iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile

Data: 2012-07-26 09:32:11
Autor: ygreko
iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile
Witajcie,

Ostatni raz na tej grupie byłem chyba z 10 lat temu... Ciesze sie, ze wciaz widze jeszcze znane nicki :).
Do rzeczy: mam 4S, ktorego uzywalem w Play Fresh Lubie to, bo tam najlepsza dla mnie oferta, ale najgorsze doswiadczenie z siecia, tj. zasieg, zrywanie rozmow i bateria, ktora od 100% do 0% potrafila zejsc w 6 godzin (wierze, ze to przez ciagle przelaczanie sie miedzy sieciami). Teraz przenioslem numer do taktaka, no i teraz, po 11,5 godzinie wciaz mam 21% baterii, a sposob uzytkowania dokladnie taki sam.
Ale widze wyraznie, ze albo T-Mobile albo 4S maja jakas specyficzna konfiguracje 3G/2G. Otoz telefon lezy na biurku, widzi BTSa, pokazuje full zasieg 3G, dzwoni, odbieram, gadam, probuje sprawdzic poczte to mowi, ze polaczenie z danymi nie bangla podczas tego polaczenia - kapuje, ze rozmawiam w 2G. I faktycznie, od razu po rozmowie widze jak wskaznik zasiegu z maxa spada na 4/5 kresek (700 metrow od stacji to czasem troche mu opada) i pokazuje sie 3G, ktorego przed sekunda nie bylo, no i natychmiast splywaja maile.
Czy mam rozumiec, ze na nasluchu tel widzi 3G, ale jak dzwoni to siec kaze mu odebrac to polaczenie w 2G, aby zwolnic 3G dla innych, ktorzy aktualnie chca ciagnac dane? Troche to bez sensu, ale dzieje sie tak zarowno pod Warszawa jak i w centrum Warszawy. Gdy w fonie byla karta Play, to jak bylo 3G to bylo 3G.

Data: 2012-07-26 22:35:24
Autor: Marek Dyjor
ygreko wrote:
[...]

imho jesteś w zasiegu dwóch stacji z kórych jedna nie obsługuje 3G...

mam wrażenie że u mnie na wsi jest podobnie.

telefon łapie zasięg tego BTSa z 3G ale podczas rozmowy okazuje się że sygnał z telefonu jest tam za słaby i przeżuca cię do drugiego BTSa ale już w 2G,  w poprzednim telefonie efektem dodatkowym było zerwanie połaczenia.

Data: 2012-07-26 13:53:27
Autor: ygreko
iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile
On Thursday, July 26, 2012 10:35:24 PM UTC+2, Marek Dyjor wrote:

imho jeste� w zasiegu dw�ch stacji z k�rych jedna nie obs�uguje 3G...

Hm, no nie wiem, bo faktycznie w okolicy sa dwie stacje, wg btsearch obie maja 3G - musialbym podjechac pod kazda z nich i na miejscu sprawdzic czym sieja, ale jestem raczej pewien, ze ta, co ja widze z okna ma 3G, a ta druga, jest zdecydowanie dalej i przez kilka scian, wiec mysle sobie, ze raczej powinienem miec kontakt wzrokowy caly czas ze stacja 3G. Dzieki za sugestie, sprawdze.

mam wra�enie �e u mnie na wsi jest podobnie.

Moze ta sama wies...

Data: 2012-07-27 09:49:29
Autor: Franc
iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile
Witam,

Sądzę że to wina operatora i jego infrastruktury.

Na moim blackberry mam tak, że telefon (mam BES) trzyma stale 3G.
Wystarczy wykonać rozmowę albo ją odebrać a natychmiast "spada" nawet do
poziomu samego GSM. Po skończeniu rozmowy telefon loguje się GSM -> edge ->
EDGE -> 3G.
Sieć to Plus.

--
Franc

Data: 2012-07-27 01:57:43
Autor: ygreko
On Friday, July 27, 2012 9:49:29 AM UTC+2, Franc wrote:

Sądzę że to wina operatora i jego infrastruktury.

Opinie sa takie, ze w Erze tak wlasnie jest, ze rozmowy sa spychane do GSM (ja korzystam z taktaka). Moje domniemanie jest takie, ze pasmo 3G zostawiaja dla tych, rozmawiaja przez HD Voice i dla tych, co ciagna dane, a glos jest przesylany przez GSM. To moze jest i nawet logiczne, zapewnia plynnosc zaawansowanych uslug. Jesli chodzi o Plusa to mowiac szczerze niezwykle rzadko mialem takie objawy o ktorych piszesz, byc moze zalezne jest to od konfiguracji sieci w danym miejscu, np. jest duzo ciagnacych dane to rozmowy spadaja do GSM, a jak nie ma ciagnacych dane to mozna i rozmawiac w 3G. Pewnie rozwiazaniem bylyby wideorozmowy, nawet nie patrzac na rozmowce, ale w ten sposob zapewniloby sie rozmowe w 3G :).

Data: 2012-07-28 09:20:54
Autor: Pszemol
"ygreko" <ygreko@gmail.com> wrote in message news:4647f6ee-3236-4444-afc3-7d033ea98180googlegroups.com...
[...]

Logiczne jest to, żebyś mógł korzystać z internetu w czasie rozmowy telefonicznej!

I ja nie mam takich problemów jak Ty - w czasie rozmowy bez żadnych problemów
mogę zrzucić rozmowę na głośnomówiący i przełączyć się na przeglądarkę netu,
sprawdzić coś co chcę ciągle rozmawiając z osobą po drugiej stronie. Często w ten
sposób właśnie planujemy z kolegą wyjazdy nurkowe, sprawdzamy w czasie rozmowy
adresy, godziny otwarcia baz nurkowych czy ceny jakiegoś sprzętu - brak problemów.
Już tak się przyzwyczaiłem do tego że internet zawsze działa, nawet w czasie rozmowy
że nie zdawałem sobie sprawy że ludzie mogą mieć z tym jeszcze problemy...

Używam iPhone 4 w sieci AT&T i mieszkam na zachodnich przedmieściach Chicago.

Data: 2012-07-28 14:17:35
Autor: ygreko
On Saturday, July 28, 2012 4:20:54 PM UTC+2, Pszemol wrote:

Używam iPhone 4 w sieci AT&T i mieszkam na zachodnich przedmieściach Chicago.

No tak, niestety, w Polsce was gonimy, nawet nie jestem pewien czy nam sie to kiedykolwiek uda :(((.

Data: 2012-07-29 09:32:07
Autor: Maciej Bebenek
> [...]

No tak, niestety, w Polsce was gonimy, nawet nie jestem pewien czy nam

Akurat w konkurencji działania i zasięgu sieci, to jednak oni gonią nas.
Nadal.

Data: 2012-07-29 02:28:25
Autor: ygreko
On Sunday, July 29, 2012 9:32:07 AM UTC+2, Maciej Bebenek wrote:

Akurat w konkurencji działania i zasięgu sieci, to jednak oni gonią nas.
Nadal.

Prosze, zrozum ironie ;))).
Zawsze jak tam jestem to dziwię się, jak oni moga rozmawiac przez siec takiej jakosci...? Szumy, trzaski, ledwo slychac, chociaz rozmawiam z kolega, ktory jest kilometr dalej w tej samej sieci i obaj mamy wysokiej klasy smartfony i pelen zasieg 3G... Chyba, ze dla klientow zewnetrznych udostepniaja tylko kawalek swoich mozliwosci.

Data: 2012-07-29 08:51:36
Autor: Pszemol
"ygreko" <ygreko@gmail.com> wrote in message news:d6532fae-59a6-4375-b851-8b8d199818a9googlegroups.com...
On Sunday, July 29, 2012 9:32:07 AM UTC+2, Maciej Bebenek wrote:

Akurat w konkurencji działania i zasięgu sieci, to jednak oni gonią nas.
Nadal.

Prosze, zrozum ironie ;))).

Ciężko zrozumieć tą ironię skoro u mnie działa wyśmienicie to samo
co u Ciebie nie działa i piszesz o tym niedziałaniu wątek...

[...]

Najwyraźniej, bo ja nie mam żadnych szumów ani trzasków.

Data: 2012-07-30 00:48:15
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "ygreko" <ygreko@gmail.com> napisał w wiadomości news:747d426c-a067-41a1-bac0-a7685a94ba95googlegroups.com...
[...]

Jakich was ?
emigrantow ?

Data: 2012-07-30 06:43:19
Autor: Pszemol
"cpt. Nemo" <cpt.nemo@aster.pl> wrote in message news:jv4eja$eu9$1node2.news.atman.pl...
[...]

Raczej poziom obsługi klienta jakie oferują zachodnie firmy
takie jak AT&T - w przeciwieństwie do T-Mobile w Polsce,
których klient uważa za "logiczne" że nie ma internetu
w czasie rozmowy telefonicznej.

Data: 2012-07-30 22:35:03
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jv5rv3$f4h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wiem co tam uwaza klient Tmobile i nie za wiele mnie to obchodzi, ale ja bym Polski na Ameryke za nic nie zamienil. Czesto sie dziwie jak ogladam jakies filmy jak to jest ze sa ludzie ktorzy tam dobrowolnie mieszkaja ?

Data: 2012-07-30 17:29:23
Autor: Pszemol
"cpt. Nemo" <cpt.nemo@aster.pl> wrote in message news:jv6r5i$qmi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gdybyś czytał wątek w którym zabierasz głos to byś wiedział co OP uważa.

ale ja bym Polski na Ameryke za nic nie zamienil. Czesto sie dziwie jak ogladam jakies filmy jak to jest ze sa ludzie ktorzy tam dobrowolnie mieszkaja ?

Generalnie tak podchodzą ludzie którzy świata poza swoją wsią
w której się urodzili i wychowali nie widzieli - kto nie wie jak to
jest to nie zatęskni za czymś czego nie zna.
Więc nie przejmuj się że czegoś nie rozumiesz, że coś Cię dziwi... :-)

Data: 2012-07-28 20:29:22
Autor: RoB
[...]

A co to za wies te twoje czikago, z ktorej strony Warszawy ???

Ty Przemol zawsze musisz podkreslic, w jakiej to wspanialej hameryce zyjesz.
Temat jest o T-mobile i problem krajowy, co nas interesuje twoja hameryka...
Nic twoj post nie wniosl do dyskusji, wiec zachowaj to dla siebie...
, pisz na temat

RoB

Data: 2012-07-29 08:49:32
Autor: Pszemol
"RoB" <robka72@gazeta.pl> wrote in message news:jv1b26$66a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Piszę na temat - mam starszą wersję telefonu GSM i działa jednocześnie
głos i internet. I nie jest to "logiczne" jak nie działa. Takie wnioski wyciągnij.
Podałem suche fakty co do tego gdzie mieszkam aby własnie nie było
wątpliwości że piszę o T-Mobile koło Warszawy - o wspaniałej hameryce
to wymyśliłeś sobie sam, ja niczego o Ameryce nie pisałem.

iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile