iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Data: 2011-11-15 12:14:56
Autor: Pszemol
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
Dosyć stary nius, ale wła¶nie wpadł mi w ręce i zdaje się nie było
o tym na grupie, więc może się Wam spodoba:
http://www.wired.com/wiredscience/2011/06/iphone-space-shuttle/#more-63592
Tu znalazłem inny artykuł na ten temat z innego Ľródła:
http://www.macworld.com/article/160964/2011/07/space_shuttle_app.html
W skrócie wygl±da na to, że dwa iPhony4 przejechały się na orbitę
Międzynarodowej Stacji Kosmicznej promem, łapi±c się na ostatni jego
kurs 8-go lipca. Miały tam być używane z software o nazwie SpaceLab.
Co ciekawe, te dwa iPhony pojechały w kosmos bez żadnych dużych
modyfikacji ich konstrukcji - wył±czono im tylko bezprzewodowe
nadajniki oraz zamiast wbudowanej baterii litowej podł±czono im
zewnętrzn± baterię maj±c± certyfikat do jazdy na promie w kosmos...
Cel misji: sprawdzić jak sprawdzi się w kosmosie masowo produkowany,
komercyjny gadżet elektroniczny w którym nie ma scalaków klasy
kosmicznej używany przez miliony osób na Ziemi. We wrze¶niu miały
te telefony wrócić na Ziemię zabrane ze stacji kosmicznej Sojuzem.
Ciekawe, że maj± nie mieć gry "Angry Birds" aby nie rozpraszać
kosmonautów :-)

Swoj± drog±, je¶li kto¶ znalazł jak±¶ informację z wrze¶nia, z jak±¶
notk± po powrocie Sojuza o tym jak te iPhone4 przeżyły wycieczkę
to wstawcie tu bo ja nie mogę znaleĽć niczego na ten temat.

Data: 2011-11-15 19:40:54
Autor: atm

http://www.ubucentrum.net/2011/01/ciekawostki-satelita-sterowany.html

Data: 2011-11-15 12:50:02
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:j9ubo1$iit$1news.onet.pl...
[...]

No dobra, a co się stało z tymi dwoma iPhone4? Ruscy ukradli? :-)

Data: 2011-11-16 09:38:11
Autor: J.F.
Dnia Tue, 15 Nov 2011 12:14:56 -0600, Pszemol napisał(a):
Cel misji: sprawdzić jak sprawdzi się w kosmosie masowo produkowany,
komercyjny gadżet elektroniczny w którym nie ma scalaków klasy
kosmicznej używany przez miliony osób na Ziemi.

Ale przeciez notebooki lataly od lat.
A potem producenci, bez uzgodnienia, zaczeli w nie wsadzac "free fall
sensor".

Swoj± drog±, je¶li kto¶ znalazł jak±¶ informację z wrze¶nia, z jak±¶
notk± po powrocie Sojuza o tym jak te iPhone4 przeżyły wycieczkę
to wstawcie tu bo ja nie mogę znaleĽć niczego na ten temat.

Pewnie normalnie. No chyba ze ktos statystyke zwisow prowadzil.

Ale jakze to tak - iphone bez internetu ? To sie tak da ? J.

Data: 2011-11-16 07:35:19
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51hs5eq5zy59.15movbo0z1440$.dlg40tude.net...
[...]

Dasz co¶ więcej na ten temat?

[...]

Da się, da... Jak software już jest na nim i służy do specyficznych celów.

Data: 2011-11-16 16:23:13
Autor: J.F
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

A co tu dawac ? Notebooki lataly od dawna, a FF sensor od pewnego czasu jest popularny.
Dobrze jesli firma o tym wyraznie napisala i/lub dala mozliwosc wylaczenia tego fjuczera, a nie ze dopiero na orbicie wyszlo, po starcie kosztujacym grube miliony dolarow  :-)

Ale jakze to tak - iphone bez internetu ? To sie tak da ?
Da się, da... Jak software już jest na nim i służy do specyficznych celów.

I nie odmowi pracy po paru dniach bez pepowiny ? :-)

J.

Data: 2011-11-16 10:23:16
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ja0kh2$2vb$1news.onet.pl...
[...]

No piszesz ze latały od dawna - nie możesz podać Ľródła tej
informacji?

Dobrze jesli firma o tym wyraznie napisala i/lub dala mozliwosc wylaczenia tego fjuczera, a nie ze dopiero na orbicie wyszlo, po starcie kosztujacym grube miliony dolarow  :-)

Po co producent laptopa daje taki sensor?
Wył±cza działanie laptopa po upadku? A dlaczego?

Ale jakze to tak - iphone bez internetu ? To sie tak da ?
Da się, da... Jak software już jest na nim i służy do specyficznych celów.

I nie odmowi pracy po paru dniach bez pepowiny ? :-)

Bez jakiej pępowiny? Skoro jest używany do konkretnych celów
tylko parę razy na jaki¶ czas to podł±czona bateria starczy na długo.

Data: 2011-11-16 18:35:25
Autor: J.F
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ja038s.758.0@poczta.onet.pl...
[...]

A bo to myslisz pamietam gdzie  czytalem, widzialem  ?

Ale google pamieta, o pierwszy link
http://www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=213

Waldka mozesz spytac - on chyba pare wysylal.

[...]

Zdaje sie ze ma zaparkowac glowice w twardzielu zanim przywali w podloge.

Ale bez internetowej pepowiny :-)

J.

Data: 2011-11-16 12:23:02
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ja0s8t$v9n$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki.

Waldka mozesz spytac - on chyba pare wysylal.

Którego Waldka? Godela? Ten mnie z jakiego¶ powodu filtruje.

[...]

:-)

My¶l pikna pod warunkiem ze laptop nie spada na podłogę
pod wpływem poci±gnięcia gwałtownego za kabel zasilacza... :-)

Nie, nie ma czego odmawiać.

Data: 2011-11-16 20:24:10
Autor: AL
W dniu 2011-11-16 19:23, Pszemol pisze:
[...]

czasami dane na dysku sa parokrotnie wiecej warte niz ten sam laptop,
wiec co tam laptop - wazne by dane przetrwaly.

U mnie wystarczy gwaltownie szturchnac lapcoka na stole i system momentalnie zatrzymuje/parkuje dysk, wiec ten system jest w miare czuly.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-17 17:33:44
Autor: John Kołalsky
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam>

[...]

Zwykły G-sensor. Można mierzyć przechylenie laptopa i sterować czym¶ albo zmienić orientację ekranu.

Data: 2011-11-18 01:20:40
Autor: Krystek
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
2011-11-17 17:33, John Kołalsky wysłał(a) wiadomość:
U mnie wystarczy gwaltownie szturchnac lapcoka na stole i system
momentalnie zatrzymuje/parkuje dysk, wiec ten system jest w miare czuly.

Zwykły G-sensor. Można mierzyć przechylenie laptopa i sterować czymś
albo zmienić orientację ekranu.

TOSHIBA ma w niektórych swoich laptopach/netbookach program, który uaktywnia działanie tego sensora i pokazuje na ekranie w okienku programu jak zachowuje się dysk w danej chwili. Jeśli system wykryje coś niepokojącego, to ten program keszuje dane w pamięci i parkuje głowice (jak przy stanie wstrzymania systemu/hibernacji).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-16 21:34:05
Autor: Ghost
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ja0s8t$v9n$1news.onet.pl...
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=5CjYGUukWeE
Cala chmara laptoków, a ipszemósiowi sie zdawalo, ze jajfon na orbicie to dowod na jego technologiczna technologicznosc.

Data: 2011-11-17 08:09:07
Autor: Pszemol
[...]

Przeczytałem i tam pisz± co¶ o modyfikowaniu laptopów
ale nie pisz± dokładnie co robiono, jak w artykule o iPhone4.
Szkoda.

Ciekawe zatem co autor projektu o iPhone4 miał na my¶li
pisz±c, że test z telefonem "attempting to show how a commercial
product that millions of people use can function as spaceflight
hardware. Once you demonstrate that it's capable, you begin
to wonder what else is possible" skoro Rishikof musiał przecież
wiedzieć o podobnych testach z laptopami...

Data: 2011-11-20 15:12:28
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Nov 2011 08:09:07 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Testach ? Nie widziales co Ghost podlinkowal ? Widac nawet NASA nie stac na zaprojektowanie od podstaw komputera ogolnego
przeznaczenia. A tu przemysl robi takie male, lekkie, energooszczedne.

J.

Data: 2011-11-21 13:53:42
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1kq8v0f1h0exo.1l2409aqul456$.dlg40tude.net...
[...]

Nie, nie czytam jego wypocin.

Widac nawet NASA nie stac na zaprojektowanie od podstaw komputera ogolnego
przeznaczenia. A tu przemysl robi takie male, lekkie, energooszczedne.

No ale po co wysyłać iPhone skoro na laptopach już wytestowano.

Data: 2011-11-18 01:25:13
Autor: Krystek
iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
2011-11-16 17:23, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
"J.F" wrote in message:
Pszemol napisał w wiadomości:
"J.F." wrote in message:

Cel misji: sprawdzić jak sprawdzi się w kosmosie masowo produkowany,
komercyjny gadĹĽet elektroniczny w ktĂłrym nie ma scalakĂłw klasy
kosmicznej uĹĽywany przez miliony osĂłb na Ziemi.

Ale przeciez notebooki lataly od lat.
A potem producenci, bez uzgodnienia, zaczeli w nie wsadzac "free fall
sensor".

Dasz coś więcej na ten temat?

A co tu dawac ?
Notebooki lataly od dawna, a FF sensor od pewnego czasu jest popularny.

No piszesz ze latały od dawna - nie możesz podać źródła tej
informacji?

Dobrze jesli firma o tym wyraznie napisala i/lub dala mozliwosc
wylaczenia tego fjuczera, a nie ze dopiero na orbicie wyszlo, po
starcie kosztujacym grube miliony dolarow :-)

Po co producent laptopa daje taki sensor?
Wyłącza działanie laptopa po upadku? A dlaczego?

Żeby system dało się ponownie uruchomić i dane na dysku zostały zachowane? Lepszy jest czujnik antywstrząsowy w kamerach wideo z dyskiem twardym jako nośnikiem zapisu wideo. Skaczesz ze spadochronem i lipa. A znam przypadki, że idziesz na bardzo głośny koncert (byłem ostatnio na takim, że można było ogłuchnąć) i kamerka też się wyłączy :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-18 08:09:05
Autor: Pszemol
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:ja48l9$eii$1node2.news.atman.pl...
[...]

A to sÄ… jeszcze dziĹ› takie kamery z dyskiem??
Wydawało mi się że już wszystkie chodzą na pamięciach krzemowych.

iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej