iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?

Data: 2012-10-13 00:33:30
Autor: Pszemol
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?
Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-iii-study/

Data: 2012-10-13 13:51:15
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Oct 2012 00:33:30 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-iii-study/

Ciekawe ... ale wiesz, moze uzytkownicy samsungow nie musza udowadniac
otoczeniu ze maja nowoczesny telefon, i nie robia na nim tego co mozna
zrobic znacznie wygodniej na notebooku/stacjonarnym komputerze :-)
A moze to tylko brak filtrow w przegladarce i jedna strona generuje setke
kolejnych, a samsungi wszystko przez google :-)

A propos ... ktos sie orientuje jak sie teraz organizuje technicznie
serwisy www dla telefonow ?

Tresc jest ta sama niezaleznie od przegladarki, ambitnie analizuje sie User Agent wychwytujac co to za telefon, czy serwer czyta profil opisany
przez x-wap-profile i dopasowuje strone ?

J.

Data: 2012-10-13 08:03:09
Autor: Pszemol
iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:23gp4jfdzhql$.htvu3ebrs18s.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem czemu sądzisz że miliony codziennych użytkowników
cokolwiek muszą udowadniać... Ja w ogóle nie byłem świadomy
że ktoś robi i publikuje takie statystyki. Po prostu ma się urządzenie
sprawne i nadające się do jakiegoś celu to się go używa. Tyle.

A moze to tylko brak filtrow w przegladarce i jedna strona generuje
setke kolejnych, a samsungi wszystko przez google :-)

Możnaby się przyglądnąć szczegółom statystyki ale na razie jest
to bardzo zastanawiające - podobnie było już z iPhone 4, było
to urządzenie po prostu częściej używane do internetu a inne
telefony były używane bardziej do "telefonowania".

[...]

Mi się wydaje że serwisy robi się w dwu wersjach: pełna, dla peceta
i mobilna, mocno okrojona. Ta okrojona werjsa ma mniej tekstu,
mniej wodotrysków, mniej różnych reklami i wstawek i po prostu
łatwiej się parsuje ona na mobilnych przeglądarkach.
Wykrywanie User Agent sprowadza się do tego, aby wiedzieć którą
wersję witryny zaprezentować, albo do tego aby podsunąć linka
do Marketu lub AppStore w zależności od urządzenia mobilnego,
jeśli witryna ma dodatkowo dedykowaną aplikacje (wiele forum ma).

Data: 2012-10-13 16:45:57
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Oct 2012 08:03:09 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A po co stali cala noc w kolejce ? :-)

że ktoś robi i publikuje takie statystyki. Po prostu ma się urządzenie
sprawne i nadające się do jakiegoś celu to się go używa. Tyle.

Z tym ze ja jakos nie moge sie przekonac ze telefonik z malutkim ekranikiem
sie nadaje do przegladania www :-)

[...]

No wlasnie - na razie to nie bardzo wiadomo z czego to wynika.
A byc moze jest to po prostu blad metody.
Celowo wytworzony blad ? :-)

[...]

Z tym ze tych User Agent jest pelno i bez zadnego porzadku, wiec jest to
zadanie dosc trudne, przynajmniej tak mi sie wydaje.

wersję witryny zaprezentować, albo do tego aby podsunąć linka
do Marketu lub AppStore w zależności od urządzenia mobilnego,
jeśli witryna ma dodatkowo dedykowaną aplikacje (wiele forum ma).

No wlasnie - wiec jeszcze trzeba rozpoznac jaki to rodzaj telefonu, zeby np
androida nie kierowac do Applestore. J.

Data: 2012-10-13 10:04:44
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1buh8claftsfu$.1o491gnetdme6$.dlg40tude.net...
[...]

Proste: bo chcieli kupić coś, co bez kolejki nie było dostępne.
Stanie w kolejce nie jest żadnym udowadnianiem komukolwiek
czegokolwiek... Stanie w kolejce jest rezultatem chęci posiadania.

[...]

Bo masz doświadczenia z telefonami które się do tego nie nadają...
Ja notorycznie używam swojego iPhone 4 do przeglądania www.

[...]

A może zamiast doszukiwać się błędów, uznajmy że użytkownicy
iPhone 5 częściej wchodzą na internet niż użytkownicy SGSIII...

Nie tworzę sam www. Może jest jakiś sposób na uporządkowanie tego.

[...]

To akurat łatwe... sam widzisz że Ci z androidem wolą chodzić po www
z komputera :-P

Data: 2012-10-14 12:13:29
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Oct 2012 10:04:44 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Az tak silna chec posiadania ? Jej z reguly towarzyszy chec chwalenia :-)

[...]

Masochista :-)

Musze kiedys pozyczyc iphona, zobaczyc co to za cudo.
A moze jest symulator na peceta ?
[...]

Nie bez zweryfikowania metody. Jak w kazdej statystyce.

Ale nawet jesli to prawda ... nadal ciekawe skad sie to bierze.

[...]

No wlasnie wydaje mi sie ze x-wap-profile, ale czy ktos/cos to naprawde
wykorzystuje ?
[...]

Aaa, czyli mowisz ze trzeba sie zdac na google reklamy, a google juz szybko
rozpozna po koncie gmail jakie telefony ma ogladajacy i podrzuci wlasciwe
tresci :-)

J.

Data: 2012-10-14 10:10:16
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1eypjjx4hkx5r.1sp11f3ec0tvn$.dlg40tude.net...
[...]

Robiłeś jakieś badania statystyczne? :-)
Silna chęć posiadania produktu na który się czekało wiele miesięcy
i gdy się nie wystoi to będzie się czekało następne parę miesięcy
wydaje się dla mnie wystarczającym powodem na stanie te parę godzin.

[...]

Większość stron www w USA wykrywa że łączysz się z urządzenia
mobilnego i podsuwa Ci swoją wersję mobilną - masz zwykle na
dole link do "full version". A jak nie ma specjalnej wersji to też
to ładnie działa. Cała cudowność sprowadza się do dobrze działającego
dwuklika na touchscreenie który to w odpowiednim miejscu centruje
i powiększa kolumnę tekstu na www do wygodnego czytania na iP4.

[...]

Dla mnie jest to oczywiste: z wygody użytkowania iPhone.
No ale moje zdanie jest tu subiektywnie skrzywione w stronę
iPhone bo go używam od ponad 2 lat i bardzo lubię jak działa :-)

Data: 2012-10-14 17:33:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Oct 2012 10:10:16 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale to sie pierwszy raz zdarzylo i bylo nie do przewidzenia ze nowych
ajfonow zabraknie ... na tydzien ?

[...]

Dziekuje, ja to znam z Polski - chce sie dowiedziec o ktorej pociag
odchodzi, a oni mi podsylaja specjalna wersje na urzadzenie mobilne - wyslij SMS za 2.44, to sie dowiesz :-P

Nie uwierze poki nie pomacam.

J.

Data: 2012-10-14 10:44:24
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:13khqw7sx8zr9.18igpn5etp52h.dlg40tude.net...
[...]

Nie na tydzień bo dalej ich nie ma... są tylko na stanie w sklepach
najdroższe wersje z dużą ilością pamięci.
Nie pierwszy raz się to zdarzyło że pierwsza partia rozchodzi się
bez śladu i Ci co nie stali muszą czekać. Więc stoją Ci co chcą.
Powtarzam: ja nie stałem więc nie pytaj się mnie dlaczego stoją -
mogę się podzielić z Tobą tylko tym co zgadnę. Zapytaj kogoś
kto stał, niech Ci powie czemu stał.

[...]

No przykro mi że Cię tak rodacy łupią...
A full-version czemu nie działa? Źle napisana czy co?
Mówisz o stronie PKP? Mogę Ci to sprawdzić jak działa...

Podaj link, podrzucę Ci screenshota :-)

Data: 2012-10-14 11:21:38
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:k5emkq$lrk$1dont-email.me...
[...]

Coś ściemniasz, przyjacielu... :-)
Odwiedziłem właśnie stronkę pkp.pl na swoim iPhone 4 (iOS 5.1.1).

Po pierwsze - działa bardzo dobrze pod iPhone choć bałem się przez
moment bo widziałem w linku rozkładu jazdy jakieś napisy "query.exe"
i już widziałem oczami wyobraźni jakiś ActiveX pod "MS Windows only"...
Ale nie - skrypt się na iPhone pokazał z wyborem przystanków
rozpoczęcia podróży i docelowym, po ustawieniu Kraków Główny do
Warszawa Lotnisko Chopina i daty podróży nacisnąłem na iPhone
"wyszukaj połączenie" i dostałem listę połączeń z godzinami.
Optaszkowanie wybranych połączeń kazałem pokazać mi szczegóły
wybranych połączeń - wszystko działa.

Jedyne co można im zarzucić to ramki na www w tych skryptach nie
są poustawiane dobrze i ten dwuklik touchscreena nie zoomuje dobrze.
Trzeba użyć "szczypania" aby wycentrować aby było dobrze...
To muszą admini w PKP dopracować, ale ogólnie witryna używalna
i wiem już czego użyję jak będę się poruszał wkrótce po Polsce :-)

Lepsze to niż jakieś cuda z przekierowaniami z niusów na "muzyka"
na stronie onet.pl - to jest przegięcie jakieś :-)

Po drugie - rozkład przez SMS.
Ta opcja to raczej nie dla posiadaczy iPhone, bo Ci sobie pochodzą
wygodnie po pełnej stronie www za friko. Ale tak czy inaczej nie "2,44zł
to się dowiesz" a tylko 1zł plus Vat: http://www.pkp.pl/cop/rozkladsms
No cóż - PKP nie ma w statucie być firmą charytatywną, nie?

Data: 2012-10-14 11:38:50
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:k5eoqj$5kp$1dont-email.me...
[...]

A na domiar złego, rozkład jazdy PKP dostępny jest w formie
darmowej aplikacji do iOS na iPhone do ściągnięcia z AppStore:
https://itunes.apple.com/pl/app/bilkom/id529806476?mt=8

Ten Twój PKP to chyba jednak zły przykład, J.F. ;-)

Data: 2012-10-14 20:54:23
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Oct 2012 11:38:50 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

jakby przegladarka na ajfonie dobrze dzialala, to by nie trzeba bylo
specjalnych aplikacji pisac, nieprawdaz ? :-P

J.

Data: 2012-10-14 14:47:54
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1bdkk7ubhb6ak$.1eqtnsvdavc8l$.dlg40tude.net...
[...]

Sugerujesz, że to co dzisiaj zrobiłem szukając pociągu z Krakowa
na lotnisko w Warszawie to był jakiś sen, czy co?
Dojście do PKP przez przeglądarkę działa bardzo dobrze, tak jak
na pececie.
Aplikacja, zgaduję, oferuje coś czego przeglądarka nie może oferować:
np. wygodne przechowywanie swoich przyszłych podróży, numerów
siedzeń/rezerwacji w wagonach sypialnych czy coś jeszcze...
Albo mogła powstać gdy strona www przez przeglądarkę miała jakąś
niedogodność odczuwalną w urządzeniach mobilnych której dziś
nie ma? Nie ma co gdybać tendencyjnie - po prostu działa i się ciesz.
Nie wymyślaj sobie na siłę problemów których nie ma.

Data: 2012-10-14 21:46:02
Autor: Maciej Bebenek
[...]

To nie dotyczy tylko ajfonów, ale smartfonów w ogóle. Programiści html
zabijają się własną bronią, komplikując życie sobie i innym.

Data: 2012-10-14 15:16:28
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:507b1679$1news.home.net.pl...
[...]

nie dawaj mu manipulować sobą: witryna PKP dobrze działa na iPhone!

Data: 2012-10-14 20:51:58
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Oct 2012 11:21:38 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Dobrze napisana. Nie po to żądamy oplaty, zeby klient mogl za darmo przez
full wersje sie dowiedziec :-)

Coś ściemniasz, przyjacielu... :-)
Odwiedziłem właśnie stronkę pkp.pl na swoim iPhone 4 (iOS 5.1.1).

Bo to teraz. A ja musialem pare lat temu skorzystac ..
http://pasjagsm.pl/news/rozklad-jazdy-pkp-wreszcie-za-darmo-w-polskich-komorkach-6135.html

[...]

admini w PKP ? Czy programisci w Cuppertino ?
i wiem już czego użyję jak będę się poruszał wkrótce po Polsce :-)

Ja bym tam radzil uzyc google. "Wypozyczalnia samochodow" :-)

Lepsze to niż jakieś cuda z przekierowaniami z niusów na "muzyka"
na stronie onet.pl - to jest przegięcie jakieś :-)

U mnie na nokii tez. No to teraz widzisz ze mozna sie bronic przed
przegladarkami mobilnymi :-)

[...]

No, prawde mowiac to moze to byl 1zl+vat. Niesmak taki sam.
Ale za dostep przez przegladarke tez chcieli.

P.S. gdyby jednak nie zadzialalo ... to www.bahn.de dziala.
Choc widze ze tez juz ma wersje mobilna ... u u mnie na nokii wcale tak
dobrze nie dziala - podpowiada stacje w trakcie pisania, ale wybrac tej
podpowiedzi nie moge. Angielska flaga jest, ale jakas szara ...

No cóż - PKP nie ma w statucie być firmą charytatywną, nie?

Ano nie, ale jak sie chce zarabiac na przewozach, to trzeba troche
zainwestowac w reklame, informacje, tory i sprzataczki ..

J.

Data: 2012-10-14 15:15:21
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:11c09ayz2vgj1$.o4f57s1aedwm$.dlg40tude.net...
[...]

Przestań już ściemniać dalej...
Opłata jest dla tych, którzy nie mogą z www skorzystać,
np. posiadaczy Samsunga 2222 czy Nokii 3316, czy jak ją zwą...

[...]

Podałeś niusa z 2009 roku w którym jest coś o serwisie
http://mobile.sitkol.pl/ który dziś już nie działa...

Nie dziwota że sobie nie radzisz z szukaniem biletów PKP na telefonie :-)))

[...]

Admini w PKP mają tak napisać stronę aby jak najlepiej było widać
co trzeba na RÓZNYCH przeglądarkach, na ekranach o RÓŻNYCH
rozmiarach i RÓŻNYCH rozdzielczościach... Nikt za nich tego nie zrobi.

i wiem już czego użyję jak będę się poruszał wkrótce po Polsce :-)

Ja bym tam radzil uzyc google. "Wypozyczalnia samochodow" :-)

E... co ty. Do Warszawy z Krakowa to tylko ekspresem PKP...
Ostatnio miałem przyjemność tłuc się wynajętym samochodem przy
okazji nurkowania w Egipcie - po drodze byłem świadkiem jak autobus
potrącił jednego nastolatka z grupy przebiegających po zmroku
drogę główną w jakiejś wsi - niemiłe przeżycie... Nie mówiąc już
o męczącej podróży przy braku jakichkolwiek autostrad...
Powrót z Warszawy ekspresem PKP znacznie milej wspominam.
Jak już będzie jakaś autostrada północ-południe to może wybiorę auto :-)

[...]

Bronić? A co im przeglądarki mobilne przeszkadzać mogą?
Przecież celem serwisu online jest maksymalizacja ilości wyświetleń...

[...]

Brzydale ;-)

[...]

Pewnie Cię to zaskoczy, ale na moim iPhone4 mogę wybrać
podpowiedzi bez żadnego problemu :-)

Jeden jaki zarzut jaki mam to po wpisaniu "warsz" pojawia się
WARSZAWA a potem Warszawa Wschodnia, Zachodnia, Centralna,
Ochota, Powisle, Srodmiescie ale lotniska niestety nie widzę...
A więc rozkład niepełny bo na stronie PKP masz też Ursus, Rembertów,
Włochy, Służewiec no i moja najczęściej uczęszczana stacja: lotnisko.
No i polskich znaków diakrytycznych na szkopskiej stronie nie ma...

Angielska flaga jest, ale jakas szara ...

Angielska flaga jest szara, i to znaczy niewybrany język...
Niemiecka flaga jest kolorowa bo wybrana domyślnie :-)

Tapnij na angielską to się zakoloruje i język zmieni na angielski.
Oj... oj... oj... ;-)

No cóż - PKP nie ma w statucie być firmą charytatywną, nie?

Ano nie, ale jak sie chce zarabiac na przewozach, to trzeba troche
zainwestowac w reklame, informacje, tory i sprzataczki ..

Wiedzą że im to ujdzie na sucho to łupią ta złotówkę od
posiadaczy biedafonów - oni przyzwyczajeni że ze wszystkich
stron ich łupią po złotówce, po dwie... :-)

Jak w zeszłym miesiącu leciałem do Hong Kongu to linia
lotnicza (Cathey Pacific) umożliwiła mi podanie numeru mojej
komórki i wysyłała mi SMSem informacje o uaktualnieniach
odlotów i przylotów...  Bez dodatkowej opłaty oczywiście...
Te $1800 wydane na bilet w obie strony miały to widać wliczone :-)))
To samo robi Lufthansa - LOTem dawno nie leciałem to nie wiem.
Może też chcą złotówkę od pasażerów jak PKP? Przykre to byłoby...

Data: 2012-10-15 11:33:35
Autor: J.F
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
[...]

News ma uzmyslowic ze strona PKP byla platna. Rzeklbym nawet ze niedawno ... aczkolwiek wydaje mi sie ze pozniej miale to doswiadczenie.
Moze faktycznie - nie kupiles sobie smartfona, to plac za WAP
http://www.pkp.pl/node/297
"WAP71757: jest szczególnie przydatny, gdy musisz sprawdzić skomplikowane połączenia nie musisz stać w kolejce do informacji kolejowej możesz zaplanować podróż będąc w dowolnym miejscu i o każdej porze wysyłasz SMS na numer 71757 (71PKP) o treści WAP w odpowiedzi otrzymasz SMSa z zakładką WAP.
Klikając na nią zostajesz przekierowany na Rozkład WAP. zakładka jest aktywna przez przez 10 minut od jej użycia zanim skorzystasz z usługi upewnij się, że twój telefon komórkowy ma funkcjonalność WAP i czy masz uruchomioną tą usługę. "

Nie dziwota że sobie nie radzisz z szukaniem biletów PKP na telefonie :-)))

Bilety to inna inszosc, jestes pewien ze potrafisz kupic przez iphona ?

A nie napisali tak ? Maja zmieniac prawidlowy kod, bo ajfon zle zooma robi ? :-)

i wiem już czego użyję jak będę się poruszał wkrótce po Polsce :-)
Ja bym tam radzil uzyc google. "Wypozyczalnia samochodow" :-)
E... co ty. Do Warszawy z Krakowa to tylko ekspresem PKP...

Z Warszawy do Krakowa byc moze, gdzie indziej nie jest juz tak fajnie :-)

Jak już będzie jakaś autostrada północ-południe to może wybiorę auto :-)

A nie wystarczy ekspresowka ?
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,12663573,Premier_obiecal_droge_S7_do_Warszawy__Tylko__ze_to.html
W nastepnej kadencji obieca pewnie do Krakowa :-)

Poza tym lada moment skoncza prze/budowe S8 i da sie szybko przez Katowice i Piotrkow.
I trzeba bedzie dobra nawigacje na telefon, z aktualnymi mapami, a nie jakies google czy apple :-)

[...]

A moze maksymalizacja zyskow przez sprzedaz dzwonkow i tapet :-)

P.S. gdyby jednak nie zadzialalo ... to www.bahn.de dziala.
No i polskich znaków diakrytycznych na szkopskiej stronie nie ma...

Oo, a mozesz je z iphona wprowadzic ?

[...]

Ale to powinno byc odwrotnie :-)

Oj... oj... oj... ;-)

Kliknalem, ale widac nieprecyzyjnie, bo dzis faktycznie dziala.

[...]

Ja mam inne przyzwyczajenia :-)

[...]

Nie wiem jak te obecne unijne przepisy - ale moze im sie to zwyczajnie oplacac, bo w przeciwnym razie oplaty jakies groza.

A moze bezczelne rozwiazanie na overbooking - wysle sie SMS ze odlot opozniony o 4  godziny i sam bez pretensji przyjdziesz na nastepny lot :-)

J.

Data: 2012-10-15 07:38:44
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:507bd870$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Uzmysłowił. Była, nie jest - nie ma o czym się żalić.

Nie dziwota że sobie nie radzisz z szukaniem biletów PKP na telefonie :-)))

Bilety to inna inszosc, jestes pewien ze potrafisz kupic przez iphona ?

Nie mówię o kupowaniu tylko o szukaniu.

[...]

Ależ iPhone dobrze zooma robi. Przecież nie analizuje on tekstu tylko
widzi wewnętrzną strukturę witryny i do niej zoomuje...

[...]

Google zwykle było bardzo aktualne.

[...]

Może.

P.S. gdyby jednak nie zadzialalo ... to www.bahn.de dziala.
No i polskich znaków diakrytycznych na szkopskiej stronie nie ma...

Oo, a mozesz je z iphona wprowadzic ?

No oczywiście. A Ty nie?
Mało tego - łapię się czasem że używam ich w SMSach do ludzi
co mają słabsze telefony (jak to mówiliście? biedafony?) i nie
widzą prawie całego SMSa bo po pierwszym znaku z ogonkiem
tekst im ucina... :-)

[...]

Czyżbyś był zwolennikiem odwrotnej notacji polskiej? :-)

Oj... oj... oj... ;-)

Kliknalem, ale widac nieprecyzyjnie, bo dzis faktycznie dziala.

No to super.

[...]

:-)

[...]

Wątpię, nie uszło by im to na sucho.

Data: 2012-10-15 15:26:55
Autor: J.F
[...]

Ale po znalezieniu bedziesz chcial kupic, a to inna strona, inne problemy :)

[...]

Ale struktura jest widac dobra, skoro na innych przegladarkach sie dobrze wyswietla.

[...]

Widac imperium jest juz bliskie upadku, bo kolo roku zabralo im narysowanie nowej autostrady we wrocku, a potem jeszcze pare miesiecy na podlaczenie jej do istniejacych drog.

Overbooking w ogolnosci uchodzi.

J.

Data: 2012-10-15 11:45:57
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:507c0f20$0$1220$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Podaj adres - chętnie wypróbuję...

Swoją drogą - gdzie ma PKP głowę? Bo nie na szyi...
Czemu inna strona? Czemu nie ma guzika "KUP BILET" obok
wyświetlonej właśnie godziny odjazdu?

[...]

A które "inne" przeglądarki wycentrowują kolumnę tekstu na cały ekran?
Bo mój IE9 na pececie pod Windows 7 tego nie robi...

[...]

Może nie mają wystarczającej ilości klientów w Polsce aby dbać
o ten region na wysokim priorytecie? Tak to jest z firmami które są
globalne - dla nich Polska może być na 2-3 miejscu listy zmartwień.
Szkoda że polskie firmy takie jak AutoMapa nie dają rady...

[...]

I dlatego nie warto się na lotnisko spóźniać ;-)

Data: 2012-10-14 17:56:57
Autor: atm
[...]

Ehhh, ten iPhone... to jednak kosmiczna technologia. Na moim skrzypiacym, zagrzy.... hej w moich telefonach tez to dziala.
A przy okazji, myglbys cos sprawdzic na iPhone?
Otworz prosze ta strone w wersji pelnej:
http://wiadomosci.onet.pl/amber-gold,5277032,temat.html
Zrob na niej dwutapniecie, zeby wypelnila caly ekran na szerokosc
a nastepnie pinch to zoom, zeby tekst powiekszyc jeszcze troche bardziej. Czy Safari przeformatowuje automatycznie tekst dopasowujac do tego dodatkowego powiekszenia czy tez czesc tekstu ucieknie za krawedz ekranu?

Data: 2012-10-14 11:01:00
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5enca$7qq$1node2.news.atman.pl...
[...]

Po pierwsze - moja oferta była do J.F. bo on nie ma iPhone...
Po drugie - klikam z iPhone na link jaki podałeś a onet przekierowuje
mnie automatycznie na http://muzyka.onet.pl/wiadomosci-muzyczne.html
Czy onet jest niespełna rozumu? O co chodzi?

Data: 2012-10-14 18:08:50
Autor: atm
[...]

Teraz juz wiesz skad sie bierze ten wzmozony ruch urzadzen z iOS w sieci? Zanim trafia gdzie chca, odwiedza kilka innych stron ;]
To moze sprobuj ten link:
http://simblog.pl/oszczedzanie-energii-iphonea-z-ios-em-6
podobnie jak wczesniej - dwutapniecie do powieszenia na szerokosc ekranu a pozniej troche pinch to zoom.

Data: 2012-10-14 11:37:44
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5eo2j$8fo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale to wina ludzików z onetu a nie Apple...

Ja, przyznaję bez bicia, Onetu do niczego nie używam, uwięc nie wiem :-)
CNN, NPR, BBC - te serwisy działają bardzo dobrze pod iPhone...
Może kiedyś cywilizacja techniczna dotrze też do Was tam do Polski ;-)

To moze sprobuj ten link:
http://simblog.pl/oszczedzanie-energii-iphonea-z-ios-em-6
podobnie jak wczesniej - dwutapniecie do powieszenia
na szerokosc ekranu a pozniej troche pinch to zoom.

Dwutapnięcie wystarcza mi w zupełności do uzyskania pełnej
czytelności tekstu w pionie. A po obróceniu w poziomie mam
już końskie litery które przeczytałaby moja babcia bez okularów :)
Literki są większe niż logo AT&T w lewym górnym rogu lub
zegarek w centrum ekranu u góry...
Po co jeszcze chcesz robić pinch to zoom? Bo się pogubiłem...

Data: 2012-10-14 18:40:36
Autor: atm
[...]

Ok, domyslam sie, ze to wystarczy, gdybys jednak mogl wprost odpowiedziec jaki jest efekt testu: po pinch to zoom tekst jest reformatowany czy tez wychodzi poza krawedz ekranu?.
Czy tez wczesniej musze podac pesel, imei i nr buta? ;]

Data: 2012-10-14 11:54:08
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5epu5$9mr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pinch to zoom w iPhone nie reformatuje tekstu.

To jest bezrozumna lupa która po prostu powiększa
to co jest pod palcami szczypiącymi ekran...

Ja używam tego gdy jest gęsto na stronie www kontrolek,
przycisków, lub w formularzach nieprzystosowanych do
używania z komórek. I wtedy doceniam bardzo to, że nic się
po szczypaniu nie przeformatowuje tylko działa to jak lupa.

Mam wrażenie, że przeglądarka (aplikacja) nie dostaje
od systemu w ogóle informacji o tym że zostało dokonane
powiększenie i należy coś przeformatować - jedynie
fonty wektorowe i obrazki doznają powiększenia na ekranie
za sprawą systemu operacyjnego. Ale nie mam doświadczenia
w pisaniu czegoś pod iOS więc to tylko moje zgadywanki.

Można to powiększać aż na ekranie uzyskasz tekścior tak
wielki że słowo "dodane" z Twojego linka wypełnia cały
ekran a czcionka dalej ma ładne, gładkie krawędzie i wiele
szczegółów w detalach liter stąd wnioskuję że font wektorowy
a nie ordynarna bitmapa to jest.

Data: 2012-10-14 19:04:10
Autor: atm
[...]

Tu widzisz zachodzi duze podobienstwo miedzy IPadem firmy Apfel GMBH
i iPhonem firmy Apple Inc. Ten sam efekt. Jednak cos laczy te urzadzenia.
Ok, wracajac do tematu, niektore strony niezbyt respektuja ustawienia przegladarki odnosnie wielkosci fontow lub tez wiekosc dostepna w ustawieniach przegladarki jest ciut za mala lub zbyt duza i wtedy taki pinch to zoom wraz z ponownym formatowaniem tekstu jest swietnym rozwiazaniem. W przypadku Andoida wszystkie popularne przegladarki, ktore przetestowalem rowniez nie reformatuja tekstu.
Wyjatkiem jest Opera Mobile i za to ja bardzo cenie.

Data: 2012-10-14 12:12:32
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5erab$93t$1node1.news.atman.pl...
Tu widzisz zachodzi duze podobienstwo miedzy IPadem firmy Apfel GMBH
i iPhonem firmy Apple Inc. Ten sam efekt. Jednak cos laczy te urzadzenia.

