http://30kmh.eu/statistics/

Data: 2013-09-18 03:43:52
Autor: Olivander
http://30kmh.eu/statistics/
ma³o
IMHO nie ma szans by pêk³ milion, co automatycznie wymusi³o by legislacje europejsk±.

nie b±d¼cie Litwaki, zastanówcie siê czy ju¿ wpisali¶cie wszystkie babcie itp :-)

Data: 2013-09-18 13:54:40
Autor: masti
http://30kmh.eu/statistics/
Dnia pięknego Wed, 18 Sep 2013 03:43:52 -0700 osobnik zwany Olivander
napisał:

mało
IMHO nie ma szans by pękł milion, co automatycznie wymusiło by
legislacje europejskÄ….

nie bądźcie Litwaki, zastanówcie się czy już wpisaliście wszystkie
babcie itp :-)

chyba przeciw? bo to debilny pomysł jest

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-18 15:20:42
Autor: Piotr Kosewski
http://30kmh.eu/statistics/
On 2013-09-18 12:43, Olivander wrote:
ma³o
IMHO nie ma szans by pêk³ milion, co automatycznie wymusi³o by legislacje europejsk±.

Doczytaj Traktat. ECI oznacza jedynie inicjatywê ustawodawcz± z pominiêciem europarlamentu i komisji. Wniosek mo¿e byæ odrzucony. Poza tym nawet je¶li po roku zbierania g³osów uda³oby siê to przepchn±æ, to potem momentalnie powsta³aby inicjatywa za cofniêciem tego przepisu. I mog³aby ustaliæ na d³ugo rekord w liczbie podpisów.

Poza tym idea wprowadzenia limitu 30km/h ju¿ siê w Europie rozwija. Aktualnie s± prowadzone badania i tak dalej. Byæ mo¿e skoñczy siê to spopularyzowaniem stref do 30. Na pewno nie wprowadzeniem limitu w ca³ych miastach.

nie b±d¼cie Litwaki, zastanówcie siê czy ju¿ wpisali¶cie wszystkie babcie itp :-)

Po DDRach je¼dzi siê ponad 30. W³±czyli Ci ogrzewanie i siê zagotowa³e¶...? Na rowerze ju¿ dzi¶ by³e¶?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-18 15:32:59
Autor: Raffaello
http://30kmh.eu/statistics/
Piotr Kosewski wrote:

Po DDRach jeździ się ponad 30. Włączyli Ci ogrzewanie i się
zagotowałeś...? Na rowerze już dziś byłeś?

Po których i gdzie????? Są takie w stolicy może?
Bo z tego co pamiętam, a jeżdżę czasami obok to jest Przyczółkowa, na której da się wyciągnąć bezpiecznie >30. na Sobieskiego na niektórch odcinkach chwwilami do 30 właśnie, ale wiecej nie radzę, standardowa to do 25. No i Bitwy Warszawskiej gdzie do 20-25. Ale już na Prymasa 1000-
lecia rower siÄ™... nosi po schodach im.Doroty Safjan ;P
Są pasy na ulicach, ale osobiście nie mam zaufania do nich, bo często są tam tory tramwajowe (Nowowiejska) itd.

Data: 2013-09-18 16:06:33
Autor: mt
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu 2013-09-18 15:32, Raffaello pisze:
Piotr Kosewski wrote:

Po DDRach jeździ się ponad 30. Włączyli Ci ogrzewanie i się
zagotowałeś...? Na rowerze już dziś byłeś?

Po których i gdzie????? Są takie w stolicy może?

Jakby Ci to powiedzieć, Polska to trochę więcej niż Warszawa.

--
marcin

Data: 2013-09-18 20:17:46
Autor: Raffaello
http://30kmh.eu/statistics/

Piotr Kosewski wrote:

Po DDRach jeździ się ponad 30. Włączyli Ci ogrzewanie i się
zagotowałeś...? Na rowerze już dziś byłeś?

Po których i gdzie????? Są takie w stolicy może?

Jakby Ci to powiedzieć, Polska to trochę więcej niż Warszawa.

