odpowiedzi i co maja zle kolorki ?

Data: 2011-05-14 22:36:39
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
a ty co taki nerwus

to ja doradzilem , zeby tu napisal , bo tu sa mili , zyczliwi ludzie
i dobrzy fachowcy

jp
__________________________________

Data: 2011-05-14 23:02:51
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
czesc arkady !!!

ales sie znowu zamaskowal , w pierwszym momencie , to cie nawet nie poznalem ;-) dopiero namietny charakter cie zdradzil

;-)

Data: 2011-05-15 15:21:17
Autor: adresss
On Sat, 14 May 2011 22:32:30 +0200, Arkady <pit@onet.eu> wrote:

Ale zakarmiles juz na innej grupie trollu dostales kilka odpowiedzi i co maja zle kolorki ?

Arkady, a dlaczego od razu atakujesz autora postu? Zrobil ci cos? To,
ze pytania (w kilku miejscach) nie jest przestepstwem. Skad w was tyle
agresji. Jak nie masz nic konkretnego po napisania, to po co sie
odzywasz?

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-15 00:32:40
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
Witam ponownie.

na oko ma po dłuższej ¶rednicy 55cm

55 cm to nie jest tak malo, przy dobrej pogodzie i silnym
sygnale. Mala antene latwiej tez precyzyjnie ustawic: azymut, elewacje,
skos.

Zobacz dyskusje:
http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/msg/10f0de9f6a0a882c?hl=pl

z watku:
[TnK i zaciecia na transponderze 11508V]
http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/browse_frm/
thread/ab20673d68f33dd5/10f0de9f6a0a882c?hl=plf0de9f6a0a882c

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Masz tez tu bardzo dobry, szczegolowy opis:
[Montaż anteny satelitarnej z tunerem platformy n]
http://www.hdtv-sat.eu/teksty,dzial_techniczny,1,1,montaz_anteny_satelitarnej_z_tun,25.html

Zlap najpierw cos niekodowanego - FTA

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Na Forum:
http://dvhk.pl/
(tylko dla zarejestrowanych)

jest watek:
[Cyfrowy polsat w samochodzie - szybkie ustawianie anteny]
http://dvhk.pl/showthread.php?t=551932

dotyczacy anteny 35/40cm.

-=-=-=-=-=-=-=-
Koledzy pisza:

-=-=-
Na antenie tzw. kempingowej o wielko¶ci 35 cm można złapać HB nawet we wschodniej Polsce, choć odbiór będzie tylko z silniejszych transponderów - sprawdzałem to na CP dekoder Mini oraz C+ tunkiem do notebooka.

-=-=-
Po co jakie¶ mierniki, wystarczy wł±czyć kanał z Polsatu "pomachać" anten± i jak się pojawi obraz to dać w menu tak aby było widać pasek sygnału i doprecyzować ustawienie anteny. Z miernikiem same kłopoty co chwila trzeba odpinać kabel podł±czać miernik szukać satki a jak znajdziesz sygnał to się okaże że to jest inna satka i znów od nowa szukać. A tak jak napisałem pojawi się obraz doprecyzujesz na pasku i bez odkręcania kabli będzie OK.

W konkluzji pytajacy pisze:

Udało mi się ustawić satelitkę no i wyszukać kanały. Teraz tato wł±czaj±c dekoder na dany kanał "macha" anten± i czeka aż "wskoczy" obraz. Już sobie z tym jako¶ radzi.
Obrazem jest zachwycony (w porównaniu ze zwykł± anten± analogow± ma czym ).
Wcze¶niej kto¶ pisał, że na tym talerzu nie będzie poprawnego odbioru. Jak na razie na północy, południu, wschodzie i zachodzie odbiera bardzo dobrze.
-=-=-=-=-=-=-=-

Oczywiscie odbior przy malej antenie jest na styku, bo czesto to 80 cm
moze byc za malo.

Pzdr.J.P.
cytowany fragment dyskusji na "pl.rec.telewizja"

Data: Sat, 6 Jun 2009 23:17:40 +0200 Temat: TnK i zaciecia na transponderze 11508V -=-=-=-=-- =-=-=-=-- =-=-=-=-- =-=-=-=-- =-=-=-=-- =-=-=-=-
Wiec, dzisaj po poludniu, w Szczecinie niezle lało.

Padly mi w wiekszosci programy na "Thor & Intelsat 10-02
at 0.8W"

Uruchomilem zestaw DM600pvr, antena 35 cm z dobrym LNB,
(Inverto IDLP-40SL+ SilverTech, F=0.2dB).

Ustawilem precyzyjnie (wazne) antenke-malenstwo.
I sie zdziwilem.

Szatkowaly:
"Viva Polska" - 11075 V tp 128 - 5,3 dB;
"TV Moda" - 11179 H tp 133 - 5,4 dB.

Bez problemu odbieralem, dyskutowany transponder:
"TVN Warszawa" - 11508 V tp 16 - 6,2 dB.

Bardzo silne byly transpondery:
"TVP Kultura" - 11488 H tp 15 - ~8 dB
"Edusat" - 10796 V tp 114 - 8,4 dB.
-=-=-

Data: 2011-05-15 00:55:56
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
przy usawianiu anteny na N:
http://www.lyngsat.com/packages/n.html

wybierz raczej transponder: DVB-S i o dobrej korekcji
bledow, np. FEC = 3/4:

CNN International Europe - 12597 V

TVP 1 - 10892 H

chociaz z doswiadczenia - Koledzy moga doradzic cos innego

Data: 2011-05-15 10:59:45
Autor: Wmak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
bulba <sra1@tata.com> napisał(a): Zadam może naiwne pytanie:
czy poszukiwanie Hotbirda zacz±łe¶ od odpowiedniego skręcenia konwertera?
Na terenie Polski powinno być kilka stopni a w Anglii dla Hotbirda konwerter jest skręcony o ok 20 stopni, zależnie od lokalizacji.

Na stronach kolegi Pastusiaka można znaleĽć dokładne informacje.

Data: 2011-05-15 15:17:23
Autor: bulba
W dniu 2011-05-15 12:59,  Wmak pisze:
[...]

Złożyłem wszystko od podstaw. Czyli jest założony 'na prosto'.

Korzystałem też z kalkulatora współrzędnych dostępnych na satkurierze. Wychodzi mi k±t elewacji 40 stopni i azymut 190.

Data: 2011-05-15 16:13:37
Autor: Wmak
[...]

Ustaw w/g pana Pastusiaka:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.html
Znajdziesz gotowe parametry dla Twojego miasta.

Elewacja 40 stopni w Polsce dla Hotbirda to bzdura - nie wiem, jak to wyliczyłe¶.
Ustawienie skosu konwertera jest często lekceważone a to jest bardzo istotna regulacja.
"Siła" (zgrubnie) sygnału mało od tego zależy (płaskie maksimum) ale "jako¶ć" (precyzyjnie) jest bardzo na tę regulację wrażliwa (bardzo w±skie optimum).
Dla przykładu dla 60 cm anteny Cyfry, przy ustawieniu pionowym konwertera dekoder "powizyjny" Philipsa pokazuje ok "30" i widać (z zakłóceniami) tylko najmocniejsze kanały SD a po precyzyjnym doregulowaniu (na ok 7 stopni) wskazanie wzrasta do ok "65" i zapewnia to stabilny odbiór wszystkich kanałów SD i HD nawet przy złej pogodzie (oczywi¶cie na dekoderze HD, bo ten stary Philips służy mi tylko za miernik sygnału).

Data: 2011-05-15 21:33:28
Autor: bulba
W dniu 2011-05-15 18:13,  Wmak pisze:

[...]

Głupie pewnie pytanie dot. elewacji.

na tym talerzu, co mam (rodzaj zilustrowany jest tu: http://www.uk-satellite-tv.co.uk/dishalignment.html) jest podziałka. Przy czym, jak zrozumiałem przesłane przez Was materiały, to powinien to być k±t między wysięgnikiem, a prost± prostopadł± do elewacji. Gdy ustawię ten talerz na 0 stopni, to wysięgnik osi±ga minusowe k±ty (poniżej prostej). Czy zignorować to i wierzyć podziałce? Czy wynika to z rodzaju talerza? (offset)

Data: 2011-05-15 20:13:45
Autor: Wmak
[...]

Wierzyć podziałce.
Na skali ma być ustawiony k±t elewacji a antena ma być założona na dokładnie pionow± rurę, skos ok 7 stopni.
Potem powolutku kręcisz wschód - zachód aż znajdziesz sygnał satelity. K±tem wysięgnika ani k±tem talerza nie należy się przejmować - w Anglii czasza byłaby ustawiona pionowo, u nas może być po "złapaniu satelity" być odchylona do góry albo w dół.

Data: 2011-05-15 23:27:43
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
bulba:

powinien to być k±t między wysięgnikiem, a prost±
prostopadł± do elewacji
Czy zignorować to i wierzyć podziałce?

Wmak Cie ladnie poprowadzil.
Oczywiscie nalezy wierzyc podzialce.

Ustalenie pochylenia aneteny nie jest proste i zalezy
od konstrukcji anteny.

Sa rozne kontrukcje anten offsetowych.
Zwykle, ale nie zawsze, wysięgnik w przybliżeniu,
wskazuje satelitę.

Przy malych antenach wysiegnik zwykle wskazuje kierunek
znacznie ponizej elewacji satelity. Mozna to zaobserwowac
wyraznie, np. na antenach cyfry. Dobry producent wybija kat elewacji na uchwycie, co bardzo
pomaga w ustawieniu anteny.

W twoim przypadku, powinienes ustawic podzialke na 33 st.,
ustawic skos i ustawic antene na nitke o 12:55, jak:
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

Bez problemu powinienes zlapac sygnal z HB.

Pozniej mozesz doregulowac.

Pzdr.J.P.

40 - 32 st = 8 st elewacji, to mniej wiecej, tyle
co w azymucie kat miedzy Astra 1 i HB (w Nowym S±czu).

Data: 2011-05-16 08:33:07
Autor: adresss
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
On Sun, 15 May 2011 16:13:37 +0000 (UTC), " Wmak"
<w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

a pamietacie wiazke punktowa z Astry dla platformy TVP? Tam wszystko
moglo miec wplyw? Wtedy wychodzilo szydlo z worka, jak kto mial
zainstalowana i ustawiona antene.  Kazdy element instalacji mial/mogl
miec wplyw na to, czy dalo sie to ogladac czy tez nie.

Dla odbioru naziemnego wazna jest antena - ktora jest najlepszym
wzmacniaczem. I jak slaby sygnal, to bierze sie w piewszej kolejnosci
dluzsza (bardziej zyskowna) antene, jak dlugi kabel - to lepszy
kabel/zlaczki, lepiej zaprawione....potem wzmacniacz - aby zniwelowac
straty na kablu....i ew. podniesc poziom sygnalu (do rozdzielenia/
mniej czulej glowicy).

Dla odbioru satelitarnego jest podobnie. Lepiej wziac wieksza czasze
niz mniejsza, bo wiecej skupimy sygnalu na wejsciu do konwertera
(porownanie do odbioru naziemnego). Czasza satelitarna tez ma tzw.
zysk wyrazony w dB. Im wieksza tym wiecej. Im wieksza czasza tym mozna
miec "gorszy" konwerter, albo gorzej (mniej precyzjnie) ustawiony. Jak
sygnaly z satelity sa silne,to nie musimy sie wieloma sprawami
przejmowac. Jak warunki sa graniczne, to kazdy element ma wplyw.

Wg mnie w naszych polskich warunkach do odbioru HotBird/Astra antena
80 cm jest optymalna (ale lepiej miec 90 cm). Trzeba takze patrzec w
przyszlosc...i ze operatorzy satelitarni beda kombinowac:

- zmieniac transpondery, satelity: przestawianie programow na inne
transpondery (lepsze/gorzsze) roszady, pojawiaja sie satelity (bo
stare wychodza z uzytku). Wiec nie mozemy miec pewnosci co bedzie za
chwile. I na dzien dzisiejszy na jakiejs tam antenie jest wszystko ok,
ale jutro warunki moga sie zmieniac i bedzie sie czkac.

- zmiany spoosob nadawania: modulacje QPSK, 8PSK.... Na silnych
tranponderach 8psk idzie dobrze, a na slabych qpsk byloby lepsze...

- zmiany FEC na gorszy: 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8 (im bardziej w prawo
tym gorzej - mniej zapasu na matematyczne niwelowanie bledow w
odbiorze  tzw. korekcja).

Wiec jak bedziemy mieli wieksza czasze....to wiele z tych kombinacji
nie wyjdzie na naszym ekranie!

A co do ustawiania czaszy/konwertera, to jak zlapiemy juz sygnal z
satelity, to powinnismy przelaczyc sie na najgorszy tranponder
(najslabszy sygnal i nadawany z najgorszym FEC) i najlepiej w kiepska
pogode i krecac wszystkimi parametrami: azymut, elewacja, skos -
doprowadzic do najsilniejszego i jakosciowo sygnalu. Oczywiscie
najlepiej byloby posiadac miernik sygnalu sat (ale nie wskaznik), na
ktorym cyfrowo byloby widac kilka waznych parametrow (przede wszystkim
BER czyli stope bledow).

Oczywiscie strony Jerzego P. daja nam obraz co gdzie nalezaloby
ruszyc, aby dalo sie odebrac/ogladac sygnal. Ale ja osobiscie jestem
zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie: "z gowna bata nie ukrecisz".

Pozdro

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-16 09:30:27
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
Im wieksza czasza tym mozna miec "gorszy" konwerter, albo gorzej
(mniej precyzjnie) ustawiony.

Z punktu widzenia bilansu mocy na pewno, ale co¶ mi ¶wita, że mniejsze anteny s± bardziej tolerancyjne na błędy ustawienia konwertera, szczególnie gdy używamy "zeza".

Wg mnie w naszych polskich warunkach do odbioru HotBird/Astra antena
80 cm jest optymalna (ale lepiej miec 90 cm). Trzeba takze patrzec w
przyszlosc...i ze operatorzy satelitarni beda kombinowac:

Będ± kombinować tak żeby im wyszło lepiej, więc od razu lepiej zaopatrzyć się w antenę metrow±, i na razie cieszyć, że podczas deszczu jeszcze co¶ odbieramy ;-)

Ale ja osobiscie jestem
zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie:
"z gowna bata nie ukrecisz".

W innej wersji brzmi to "duży może więcej" ;-)

Data: 2011-05-16 12:22:19
Autor: adresss
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
On Mon, 16 May 2011 09:30:27 +0200, Bartłomiej Zieliński
<Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:

Ale ja osobiscie jestem
zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie:
"z gowna bata nie ukrecisz".

W innej wersji brzmi to "duży może więcej" ;-)

Pewien finasista powiedzial, ze ...lepiej miec dlugi,
.....niz......krotki

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-29 20:59:40
Autor: Brooks
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
On May 16, 8:30 am, Bartłomiej Zieliński
<Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl> wrote:
Użytkownik adre...@poczta.pl napisał:

> [...]

> zwolennikiem wiekszych czas. Jest takie przyslowie:
> "z gowna bata nie ukrecisz".

W innej wersji brzmi to "duży może więcej" ;-)

* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *

Jaskólka wiosny nie czyni ale bocian juz tak. I niech ktos powie, ze
rozmiar ptaka nie ma znaczenia?

Brooks

Data: 2011-05-15 17:42:18
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
bulba:

| Złożyłem wszystko od podstaw. Czyli jest założony 'na prosto'.
| Wychodzi mi k±t elewacji 40 stopni i azymut 190.

Czyli nadal nie poprawili bledow w kalkulatorze.

Powinno byc:
azym. = 10 st W ; elew. = 32,6 st. (!!!!) ; skos = 7 st. prawy

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/

Masz tam tez stosowne obrazki.

Przy czym blad (SatKurier) w elewacji moze byc isotny tylko jezeli
ustawiasz pochylenie wg. podzialki na antenie.

Kierunek 10 st.W wskazuje slonce w Nowym Saczu,
aktualnie o godzinie 12:55
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
-=-=-=-=-=-=-=-=-

"Polskie" transpondery maja czesto tragiczne parametry, bardzo
zla korekcja bledow (FEC=5/6), nienajlepsza wiazke.

Wiec to co napisal Arkady:
Popatrz na ta mapke z wielkim przymruzeniem oka, mialem wczesniej
60cm i mieszkam niby tam gdzie sygnal ma 52 a do dobrego odbioru
bez pikselowy z deszcz musialem kupic 90cm i i tak przy duzej burzy
potrafi zaciac sygnal.
Jest w 100% prawdziwe.

Zobacz czy satelity cos Ci nie przeslania (np. DRZEWO, BUDYNEK) -=-=-=-=-=-=-=-=-
Przy pierwszym ustawianiu pamietaj to co pisze GreGoR:
Gdy decydujesz się na samodzielny montaż - pamiętaj - ZERO PO¦PIECHU,
trochę wiedzy też się przyda - NIE LAMENTUJ !!!
i duża DOKŁADNO¦Ć to podstawa sukcesu !!! [Montaż anteny satelitarnej z tunerem platformy n]

Data: 2011-05-15 16:18:31
Autor: Wmak
Jerzy Pastusiak <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał(a):
Czyli nadal nie poprawili bledow w kalkulatorze.

Pisałem do nich w tej sprawie przed prawie czterema laty, widać nikt tam maili nie czyta a ja już więcej nie zagl±dałem.
Pozdrawiam,
Wmak

Data: 2011-05-15 20:55:55
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
Witaj :-)

Wmak:

| Pisałem do nich w tej sprawie przed prawie czterema laty, | widać nikt tam maili nie czyta a ja już więcej nie zagl±dałem.

Znaczysie, należałoby się włamać i poprawić błędy.
Kilka lat temu. No, cóż było się młodszym.

Wzór jest dosyć prosty. Kto¶, kiedy¶ pytał na dvhk, więc  podałem co¶ w Excelu:
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az_el.zip

na stronie:
[Zezowanie w trzech kierunkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/4lnb.htm

Bardziej pracochłonna była próba edukacyjnego zilustrowania
podstawowych pojęć: azymutu, elewacji, skosu.
Wiesz, że kiedy¶ zrozumienie tych pojęć stanowiło problem.

Z do¶wiadczenia wiem, że słowo pisane jest trudne w odbiorze
(percepcji), więc próbowałem obrazkami, dodaj±c różne
fiki-miki, żeby zachęcić młodzież. Troche roboty.

Na moje pocieszenie, strona ta i strona:
[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

sa dosyć często odwiedzane.

Wiesz, ostatnio FireFox 4.0.1 dał mi "popalić".
Musialem do kodu wstawić jakie¶ trywialne błędy składni,
żeby FF cokolwiek liczył.

Pzdr.J.P. ;-)

Data: 2011-05-15 20:21:20
Autor: pawell32
W dniu 14.05.2011 22:20, bulba pisze:
[...]

jak masz 0 % jakosci to na pewno nie ten kierunek lub kat,
ale chyba masz duzo wolnego czasu i determinacji,
skoro jeszcze z tym walczysz.
wg moze byc zdecydowanie za mala. znajdz kogos kto Ci to ustawi
przyrzadzie i od razu powie czy ta antena wystarczy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-15 20:32:47
Autor: bulba
On 15/05/2011 20:21, pawell32 wrote:
[...]

nie dodałem jeszcze w sumie, że potrzebuję jej tylko jako drugi kabel do NBoxa, bo główny sygnał dostaję przez zbiorczą w budynku i jest 100% jakości. Niestety jeden kabel mam podprowadzony tylko i nie da się wiecej. Więc ta instalacja ma służyć za drugie LNB w NBoxie, a z drugiego gniazda LNB chcę podprowadzić kabel do Thomsona Cyfry.

Data: 2011-05-15 20:39:06
Autor: pawell32
W dniu 15.05.2011 20:32, bulba pisze:
nie dodałem jeszcze w sumie, że potrzebuję jej tylko jako drugi kabel do
NBoxa, bo główny sygnał dostaję przez zbiorczą w budynku i jest 100%

bo po drodze sa jeszcze urzadzenie i dekoder tak pokazuje

jakości. Niestety jeden kabel mam podprowadzony tylko i nie da się
wiecej. Więc ta instalacja ma służyć za drugie LNB w NBoxie, a z
drugiego gniazda LNB chcę podprowadzić kabel do Thomsona Cyfry.

a nie masz mozliwosci zrobienia tego odwrotnie, tzn z dodatkowej
anteny do dekodera c+?

jak ustawiasz sygnal na dekoderze, latwiej bedzie Ci na Thompsonie
wycelowac w hotbirda.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-15 20:58:13
Autor: ToMasz
bulba pisze:
[...]

(...)
koledzy napisali Ci wszystko co musisz wiedzieć. ja jedynie mogę
potwierdzić ze nie mając zadnego doświadczenia ustawiłem antene sam,
majÄ…c jedynie wiedzÄ™ z grupy i strony Pastusiaka. Najpierw nitka
pomiedzy szytem anteny a konwerterem - i na słońce. potem "na oko" obrót
konwertera (6-7 stopni?) a potem dekoder enki na "łapanie sygnału" z
załączonym "pikaniem" i powolutku antena do góry. "odzew" jest po paru
sekunach, wiec cierpliwie. przy pierwszym "skanowaniu" chciało mnie
"trafić" bo miałem zero efektów, raz - przez przeciwne skręcenie
konwertera dwa - przez poĹ›piech. Za drugim razem  poszĹ‚o gĹ‚adko. Ale
teraz, na 90cm mam jakość 88 i 91% przy 30m kabla. Pierwsza antena w życiu.

ToMasz

Data: 2011-05-16 09:25:48
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik ToMasz napisał:
koledzy napisali Ci wszystko co musisz wiedzieć. ja jedynie mogę
potwierdzić ze nie maj±c zadnego do¶wiadczenia ustawiłem antene sam,
maj±c jedynie wiedzę z grupy i strony Pastusiaka.

I tyle w zasadzie wystarczy :-)
Kiedy¶ jak był analog to się ustawiało praktycznie bez przyrz±dów. Jakikolwiek ruch anteny od razu było widać w jako¶ci obrazu. W cyfrze jest tak, że do pewnego momentu obraz jest idealny, a potem nagle go już nie ma... znaleĽć optimum nie jest łatwo.

Data: 2011-05-19 22:59:30
Autor: bulba
[...]

Zaopatrzyłem się na Allegro w talerz 80cm i zajęło mi 3 skoki talerzem, jak złapałem 100% jakości dla N.

Mam z kolei inny problem - nbox recorder przestał nagrywać - uporczywie twierdzi, że nie ma miejsca na dysku, a przy próbie skasowania wyskakuje, że jest pusty. Do serwisu z tym, czy coś się da samemu zrobić z tym fantem? Dysk odpala, bo słychać.

pzdr.

Piotr

Data: 2011-05-19 23:04:21
Autor: Jerzy Pastusiak
hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
bulba:

| Zaopatrzyłem się na Allegro w talerz 80cm i zajęło mi 3 skoki
| talerzem, jak złapałem 100% jako¶ci dla N.

gratulacje

widzisz co to znaczy dobry trening ;-)

Data: 2011-05-20 10:39:21
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-19 22:59, bulba pisze:

Mam z kolei inny problem - nbox recorder przestał nagrywać - uporczywie
twierdzi, ĹĽe nie ma miejsca na dysku, a przy prĂłbie skasowania
wyskakuje, że jest pusty. Do serwisu z tym, czy coś się da samemu zrobić
z tym fantem? Dysk odpala, bo słychać.

zresetować całość, z formatem dysku. Powinno gdzieś być w instrukcji.

Data: 2011-05-22 16:47:35
Autor: pawell32
W dniu 19.05.2011 22:59, bulba pisze:
[...]

reset dekodera.
pvr czy turbo?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)