Specjalnie mnie to szczerze mówiąc nie dziwi, w końcu pewne
rozwiązania siedzą głęboko w systemie iOS i będą takie same
na iPhone, iPadzie i iPod Touch...

[...]

Podasz może mi przykład takiej witryny co nie jest czytelna na iPadzie?
Sprawdziłbym jak ona wygląda na iPhone...

Szczerze mówiąc nie spotkałem się z witryną która byłaby nieczytelna
na iPhone w landscape mode, więc być może dlatego ciężko mi sobie
wyobrazić nieczytelną stronę www na iPadzie z jego końskim ekranem.

W przypadku Andoida wszystkie popularne przegladarki, ktore przetestowalem rowniez nie reformatuja tekstu.
Wyjatkiem jest Opera Mobile i za to ja bardzo cenie.

Nie sprawdzę Ci bo usunąłem już Operę Mini ze swojego iPhone.
Nie widziałem żadnych zalet w stosunku do wbudowanego Safari.

Data: 2012-10-14 19:42:46
Autor: atm
On 2012-10-14 19:12, Pszemol wrote:
[...]

Nie, nie twierdzilem, ze znalazlem strony nieczytelne na Safari na iPadzie. Po prostu przetestowalem czy reformat tam dziala.

[...]

Opera Mini, przynajmniej pod Androidem nie reformatuje tekstu, tylko wersja Mobile. Wersja ta tez dba o zmienijszenie transferu, ta funkcja jednak nie ma dla mnie wiekszego znaczenia.

Data: 2012-10-14 12:50:34
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5etin$dlo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Wnioskowałem, być może błędnie, że powód dla którego używasz
pinch-to-zoom, po naszemu szczypanie ekranu :-)) bo strona jest
nieczytelna po dwukrotnym kliknięciu dla rozsunięcia kolumny tekstu.

Bo inaczej po co miałbyś coś jeszcze bardziej powiększać?

Data: 2012-10-14 18:35:52
Autor: Maciej Bebenek
atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Ale to nie jest problem Safari czy jakiejkolwiek innej mobilnej
przeglądarki, tylko łebmajstera. A łebmajsterowie nie potrafią  w
dziziejkszych czasach dopasować tesktu do szerokości ekranu.

Ciekawe, jak to się działo w XX wieku, że można było? :-P

Data: 2012-10-14 18:35:52
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Onet.kropka ma od kilku dni jakieś poważne problemy ideolo z urządzeniami mobilnymi. Stąd 404 albo muzyka :-)

Data: 2012-10-15 08:43:43
Autor: Marek
On Sun, 14 Oct 2012 12:13:29 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Musze kiedys pozyczyc iphona, zobaczyc co to za cudo.

J.F - najwyższy czas kupić jakiś porządny smartfon (niekoniecznie iphone). Porządny to taki, po używaniu którego zauważysz, że pecet jest Ci coraz rzadziej potrzebny. Lubisz kombinować, więc nie jestem przekonany czy iphone Ci się spodoba.Spróbuj lepiej androida (sgs2 lub 3)

--
Marek

Data: 2012-10-15 09:54:19
Autor: J.F
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
[...]

A nie wystarczy ustawic na pececie rozdzielczosc 640x480 i popracowac dwie minuty ? :-)

Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

J.

Data: 2012-10-15 10:34:37
Autor: Marek
On Mon, 15 Oct 2012 09:54:19 +0200, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A nie wystarczy ustawic na pececie rozdzielczosc 640x480 i
popracowac
dwie minuty ? :-)

Na szczęście nie. Niewielkie "niewygody" (brak duĹźej rozdzielczości, mały ekran)  rekompensuje specjalny UI a komfort z korzystania z sieci w kaĹźdej sytuacji i dowolnym momencie powoduje, Ĺźe zupełnie na te "niewygody" nie zwraca się uwagi.

Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

TeĹź tak mĂłwiłem. Najprawdopodobniej tak twierdzi większość zanim się "przesiądzie". No chyba, Ĺźe jesteś z tej grupy ludzi, ktĂłrzy świadomie nie chcą dać się wciagnac w wygodę posiadania Internetu pod ręką. Mam koleĹźankę  ktĂłra mimo ścisłe technicznego wykształcenia nie chce świadomie posiadac smartfona, woli papierowe mapy niĹź elektroniczne (bo w ten sposĂłb ćwiczy orientację w terenie), maile sprawdza max. raz dziennie itp. w ten sposĂłb nie chce stać się niewolnikiem sieci lub urządzeń. Przyznam szczerze, Ĺźe mi imponuje taki świadomy dystans.
Kiedys byly czasy, że nie wszystkich było stać na smartfony i niepotrzebnie dorabiali ideologię czemu ich nie chcą (nic złego w tym że kogoś nie stać). Ale chyba teraz już można mieć taki tel. za złotówkę więc ten argument jest słaby.

--
Marek

Data: 2012-10-15 11:47:17
Autor: J.F
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
On Mon, 15 Oct 2012 09:54:19 +0200, "J.F"
Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?
Też tak mówiłem. Najprawdopodobniej tak twierdzi większość zanim się "przesiądzie".
No chyba, że jesteś z tej grupy ludzi, którzy świadomie nie chcą dać się wciagnac w wygodę posiadania Internetu pod ręką. Mam koleżankę która mimo ścisłe technicznego wykształcenia nie chce świadomie posiadac smartfona, woli papierowe mapy niż elektroniczne (bo w ten sposób ćwiczy orientację w terenie),

Akurat mapy elektroniczne maja pare wad.
Sprobuj np zaplanowac trase z Piotrkowa do Warszawy ale z pominieciem 8-ki (bo w remoncie) i A2.
Oplotkami do Grodziska jakos dojechac.
To nawet na 15" monitorze trudno zrobic.

Ewentualnie ... blyslo, trzaslo, zgaslo ... i gdzie mam teraz jechac, bo wiem tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem :-)

maile sprawdza max. raz dziennie itp. w ten sposób nie chce stać się niewolnikiem sieci lub urządzeń. Przyznam szczerze, że mi imponuje taki świadomy dystans.

A ja nawet rzadziej sprawdzam maile :-)

[...]

Nie lubie sie dzielic haslem do poczty, nie lubie placic wysokich rachunkow za roaming, ale przede wszystkim nie odczuwam potrzeby  :-)

J.

Data: 2012-10-15 12:20:20
Autor: Marek
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?
On Mon, 15 Oct 2012 09:54:19 +0200, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

Jeszcze komentarz do powyższego. Używasz narzędzia (internetu) niezgodnie z jego przeznaczeniem. Internetu już nie należy używać metodą on/off jak w latach 90. Internet teraz to nie encyklopedia, z której jak się nie korzysta to odkłada na półkę. Sieć ewuluje tak, że jej największe zalety widać wtedy gdy się ma dostęp do niego non stop 24h.

--
Marek

Data: 2012-10-15 12:36:45
Autor: J.F
[...]

No to prawie mam, z krotkim wyjatkiem gdy prowadze samochod :-)

O zaletach nawigacji on-line nie musisz mnie przekonywac.
Ale jakos nie odczuwam przyjemnosci w ustawianiu statusu na facebooku, sprawdzaniu poczty w pociagu co 5 minut itp :-)

No dobra, wzorem Pszemola moglbym sprawdzic w sklepie jaka jest cena na wybrany towar na ceneo, czy co to w ogole za towar ... ale prawde mowiac to opis wole sobie sprawdzic wygodnie w fotelu niz na szybko w sklepie. Cena owszem - cenna zaleta.

J.

Data: 2012-10-15 12:47:31
Autor: atm
wrote:
Mam internet w domu, mam w pracy ... po co mi jeszcze w telefonie ?

Jeszcze komentarz do powyższego. Używasz narzędzia (internetu)
niezgodnie z jego przeznaczeniem. Internetu już nie należy używać metodą
on/off jak w latach 90. Internet teraz to nie encyklopedia, z ktĂłrej jak
się nie korzysta to odkłada na półkę. Sieć ewuluje tak, że jej
największe zalety widać wtedy gdy się ma dostęp do niego non stop 24h.

To troche tak jakby powiedziec komus kto ma lustrzanke, ze w tym sprzecie trzeba ciagle zmieniac obiektywy.
Nie uwazasz, ze jest to jedna z cech telefonu lub lustrzanki a czy niewazna, wazna badz najwazniejsza to juz oceni konkretny uzytkownik?

Data: 2012-10-15 13:42:32
Autor: Marek
On Mon, 15 Oct 2012 12:47:31 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
Nie uwazasz, ze jest to jedna z cech telefonu lub lustrzanki a czy niewazna, wazna badz najwazniejsza to juz oceni konkretny
uzytkownik?

No oczywiście, zawsze wybiera użytkownik. Pytanie na ile smartfony wypchna pozostałe telefony tak, że nabywcy niesmartfonow będą traktowani jak wykluczeni (niepełnosprawni cyfrowo) przez resztę społeczeństwa ?:) Ale przyznasz, że globalne model korzystania z sieci idzie w kierunku "non stop online" a nie: raz w tygodniu "włączę sobie Internet"?

--
Marek

Data: 2012-10-15 13:56:34
Autor: atm
On 2012-10-15 13:42, Marek wrote:
[...]

Ale przyznasz, Ĺźe globalne model korzystania z sieci idzie w kierunku
"non stop online" a nie: raz w tygodniu "włączę sobie Internet"?

Tak, to prawda. Pszemol zreszta sie tym chelpi w innym watku odnosnie iPhone ;]
Mam jednak wrazenie, ze w duzym stopniu jest to "lajkowanie slitfoci na fejsiku" i automatyczna aktualizacja pogody w widgetach (przewaznie jest to weatherbug, strasznie nieprawdziwy dla Polski). Oczywiscie nic mi do tego kto co lubi, tyle ze taka tendencja popularnej rozrywki (nastepne sformulowanie, ktorego nie cierpie: konsumowanie tresci) jakos mi sie nie podoba ale moze za stary jestem.
Doprowadza to do tego o czym znajomy nasz wspomnial w innym watku odnosnie wrazen z pociagu czy metra gdzies na dalekim wschodzie: wszyscy ludzie wgapieni w ekraniki telefonow, elegancko konsumujacy...

Data: 2012-10-15 07:21:02
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5gtlm$bgo$1node1.news.atman.pl...
[...]

Rozrywka dostosowana jest do człowieka i poziomu jego inteligencji.
Ci co ograniczają się do lajkowania słitfoci pewnie nie pchają świata
do przodu, ale smartfonem można się też dostawać do nowinek
publikowanych przez CERN czy inne instytuty badawcze, można się
dostawać do literatury popularnonaukowej, czytać wiadomości ze
świata, analizować rynki papierów wartościowych, studiować historię
Dalekiego Wschodu czy też czytać poezję... Treść wybiera użytkownik.
Ty narzekasz że idea książki jest zła bo widzisz co krok Harlequiny,
a zapominasz że to nie jedyna pozycja i są też ambitniejsze woluminy.

Doprowadza to do tego o czym znajomy nasz wspomnial w innym watku odnosnie wrazen z pociagu czy metra gdzies na dalekim wschodzie: wszyscy ludzie wgapieni w ekraniki telefonow, elegancko konsumujacy...

Masz kolekcję obcych ludzi uwięzionych na te 30-50 minut w metalowej
klatce - co mają robić? Odłożyć iPhone i patrzyć się w ścianę? Albo
patrzyć się na zgrabne nogi dziewczyny na końcu wagonu i wymyślać
sobie sprośne myśli? :-) Nie lepiej aby właśnie zająć czymś mózg zanim
zwiotczeje od nieużywania? Co Ci przeszkadza że patrzą w telefony
i nadrabiają np zaległe e-maile czy nawet lajkują zaspani słitfocie w drodze
do pracy czy szkoły?

Data: 2012-10-15 14:32:19
Autor: atm
On 2012-10-15 14:21, Pszemol wrote:
[...]

Powiedz Pszemol szczerze, ile wg Ciebie osob wokol analizuje kwestie wymienione powyzej? Jak to wyglada procentowo w statystykach korzystania z sieci przytoczonych przez Ciebie. Obawiam sie, ze zdecydowana wiekszosc "konsumuje" bardzo popularna tresc podtykana pod nos przez duze koncerny. Zreszta tak silna integracja systemow (chocby nowego iOS) z np FB nie bierze sie z powietrza.
Jednak jak wczesniej napisalem - nic mi do tego, a trend osobiscie mi sie nie podoba.

[...]

Tak Pszemol, wszystko sie zgadza. Zreszta ja bylem poniekad prekursorem - od lat korzystalem z palmtopow jako e-ksiazek. Teraz w zaden sposob juz sie nie wyrozniam. Wiecej zycia jest w stodole pelnej zombie niz w takim wagonie. Ot, cecha XXIw.

Data: 2012-10-15 07:43:16
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5gvon$dmo$1node1.news.atman.pl...
On 2012-10-15 14:21, Pszemol wrote:
[...]

A widziałeś statystyki publikowanych książek papierowych?
Ile z nich to podręczniki czy mądre książki a ile to ogłupiające czytadła?
No niestety - większość ludzi to głupki i dlatego na statystyki takie
nie ma co patrzeć. Narzędzie jest narzędziem - jak kto go używa
zależy od jego wiedzy i oczekiwań. Zapewniam Cię że nikt Cię do
fejsbooka nie będzie zmuszał jak nie będziesz chciał lajkować słitfoci :-)

[...]

Co to znaczy? Sugerujesz że ktoś czytający książkę w pociągu na Kindle
jest mniej żywy niż ktoś czytający papierową wersję takiej książki?
A może brakuje Ci interakcji z jazdy pociągiem w czasach komuny:
ktoś Cie ochlapie sokiem z pomidorka, ktoś inny podzieli się jajeczkiem na
twado, ktoś inny zrobi awanturę albo zasmrodzi Ci przedział papierosem? :-)

Data: 2012-10-15 14:53:38
Autor: atm
[...]

Oczywiscie, jestem reliktem republiki ;]

[...]

Mam raczej na mysli wspolczesny izolacjonizm, obecny chyba na kazdym mozliwym poziomie. Wspolczesne media wraz z przenoszeniem zycia towarzyskiego do przestrzeni wirtualnej dodatkowo temu sprzyjaja.
Spojrz chocby na grupe oszolomow palujacych sie tutaj a przebywajacych fizycznie w roznych czesciach swiata ;]

Data: 2012-10-15 11:56:12
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5h10n$eu3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zapewniam Cię, że mnie też przerażają niektóre wpisy na facebooku
pochodzące od nastolatków (głównie dzieci moich znajomych) typu:
"Jastin Bieber czy KtośTamInny - likują za Bieberem, Komentują za innym".
Albo tu w Ameryce jakieś słodziutkie zdjątko bijące po nerach chorym,
fanatycznym patriotyzmem pokazujące żołnierza trzymającego 3 miesięczne
dziecko i podpis jakiś wyciskający łzy z oczu jak to "tatuś" pierwszy raz
widzi i takie tam... Normalnie czasem bierze na wymioty :-)
Bezmózgowa rozrywka i nagminne tendencje do bicia sztucznej popularności.
Ale używam bo w natłoku szmelcu potrafię sobie wybrać coś interesującego
dla siebie - to coś jak z TV: są ludzie którzy mówią nie i walą w czambuł
całą ideę oglądania TV. Tymczasem ja jestem zdania że każdy jest w stanie
wybrać dla siebie coś interesującego czego nie ma nigdzie poza TV...
Ostatnio oglądałem niezwykle ciekawy godzinny program na temat jakichś
fajowych jaszczurek żyjących na pustyni w Australii ("monitor lizards").
Daleki temat od moich zainteresowań, więc pewnie nie szukałbym nawet
tego aktywnie ale że pojawiło się w serii którą nagrywam na DVR to miałem
szansę uzupełnić swoją wiedzę przy bonusie rozrywki bo krajobrazy i widoczki
zwierzaków były warte obejrzenia.

[...]

Ja widzę inną stronę medalu. Przestrzeń wirtualna pozwala mi na kontakt
z ludźmi którzy lubią to co ja lubię i których interesuje to co mnie interesuje
mimo iż na ulicy, w biurze, w szkole nigdy bym ich nie spotkał...
Właśnie dzięki facebook mam kontakt z ciekawym małżeństwem z Japonii
a poznaliśmy się przypadkiem nurkując razem w Indonezji..
Każde narzędzie może być złe lub dobre w zależności od tego kto i jak go
użyje. To nie narzędzia powinieneś obwiniać tylko ludzi którzy je używają.

Spojrz chocby na grupe oszolomow palujacych sie tutaj a przebywajacych fizycznie w roznych czesciach swiata ;]

Ale wśród tej grupy oszołomów występują jednak tendencje integracyjne...
Zuważ jak często jeden głupek zapisze swoje własne opinie w liczbie
mnogiej pisząc "my" - on reprezentuje "my", w kupie raźniej... Nie jest
jak sam widzisz źle - nawet najgorsze dupki potrzebują integrować się
i widzą że izolacjonizm to nie jest dobra droga :-)

Data: 2012-10-15 19:33:29
Autor: atm
[...]

Pszemol, rozumiem Twoje argumenty. Ludzie jednak bardzo czesto maja problem z rozsadnym korzystaniem z wszelkiej masci udogodnien.
Tu masz idealny przyklad:
http://www.spidersweb.pl/2012/06/niepokojace-oraz-czesciej-uzywamy-smartfonow-podczas-seksu.html

BTW
Ile procent postow plus minus piszesz z iP?

Data: 2012-10-15 16:49:56
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5hhda$vsv$1node1.news.atman.pl...
Pszemol, rozumiem Twoje argumenty. Ludzie jednak bardzo czesto maja problem z rozsadnym korzystaniem z wszelkiej masci udogodnien.

No ale co Ciebie ludzie obchodza?

Tu masz idealny przyklad:
http://www.spidersweb.pl/2012/06/niepokojace-oraz-czesciej-uzywamy-smartfonow-podczas-seksu.html

Dla mnie bardziej niepokojace jest ze ktos bada co ludzie robia w czasie seksu :-)

BTW
Ile procent postow plus minus piszesz z iP?

Nie liczylem - jak chcesz to sam policz - NewsTap na iPhone nie pozwala
mi wpisac pola "Followup-to: Pszemol@BigFoot.com" wiec z iPhone maja
tylko stary e-mail Pszemol@PolBox.com. Te z komputera maja obydwa.
Procent bedzie sie zmieniac w zaleznosci od tego ile mam wolnego czasu
ktory nie poswiecam na ciekawsze zajecia, od tego jaka jest pogoda i czy
moge czy nie wyjsc na rower, czy siedze w domu itp, itd :-)))

Generalnie ten czytnik na iPhone dziala wystarczajaco dobrze aby sie
przesiasc w 100% i do usenetu uzywac wylacznie iPhone.

