i5700 czy nokia 5230

Data: 2010-05-10 12:21:43
Autor: ...::QRT::...
i5700 czy nokia 5230
Witam Mam nadziej iż czytelnicy tej że grupy pomogą mi wybrać odpowiednią dla
mnie opcje. Aby jednak tak sie stało przyblirze nieco mój stosunek do
telefonów oraz sposób ich używania. Po pierwsze telefony mnie nie kręcą. Nie brandzluje sie nimi poprostu
korzystam. Kiedyś uwazałem iż najawżniejszą funkcjonalnościa telefonu
(oprócz dzwonienia) dzwonienia jest zegarek. Potem jeszcze do tego doszedł
kalkulator no i modem. Jeszcze rok temu uzywałem me45 (moj laptop miał irde
- a transmisja tylko po grps nie przeszkadzała bo tam gdzie z niej
korzystałem i tak innej opcji nie było :) Ale niestety baterii sensownych do me45 kupić sie już nie dało a i
ładowarka mi sie popsuła wiec zakupiłem jakąś nokie z ekranem 240x320. No i
okazało sie ze internet w komórce to calkiem niezła rzecz i ze przy
aktualnym rozwoju tej technologi nadaje sie to już do sensownego uzytku -
wiec to jest głowna motywacja do zmiany aparatu - aby wygodniej net
obsługiwać i więcej na ekranie widzieć.   - Aparat w telefonie kompletnie mnie nie interesuje podobnie jak i
odtwarzacz muzyki (uzywam dedykowanych urządzeń).  - GPS - w sumie nie wiem - mam turystycznego garmina ale ostanio nie chce
mi sie go nosić wiec w sumie w chwilach dezorientacji mogłby sie przydać -
jkby o jego jakości jakby ktoś miał jakieś uwagi. Na nokie jest garmin
moblie XT a z turystycznych map garmina (siłą rzeczy) korzystam. Na
androida nie ma jeszcze ani obslugi map garmina (choć to pewnie bedzie) ani
też oziexplorera (na nokie jest?).    - Wifi raczej w telefonie nie potrzebne - zasadniczo korzystałem z opery
mini z wyłączonymi obrazkami wiec zuzycie danych przy czytaniu stron
minimalne - ale możliwość przegladania youtuba z telefonu też sie wydaje
kuszącą opcją
 No i nie wiem na co sie skusić:
- za i5700 przemawia android - miałbym przez 2 tygodnie zabawe aby to
wszystko do porządku doprowadzić :). Ponoć też dość szybki (nie cierpie
mulących telefonów) - nokia to w sumie wyswietlacz o wyzszej rozdzielczości i kompletny telefon
0 zabawy ale przynajmniej mam pewność np ze modem bedzie dział po bluetooth
bez zadny cyrków :) - ale ponoć muli. Wyswietlacze - nie mam pojecia jakie sa lepsze czy oporowe czy
pojemnościowe - bawiłem sie tylko samsungami omnia i corby i jakoś
specjelnie tym dotykiem zachwycony nie byłem ale obsługa netu przy pomocy
wyświetlacza dotykowego calkiem całkiem. Zakres cenowy taki mniej wiecej jak te dwa własnie telefony. Jakby ktoś chciał coś w temacie napisać to bym był wdzięczny za jakieś
sugestie.

pzdr krzysztof

Data: 2010-05-10 13:41:59
Autor: Rabbit McCroolick
i5700 czy nokia 5230

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1njbhc2n7u3tz$.eo3tw1mndpu.dlg40tude.net...

[...]

Co do Ozi Explorera to są na Symbana programy kopatybilne z Ozi i jego mapami jak również sam Ozi. Jestem zadowolonym użytkownikiem e51, na którym mam sporo zainstalowanego softu wykorzystującego zewnętrzny GPS, nie brakuje tu różnych programów znanych jak Ozi czy TrekBuddy (cholerna Java, ale działa), Garmin XT, TMJ Mobile, SportsTracker jak mniej znane i niezasługujące na lekceważenie jak Sygic Mobile czy I-GotU. Ale co najciekawsze to porzucam Symbiana, właśnie czekam na kuriera z I5700. Dlaczego? W Symbianie zawsze mnie irytowała kwestia popisywania aplikacji (także w przypadku zakupionych aplikacji, które starałem się ponownie zainstalować), owszem są różne sposoby łamania systemu, ale zawsze jakieś problemy miałem z instalowaniem nowych aplikacji. Intryguje mnie Android, ten w wersji 2.1 wygląda naprawdę świetnie, w I5700 masz zapewnioną aktualizację. Samsung ma o wiele większe doświadczenie w produkcji dotykowców niż Nokia i to mnie przekonało do zamówienia Galaxy Lite. Co do wrażeń z uzytkowania, to mogę się wypowedzieć najwcześniej za tydzień. Wtedy okaże się, czy porzucenie Symbiana to był dobry pomysł.

i5700 czy nokia 5230