Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   i30 1,4 CRDI i jego turbina...

i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Data: 2013-12-10 12:20:53
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 00:21, anacron pisze:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobił trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakończył współpracę. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekraczało
120km/h (stała prędkość) bo gadałem przez telefon. No cóż, a niby
diesel, a niby taki dobry miał być. :)
Pozdrawiam


A skąd wiadomo że chodzi o turbinę? Druga sprawa jest taka że silnik z turbiną wymaga specjalnego traktowania. Gdy będzie traktowany jak zwykły motor to w ruinę obróci się w mgnieniu oka. Normalnie szlag nagły mnie trafia jak widzę sąsiada który włazi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który miał jakieś kłopoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy żeby nie zgasł.

Data: 2013-12-10 12:00:42
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0 Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³ jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby nie zgas³.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale wiadomo tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2013-12-10 13:59:03
Autor: X-Man
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku
co nastêpuje:
Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam
A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y
motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie
trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³
jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby
nie zgas³.
I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale
wiadomo  tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym
nie mysli. Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero
problemów. Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Ja mia³em Octaviê 1.9TDI 90KM przebieg 170000 mil turbo ju¿ lekko gwizda³o ale jeszcze je sprzeda³em na ebayu po tym jak wsadzi³em hybrydê i zrobi³em program na 165KM (autem je¼dzi teraz mój ojciec a przebieg jest co¶ ko³o 200000mil)

Z obecnej Octavii turbo wyci±gn±³em przy 120 000mil te¿ zast±pione hybryd± i dzia³a³o do koñca bez problemów.

Aha i co prawda od nowo¶ci tymi autami nei je¼dzi³em ale jako¶ szczególnie siê nad turbinami nie rozczula³em odpalam i jadê, wiadomo ze na zimnym silniku od razu nie daje siê gazu w pod³ogê ale jakie¶ cyrki z rozgrzewaniem czy ch³odzeniem auta na postoju to lekka przesada chyba ¿e kto¶ traktuje auto jak Dzidek to wtedy chwila na ch³odzenei jest wskazana, ju¿ prêdzej kapelusznicza jazda daje siê we znaki zmiennej geometrii ni¿ brak "¶wiadomosci" ¿e auto ma turbo o które trzeba dbaæ.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-10 14:37:35
Autor: nom
i30 1,4 CRDI i jego turbina...

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:10122013.74A94FA8budzik61.poznan.pl...
I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale wiadomo
tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.


Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Data: 2013-12-10 14:57:34
Autor: Maciek
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Dnia Tue, 10 Dec 2013 14:37:35 +0100, nom napisa³(a):

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-12-10 14:57:25
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail docktor@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Fabia 1.4 z LPG (60KM) 197 tys. km, no ale tu nie ma turbo. ;-)

Ale tu by³a dyskusja o turbo...

Silnika zasadniczo tez nie ma :)

hihihi
w i30 jest a nie jedzie...
To ja wole bez silnika. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece
same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski

Data: 2013-12-10 15:28:06
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y
motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie
trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³
jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby
nie zgas³.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale wiadomo
tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.



Praw fizyki nie da siê oszukaæ...

Data: 2013-12-10 15:31:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Hello Trybun,

Tuesday, December 10, 2013, 3:28:06 PM, you wrote:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam
A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y
motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie
trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³
jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby
nie zgas³.
I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale wiadomo
tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.
Praw fizyki nie da siê oszukaæ...

Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-12-10 15:00:51
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail roman@pik-net.pl.invalid napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2013-12-10 15:14:54
Autor: AZ
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Szczególnie, jak się po 7 samochodów z rowów i zasp wyciąga...

A to psuje samochód?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-10 16:00:58
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...

A to psuje samochód?

Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za g³±by!

Ale: stosuj±c analogiê, anacron jecha³ pickupem, a temu chyba sie nic nie sta³o...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Stanêli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

Data: 2013-12-10 16:14:49
Autor: AZ
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On 2013-12-10, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Oczywiscie:

http://www.youtube.com/watch?v=WjDmYjFVn3I

:)
ROTFL - co za głąby!

Ale: stosując analogię, anacron jechał pickupem, a temu chyba sie nic nie stało...

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-10 18:36:34
Autor: Budzik
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
Osobnik posiadaj±cy mail artur.zabronski@gmail.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

:)
ROTFL - co za g³±by!

Ale: stosuj±c analogiê, anacron jecha³ pickupem, a temu chyba sie nic
nie sta³o...

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za
drugim.

Matko, nie chodzi o to czym jecha³, tylko o to, ze stosuj±c analogie do zalinkowanego filmu, on by³ wyci±gaj±cym a nie wyci±ganym.
A pytanie by³o: czy wyci±ganie psuje samochód.
A nie bycie wyci±ganym.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Stanêli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

Data: 2013-12-10 18:50:22
Autor: jerzu
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On Tue, 10 Dec 2013 16:14:49 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Do tej pory nie wiadomo czym jechal, ze na letnich wyciagal jednego za drugim.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Ursus_C-360_in_Krak%C3%B3w.jpg

:)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-12-17 19:31:40
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 15:31, RoMan Mandziejewicz pisze:

Praw fizyki nie da siê oszukaæ...
Szczególnie, jak siê po 7 samochodów z rowów i zasp wyci±ga...


Co¶ na kszta³t zachowañ mojego brata - on nie tylko pomaga swoim Passatem w wycince drzew, ale tak¿e potrafi je nim  pó¼niej na linie holowaæ.

Data: 2013-12-10 18:08:28
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 15:28, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim
odcinku co nastêpuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y
motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie
trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³
jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby
nie zgas³.

I tak i nie.
wiadomo, ze o takie auto powinno siê dbac (rozgrzaæ, och³odziæ) ale
wiadomo
tez ze jak siê ma firmowe to nie ma na to czasu i nikt o tym nie mysli.
Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Praw fizyki nie da siê oszukaæ...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo siê "w ruinê
obróci siê w mgnieniu oka" s± na tej samej pó³ce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.

Data: 2013-12-17 19:32:38
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:

Praw fizyki nie da siê oszukaæ...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo siê "w ruinê
obróci siê w mgnieniu oka" s± na tej samej pó³ce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.


Bez komentarza - w miarê mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeñ ¿yciowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

Data: 2013-12-17 19:48:10
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-17 19:32, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-10 18:08, Artur Ma¶l±g pisze:

Praw fizyki nie da siê oszukaæ...

Bajki o specjalnym traktowaniu silnika z turbin±, bo siê "w ruinê
obróci siê w mgnieniu oka" s± na tej samej pó³ce, co anacronowe
opowie¶ci - w tym te o wyci±ganiu na letnich ludzi z rowów i zasp
wszelakich.


Bez komentarza

LOL - mo¿e uzgodnij sam ze sob±, co to znaczy brak komentarza.

- w miarê mijaj±cego czasu, i nabierania do¶wiadczeñ
¿yciowych rozszerzysz sobie horyzonty, wtedy podyskutujemy.

Moje horyzonty s± szerokie, do¶wiadczenie du¿e, a dyskutowaæ nie
musimy. Reszta jak wy¿ej/wcze¶niej.

Data: 2013-12-10 18:40:21
Autor: Artur Ma¶l±g
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 13:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail Ylih@yachu.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Przy 80530km przebiegu na A1 silnik zrobi³ trtrtrtrtrtrtrtrtrtr i
zakoñczy³ wspó³pracê. Auto od co najmniej 30-40 min nie przekracza³o
120km/h (sta³a prêdko¶æ) bo gada³em przez telefon. No có¿, a niby
diesel, a niby taki dobry mia³ byæ. :)
Pozdrawiam

A sk±d wiadomo ¿e chodzi o turbinê? Druga sprawa jest taka ¿e silnik z
turbin± wymaga specjalnego traktowania. Gdy bêdzie traktowany jak zwyk³y
motor to w ruinê obróci siê w mgnieniu oka. Normalnie szlag nag³y mnie
trafia jak widzê s±siada który w³azi do prawie nowej 307ki HDi 2.0
Peugeota i traktuje go jak poprzednie swoje auto - Golfa który mia³
jakie¶ k³opoty z zapalaniem - czyli start kluczykiem i gaz do dechy ¿eby
nie zgas³.

