iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD

Data: 2011-11-23 15:01:02
Autor: atm
iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
Oj Pszemol, lubisz wsadzac lapki do ula ;]]] Tu przecie sami fani Japcoka
1. Co do wielkosci ekranu - to kwestia w zdecydowanej mierze subiektywna. Mam N8 i czesto robie na klawiaturze literowki, wymaga to tez z mojej strony dodatkowej precyzji w innych przypadkach macania ekranu. Jednym z czynnikow, ktory powoduje ze nie biore iP pod uwage jest wlasnie tak maly ekran. W innym watku sugerujesz komus, zeby zamist brac ekran 2.costam kupil iP z ekranem 3.5. Ja mam podobne odczucia miedzy 3.5 a 3.7-4.0. W przypadku SGS2 poszli zbyt daleko, 4.3 to juz faktycznie niezla dachowka. Jesli jednak mialbym wybor miedzy 3.5 a 4.3 bez wahania wybralbym ten drugi. Do smartfona i tak potrzebuje pustej kieszeni wiec to juz nie robi wiekszej roznicy.
2. Czytelnosc ekranu: Ogrodnik moze sobie pisac, ze bzdura jest pakowanie tylu pikseli na tak malym ekranie i ze tego nie widac.
Wlasnie o to chodzi - nie widac pikseli ani nawet ich sugestii na zadnych krawedziach. SGS przy iP4 to porazka. Natomiast SGS2 wypada juz calkiem dobrze, glownie ze wzgledu na nieco inny sposob wyswietlania barw, co skutkuje wyzsza rozdzielczoscia.
Koniec koncow, wyzsza rozdzielczosc iP w praktyce nie daje lepszej czytelnosci (nie bede czytal tekstu w 2mm fontach) a jedynie estetyczniejszy efekt koncowy. W przypadku fontow "normalnej" wielkosci
nie widze roznicy w czytelnosci.

Data: 2011-11-23 11:40:31
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jaiub1$oqd$1news.onet.pl...
Oj Pszemol, lubisz wsadzac lapki do ula ;]]] Tu przecie sami fani Japcoka

E tam, po prostu chcę się dowiedzieć czy ci ludzie co tak chwalą
te organiczne wyświetlacze LED naprawdę widzieli je w akcji
i mieli okazję porównać je do DOBRYCH wyświetlaczy LCD...
Bo mam wrażenie oglądając dwa telefony konkurencji, oba na
AMOLED, że ich wyświetlacze są ZDECYDOWANIE gorsze niż
ten w moim iPhone4.

W poprzednim poście zapomniałem dodać jeszcze jedną różnicę,
że wyświetlacz w iPhone4 był nie tylko dużo jaśniejszy, ale był też
bardziej biały - tamte wyświetlacze miały coś skopane z równowagą
bieli, bo ich białe tło było kremowe w porównaniu z LCD iPhone4.
Być może suma trzech zapalonych pikseli RGB nie daje takiej
ładnej bieli jak podświetlenie białą diodą w wyświetlaczu LCD?
Nie wiem - wiem tylko że tamte miały brudną biel, iP4 miał
jasną i czystą biel.

1. Co do wielkosci ekranu - to kwestia w zdecydowanej mierze subiektywna. Mam N8 i czesto robie na klawiaturze literowki, wymaga to tez z mojej strony dodatkowej precyzji w innych przypadkach macania ekranu.

Może to problem w czułości i precyzji pracy ekranu dotykowego
a nie rozmiaru samego ekranu?

[...]

Widzisz - wszystko zależy kto ma jakie duże kieszenie :-)

W przypadku SGS2 poszli zbyt daleko, 4.3 to juz faktycznie niezla dachowka.

Jest jeszcze nowszy Samsung Galaxy S2 Skyrocket, mieli tam
też jego plastikową atrapę - ten to już jest totalna dachówka
z ekranem 4.5" - ktoś mocno przesadził...

Ale jak sobie obejrzę na gsmarena.com to widzę że ten ekran
ma jeszcze mniejszą rozdzielczość od iPhone4 przy większym
rozmiarze - ktoś tu chyba mocno się pomylił:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_skyrocket_i727-4303.php
Raportują ~207 ppi pixel density dla tego telefonu...
Dla Samsung Galaxy SII ~217 ppi pixel density przy 4.3".

Dla porównania sprawdziłem właśnie iPhone4:
~330 ppi pixel density - nie jest teraz dla mnie dziwne
że tekst jest bardziej czytelny właśnie na iPhone 4...

Jesli jednak mialbym wybor miedzy 3.5 a 4.3 bez wahania wybralbym ten drugi. Do smartfona i tak
potrzebuje pustej kieszeni wiec to juz nie robi wiekszej roznicy.

No cóż - nie miałem okazji włożyć żadnego z tych dużych
telefonów do kieszeni bo oba były uwiązane na krótkiej
smyczy aby ich ktoś ze sklepu nie wyniósł :-)))

[...]

Nie zauważyłem tej wyższej rozdzielczości...
Na wszystkich trzech telefonach wyświetliliśmy tą samą www
i tekst był najbardziej czytelny na malutkim ekranie iPhone4.
Sprzedawca, który miał konflikt interesów bo przecież dostałby
prowizję gdybym kupił od niego telefon zgodził się ze mną
że z tych trzech iPhone4 ma ekran najbardziej wyrazisty.

[...]

A ja widzę dramatyczną różnicę i to nie na 2mm fontach.

iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD