Data: 2013-12-10 12:20:53 | |
Autor: Trybun | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby nie zgasł. |
|
Data: 2013-12-10 12:00:42 | |
Autor: Budzik | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
I tak i nie.Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr iA sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³ jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby nie zgas³. wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale wiadomo tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli. Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów. Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon |
|
Data: 2013-12-10 13:59:03 | |
Autor: X-Man | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku Ja mia³em Octaviê 1.9TDI 90KM przebieg 170000 mil turbo ju¿ lekko gwizda³o ale jeszcze je sprzeda³em na ebayu po tym jak wsadzi³em hybrydê i zrobi³em program na 165KM (autem je¼dzi teraz mój ojciec a przebieg jest co¶ ko³o 200000mil) Z obecnej Octavii turbo wyci±gn±³em przy 120 000mil te¿ zast±pione hybryd± i dzia³a³o do koñca bez problemów. Aha i co prawda od nowo¶ci tymi autami nei je¼dzi³em ale jako¶ szczególnie siê nad turbinami nie rozczula³em odpalam i jadê, wiadomo ze na zimnym silniku od razu nie daje siê gazu w pod³ogê ale jakie¶ cyrki z rozgrzewaniem czy ch³odzeniem auta na postoju to lekka przesada chyba ¿e kto¶ traktuje auto jak Dzidek to wtedy chwila na ch³odzenei jest wskazana, ju¿ prêdzej kapelusznicza jazda daje siê we znaki zmiennej geometrii ni¿ brak "¶wiadomosci" ¿e auto ma turbo o które trzeba dbaæ. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-12-10 14:37:35 | |
Autor: nom | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl... I tak i nie. Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-) |
|
Data: 2013-12-10 14:57:34 | |
Autor: Maciek | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Dnia Tue, 10 Dec 2013 14:37:35 +0100, nom napisa³(a):
Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-) Silnika zasadniczo tez nie ma :) -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-12-10 14:57:25 | |
Autor: Budzik | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Osobnik posiadaj±cy mail docktor@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
Ale tu by³a dyskusja o turbo...Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-) Silnika zasadniczo tez nie ma :)hihihi w i30 jest a nie jedzie... To ja wole bez silnika. :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski |
|
Data: 2013-12-10 15:28:06 | |
Autor: Trybun | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Praw fizyki nie da siê oszukaæ... |
|
Data: 2013-12-10 15:31:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Hello Trybun,
Tuesday, December 10, 2013, 3:28:06 PM, you wrote: Praw fizyki nie da siê oszukaæ...I tak i nie.Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr iA sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-10 15:00:51 | |
Autor: Budzik | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Osobnik posiadaj±cy mail roman@pik-net.pl.invalid napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga... A to psuje samochód? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon |
|
Data: 2013-12-10 15:14:54 | |
Autor: AZ | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Oczywiscie:Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyciąga... http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-12-10 16:00:58 | |
Autor: Budzik | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
Oczywiscie:Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga... :) ROTFL - co za g³±by! Ale: stosuj±c analogiê, anacron jecha³ pickupem, a temu chyba sie nic nie sta³o... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Stanêli¶my na skraju przepa¶ci, ale teraz zrobili¶my krok naprzód!" |
|
Data: 2013-12-10 16:14:49 | |
Autor: AZ | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim.Oczywiscie: -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-12-10 18:36:34 | |
Autor: Budzik | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
Matko, nie chodzi o to czym jecha³, tylko o to, ze stosuj±c analogie do zalinkowanego filmu, on by³ wyci±gaj±cym a nie wyci±ganym.:)Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za A pytanie by³o: czy wyci±ganie psuje samochód. A nie bycie wyci±ganym. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Stanêli¶my na skraju przepa¶ci, ale teraz zrobili¶my krok naprzód!" |
|
Data: 2013-12-10 18:50:22 | |
Autor: jerzu | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
On Tue, 10 Dec 2013 16:14:49 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Ursus_C-360_in_Krak%C3%B3w.jpg :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-12-17 19:31:40 | |
Autor: Trybun | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 15:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Co¶ na kszta³t zachowañ mojego brata - on nie tylko pomaga swoim Passatem w wycince drzew, ale tak¿e potrafi je nim pó¼niej na linie holowaæ. |
|
Data: 2013-12-10 18:08:28 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 15:28, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze: Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo siê "w ruinê obróci siê w mgnieniu oka" s± na tej samej pó³ce, co anacronowe opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp wszelakich. |
|
Data: 2013-12-17 19:32:38 | |
Autor: Trybun | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:
Bez komentarza - w miarê mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeñ ¿yciowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy. |
|
Data: 2013-12-17 19:48:10 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-17 19:32, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze: LOL - mo¿e uzgodnij sam ze sob±, co to znaczy brak komentarza. - w miarê mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeñ Moje horyzonty s± szerokie, do¶wiadczenie du¿e, a dyskutowaæ nie musimy. Reszta jak wy¿ej/wcze¶niej. |
|
Data: 2013-12-10 18:40:21 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: Nie i nie. W zasadzie to ¿adnego na zimno katowaæ nie wolno, a po normalnej je¼dzie mo¿na spokojnie wy³±czyæ silnik bez czekania na sch³odzenie. Nawet jak siê samochód skatuje na autostradzie z nog± w pod³odze to i tak pó¼niej trzeba jako¶ z niej spokojnie zjechaæ, a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnê ju¿ o tym, ¿e nie wolno na postoju mieæ uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund, jak kto¶ tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdê to generalnie nie chodzi o sch³adzanie turbiny sensu stricte, a nag³e znikniêcie ci¶nienia oleju przy rozpêdzonej sprê¿arce, a trochê to ona zwalnia - mo¿na tak za³atwiæ turbinê np. przez katowanie na autostradzie, b³yskawiczny zjazd na parking i wy³±czenie silnika. Tak, taki schemat jest mo¿liwy :P |
|
Data: 2013-12-10 18:51:40 | |
Autor: jerzu | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
On Tue, 10 Dec 2013 12:00:42 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów. Ranówka, turboklekot, CR, jako¶ specjalnie nie traktujê, turbosprê¿arka fabryczna, 400 tys. km zrobione :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-12-10 12:43:49 | |
Autor: anacron | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:
A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Opiszę. 120km/h, A1, stała prędkość od co najmniej 30-40 min. Nagle trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już się nie dał uruchomić. Wcześniejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak o 500 obr (z miesiąc temu), od samego początku auto czasami/sporadycznie nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinę i dostawałeś "strzał w nerki" :P Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą dziś będę miał opinię ASO. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-12-10 15:27:53 | |
Autor: Trybun | |
i30 1,4 CRDI i jego turbina... | |
W dniu 2013-12-10 12:43, anacron pisze:
W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze: Może to być wszystko, łącznie z rozrządem - pasek przesunięty o ząbek (będzie kręcił, ale nie zapali), ale raczej na awarię turbiny nie wygląda, choć ten hałas na coś podobnego by wskazywał, coś się poluzowało albo wręcz urwało... Jestem ciekawy tej opinii ASO. Też mam taki silnik, tylko że o trochę większej pojemności. |
|