I tak i nie.

Nie i nie.  W zasadzie to ¿adnego na zimno katowaæ nie wolno, a po
normalnej je¼dzie mo¿na spokojnie wy³±czyæ silnik bez czekania na
sch³odzenie. Nawet jak siê samochód skatuje na autostradzie z nog±
w pod³odze to i tak pó¼niej trzeba jako¶ z niej spokojnie zjechaæ,
a turbina zwolni i ostygnie. Nie wspomnê ju¿ o tym, ¿e nie wolno
na postoju mieæ uruchomionego silnika (czyli max 60 sekund,
jak kto¶ tam literalnie po przepisach przeleci). Tak naprawdê
to generalnie nie chodzi o sch³adzanie turbiny sensu stricte,
a nag³e znikniêcie ci¶nienia oleju przy rozpêdzonej sprê¿arce,
a trochê to ona zwalnia - mo¿na tak za³atwiæ turbinê np.
przez katowanie na autostradzie, b³yskawiczny zjazd na parking
i wy³±czenie silnika. Tak, taki schemat jest mo¿liwy :P

Data: 2013-12-10 18:51:40
Autor: jerzu
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
On Tue, 10 Dec 2013 12:00:42 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Jezdzi³em corsa totalnie nie dbaj±c, prawie 200.000 i zero problemów.
Jezdzi³em yarisem od nowo¶ci - 150 tys bez zadnych problemów.

Ranówka, turboklekot, CR, jako¶ specjalnie nie traktujê,
turbosprê¿arka fabryczna, 400 tys. km zrobione :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-12-10 12:43:49
Autor: anacron
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:
A skąd wiadomo że chodzi o turbinę?

Opiszę. 120km/h, A1, stała prędkość od co najmniej 30-40 min. Nagle
trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już się nie
dał uruchomić. Wcześniejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak
o 500 obr (z miesiÄ…c temu), od samego poczÄ…tku auto czasami/sporadycznie
nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po
chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinę i dostawałeś
"strzał w nerki" :P

Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą
dziś będę miał opinię ASO.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-12-10 15:27:53
Autor: Trybun
i30 1,4 CRDI i jego turbina...
W dniu 2013-12-10 12:43, anacron pisze:
W dniu 10.12.2013 12:20, Trybun pisze:
A skąd wiadomo że chodzi o turbinę?
Opiszę. 120km/h, A1, stała prędkość od co najmniej 30-40 min. Nagle
trtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr i obroty prawie 3k. Silnik zgasł i już się nie
dał uruchomić. Wcześniejsze objawy, ze dwa razy obroty wzrosły same tak
o 500 obr (z miesiÄ…c temu), od samego poczÄ…tku auto czasami/sporadycznie
nie reagowało na pedał gazu, tak jakby nie dostawało doładowania. Po
chwili takiej "niereakcji" zaczynało być słychać turbinę i dostawałeś
"strzał w nerki" :P

Rozrząd nie, bo nadal normalnie kręci, tylko się nie uruchamia. Zresztą
dziś będę miał opinię ASO.


Może to być wszystko, Å‚Ä…cznie z rozrzÄ…dem - pasek przesuniÄ™ty o zÄ…bek (bÄ™dzie krÄ™ciÅ‚, ale nie zapali),  ale raczej na awariÄ™ turbiny nie wyglÄ…da, choć ten haÅ‚as na coÅ› podobnego by wskazywaÅ‚, coÅ› siÄ™ poluzowaÅ‚o albo wrÄ™cz urwaÅ‚o... Jestem ciekawy tej opinii ASO. Też mam taki silnik, tylko że o trochÄ™ wiÄ™kszej pojemnoÅ›ci.

i30 1,4 CRDI i jego turbina...

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona