iPhone5 nie jest wodoodporny...

Data: 2013-04-06 21:20:24
Autor: J.F.
iPhone5 nie jest wodoodporny...
Dnia Sat, 6 Apr 2013 12:42:25 -0500, Pszemol napisał(a):
Nauczka aby nie nosić telefonu luzem w górnej kieszeni koszuli...

To jeszcze o tym nie wiesz ? Najgorzej jak wypadnie w toalecie :-(

No ale gdzie nosic ? I tak wracamy do zrodla problemu - nie kupowac sobie
drogiego telefonu :-P

Mimo że nie zanurzył się cały bo go złapałem w ostatniej
chwili za kabel od słuchawek to niestety górny narożnik
się zamoczył i słona woda - idealnie przewodzący elektrolit
dostała się do środka obudowy i dokładnie zniszczyła elektronikę.
Oczywiście otworzyłem obudowę aby zobaczyć co w środku
i co się da z tym jeszcze zrobić... Mimo kąpieli w ultradźwiękowej
płuczce i czyszczeniu osadów szczoteczką z plastikowym włosiem
telefon nie nadaje się do niczego użytecznego...
Elektrolit spowodował wiele zwarć w środku i cała energia
z baterii litowej poszła w elektrolizę złączek, wtyczek i ścieżek
drukowanych łączących podzespoły na płycie głównej...

Ale to co - nie zrobiles plukania od razu ?
Ja sie kiedys wpadlem do wody razem z telefonem. Ale to nie byl iphone, ani
t68, wiec baterie wyciagnalem od razu. Jako ze na urlopie, bez narzedzi, to nie moglem nic wiecej zrobic. Przelezal pare dni ... zakonserwowany spirytusem :-)
Wysuszony w domu dzialal jeszcze dlugie lata, i tylko szybka wymagala
polerki, bo sie okazala dziwnie nieodporna.

A więc nie mam już fajnej zabawki - SIMa włożyłem do iPhone4
z pomocą kawałka tasmy klejącej aby go odpowienio ulokować...

A co, nie stac cie na fajna zabawke ? ;-P

I jak sobie pomyślę że w czasie zakupu wybrałem droższą
wersję 64GB "bo przecież ten telefon już będę miał lata całe" to mi
się dodatkowo śmiać chce z nieprzewidywalności przyszłości :-)

no widzisz, a jakbys kupil porzadny telefon, to bys teraz karte pamieci
przelozyl ;-P

Gwarancja oczywiście nie pokrywa uszkodzeń tego typu
a nie wykupiłem żadnych dodatkowych ubezpieczeń...

a zwrociliby ?
http://www.youtube.com/watch?v=fY8MqWBIHvo
http://www.youtube.com/watch?v=ZLe0T1rUeDA

J.

Data: 2013-04-06 21:08:29
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:163qafxe5lkud.3fd9vsgnnway$.dlg40tude.net...
To jeszcze o tym nie wiesz ?
Najgorzej jak wypadnie w toalecie :-(

Czy ja wiem czy najgorzej... w toalecie przynajmniej woda a nie
elektrolit idealnie przewodzący... Łatwiej naprawić po toalecie.

No ale gdzie nosic ? I tak wracamy do zrodla problemu -
nie kupowac sobie drogiego telefonu :-P

Wychodzi że w kieszeni spodni, unikać kieszeni koszuli.

Ale to co - nie zrobiles plukania od razu ?

Zanim go zdążyłem rozebrać aby odłączyć baterię to się sam
ugotował we własnym sosie: skwierczał wewnątrz i zrobił się
momentalnie gorący - nie zdążyłem sięgnąć do szuflady po
śrubokręt. W tym konkretnym wypadku wychodzi wada:
niełatwa wymienialność/wyjmowalność baterii kosztowała
mnie telefon.

[...]

"Czysta" woda to nie problem. Ja tu miałem niestety wodę posoloną.

A więc nie mam już fajnej zabawki - SIMa włożyłem do iPhone4
z pomocą kawałka tasmy klejącej aby go odpowienio ulokować...

A co, nie stac cie na fajna zabawke ? ;-P

To nie chodzi o to czy "stać" czy nie stać - raczej czy chcę wydać kasę
na zabawkę... Myślałem o tym i dziś nie. Mam iPhone4. Jeśli już to
poczekam na iPhone 5S lub iPhone 6 skoro i tak muszę zapłacić
całą kwotę bez upustu abonamentowego przez następne 2 lata...

[...]

Akurat na zawartości pamięci nie zależy mi za bardzo - używałem
tego telefonu ile - miesiąc? 6 tygodni? niewiele się tam uzbierało.
Chodziło mi raczej o przewrotność losu i nieprzewidywalność
przyszłości :-)

[...]

Nie wiem czemu ale ten z tym blenderem mnie wkurza...
To naprawdę rozrywka dla plebsu.

Data: 2013-04-07 12:31:20
Autor: J.F.
Dnia Sat, 6 Apr 2013 21:08:29 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Moze i latwiej, ale gowniana robota :-)

No ale gdzie nosic ? I tak wracamy do zrodla problemu -
nie kupowac sobie drogiego telefonu :-P
Wychodzi że w kieszeni spodni, unikać kieszeni koszuli.

A odporny na giecie ?
[...]

I tak dziwne - slona woda az tak dobrze nie przewodzi przy napieciach 3-4V.
Pare mA wiecej poplynie.

[...]

No jak to nie ? Przeciez taki fajny byl, hamerykanski, tak ulatwial zycie
:-)

Mam iPhone4. Jeśli już to poczekam na iPhone 5S lub iPhone 6 skoro i tak muszę zapłacić
całą kwotę bez upustu abonamentowego przez następne 2 lata...

Ten argument uznaje ... ale meczyc sie z ta powolna landara za glupie 499$?

[...]

Ja niekoniecznie o zawartosci, co sprzecie - karty nie musialbys dokupowac.
No chyba ze tez juz zezarta.

[...]

reklama jak rozumiem, ale ja tylko o podejsciu do klienta przy zwrocie
kamery, ktora wpadla tam gdzie nie powinna :-)

J.

Data: 2013-04-07 08:30:55
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1nkf1n3jehm43$.9wiz1uypx3j6$.dlg40tude.net...
Czy ja wiem czy najgorzej... w toalecie przynajmniej woda a nie
elektrolit idealnie przewodzący... Łatwiej naprawić po toalecie.

Moze i latwiej, ale gowniana robota :-)

Ja tam nie wiem co u Ciebie w kiblu po Tobie zostaje... :-)

No ale gdzie nosic ? I tak wracamy do zrodla problemu -
nie kupowac sobie drogiego telefonu :-P
Wychodzi że w kieszeni spodni, unikać kieszeni koszuli.

A odporny na giecie ?

Jak najbardziej - metalowa obudowa jednoczęściowa...
Nie jakiś tandentny gniot z plastiku co się rozlatuje łatwo.

[...]

No mówię Ci, że się ugotował. Był gorący i trzeszczał w środku.

[...]

Gdzie widziałeś iPhone5 bez kontraktu za taką niską kwotę?
Apple sprzedaje bez kontraktu telefony w cenie $650/$750/$850
w zależności od ilości pamięci (16GB/32GB/64GB).

[...]

Akurat karta pamięci to finansowy drobiazg niewarty ratowania...
Głównie ratuje się zawartość karty a nie samą kartę.
Zresztą microSD są zwykle hermetyczne i odporne na wilgoć.

[...]

Reklama, ok, można oglądnąć pierwszy raz... ale to już nudne jest.
Co do gwarancji to nie widziałem jeszcze takiej, co uwzględnia
mechaniczne uszkodzenia czy też nieużywanie zgodne z przeznaczeniem.
A kamera nie jest przeznaczona do mielenia w blenderze...

Data: 2013-04-07 08:43:38
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:kjrsa1$eoi$1dont-email.me...
Gdzie widziałeś iPhone5 bez kontraktu za taką niską kwotę?
Apple sprzedaje bez kontraktu telefony w cenie $650/$750/$850
w zależności od ilości pamięci (16GB/32GB/64GB).

Swoją drogą to są ceny netto, trzeba do nich doliczyć 8-9% podatku
w zależności gdzie się mieszka.

Tak patrzę na różne modele iPhone5 pod względem rodzajów radia
i są dwa: A1428 i A1429. Ten drugi wspiera sieci LTE/GSM/CDMA
pasma LTE są jednak inne niż w tym pierwszym... Dziwne to jest, nie?
http://www.apple.com/iphone/LTE/

Dla amerykańskiego AT&T jest A1428.
Ktoś się orientuje który model sprzedają w Polsce? A może jest trzeci?

Na polskiej witrynie Apple.pl piszą tylko enigmatycznie, że "iPhone 5
bez blokady może nie działać w sieciach LTE we wszystkich krajach;
aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z dostawcami usług."
Po wrzuceniu do koszyka nie piszą niestety który model się wrzucił...

Data: 2013-04-07 08:45:42
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:kjrt1s$j74$1dont-email.me...
[...]

Jest jeszcze jedna notka:
"Telefony iPhone 4, iPhone 4S i iPhone 5 bez blokady nie będą działać
w sieciach operatorów wykorzystujących technologię CDMA." - można
więc na tej podstawie zgadywać, że ten sprzedawany w PL to A1428.

Data: 2013-04-07 19:51:23
Autor: Maciej Bebenek
[...]

W Europie sprzedaje się model europejski. Polska leży w Europie ;-)
 Czyli A1429 GSM

Data: 2013-04-07 15:07:33
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161ce3b$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Niby to takie oczywiste, ale na ich stronie http://www.apple.com/iphone/LTE/
wymieniają tylko bardzo nieliczne państwa europejskie, i Polski tam nie ma.

Czyli A1429 GSM

Przykre że znowu zchrzanili kompatybilność tego LTE na świecie.
Że też nikt się nie nauczył po lekcji z 50/60Hz czy z PAL/SECAM/NTSC...
Czy wielu innymi takimi róşnicami nawet w technice komórkowej (np 3G).

Data: 2013-04-07 20:44:40
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Aby ogarnąć ten burdel, który Amerykanie sami sobie zrobili, trzeba dwóch
modeli, a i te nie pokrywają wszystkich możliwych kombinacji.
Na resztę świata przeznaczyli jeden. Też nie pokrywa. Ale przecież Wyznawcy
i tak kupią, więc po co się nimi przejmować? :-P

Data: 2013-04-07 16:47:30
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161dab8$0$1264$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ciekawe ile jest róşnych wersji Samsunga Galaxy S III LTE?

Data: 2013-04-07 20:45:44
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Ale pasma w Europie  i w paru innych krajach uĹźywających GSM są
zestandaryzowane.

Data: 2013-04-07 16:46:43
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161daf8$0$1267$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co zatem powoduje że wymieniona jest na liście mała Portugalia, Węgry
i nawet mikroskopijny Luxemburg a nie ma na liście dużej Polski?
Czy jesteśmy częścią tego standardu czy Polska ma swój "burdel", jak USA?

Data: 2013-04-07 21:54:42
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Bo gdybyś cokolwiek wiedział o sprzęcie, który raczyłeś dziś utopić, na tej
stronie są wymienieni operatorzy pobłogosławieni przez Apple (czytaj -
dający mu dużo kasy). W PL sieć LTE ma - jak na razie - Polkomtel i on nie
dostąpił zaszczytu bycia namaszczonym
Żeby było śmieszniej, to Apple decyduje, czy dany operator ma czy nie ma
LTE. Moduł LTE jest włączany poprzez modyfikację ustawień sieciowych. Ale
burdel też tam mają. W sieci Polkomtela działają iPady numer czwarty (czyli
bez numeru), a nie działają iphone'y numer piąty. Botak!

Data: 2013-04-07 17:03:44
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161eb22$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dlaczego zwracasz się do mnie takim tonem jakbyś był rozczarowany
że czegoś śmiem nie wiedzieć o telefonie którego używam?
Skąd ta agresja pod moim adresem w Twojej wypowiedzi??
panuj nad emocjami! ;-)

W PL sieć LTE ma - jak na razie - Polkomtel i on nie
dostąpił zaszczytu bycia namaszczonym

Przykre... czyżby więc iPhone5 w USA był dużo szybszy niż jakikolwiek
telefon może być w Polsce... ?

[...]

Jakis inny telefon działa w Polkomtelu w trybie LTE?

Data: 2013-04-07 22:09:05
Autor: Maciej Bebenek

http://www.plus.pl/indywidualna/Abonament/NowiKlienci/Promocje/MamNajlepszySmartfon/BezLimitu/

Data: 2013-04-07 17:14:24
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161ee81$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Jakis inny telefon działa w Polkomtelu w trybie LTE?

http://www.plus.pl/indywidualna/Abonament/NowiKlienci/Promocje/MamNajlepszySmartfon/BezLimitu/

Dzięki. Wybór jest zarąbisty: 2, słownie dwie słuchawki.

Ciekawe czy rzeczywiście iPhone5 nie działa w LTE tylko
z powodu "botak" czy jest może jakiś techniczny powód.

Data: 2013-04-07 23:21:28
Autor: Maciej Bebenek
[...]

No. W najlepciejszej pod słońcem sieci AT&T wybór jest dużo większy. Jest
jeszcze HTC :-P

Ciekawe czy rzeczywiście iPhone5 nie działa w LTE tylko
z powodu "botak" czy jest może jakiś techniczny powód.

Oczywiście, że tak. Polkomtel blokuje.
:-P

Data: 2013-04-07 19:09:40
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:5161ff78$0$26690$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A no jest dużo większy...
Nie wiem jak patrzyłeś na witrynę AT&T ale jak ja ustawię się
na wybór abonamentu 2yr i zaznaczę że chcę słuchawkę z 4G
LTE to dostaję nie 2, nie 3 ale 26 różnych słuchawek do wyboru...

Poza iPhone5 i Samsungiem Galaxy w róşniastych wersjach
masz jeszcze słuchawki od Sony, LG, Motoroli, HTC, Nokii,
Blackberry i Pantecha. Celowo siejesz dezinformacje o AT&T
czy niezdarny jesteś na tyle aby nie umieć zweryfikować danych?

Ciekawe czy rzeczywiście iPhone5 nie działa w LTE tylko
z powodu "botak" czy jest może jakiś techniczny powód.

Oczywiście, że tak. Polkomtel blokuje.
:-P

Chodziło mi raczej o powód taki, że Polkomtel ma inne pasmo
niż te które iPhone wspiera. Albo coś w tym guście...
W każdym razie jeśli prawdą jest że Polkomtel jest jedynym
opem oferującym w Polsce LTE i tenże operator ma raptem
dwie zarąbiste słuchawki do wyboru to nie ma co mówić:
LTE w Polsce leży i kwiczy. Trudno się dziwić że Polacy
Samsunga wybierają skoro jest to jedyna nowoczesna opcja
jaką im dano do wyboru... :-(

Data: 2013-04-08 00:16:09
Autor: J.F.
Dnia 07 Apr 2013 21:54:42 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):
[...]

Z tym ze historia zna takie przypadki.
Zamowil operator telefony bez opcji XX, to takie dostal, taniej.
Sprzet na pokladzie byl, ale zablokowany ...

J.

Data: 2013-04-07 23:00:35
Autor: J.F.
Dnia 07 Apr 2013 20:45:44 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):
[...]

Ale pasma w Europie  i w paru innych krajach używających GSM są
zestandaryzowane.

Tylko ze uzywane sa rozne. Vodafone w Niemczech uzywa np 800MHz, czy nie bedzie niespodzianek ze "u nas dziala, a reszta nas nie obchodzi".

J.

Data: 2013-04-07 16:49:06
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:dqezpba8ssp7$.178zilcax4lcp.dlg40tude.net...
[...]

Jak najbardziej tak może podchodzić do zagadnienia operator dający
telefon z dużym upustem w abonamencie... Gorzej że tu omawiamy
telefon "unlocked" kupiony *za pełną cenę* u producenta, nie operatora.

Data: 2013-04-07 21:50:53
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Żeby rozwiać Twoje wątpliwości:
http://uke.gov.pl/decyzja-ke-w-sprawie-pasma-800-mhz-5737

i praktyka (oczekiwana)
http://www.parkiet.com/artykul/1313747.html

Data: 2013-04-07 17:11:47
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Apr 2013 08:30:55 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Cos sp* ..

[...]

No i co, nie stac cie 150$ doplacic ? :-P

[...]

Ale tu bylo jakies dodatkowe rozszerzenie.
Tylko nie zadzialalo :-)

Ale zaraz - jest na ajfonie napis - nie nosic w kieszeni na piersi ? Przeciez powinni wiedziec ze jak sie robi sliska obudowe, to bedzie
wypadac, wpadnie do wody, a ze sie wtedy piecze ... to produkt
niebezpieczny jest, niech oddaja pieniadze :-)

J.

Data: 2013-04-07 11:23:02
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:14e9kh2sr5xjs$.1q3p441ehmb0.dlg40tude.net...
[...]

Że co?

[...]

Nie wiem czemu Cię to tak dziwi...
Miesiąc temu wydałem ponad $400 na telefon.
To jest już dużo, biorąc pod uwagę że można kupić za to całkiem
niezły laptop... Teraz miałbym wydać ponad $700 jeszcze raz?
Tyle wydałem niedawno na 55-calowy telewizor marki LG do
drugiego pokoju... Fakt, tani był, bez "smart" wodotrysków, ale
LED i full HD 1080p. Tu mamy te $700 wydać na 4" telefon :-)))
Ciut drogo jeśli porównasz te dwa urządzenia ze sobą...

Jasne...

Data: 2013-04-07 18:55:43
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Apr 2013 11:23:02 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Cos Apple spierdolil ..

[...]

Z laptopem chodzic  nie bedziesz :-)

Teraz miałbym wydać ponad $700 jeszcze raz?

No skoro przeprowadziles analize i stwierdziles ze zabawka za 400$ jest ci
potrzebna, do dziwie sie ze teraz nie chcesz wydac raptem 650.
potrzeby sie zmienily, czy juz nie myslisz ze tych pare zielonych to
przeciez kazdego stac i powinien sobie kupic fajny telefon :-)

Tyle wydałem niedawno na 55-calowy telewizor marki LG do
drugiego pokoju...

no to chodz z telewizorem, tylko nie utop :-P

[...]

No ale powinni wiedziec ze utopienie sie zdarza i ze towar nie powinien nie
powinien sie wtedy zapalac, a u ciebie cos niepokojaco skwierczalo :-P

J.

Data: 2013-04-15 10:34:36
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-04-07 15:30, Pszemol pisze:
Jak najbardziej - metalowa obudowa jednoczęściowa...

ROTFL:
http://myapple.pl/content/4269-iphone-5-ma-problemy-z-wytrzymaloscia-obudowy.html

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-15 18:36:44
Autor: Pszemol
"$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote in message news:516bbb9a$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-04-07 15:30, Pszemol pisze:
Jak najbardziej - metalowa obudowa jednoczęściowa...

ROTFL:
http://myapple.pl/content/4269-iphone-5-ma-problemy-z-wytrzymaloscia-obudowy.html

Ktoś tu proponował aby trzymać w tylnej kieszeni spodni...
Takie są potem efekty. Ale trzeba przyznać że Gorilla Glass
jest zarąbiście giętkie skoro wytrzymało taki promień zgięcia.

Data: 2013-04-16 01:49:09
Autor: $heikh el $hah

http://www.youtube.com/watch?v=RiYyS7X5x6Q :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-16 11:41:25
Autor: J.F
UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kki2p7$ud5$1@dont-email.me...
[...]

A Ty gdzie proponowales ? Bo na piersi nie :-)

Ale trzeba przyznać że Gorilla Glass
jest zarąbiście giętkie skoro wytrzymało taki promień zgięcia.

No, zupelnie jakby nie ze szkla :-)

J.

Data: 2013-04-16 13:05:10
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:516d1cc6$0$1269$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po prostu wytrzymałe to szkło i może bardzo cienkie być.
Sam widziałem jak się duża tafla szkła okiennego gięła
przy łądowaniu z/do samochodu - a szkło było grube na 1/2cm.
Mogę sobie wyobrazić jak się gnie coś grubego na 1/8mm.

Data: 2013-04-15 10:21:41
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-04-06 21:20, J.F. pisze:
Najgorzej jak wypadnie w toalecie:-(

Kumplowi na stacji Orlen wpadła do kibla, wyjął, wysuszył i długo mu jeszcze służyła. Używam r. żeńskiego, bo to jakaś Nokia była. Taka dyskotekowa, co świeciła różnokolorowo, do tej pory nie wiem jaki to model.

--
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

iPhone5 nie jest wodoodporny...