i7 i HT

Data: 2011-12-23 10:34:12
Autor: R.e.m.e.K
i7 i HT
Wtam

Jak z praktycznego punktu widzenia wyglada roznica w wydajnosci jednego
rdzenia (watku) w przypadku wlaczenia lub wylaczenia HT w i7? Na logike
powinno byc odczuwalnie szybciej jesli jeden fizyczny rdzen obsluguje jeden
watek a nie dwa. Ale z drugiej strony ma to szanse sie sprawdzac, gdy
rdzenie sa obciazone w 100% caly czas, a to w komputerze roboczym (nie
serwerze) jest rzadkim stanem. Czyli zasadniczo pytanie sprowadza sie do tego czy warto w biurowo-domowych
zastosowaniach wlaczac HT jesli zalozymy, ze 100% obciazenie dotyczy tylko
2-3 rdzeni (z 4rech) w powiedzmy 40% czasu pracy komutera (mowie o moim
przypadku)?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-23 09:52:41
Autor: Szymon von Ulezalka
i7 i HT
[...]

wlaczenie HT nie obnizy wydajnosci w zastosowaniach biurowo-domowych-
a wiec ja bym to włączył.

szymon

Data: 2011-12-23 15:17:23
Autor: Zenek
i7 i HT
W dniu 2011-12-23 10:34, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Jak ogladasz gole dupy to wystarczy jeden rdzen, sprawa moze sie komplikowac przy cyckach !

:):):)

Data: 2011-12-23 19:46:15
Autor: qwerty
i7 i HT
Użytkownik "Zenek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jd22he$9u6$1@news.dialog.net.pl...
Jak ogladasz gole dupy to wystarczy jeden rdzen, sprawa moze sie komplikowac przy cyckach !

:):):)

i7 ma 4 rdzenie (8 wątków). Bez HT powinien bez problemu "obrobić". :)
Chyba przez przypadek napisałeś w ISO-8859-1

Data: 2011-12-24 10:19:38
Autor: Jacek Maciejewski
i7 i HT
Dnia Fri, 23 Dec 2011 19:46:15 +0100, qwerty napisał(a):

Chyba przez przypadek napisałeś w ISO-8859-1

IMO nie użył pliterek w tekscie to 40Tude domyślnie zaaplikował najprostsze
kodowanie z dozwolonych. Nie wiem czy to dopuszczalne na grupach (IMO
raczej tak). No i czyżby przełom?? Remcio porzucił OE? :)
--
Jacek

Data: 2011-12-24 11:37:43
Autor: sumar
i7 i HT
Jacek Maciejewski:

IMO nie użył pliterek w tekscie to 40Tude domyślnie zaaplikował najprostsze
kodowanie z dozwolonych. Nie wiem czy to dopuszczalne na grupach (IMO
raczej tak).

Mój czynik w pełni zgodny z RFC dałby US-ASCII, a nie ISO-8859-1, przy
braku polskich znaków.

Data: 2011-12-24 12:07:43
Autor: Jacek Maciejewski
i7 i HT
Dnia Sat, 24 Dec 2011 11:37:43 +0100, sumar napisał(a):

[...]

Ach, nieporozumienie. oczywiście, qwerty odpowiadał Zenkowi z tym ISO. A ja
poplątałem z Remkiem. Remka czytnik, 40Tude, prawidłowo wrzucił US-ASCII w
reakcji na brak pliterek a Zenka czytnik, Thunderbird, wrzucił ISO-8859-1.
Nie znam zasad jakimi się posługuje Thunderbird, więc się nie wypowiem. Ale
mi chodziło o Remka :)

--
Jacek

Data: 2011-12-24 15:33:55
Autor: sumar
i7 i HT
Jacek Maciejewski:

[...]

Zenek vel NoTak vel Jerzy Dąbczak i dziesiątki innych, tak się zna, że kto wie,
co tam nakombinował.

Data: 2011-12-24 22:47:56
Autor: R.e.m.e.K
i7 i HT
Dnia Sat, 24 Dec 2011 10:19:38 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

No i czyżby przełom?? Remcio porzucił OE? :)

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-25 00:23:21
Autor: sumar
i7 i HT
R.e.m.e.K:

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

Jacku - sam widzisz na podstawie powyższego jaki to cham i prostak.

Data: 2011-12-25 10:18:07
Autor: Przemysław Ryk
i7 i HT
Dnia Sun, 25 Dec 2011 00:23:21 +0100, sumar napisał(a):

R.e.m.e.K:

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

Jacku - sam widzisz na podstawie powyższego jaki to cham i prostak.

I pewnie przypomina trochę tego francuskiego bulldoga z
http://youtu.be/tbKejK2fDTo :)

[ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul.             ]
[                            (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

Data: 2011-12-27 09:00:47
Autor: R.e.m.e.K
i7 i HT
Dnia Sun, 25 Dec 2011 10:18:07 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

R.e.m.e.K:

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

Jacku - sam widzisz na podstawie powyĹźszego jaki to cham i prostak.

I pewnie przypomina trochę tego francuskiego bulldoga z
http://youtu.be/tbKejK2fDTo :)

I prosze, czyzbym Cie do tej pory zle ocenial?  :>

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-25 09:48:54
Autor: Jacek Maciejewski
i7 i HT
Dnia Sat, 24 Dec 2011 22:47:56 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

Jeśli R.e.m.e.K to nie Remek, to prędko zmień ksywę bo wybrałeś wyjątkowo
nieszczęśliwie :)
--
Jacek

Data: 2011-12-27 08:55:47
Autor: R.e.m.e.K
i7 i HT
Dnia Sun, 25 Dec 2011 09:48:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Masz cos do mnie?
Nim odpiszesz zastanow sie czy na pewno chcesz napisac do mnie.

Jeśli R.e.m.e.K to nie Remek, to prędko zmień ksywę bo wybrałeś wyjątkowo
nieszczęśliwie :)

Ano wlasnie, poczatkowo mialem RemeK i juz mnie z tamtym asem pomylono, wiec
sie dokropkowalem, jednak jak widac niektorym wzrok nie dopisuje.
Ale zeby musial przez jakiegos ignoranta zmieniac calkiem swoj podpis to
NIGDY! --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-27 11:19:39
Autor: Jacek Maciejewski
i7 i HT
Dnia Tue, 27 Dec 2011 08:55:47 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

Ano wlasnie, poczatkowo mialem RemeK i juz mnie z tamtym asem pomylono, wiec
sie dokropkowalem, jednak jak widac niektorym wzrok nie dopisuje.
Dopisuje, dopisuje. Kropki jeszcze widzę :) Ale sam przyznaj że można mieć
wątpliwości :)

Ale zeby musial przez jakiegos ignoranta zmieniac calkiem swoj podpis to
NIGDY!
Weź głęboki wdech i przemyśl sprawę na zimno. Ja się już nauczyłem ale
jeszcze sporo innych zostało :)

--
Jacek

Data: 2011-12-27 11:58:37
Autor: R.e.m.e.K
i7 i HT
Dnia Tue, 27 Dec 2011 11:19:39 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Wiesz, jesli komus zlosliwi rodzice dadza na imie Alfons to tylko
ograniczeni ludzie beda z automatu posadzac go o sutenerstwo. No offense,
nie pisze tego do Ciebie.

Ale zeby musial przez jakiegos ignoranta zmieniac calkiem swoj podpis to
NIGDY!
Weź głęboki wdech i przemyśl sprawę na zimno. Ja się już nauczyłem ale
jeszcze sporo innych zostało :)

IMHO wystarczy przeczytac post z uwaga, a nie zakladac po samym nicku, ze
pisze idiota. Roznice jednak widac - tak mi zdaje. A moze zyje w falszywym
przekonaniu? :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-27 15:19:26
Autor: Jacek Maciejewski
i7 i HT
Dnia Tue, 27 Dec 2011 11:58:37 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

A moze zyje w falszywym
przekonaniu? :-)

Odruch warunkowy to potęga. Ciężko zwalczyć... :)
--
Jacek

Data: 2011-12-23 20:27:53
Autor: Rafal Lukawski
i7 i HT
On 2011-12-23 10:34, R.e.m.e.K wrote:
Wtam

[...]

Z logicznego pkt. widzenia sa to dwa niezalezne potoki przetwarzania rozkazow, wiec jezeli aplikacja jest jednowatkowa nie ma to zadnego znaczenia.

Daje to drobny przyrost mocy przy aplikacjach wielowatkowych/procesowych, zakladam juz ze wszystkie nowe systemy operacyjne posiadaja schedulery, ktore rozrozniaja uwzgledniaja iz wzajemne przetwarzanie dwoch watkow przez ten sam rdzen powoduje wzajemne ich spowalnianie.

[...]

Dla zastosowan biurowo-domowych to wystarczy najtanszy procesor (jakies i3) lub Dual-Core. Zastanawianie sie na wlaczeniem HT w tych przypadkach nie ma znaczenia.

jezeli 100% obciazenia dotyczy 2-3 rdzeni na 4, to HT tu wiele nie zdziala (system operacyjny zadba o to by nie bylo spowolnien), przy obciazeniu wiekszym niz liczba fizycznych rdzeni HT ma sens (tzn moze dac wzrost wydajnosci).. Innymi slowy akademicki problem, bo nowe systemy rozrozniaja HT w rdzeniach. Nie ma sensu sie zastanawiac.

i7 i HT