Data: 2012-10-16 00:01:34
Autor: atm
[...]

Pytalem z ciekawosci. Niezaleznie jak jest wygodna klawiatura na urzadzeniu mobilnym nie chcialoby mi sie angazowac w dysputy tak jak robie to teraz korzystajac z duzej klawiatury. Pewnie jednak mozna sie wprawic odpowiednio czesto korzystajac.

Data: 2012-10-15 17:27:09
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5i140$dsc$1node2.news.atman.pl...
[...]

Faktem jest że dłuższe wykłady trzeba sobie odpuścić bo zajmuje
to dużo więcej czasu niż na normalnej, pecetowej klawiaturze
a i sporo się robi błędów pisząc szybko na iPhone - coś za coś...

Data: 2012-10-16 18:32:39
Autor: P.B.
On Mon, 15 Oct 2012 16:49:56 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Generalnie ten czytnik na iPhone dziala wystarczajaco dobrze aby sie
przesiasc w 100% i do usenetu uzywac wylacznie iPhone.

Dlaczego więc tego nie zrobiłeś? Ja nie używam czytnika innego niż Groundhog na Androida od ponad pół roku. I to na w sumie dosyć biednej Xperi Neo V. Podobnie czytnik RSS wyleciał z mojego laptopa jako zbędny - gReader Pro całkowicie wystarcza do szybkiego przeglądu i zaznaczenia artykułów do przeczytania później na tablecie. Oczywiście z Androidem :-)

--
Pozdrawiam, P.B.

Data: 2012-10-16 17:37:16
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:k5kgd8$kfb$4dont-email.me...
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

A tak bardziej serio - zauważ co pisałem obok - do długiego pisania
wykładów i minimalnej ilości błędów klawiatura pecetowa jest dużo
bardziej wygodna, więc jak ktoś zainteresowany tylko jednolinikowymi
pyskówkami to sią nada w 100%, jak coś więcej to raczej jednak pecet.

Data: 2012-10-15 19:37:05
Autor: Marek
On Mon, 15 Oct 2012 11:56:12 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Podobnie ikonka like'ow w stopkach wiadomości na portalach informacyjnych. Ostatnio pod informacja o śmierci znanej dziennikarki było "Lubia to: 45"...

--
Marek

Data: 2012-10-15 16:51:41
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.4570856320043313214news.neostrada.pl...
[...]

Bo Ty to zle interpretujesz - oni lubia artykuł a nie fakt, ze umarla.
Zbyt doslownie odbierasz "lubie". Czasem naciska sie "lubie" aby
rozpropagowac wiadomosc wsrod grona swoich znajomych, mimo
iz sama wiadomosc jest np. przerazajaca lub smutna.

Data: 2012-10-16 07:47:56
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:k5i0hh$i2$1dont-email.me...
[...]

mujborze, czy pszemol musi byc az tak glupi?

Data: 2012-10-16 12:32:41
Autor: Marek
On Mon, 15 Oct 2012 16:51:41 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Bo Ty to zle interpretujesz - oni lubia artykuł a nie fakt, ze
umarla.

Nie rĂłb ze mnie idioty. Wiem o co chodzi w like'ach. Chodzi o formę ich stosowania, ktĂłra nie zawsze kaĹźdych sytuacjach pasuje  bo jest
do lubienia w "klepsydrze" jaką jest ten artykuł?

--
Marek

Data: 2012-10-16 06:43:52
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2681009324011890343news.neostrada.pl...
[...]

Obawiam się zatem, że nie wiesz o co chodzi w likach...

Data: 2012-10-17 00:59:49
Autor: Marek
On Tue, 16 Oct 2012 06:43:52 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Obawiam się zatem, że nie wiesz o co chodzi w likach...

Czyli wg Ciebie wszystko jest ok, że ktoś lubi newsa, w tym przypadku klepsydre??

--
Marek

Data: 2012-10-16 18:16:28
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.454393371979420830news.neostrada.pl...
On Tue, 16 Oct 2012 06:43:52 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Obawiam się zatem, że nie wiesz o co chodzi w likach...

Czyli wg Ciebie wszystko jest ok, że ktoś lubi newsa, w tym przypadku klepsydre??

Marku - "like" w facebooku oznacza czasem że uznajesz jakiegoś niusa
za wartego propagacji wśród swoich znajomych. Tak jak pisałem wcześniej,
zbyt DOSŁOWNIE interpretujesz tą funkcję serwisu którego nie znasz.

Naciśnięcie "like" powoduje że wszyscy Twoi znajomi zwrócą uwagę
na to co czytasz i dostaną szansę na przeczytanie oznaczonego tak niusa.

Poużywaj trochę facebook abyś go poznał trochę bo oceniasz
i krytykujesz zachowania środkowiska którego w ogóle nie znasz...

Data: 2012-10-17 08:54:11
Autor: Marek
On Tue, 16 Oct 2012 18:16:28 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Naciśnięcie "like" powoduje że wszyscy Twoi znajomi zwrócą uwagę
na to co czytasz i dostaną szansę na przeczytanie oznaczonego tak
niusa.

Już cgi paktem że wiem o co chodzi a ty uporem maniaka swoje. Nie ma najmniejszego znaczenia co się kryje pod ikonka "lubią to" i jak to sobie tłumaczą użytkownicy jakiegoś tam portalu. Forma jej stosowania nie zawsze jest odpowiednia i tyle. Dla mnie eot.

--
Marek

Data: 2012-10-17 18:33:01
Autor: Pszemol
[...]

JuĹź cgi paktem Ĺźe wiem o co chodzi a ty uporem maniaka swoje. Nie ma
najmniejszego znaczenia co się kryje pod ikonka "lubią to" i jak to sobie
tłumaczą użytkownicy jakiegoś tam portalu. Forma jej stosowania nie
zawsze jest odpowiednia i tyle. Dla mnie eot.

Niby rozumiesz ale z uporem maniaka pytasz czy nie ma w tym nic zlego ze
oni to lubia...

Data: 2012-10-17 11:37:07
Autor: J.F
UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
[...]

I dostaniesz wiadomosc:
juz 477 twoich znajomych to lubi: Steve Jobs nie zyje

Niektorzy mogliby za takie lubienie w pysk dac :-)

J.

Data: 2012-10-17 18:33:00
Autor: Pszemol
[...]

Gdybys bywal w fb czesciej to wiedzialbys, ze czesto sie wlasnie "smutne"
historie zdarzaja i ludzie zaznaczaja "lubie" nie dlatego ze się chichrają
z radości za klawiaturą tylko aby rozpropagować niusa dalej...

Data: 2012-10-15 14:47:09
Autor: J.F
UĹźytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup
On 2012-10-15 14:21, Pszemol wrote:
[...]

Chyba jednak nie tak malo, patrzac na popularnosc roznych pirackich e-bookow w sieci, tudziez wyniki finansowe Amazona :-)
A akcje .. tu sie o duze pieniadze moze rozchodzic.

Z tym ze to ciagle nie musi byc smartfon - www, rss, ebooki sa tez dostepne i na gorsze telefony.
Z malego ekraniku czyta sie zle .. ale i w iphonie jest maly.
No i ciagle pozostaje kwestia gdzie to robicie - w pociagu, w tramwaju, w metrze ?
Bo w koncu mozna to tez wygodnie na normalnym komputerze zrobic, czy na jakims tablecie.

A ja usilnie szukam syntezatora mowy - za kierownica czytal nie bede, a poza tym trzeba oczy oszczedzac.

wiekszosc "konsumuje" bardzo popularna tresc podtykana pod nos przez duze koncerny. Zreszta tak silna integracja systemow (chocby nowego iOS) z np FB nie bierze sie z powietrza.

Tylko z tego ze uzytkownicy naprawde to lubia i wymagaja ?
Wartosc rynkowa FB tez sie nie bierze znikad :-)

[...]

Tylko ze ja nie jestem uwieziony na 50 minut w pudle, ani nawet na 20 :-)

Zreszta ja bylem poniekad prekursorem - od lat korzystalem z palmtopow jako e-ksiazek. Teraz w zaden sposob juz sie nie wyrozniam. Wiecej zycia jest w stodole pelnej zombie niz w takim wagonie. Ot, cecha XXIw.

A zycie towarzyskie zamiera, osiem osob w przedziale, wszyscy smartfonuja zamiast flirtowac :-)

J.

Data: 2012-10-15 12:04:19
Autor: Pszemol
On 2012-10-15 14:21, Pszemol wrote:
[...]

Otóş to.

Z tym ze to ciagle nie musi byc smartfon - www, rss, ebooki sa tez dostepne i na gorsze telefony.
Z malego ekraniku czyta sie zle .. ale i w iphonie jest maly.

Zapewniam Cię, że ta różnica 1-1.5 cala daje DRASTYCZNĄ poprawę
czytelności, zwłaszcza jeśli uwzględnisz niesamowitą rozdzielczość
tego ekranu i jego jasność+kontrastowość+minimalizację odblasków.
Po prostu wreszcie ekrany telefonów zaczęły się do tego nadawać.

No i ciagle pozostaje kwestia gdzie to robicie - w pociagu, w tramwaju, w metrze ?
Bo w koncu mozna to tez wygodnie na normalnym komputerze zrobic, czy na jakims tablecie.

No ale właśnie aby usiąść przy komputerze to trzeba mieć tą dłuższą
chwilę dedykowanego czasu, często trzeba być w domu bo laptopy
mają te parę godzin czasu pracy z baterii i potem klapa a telefon działa
cały dzień i trochę, bez problemów.
Często potrzebujesz jakieś 30-40 sekund aby sprawdzić nowe wpisy
na facebook - i to możesz zrobić jadąc dwa przystanki w tramwaju...
Tyle czasu Tobie zajmie odpalenie komputera w domu i poczekanie
na odhibernowanie Windows...

A ja usilnie szukam syntezatora mowy - za kierownica czytal nie bede, a poza tym trzeba oczy oszczedzac.

Ależ mój drogi - szukasz??? A wystarczyło zapytać - jest na iPhone 4 !
Czyli już znalazłeś :-)) iPhone 4 przeczyta Ci tego pdf'a czy innego e-booka!

[...]

No to się ciesz - nie wszyscy mają taki luksus...
Czasem i godzinę niektórzy podróżują do pracy i wtedy nagminnie
czytają książki, gazety bo czymś trzeba ten niesforny mózg zająć...

A jak nie jeździsz do pracy to znowu masz trochę wolnego czasu
który możesz wykorzystać godzinkę np. na rowerze...
Zamiast jakąś bezmózgową muzykę w uszy z mp3-ki możesz
sobie wsadzić słuchawki od iPhone i jadąc na rowerze słuchać
jak Ci iPhone czyta pdf'a z jakąś ciekawą lekturą...

[...]

Powiem Ci stary, że przypadkowi ludzie są generalnie nudni...
5-10 minut i kończy się ten tzw. "small talk" i co potem?
Będziesz chciał oglądać zdjęcia z portfela dziadka siedzącego
na przeciwko Ciebie który Ci pokaże zdjęcia wszystkich wnuków??
Naprawdę Cię to interesuje czy tylko udajesz żeby mu przyjemność
zrobić?

Data: 2012-10-15 14:53:56
Autor: Chris
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?
J.F nabazgrał(a):

On 2012-10-15 14:21, Pszemol wrote:
[...]

Ja non-stop używam tel do nadzoru swoich stron WWW :) do tego czytam portale, przeglądam pocztę itd..

Z malego ekraniku czyta sie zle .. ale i w iphonie jest maly.

Dla tego wybrałem HTC z 4.3" :)

No i ciagle pozostaje kwestia gdzie to robicie - w pociagu, w tramwaju, w metrze ?

Wszędzie ?? często np. na placu zabaw jak młody się bawi to ja mam co robić:)

Data: 2012-10-15 14:58:37
Autor: atm
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?

A ja usilnie szukam syntezatora mowy - za kierownica czytal nie bede, a
poza tym trzeba oczy oszczedzac.

Ivona i Moon Reader dobrze wspolpracuja. Wystarczy dwa razy potrzasnac telefonem majac otwarty MR (czy cokolwiek innego sobie zdefiniujesz) a Ivona zacznie nawijac. Choc oczywiscie jej wczuwanie sie w tekst pozostawia sporo do zyczenia ;]

Data: 2012-10-15 15:41:33
Autor: atm

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j721bmkOsss ;]

Data: 2012-10-15 12:07:46
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:k5h3qi$hpo$1node1.news.atman.pl...
[...]

Interesujące że wspomnieli aplikację "Cow Clicker"...
Warto wiedzieć czym miała być ta gra w założeniu a czym się stała.
Polecam lekturę wiki na ten temat: http://en.wikipedia.org/wiki/Cow_Clicker

Data: 2012-10-15 14:11:35
Autor: J.F
[...]

W duzym stopniu wypchna, zobacz co sie dzieje, wszyscy wciskaja "smartfony".

tak, że nabywcy niesmartfonow będą traktowani jak wykluczeni (niepełnosprawni cyfrowo) przez resztę społeczeństwa ?:)

Ale dlaczego mieliby byc tak traktowani ?
Bo nie odpowiadaja na maila w ciagu 15 minut, bo nie odczytuja zalacznika w Wordzie czy pdf ?

Bo "facebook" jest nawet na niesmartfonach,  przegladarka internetowa i poczta zreszta tez.

Ale przyznasz, że globalne model korzystania z sieci idzie w kierunku "non stop online" a nie: raz w tygodniu "włączę sobie Internet"?

Nie przyznam. Owszem, coraz czesciej potrzebny/przydatny, ale ciagle jeszcze nie absolutnie non-stop.

J.

Data: 2012-10-15 18:09:45
Autor: Marek
On Mon, 15 Oct 2012 14:11:35 +0200, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nie przyznam. Owszem, coraz czesciej potrzebny/przydatny, ale
ciagle
jeszcze nie absolutnie non-stop.

No tak ale w Twoim przypadku ustaliliśmy że używasz sieć niezgodnie z współczesnym przeznaczeniem :)

--
Marek

Data: 2012-10-15 18:25:23
Autor: J.F
[...]

Ale to dowod przez zalozenie :-)

J.

Data: 2012-10-16 02:57:47
Autor: Mario
wrote:
[...]

A jak się tę sieć spuści z oka na kilka godzin to wyewoluuje tak bardzo, że już jej nie poznasz?

MD

Data: 2012-10-14 14:20:58
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:k5bvum$v8j$1dont-email.me...
[...]

A może zamiaost idiotyzmow uznajmy, ze uzytkownicy iPhone 5 częściej ogladaja reklamy internetowe niż użytkownicy SGSIII. Tak wskazuje jednoznacznie metodyka zaprazentowanego przez Ciebie wyniku.

Data: 2012-10-14 16:20:47
Autor: Maciej Bebenek
iPhone 5 popularniejszy niĹź SGSIII?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Bo masz doświadczenia z telefonami które się do tego nie nadają...
Ja notorycznie używam swojego iPhone 4 do przeglądania www.

Let me see... Kiedy to po raz ostatni wszedłem z telefonu na wuwuwu...

28 sierpnia 2012 roku. Bo z tą datą jest jakiś news w jednym z okien
przeglądarki. A wcześniej w maju.

A poza tym aplikacje, aplikacje i jeszcze raz aplikacje.

Data: 2012-10-14 10:11:24
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:507aca3e$1news.home.net.pl...
[...]

Czy to nie Ty pisałeś tutaj że iPhone pracuje na baterii 2 tygodnie
bo go nie uĹźywasz i masz przekierowany numer na inny smartfon?

Data: 2012-10-14 18:35:52
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Niestety nie - codziennei, chyba że wyjadę poza zasięg 3G. Bo z 3G Steve
się zdecydowanie nie popisał :-(

Data: 2012-10-14 11:45:37
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:507ae9e7$5news.home.net.pl...
[...]

Tak czy inaczej -Ty czy ja to jedno ziarenko w korcu maku uĹźytkownikĂłw
iPhone - być może nie reprezentujesz typowego użytkownika iOS :-)

Ja na ten przykład chodzę po www dużo częściej - nie liczyłem, ale
zaryzykowałbym stwierdzenie, że z iPhone wchodzę na jakiś link
z sms'a, twittera, facebooka czy e-maila jakieś 10-20 razy dziennie.
Generalnie komputera używam głównie w weekendy w domu i do
pracy zawodowej w biurze a do "portali społecznościowych" czy
kontaktów z moimi przyjaciółmi wystarcza w zupełności iPhone4
zawsze w kieszeni, z dodatkiem Skype na ten przykład...
Może dlatego że na te rzeczy nie dedykuję specjalnego czasu tylko
wypełniam luki w zadaniach jakie mam często rozrzucone w czasie dnia...
Być może ja korzystam z iPhone4 więcej niż typowy user, kto wie?

Data: 2012-10-14 16:38:36
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Oct 2012 16:20:47 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
[...]

Ale czy to jest iphone, czy twoj samsung nie nadaje sie do www ? :-)

A moze po prostu nieuswiadomiony jestes, nie wiesz ze masz korzystac :)

J.

Data: 2012-10-13 12:54:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 13 Oct 2012 13:51:15 +0200, J.F. napisał(a):

A propos ... ktos sie orientuje jak sie teraz organizuje technicznie
serwisy www dla telefonow ?

Serwisy to pikuś, różnica jest taka, że SGSIII ma roota, więc da się zrobić
adblocka i wywalić większość badziewia ze stron. Co więcej - są od tego
gotowe aplikacje w markecie. W fajfonie jest to niemożliwe, trzeba potulnie jak baran oglądać reklamy i
jeszcze za to płacić, tracąc bajty z pakietów transmisji danych i energię z
baterii.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-10-13 08:03:55
Autor: Pszemol

Dawno nie widziałem żadnych reklam na stronach www...
Jakieś bajki opowiadasz albo nie chodzimy po tych samych www.

Data: 2012-10-14 14:18:29
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:k5bos4$kp1$1dont-email.me...
[...]

Pszemol, jestes wiekszym debilem niz ktokolwiek myslal do tej pory - a teraz sprawdz sobie jak uzyskano ta przewage srajfona: "we conducted a user agent analysis on millions of mobile ad impressions".

Data: 2012-10-13 14:08:55
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.pl> napisał w wiadomości news:278344592371779433.059866Pszemol-PolBox.plnews.eternal-september.org...
Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-iii-study/

web traffic volume dotyczy nie popularnosci mobilnych urzadzen, a ruchu generowanego z mobilnych urzadzen - czy to tylko debil pszemol czy tez kazdy posiadacz srajfona cieszy sie taka skrajna nieumiejetnoscia interpretacji danych?

Data: 2012-10-14 14:37:39
Autor: Chris
W dniu 2012-10-13 02:33, Pszemol pisze:
Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-iii-study/

Gdzie bo ja nie widzę takich danych w podanym linku, tu jedynie jest podany ruch w sieci web przez jakąś podrzędną firmę ... zero danych.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-10-14 13:56:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 14 Oct 2012 14:37:39 +0200, Chris napisał(a):

http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-iii-study/

Gdzie bo ja nie widzę takich danych w podanym linku, tu jedynie jest podany ruch w sieci web przez jakąś podrzędną firmę ... zero danych.

To jest trzeci rodzaj prawdy
http://someonewhocares.org/hosts/

Występuje dwa razy.
A to znaczy, że np. żaden mói telefon w statystykach nie jest ujęty. I nie
będzie

Data: 2012-10-14 10:15:32
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:onwo59p95flh$.dlglepper.institute.com...
[...]

Ktoś robił badania jak taki rozbudowany plik "hosts" wpływa na
szybkość szurania po internecie? Każde zawołanie DNSa musi
przejść przez tą listę tysięcy adresów - ile to trwa?
Pewnie to mocno zamula komputer... opłaca się tego używać?

Data: 2012-10-14 15:21:36
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris" <spam@spam.de> napisał w wiadomości news:k5ebmh$lok$2news.task.gda.pl...
[...]

Nie ruch w sieci, a porownanie liczby wyswietlen reklam.

Data: 2012-10-14 22:51:41
Autor: AL
[...]

nie sadze, ze to miarodajny test, ale...

zalozmy, ze jest jak piszesz.
Przy wadach iP5 (zewnetrznych i wewnetrznych) swiadczyc to moze jedynie o tym jak wierni sa fani Apple'a - to nic, ze obdrapany, to nic ze skopane mapy czy zdjecia - wazne ze jest 'amaizing' ;)

Data: 2012-10-14 16:02:18
Autor: Pszemol
"AL" <al@skads.tam.pl> wrote in message news:507b25d9$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty przestajesz używać telefon jak Ci się obudowa podrapie? Nie rozumiem...

Data: 2012-10-14 23:38:54
Autor: AL
W dniu 2012-10-14 23:02, Pszemol pisze:
[...]

1. jak sie obdrapie - uzywam nadal - z tym, ze tu nie jest problem obdrapania od upadku, ale obdrapania od trzymania, przejechania paznokciem lub nic nie trzeba robic - od razu jet obdrapany od momentu wyciagniecia z pudelka

2. jesli z pudelka wyciagam cos nowego i to cos jest obdrapane, lub sie drapie od lekkiego uzywanie - znaczy, ze jest do kitu.

3. nie lubie obskurnych rzeczy (dbam o to co mam) i takie obdrapane cos jak iPhone bym sie brzydzil wyciagnac w towarzystwie.

Jesli czytam, ze taka sytuacja jest i sie powtarza - nie kupilbym takiego szmeclu chcbym nie wiem jakim bylbym fanem.
Ale widocznie fani ogryzka nie maja takich zachamowan - w sumie to teraz ich znak rozpoznawczy: jesli w towarzystwie polowa osob wyciagnie obdrapane telefony i powie, ze to trendy, to pozostalej polowie bedzie glupio, ze maja nieporysowane telefony ;)

Data: 2012-10-14 17:06:30
Autor: Pszemol
"AL" <al@skads.tam.pl> wrote in message news:507b30eb$0$1316$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jesteś pewny co mówisz o drapaniu paznokciem anodyzowanego
aluminium? Bo to brzmi dla mnie jakbyś nie wiedział co to takiego...

2. jesli z pudelka wyciagam cos nowego i to cos jest obdrapane,
lub sie drapie od lekkiego uzywanie - znaczy, ze jest do kitu.

Tak jest! Jeśli jednak coś Ci spadnie na beton, odrapie się,
a potem włożysz do pudełka i zaniesiesz do sklepu aby Ci
wymieniono bo nakłamiesz że niby był odrapany w pudełku
to co wtedy?

3. nie lubie obskurnych rzeczy (dbam o to co mam) i takie obdrapane
cos jak iPhone bym sie brzydzil wyciagnac w towarzystwie.

:-))

Jesli czytam, ze taka sytuacja jest i sie powtarza - nie kupilbym takiego szmeclu chcbym nie wiem jakim bylbym fanem.

Ale zrozum, to co czytasz to celowa propaganda anty-applowska
napędzana przez konkurencję. Przedmioty wykończone anodyzowanym
aluminium nie produkuje się od dziś - są w handlu od wielu lat nie tylko
takie telefony ale i latarki, długopisy, narzędzia i wiele innych przedmiotów
które właśnie mimo że wykonane z miękkiego aluminium nie rysują się
tak łatwo jak gołe aluminium bo powłoka z tlenków po anodyzowaniu
jest twardsza od powierzchni stali nierdzewki...

Tu nie chodzi o łatwość zarysowania, bo ta wcale nie jest problemem
a to, że jak się już zarysuje to wychodzi spod czerni srebrny kolor...
I to szpeci. Dlatego wyrobami z anodyzowanego aluminium nie
należy rzucać po betonie, nie należy ich rysować pękiem kluczy
w tej samej kieszeni i wtedy będą służyć długo i wytrwale...

Co do rysowania paznokciem anodyzowanego aluminium - czy to jest
Twoja własna, autorska fantazja czy przeczytałeś czyjąść fantazję?

Poczytaj sobie tutaj, proszę:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_twardo%C5%9Bci_Mohsa
A potem tutaj:
http://aluminumsurface.blogspot.com/2010/05/how-to-define-hardness-of-aluminum.html
i nie pleć tu o możliwości porysowania paznokciem, bo to mniej
więcej odpowiada twardości około 100...

[...]

Nikt się z Ciebie nie śmieje że tak łatwo ulegasz różnym plotkom? :-)

Data: 2012-10-15 13:13:15
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:k5fd18$83h$1dont-email.me...

[...]

Pod warunkiem, ze nie sa "ano-ano-anodyzowane" w ramach oszczednosci.

Data: 2012-10-14 22:41:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 14 Oct 2012 23:38:54 +0200, AL napisał(a):

[...]

Nieważne, że porysowany. Ważne, że statystyki firm reklamowych w internecie
pokazuje, że iPhone 5 ma miażdzącą przewagę w ruchu generowanym spośród
wszystkich iPhone5

Data: 2012-10-14 17:07:40
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:q9qx0qqq8jr0.dlglepper.institute.com...
że iPhone 5 ma miażdzącą przewagę w ruchu generowanym spośród
wszystkich iPhone5

Myślę że iPhone 5 jest najlepszy spośród wszystkich innych iPhone5 :-))
Waldek, idź już spać bo zaspany jesteś i pleciesz trzy po trzy ;-)

Data: 2012-10-15 00:03:14
Autor: atm
[...]

AL przy okazji:
swego czasu wspominales o tym, ze korzystasz z map OSM.
Wiesz moze, ktory program NAPRAWDE wyznacza trase w trybie offline?

Data: 2012-10-15 00:09:34
Autor: AL
W dniu 2012-10-15 00:03, atm pisze:

[...]

Osmand/Osmand+ ma tryb wyznaczanie trasy off-line (w menu dot. routingu - pozycja pierwsza z gory).
Z tym, ze wyznaczanie trasy w trybie on-line (masz pare algorytmow/metod do wyboru) dziala znacznie szybciej.

Ale Off-line rowniez daje rade - w tym roku na Krymie uzywalem i pod ruska granica. OSM to byly jedyne mapy, ktore dawaly rade (Sygic tylko mial trasy przelotowe i wieksze miasta, mapy OSM mialy szczegoly nawet zapadlych dziur na Ukrainie).

Data: 2012-10-15 00:18:49
Autor: atm
[...]

Dzieki za info, widze ze wystawiles opinie tej aplikacji :]

Data: 2012-10-15 10:11:49
Autor: J.F
UĹźytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup
Osmand/Osmand+ ma tryb wyznaczanie trasy off-line (w menu dot. routingu - pozycja pierwsza z gory).
Z tym, ze wyznaczanie trasy w trybie on-line (masz pare algorytmow/metod do wyboru) dziala znacznie szybciej.

A ile zajmuje mapa Polski i np Niemiec ?
Da sie przy sciaganiu odfiltrowac niepotrzebne elementy, np sciezki rowerowe ?

J.

Data: 2012-10-15 14:18:07
Autor: AL
W dniu 2012-10-15 10:11, J.F pisze:
[...]

Mapy wektorowe i kafelkowe (rastrowe).

Ponizej podaje dane dla map wektorowych:
1. Polska to w calosci ok: 310MB
- a jak dodam wikipedie offline to dochodzi dodatkowe 217MB

2. Niemcy - podzielone sa na landy, wiec nie musisz sciagac wszystkiego (podobnie Francja, Rosja, USA) - nie chce mi sie sumowac wszystkiego tym bardziej ze sciagasz paczke skompresowana a rozpakowywane sa na Twoim telefonie dopiero (przykladowo spakowana PL to ok 210MB - rozpakowana na karcie SD 310MB)

3. sciezki rowerowe dociagasz osobno. OSM ma ta fajna funkce - podobnie jak Garmin, ze mapy mozna na siebie nakladac, i tak masz mape podstawowa a na nia dociagasz np. sciezki (+ ust. przezroczystosc i masz dwie mapy nalozone na siebie).

Dla Osmand'a masz dodatkowo rozne pluginy zwiekszajace funkcjonalnosc map. Sciagnij z marketu sobie wersje darmowa (Osmand ma pare ograniczen - znajdziesz w opisie jakie, Osmand+ to pelna wersja).

Data: 2012-10-14 22:55:31
Autor: P.B.

Pisze się emejzing :-)

--