huczenie kół

Data: 2009-09-15 00:50:35
Autor: Jan Kusmierski
huczenie kół
Dnia Tue, 8 Sep 2009 11:49:12 +0000 (UTC), Piotr W napisał(a):

Witam

Problem: przy jeździe huczą mi koła. Nie potrafię w sumie zidentyfikować z kabiny czy przód czy tył. Przy do ok 30 km na godzinę specjalnie nic nie słychać, w okolicach "miastowych" (50-60 km/h) dosyć wysoki ciągły dźwięk, w okolicach 100 km/h właściwie huk zanika - jest OK (albo mi się wydaje że jest OK). Z silnikiem raczej nie ma to nic wspólnego (przy jeździe na sprzęgle też słychać).Podejrzewam nieco stare opony na tylniej osi. Czy to może być to, czy raczej łożysko się sypie? A może jeszcze coś innego?

Pacjent: Seat Cordoba 1.6 rocznik 1999

Pozdrawiam

Piotr

Witam
Tak jak wszyscy mówią wyząbkowane opony lub padają łożyska.
Hałas jest naprawdę podobny
Oponki można szybko sprawdzić. Przejedź całą dłonią po powierzchni opony w
przód i w tył. Wyząbkowana opona nie będzie równa, będzie miała takie jakby
schodki, ząbki. Przesuwając ręką w jedną stronę będzie w miarę gładko, w
drugą stronę szorstko.
Możesz też podjechać do jakiejś pobliskiej wulkanizacji. Wprawiony gumiarz
od razu Ci powie bez zdejmowania koła z samochodu i za darmo czy to mogą
być opony.
Znam wiele osób, które wymieniły łożyska i niestety to nic nie pomogło.
Lepiej najpierw  poprawnie zdiagnozować źródło hałasu, niż od razu wydawać
pieniądze.

Pozdrawiam

huczenie kół