hp 1200 vs 1100 vs 4000

Data: 2010-08-10 10:59:39
Autor: Yakhub
hp 1200 vs 1100 vs 4000
Dnia Mon, 09 Aug 2010 15:51:46 +0200, eost napisał(a):

Hej,
w ramach poszukiwania drukarki do domu wybralem takie modele:
HP 4000
HP 1100
HP 1200

Z HP4000 nie miałem styczności, ale spośród HP1100/1200 wybrałbym 1200.

Problemy z 1100:
- podajnik papieru - ten model miał wadę fabryczną. Swego czasu HP nawet
rozsyłał "zestawy napracze" do nich. Po prostu nie działa najlepiej - mój
egzemplarz często nie chciał wciągać papieru.
- LPT - i nie chodzi o brak gniazda w PC, tylko o prędkość transferu.
Wystarczy, że będziesz musiał wydrukować jakiegoś PDFa, a już cię szlag
będzie trafiał, jak będziesz musiał czekać minutę na każdą stronę.

Takie mam "pod ręką" do kupienia. Wszystkie w podobnych cenach - ~180zł (może 1200 trochę drożej, ale mniej niż 250zł).

Która z nich będzie będzie najlepszym wyborem? Druk raczej rzadko i głównie liczby/tabelki. Skłaniam się ku 4000. Czy jest sens kupowania tego modelu do domu (miejsce się znajdzie)?

Po co Ci takie wielkie, brzydkie i stare grzmoty, skoro drukujesz rzadko i
niewiele? Cokolwiek byś nie kupił, to będzie stary rupieć. I o ile 10-letni
laser będzie się sprawował lepiej, niż 5-letnia plujka, to nowa plujka
będzie IMHO lepszym wyborem... A za 3-4 lata się ją wymieni na kolejną
plujkę.

--
Yakhub

Data: 2010-08-10 12:09:13
Autor: eost
hp 1200 vs 1100 vs 4000
[...]

Mam trochę inne podejście. Cenię sobie ekonomiczność i spokój. Chcę coś kupić i nie myśleć o tym przez następne 10 lat (może raz na 2-3 lata wymienić toner). Nie wymieniać sprzętu na nowy, nie serwisować, nie czyścić zasychających dyszy... Nie lubię, a poza tym to kosztuje (też czas).

Interesuje mnie laser mono (nie lubię plujek) i naprawdę nie wiem, co mógłbym wybrać z nowoczesnych drukarek. Może SCX 4300, zresetować licznik i dosypywać od czasu do czasu proszek? Ale przez reset to zdaje się traci się gwarancję - też mnie to nie urządza.

--
eost.

Data: 2010-08-10 12:55:00
Autor: eost
hp 1200 vs 1100 vs 4000
[...]

Jeszcze podam przykład jakie rozwiązanie mnie interesuje:
- Kupuję drukarkę (np. HP 1200*) za 200zł
- Dokupuję 2 dodatkowe tonery po 6,99zł - każdy na 3500 wydruków
- Zakładam, ze drukarka jest nie do zdarcia, a tonerów nie wykorzystam przez następne 10 lat.
- ...
- Profit!

* Model drukarki przykładowy - nie wiem czy akurat ta spełnia moje wymagania (i czy w ogóle jakaś spełnia).

Żeby nie było, że jestem zafiksowany na punkcie drukarek "vintage", to dodam, że argumenty użytkowe są też dla mnie ważne i wady w tym obszarze mogą mnie odwieźć od starych laserówek. Np. uwaga dot. szybkości druku HP 1100 jest celna i już niezbyt podoba mi się ten sprzęt - szukam dalej..

--
eost.

Data: 2010-08-10 13:45:19
Autor: Yakhub
hp 1200 vs 1100 vs 4000
Dnia Tue, 10 Aug 2010 12:55:00 +0200, eost napisał(a):

[...]

Każdy robi, jak uważa - wszystko jest kwestią gustu. Jednak wydaje mi się
po prostu, że drukarka która już dzisiaj ma za sobą ~10 lat i nie wiadomo
ile tysięcy stron za sobą już nie będzie taka "nie do zdarcia"...

--
Yakhub

Data: 2010-08-10 14:36:43
Autor: Animka
hp 1200 vs 1100 vs 4000
[...]

To jest fajna drukareczka. Teraz trochę żałuję, że nie kupiłam takiej:
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Epson-Stylus-SX525WD-Wi-Fi-i-druk-dwustronny,wid,12556258,wiadomosc.html?ticaid=1aade

--
animka

Data: 2010-08-11 06:16:42
Autor: Grzegorz S
hp 1200 vs 1100 vs 4000
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> wrote:

> [...]

po prostu, że drukarka która już dzisiaj ma za sobą ~10 lat i nie wiadomo
ile tysięcy stron za sobą już nie będzie taka "nie do zdarcia"...

Przez zakupem można poprosić sprzedawcę o wydruk strony diagnostycznej, tam jest licznik wydrukowanych stron.

Z doświadczenia podam, że HP LaserJet serii 2100 i 2200 po wydruku ponad 160tys stron
radzą sobie doskonale, bez śladu zużycia.

--
gs

Data: 2010-08-11 08:45:04
Autor: Kamil 'Model'
hp 1200 vs 1100 vs 4000
Grzegorz S pisze:
[...]

Ja mam w domu HP LJ1100 z licznikiem ponad 300 tyś. kopii i działa doskonale. Toner sobie dosypuje sam, dokupiłem do niej za 20 PLN na alledrogo printserwer oryginalny HP i działa przez sieć jak talalala. Od czasu do czasu trzeba wymienić w niej rolkę i separator. Problemu z folia na grzałce jeszcze nie miałem, ale jak się drukuje na papierze bez zszywek czy innych spinaczy to nie ma prawa się ta folia uszkodzić :)
Fakt że drukarka jest wolna jak muł, ale na domowe potrzeby sprawuje się zarąbiście i co najważniejsze zajmuje mało miejsca na biurku. Moją inżynierkę i magisterkę wydrukowała bez problemu w paru kopiach, fakt że trwało to długo, ale dała radę bez problemu

Data: 2010-08-12 15:11:52
Autor: Mich@l
hp 1200 vs 1100 vs 4000
W dniu 2010-08-10 13:45, Yakhub pisze:

po prostu, że drukarka która już dzisiaj ma za sobą ~10 lat i nie wiadomo

Phi, co to jest 10 lat dla dobrej drukarki? U mnie w domu stoi sobie LaserJet 4MP, rok produkcji 1993, i drukuje jak ta lala. Fakt że wolno, bo tylko 4 ppm w porywach, ale przy moim drukowaniu 1/2 ryzy papieru rocznie po co mi coś szybszego?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

hp 1200 vs 1100 vs 4000