Masz racjÄ™! w moim miasteczku zrobili 3 extra ciÄ…gi pieszo-rowerowe:
1 - prowadzi przy rzadko uczęszczanej drodze powiatowej, gdzie spokojnie ludzie jeździli i NIC się nie działo, a szerokość była taka, że wszyscy się mieścili
2 - zrobili ją przy obrukowanej uliczeńce osiedlóweczce w kolorze szarym, bez żadnego wjazdu i zjazdu w newralgicznym punkcie skrzyżowania "T" z inną uliczką prowadzącą do centrum, gdzie CPiR by się może nawet i przydał. Ale na tej uliczeńce? Absolutnie!!!
3 - w miejscu gdzie mieszkam, na ulicy powiatowej, przebudowywanej, było miejsca w kupę, mogliw sadzić pasy rowerowe na asfalcie. Ale to by było za trudne, więc zrobili po jednej stronie CPiR a po drugiej chodnik. Oczywiście "zapomnieli" o przejazdach rowerowych, więc przy każdym skrzyzowaniu z obrukowaną uliczeńka osiedlóweczką od tej powiatówki - masz znaki "koniec DDR" i "początek CPiR".

4 - Byłbym zapomniał. Dwa kilometry dalej jest CPiR, ciągnący się przez jakieś 500 metrów, zniszczony, zasyfiony, pełny szkła, piesków, pieszych i mamuś z dzieckiem w wózeczku, po którym już nie jeżdżę, bo nie chcę zmieniać dętki.

Wszystkie te miejsca łączy jedna główna cecha: są wykonane z kostki brukowej dałna, często zniszczonej. Są pocięte, są tam piesi i ww przeszkody. To powoduje, że nie pociągniesz na ciągach normalnej prędkości marszowej, jaką masz na czystym asfalcie. A po co mam się trudzić i męczyć, kiedy tuż obok mam czysty nowiutki asfalcik???

Data: 2013-09-18 16:07:28
Autor: Piotr Kosewski
http://30kmh.eu/statistics/
On 2013-09-18 15:32, Raffaello wrote:
[...]

Ale już trochę dalej na tym DDR można pomykać, bo chodniki puste. A na zjeździe z kładki nad S8 to i z 50 da radę bez wysiłku, ale to chyba poza terenem zabudowanym jest :).

Do tego choćby Belwederska, DDRy na mostach, przy Wiśle i tak dalej. Poza tym sporo jest odcinków, gdzie da się łatwo i bezpiecznie przekroczyć wymarzony limit wątkotwórcy.

Ogólnie pomysł jest tak głupi, że trudność sprawia mi sklejenie względnie poważnego i inteligentnego komentarza. Powiem zatem tak: jak dla mnie mogą to wprowadzić i potem postawić w Warszawie milion znaków D-43. Mam tylko nadzieję, że nie obudują połowy ulic ekranami dźwiękochłonnymi.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-18 21:23:32
Autor: Raffaello
http://30kmh.eu/statistics/
Piotr Kosewski wrote:

On 2013-09-18 15:32, Raffaello wrote:
[...]

A w którą stronę chcesz pomykać?
1. w stronÄ™ Banacha:
- piesi
- pieski
- slalom gigant lewo prawo
- końcówka przy Banacha z kioskiem...:>
- falowanie góra-dół dół-góra
- krawężniki na przejazdach wołające o potarganie tamtędy idioty co je budował

2. w stronÄ™ Kasprzaka:
- jw
- + kostka dauna
- + mega zniszczona kostka dauna
- + przystanki autobusowe i pasażerów
Przy okazji - jak chcesz pokonać legalnie skrzyżowanie bez noszenia roweru?

Do tego choćby Belwederska, DDRy na mostach, przy Wiśle i tak dalej.
Poza tym sporo jest odcinków, gdzie da się łatwo i bezpiecznie
przekroczyć wymarzony limit wątkotwórcy.

Wskaż mi normalny DDR, który:
- gładki asfalt
- niezniszczony asfalt przez ciężarówki
- brak pieszych, piesków, dzieci w wózkach i poza nimi
- brak pasażerów
- bez slalomu giganta lewo-prawo
- bez falowania dół-góra góra-dół
- odcinek o długości co najmniej 100 metrów, aby dało się rozpędzić.

Pamiętaj też, ze paradoksalnie, jezdnie dla samochodów są bezpieczniejsze, gdyż są częściej czyszczone i rzaaaadko kiedy coś na nich lezy co może być niebezpieczne dla kogokolwiek i dla samochodów.

[...]

A jak dla mnie z kolei - w tym mieście stolicy nie da się jechać szybciej niż 40-50 km/h i dalsze ograniczenie prędkości kompletnie nic nie da. Na pewno nie zmieni też zachowania rowerzystów, którzy do tej pory bali się jeździć po ulicach. Oni nadal będą jeździli chodniczkami.

Data: 2013-09-20 08:41:23
Autor: rmikke
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu ¶roda, 18 wrze¶nia 2013 15:32:59 UTC+2 u¿ytkownik Raffaello napisa³:
Piotr Kosewski wrote:

> Po DDRach je¼dzi siê ponad 30. W³±czyli Ci ogrzewanie i siê

> zagotowa³e¶...? Na rowerze ju¿ dzi¶ by³e¶?

Po których i gdzie????? S± takie w stolicy mo¿e?

Bo z tego co pamiêtam, a je¿d¿ê czasami obok to jest Przyczó³kowa, na której da siê wyci±gn±æ bezpiecznie >30. na Sobieskiego na niektórch odcinkach chwwilami do 30 w³a¶nie, ale wiecej nie radzê, standardowa to do 25. No i Bitwy Warszawskiej gdzie do 20-25. Ale ju¿ na Prymasa 1000-

lecia rower siê... nosi po schodach im.Doroty Safjan ;P

S± pasy na ulicach, ale osobi¶cie nie mam zaufania do nich, bo czêsto s± tam tory tramwajowe (Nowowiejska) itd.

Wzd³u¿ Kana³u Wystawowego da³o radê 40...

Data: 2013-09-20 17:55:42
Autor: Raffaello
http://30kmh.eu/statistics/
rmikke wrote:

> [...]

lecia rower siÄ™... nosi po schodach im.Doroty Safjan ;P
Są pasy na ulicach, ale osobiście nie mam zaufania do nich, bo często są

Wzdłuż Kanału Wystawowego dało radę 40...

Super, wspaniale, tylko gdzie to jest i dlaczego tak marnie transportowo?

Data: 2013-09-20 09:50:55
Autor: rmikke
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu pi±tek, 20 wrze¶nia 2013 17:55:42 UTC+2 u¿ytkownik Raffaello napisa³:
rmikke wrote:

Super, wspaniale, tylko gdzie to jest i dlaczego tak marnie transportowo?

Komu marnie, temu marnie, akurat z tego kawa³ka korzystam ¶rednio cze¶ciej, ni¿ raz dziennie ;)

Data: 2013-09-21 01:11:56
Autor: Piotr Kosewski
http://30kmh.eu/statistics/
On 2013-09-20 18:50, rmikke wrote:
Komu marnie, temu marnie, akurat z tego kawa³ka korzystam ¶rednio cze¶ciej,
ni¿ raz dziennie ;)

Nie wiem jak Wy tam wyci±gacie 40. Pieszych tyle, ¿e wiêcej siê krzyczy ni¿ peda³uje :D.
Przy czym przyznajê, ¿e korzystam raczej w weekendy. Mo¿e o 7 rano w czwartek jest lu¼niej.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-21 16:59:09
Autor: rmikke
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu sobota, 21 wrze¶nia 2013 01:11:56 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Kosewski napisa³:
On 2013-09-20 18:50, rmikke wrote:

> [...]

Przy czym przyznajê, ¿e korzystam raczej w weekendy. Mo¿e o 7 rano w czwartek jest lu¼niej.

Akurat w weekend ze Skaryszaka wraca³em. AirZound nieco pomaga...

Data: 2013-09-18 20:39:07
Autor: m4rkiz
http://30kmh.eu/statistics/
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:2b9b3a01-f56c-484f-8a52-f5b3b6f67165googlegroups.com...
ma³o
IMHO nie ma szans by pêk³ milion, co automatycznie wymusi³o by legislacje
europejsk±.

mam nadzieje ze to sie nie uda

improve safety - po 'globalnym' wprowadzeniu - bzdura

cut pollution - bzdura

People can move without fear - jakos sie nie boje

30 km/h shall become the standard speed limits for villages, towns and
cities with local authorities being able to decide on exemptions.

idiotyzm^2

teraz tez moga jezeli ma to sens, a jezeli nie ma sensu...

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-09-18 12:47:58
Autor: Lisciasty
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu ¶roda, 18 wrze¶nia 2013 21:39:07 UTC+2 u¿ytkownik m4rkiz napisa³:
cut pollution - bzdura

No to to ju¿ jaki¶ kompletny imbecyl wymy¶li³, samochody szarpane miêdzy jedynk± a dwójk± z pewno¶ci± bêd± bardziej zielone :>

L.

Data: 2013-09-20 08:45:39
Autor: rmikke
http://30kmh.eu/statistics/
W dniu ¶roda, 18 wrze¶nia 2013 21:47:58 UTC+2 u¿ytkownik Lisciasty napisa³:
> [...]

No to to ju¿ jaki¶ kompletny imbecyl wymy¶li³, samochody szarpane miêdzy jedynk± a dwójk± z pewno¶ci± bêd± bardziej zielone :>

Ja my¶lê, ¿e chodzi³o o zaprzêganie koni.

http://30kmh.eu/statistics/