i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Data: 2013-12-10 00:21:47
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

anacron

Data: 2013-12-10 00:08:46
Autor: X-Man
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:l85ja6$7op$1news.task.gda.pl...
[...]

wymieniasz turbo i jedziesz dalej co to wina diesla ze turbo nie dało rady? bywa i tak

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-10 08:35:15
Autor: Maciek
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Dnia Tue, 10 Dec 2013 00:21:47 +0100, anacron napisał(a):

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędko¶ć) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)

Mogla nastapic korozja lopatek wskutek ciaglego omiatania ich wiazka fal
radarowych :>

A tak serio, to przykrosc. Czy turbawka byla chociaz tak mila i padla w
okresie gwarancji?

Ja dlatego wlasnie trzymam sie z dala od turbodiesli i wynalazkow w rodzaju
uturbionych mikrosilniczkow Dacii/Renault.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-12-10 09:01:22
Autor: Chris
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Maciek nabazgrał(a):

[...]

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-12-10 09:26:20
Autor: Maciek
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Dnia Tue, 10 Dec 2013 09:01:22 +0100, Chris napisał(a):

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)

Amerykanskie V6 tez daje rade, a V8 bedzie nastepne :)

Data: 2013-12-10 12:22:09
Autor: WOJO
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Ja dlatego wlasnie trzymam sie z dala od turbodiesli i wynalazkow w
rodzaju uturbionych mikrosilniczkow Dacii/Renault.

To zostaje ci tylko amerykańskie V8 :)
Eee, 3.0 boxer 245KM też daje radę :)
WOJO

Data: 2013-12-10 08:50:15
Autor: sqlwiel
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:
[...]
Pozdrawiam

Ja się nie znam na turbinowcach, ale zapytam: czy awaria turbiny definitywnie uniemożliwia pracę silnika, czy tylko kastruje go z mocy? Bo na oko, to powinien dalej jakoś-tam działać...

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-10 10:44:17
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 08:50, sqlwiel pisze:
[...]

Ja siÄ™ nie znam na turbinowcach, ale zapytam: czy awaria turbiny
definitywnie uniemoĹĽliwia pracÄ™ silnika, czy tylko kastruje go z mocy?

W tym wypadku zdechło całkiem.

--
anacron

Data: 2013-12-10 12:50:40
Autor: orcos
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 08:50, sqlwiel pisze:
[...]

Jeśli tylko olej silnikowy nie będzie się lał z rozwalonego łożyska, a kawałki połamanej sprężarki nie wpadną do cylindrów, to będzie działać.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-12-10 09:01:47
Autor: Chris
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
anacron nabazgrał(a):

[...]

Masz gwarancjÄ™ to co siÄ™ martwisz :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-10 10:45:20
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 09:01, Chris pisze:
anacron nabazgrał(a):

[...]

Nie martwiÄ™ siÄ™.

--
anacron

Data: 2013-12-10 11:16:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Hello anacron,

Tuesday, December 10, 2013, 10:45:20 AM, you wrote:

[...]
Masz gwarancję to co się martwisz :)
Nie martwię się.

Ja bym się martwił, bo jak kto¶ zwi±zany z producentem samochodu dowie
się, że wyci±gasz samochody z rowów i zasp (7 podczas jednej trasy),
to mog± uznać, że wykorzystujesz samochód niezgodnie z przeznaczeniem.
I po gwarancji.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-10 12:15:44
Autor: J.F
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
UĹĽytkownik "anacron"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

W lipcu sie pytales o typ turbiny do niego ... juz wtedy byly klopoty ?

J.

Data: 2013-12-10 12:38:29
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 12:15, J.F pisze:
[...]

Co jakiś czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem. Mam nadzieję, że teraz padło to co szwankowało od
początku i po naprawie już będzie wszystko ok.

--
anacron

Data: 2013-12-11 08:14:32
Autor: robot
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:

Co jakiś czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.

Częsty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

--
pozdro

Data: 2013-12-11 08:19:51
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 11.12.2013 08:14, robot pisze:
W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:

Co jakiś czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.

Częsty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

Taaaa, dokładnie tak jak mówisz.

--
anacron

Data: 2013-12-11 09:07:41
Autor: Chris
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
robot nabazgrał(a):

W dniu 2013-12-10 12:38, anacron pisze:
Co jakiś czas, auto nie reagowało poprawnie na pedał gazu (od razu), też
tu o tym pisałem.
Częsty przypadek w samochodach o mocy poniżej 300KM ;)

A w takich co mają 270KM też tak powinno być bo nie zauważyłem :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-11 11:03:30
Autor: robot
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-11 09:07, Chris pisze:

[...]

Jak dobry kierowca, to powinno być ok :)

--
pozdro

Data: 2013-12-10 12:20:53
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
[...]

A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby nie zgasł.

Data: 2013-12-10 12:00:42
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A sk±d wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie trafia jak widzę s±siada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał jakie¶ kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby nie zgasł.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno się dbac (rozgrzać, ochłodzić) ale wiadomo tez ze jak się ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2013-12-10 13:59:03
Autor: X-Man
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl...
[...]

Ja miałem Octavię 1.9TDI 90KM przebieg 170000 mil turbo już lekko gwizdało ale jeszcze je sprzedałem na ebayu po tym jak wsadziłem hybrydę i zrobiłem program na 165KM (autem jeĽdzi teraz mój ojciec a przebieg jest co¶ koło 200000mil)

Z obecnej Octavii turbo wyci±gn±łem przy 120 000mil też zast±pione hybryd± i działało do końca bez problemów.

Aha i co prawda od nowo¶ci tymi autami nei jeĽdziłem ale jako¶ szczególnie się nad turbinami nie rozczulałem odpalam i jadę, wiadomo ze na zimnym silniku od razu nie daje się gazu w podłogę ale jakie¶ cyrki z rozgrzewaniem czy chłodzeniem auta na postoju to lekka przesada chyba że kto¶ traktuje auto jak Dzidek to wtedy chwila na chłodzenei jest wskazana, już prędzej kapelusznicza jazda daje się we znaki zmiennej geometrii niż brak "¶wiadomosci" że auto ma turbo o które trzeba dbać.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-10 14:37:35
Autor: nom
i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl...
[...]

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Data: 2013-12-10 14:57:34
Autor: Maciek
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Dnia Tue, 10 Dec 2013 14:37:35 +0100, nom napisał(a):

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

Data: 2013-12-10 14:57:25
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Ale tu była dyskusja o turbo...

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

hihihi
w i30 jest a nie jedzie...
To ja wole bez silnika. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2013-12-10 15:28:06
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
[...]

Praw fizyki nie da się oszukać...

Data: 2013-12-10 15:31:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Hello Trybun,

Tuesday, December 10, 2013, 3:28:06 PM, you wrote:

[...]

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-10 15:00:51
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail roman@pik-net.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

Data: 2013-12-10 15:14:54
Autor: AZ
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
SzczegĂłlnie, jak siÄ™ po 7 samochodĂłw z rowĂłw i zasp wyciÄ…ga...

A to psuje samochĂłd?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-10 16:00:58
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za gł±by!

Ale: stosuj±c analogię, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic nie stało...

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęli¶my na skraju przepa¶ci,

Data: 2013-12-10 16:14:49
Autor: AZ
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za głąby!

Ale: stosując analogię, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic nie stało...

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-10 18:36:34
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
[...]

Matko, nie chodzi o to czym jechał, tylko o to, ze stosuj±c analogie do zalinkowanego filmu, on był wyci±gaj±cym a nie wyci±ganym.
A pytanie było: czy wyci±ganie psuje samochód.
A nie bycie wyci±ganym.

Data: 2013-12-10 18:50:22
Autor: jerzu
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On Tue, 10 Dec 2013 16:14:49 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Ursus_C-360_in_Krak%C3%B3w.jpg

:)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-17 19:31:40
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Praw fizyki nie da się oszukać...
Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

Co¶ na kształt zachowań mojego brata - on nie tylko pomaga swoim Passatem w wycince drzew, ale także potrafi je nim  póĽniej na linie holować.

Data: 2013-12-10 18:08:28
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 15:28, Trybun pisze:
[...]

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo się "w ruinę
obróci się w mgnieniu oka" s± na tej samej półce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.

Data: 2013-12-17 19:32:38
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Bez komentarza - w miarę mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeń życiowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

Data: 2013-12-17 19:48:10
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-17 19:32, Trybun pisze:
[...]

LOL - może uzgodnij sam ze sob±, co to znaczy brak komentarza.

- w miarę mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeń
życiowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

Moje horyzonty s± szerokie, do¶wiadczenie duże, a dyskutować nie
musimy. Reszta jak wyżej/wcze¶niej.

Data: 2013-12-10 18:40:21
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
[...]

Nie i nie.  W zasadzie to żadnego na zimno katować nie wolno, a po
normalnej jeĽdzie można spokojnie wył±czyć silnik bez czekania na
schłodzenie. Nawet jak się samochód skatuje na autostradzie z nog±
w podłodze to i tak póĽniej trzeba jako¶ z niej spokojnie zjechać,
a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnę już o tym, że nie wolno
na postoju mieć uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
jak kto¶ tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdę
to generalnie nie chodzi o schładzanie turbiny sensu stricte,
a nagłe zniknięcie ci¶nienia oleju przy rozpędzonej sprężarce,
a trochę to ona zwalnia - można tak załatwić turbinę np.
przez katowanie na autostradzie, błyskawiczny zjazd na parking
i wył±czenie silnika. Tak, taki schemat jest możliwy :P

Data: 2013-12-10 18:51:40
Autor: jerzu
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On Tue, 10 Dec 2013 12:00:42 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Jezdziłem corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdziłem yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Ranówka, turboklekot, CR, jako¶ specjalnie nie traktuję,
turbosprężarka fabryczna, 400 tys. km zrobione :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-10 12:43:49
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:
A skÄ…d wiadomo ĹĽe chodzi o turbinÄ™?

Opiszę. 120km/h, A1, stała prędkość od co najmniej 30-40 min. Nagle
trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już się nie
dał uruchomić. Wcześniejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak
o 500 obr (z miesiÄ…c temu), od samego poczÄ…tku auto czasami/sporadycznie
nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po
chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinę i dostawałeś
"strzał w nerki" :P

Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą
dziś będę miał opinię ASO.

--
anacron

Data: 2013-12-10 15:27:53
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 12:43, anacron pisze:
[...]

MoĹĽe to być wszystko, Ĺ‚Ä…cznie z rozrzÄ…dem - pasek przesuniÄ™ty o zÄ…bek (bÄ™dzie krÄ™ciĹ‚, ale nie zapali),  ale raczej na awariÄ™ turbiny nie wyglÄ…da, choć ten haĹ‚as na coĹ› podobnego by wskazywaĹ‚, coĹ› siÄ™ poluzowaĹ‚o albo wrÄ™cz urwaĹ‚o... Jestem ciekawy tej opinii ASO. TeĹĽ mam taki silnik, tylko ĹĽe o trochÄ™ wiÄ™kszej pojemnoĹ›ci.

Data: 2013-12-16 23:55:48
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 00:21, anacron pisze:
[...]

Myślałem, że to turbina, ale okazało się że wtryskiwacz leje jeden.
Nadal jednak nie wiem skąd to trtrtrtrtrtrtrtrtrt (ale turbina ponoć
jest ok)

--
anacron

Data: 2013-12-17 10:56:08
Autor: Chris
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
anacron nabazgrał(a):

[...]

To diesel one tak majÄ… :) a tak na serio to nie wiem bo u mnie w bliĹĽniaku CEED jest cicho i poza radiem i szumem opon to jest cisza.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-17 19:33:26
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-17 10:56, Chris pisze:
anacron nabazgrał(a):

[...]

Na luzie też? Bo u mnie w trakcie jazdy na wyższych biegach, też nie słychać czy motor to benzyna czy ropniak, ale gdy się stanie w korku to zaraz dociera do uszu charakterystyczne rr,rr,rr

Data: 2013-12-18 10:14:35
Autor: Chris
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Coś tam słychać ale i tak radio to zagłusza, bardziej słychać w garażu jak jest zimny niż na drodze .

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-12-18 18:05:04
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 17.12.2013 10:56, Chris pisze:
[...]

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

--
anacron

Data: 2013-12-18 20:57:51
Autor: jerzu
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On Wed, 18 Dec 2013 18:05:04 +0100, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

Czyli nie wiedz± co, ale naprawiaj±. Może w końcu trafi± :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-18 23:06:37
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
wrote:

Ta włożyli wtryskiwacz, auto odpaliło, popracowało 30s i zrobiło
trtrtrtrtrtrtr i zdechło. :)

Czyli nie wiedz± co, ale naprawiaj±. Może w końcu trafi± :)

Nie nie, przed wymian± nie odpalał wcale. :) Jaki¶ progres jest, znaczy
nie, bo teraz znów nie odpala, a wtryskiwacz jak±¶ metod± przelewow±
sprawdzali i lał.

--
anacron

Data: 2013-12-17 18:35:42
Autor: Cavallino
i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l8o0dh$f67$1@news.task.gda.pl...
[...]

Od razu można było założyć z opisu, ze turbina nie miała z tym nic wspólnego.
Co najwyżej mogła się uszkodzić w skutek.

i30 1,4 CRDI i jego turbina...